Znikające bocznice

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Znikające bocznice

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

W kwietniowym numerze Świat Kolei/4/2006/opisana jest łódzka stacja towarowa Łódź Żabieniec wraz z całymi bocznicami. Efektem zmian w zarządzaniu koleją w Polsce jest taki że z czynnych w latach 60 -80tych 30 bocznic zakładowych na dzień dzisiejszy czynnych jest 6.Ja sam pamiętam jak pracując w latach 1987-1990 w łódzkich Zakł.Papierniczych na ul.Wareckiej stacja Łódź Żabieniec tętniła życiem i z każdej strony słychać było gwizdy syren lokomotyw manewrowych.Było super a dziś zakładom bardziej sie opłaca transport samochodowy niż kolejowy.Duża większość bocznic stoi nieczynnych a niektóre zostały zlikwidowane.Ciekawi mnie czy te jeszcze dziś istniejące wrócą do łask państwa.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Państwa? Nie sądzę. Na szczęście są jeszcze firmy, które dostrzegają sens w transporcie kolejowym.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Łódź Żabieniec

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Z naszym krajem to racja. Ale z drugiej strony chciałbym by tych firm które widzą sens w transporcie kolejowym było jak najwięcej.A swoja drogą drugie co powinno nastąpić to transport przez kraj Tirów i ciężarowych na platformach kolejowych.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

No już tiry na tory funkcjonują na LHSie Obrazek
A co do bocznic - to polecam sie zakręcic za propozycjami firmy Koleje Nadwiślańskie - są pod tym względem bardzo ciekawe.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie opłaca się teraz drogą kolejową, bo słyszałem nawet w jakiś tam wiadomościach, że obecnie dłużej się jedzie pociągiem niż 15-20 lat temu (głównie przez kiepski stan tórów i niektórych pociągów).

Pamiętam, jak jeszcze moja babcia jeździła ode mnie do swojego domu na wieś ze stacji Łódź-Chojny, a teraz to aż strach tam chodzić - w tamtą okolice dworca.

Powoli duża stacja Łódź-Widzew również odchodzi w zapomnienie.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Moze i sie nie oplaca ale ostatnio widzialem gdzies artykul, w ktorym napisano, ze takie rozwiazanie staje sie coraz bardziej popularne Obrazek
BartStep
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: czw 19:36, 25 sie 2005
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Bocznice na al. Włókniarzy

Post autor: BartStep »

W związku z trwającym remontem tej alei do przeszłości odchodza ostatnie ślady po bocznicach kolejowych do kompleksu Poznańskiego. Na odcinku od Srebrzyńskiej do Legionów al. Włókniarzy przecinały dwie bocznice kolejowe, które nawet krzyżowały się z torami tramwajowymi. Dziś po odnogach tych nie ma już śladu.

Nie były to jednak jedyne bocznice przecinające al. Włokniarzy. Jeszcze jedna odnoga przecinała obecną al. Jana Pawła II na wysokości miniej więcej granicy działki Geanta z zabudową Proletariackiej. Prowadziła ona naturalnie do rzeźni tam się znajdującej i do zakładów Polmerino czy w pobliże. Co ciekawe, udał mi się ją nawest swojego czasu sfotografować, no ale już jako szczątki.

Nawet nie wspominam o bocznicy do Uniontexu, bo wszyscy wiemy, co się z nią stało.

Pozdrawiam!
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

Jeśli chodzi o Sieradz to nie jest tak źle. Zdawka raz na 3 miesiące do Polmosu pojedzie, co około tydzień jedzie na złom, przy nowej fabryce Ytong też wybudowano bocznice i jest silnie eksploatowana, do elewatoru też czasami coś jeździ. Mamy mały dworzec towarowy, więc SM42 też czasem sie pojawia bo jest potrzebna do manewrów. Zlikwidowano tylko tory do żwirowni i nieużywane od około 10 lat są tory do Siry.
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

No wiadomo teraz do siry nie są używane bo nie ma co wozić kiedyś to się tam działo...
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

Kiedyś to pracowało tam 3000 ludzi na 3 zmiany (6-14 14-22 22-6). Na jej terenie jest dość dużo torów. Są też niszczejące dwie SM03... Obrazek Jedna nieużywana SM03 jest również na terenie Polmosu i również niszczeje...
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Ale gdzie na terenie siry jest SM03?? Powiedz to pojade i sobie zobacze.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

W Łodzi sam pamiętam bocznice wyżej opisane na Al.Włókniarzy przecinające tory tramwajowe oraz do Polmosu pomiędzy Wydawniczą a Kopcińskiego.Uniontex i tam przy stadionie dawnym Włókniarza wyładowywano wagony tramwajowe , bocznica do Ariadny/fabryka nici/ na Niciarnianej , bocznica do Chemikoloru przy Morgowej, do Stomilu i tak mozna by wymieniać.
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

liszek pisze:Ale gdzie na terenie siry jest SM03?? Powiedz to pojade i sobie zobacze.
Nie wiem czy jeszcze jest ale napewno rok temu jeszcze były 2. Stały normalnie na torach i gniły...
ODPOWIEDZ