ZBYT KROTKI PAS STARTOWY .....LUBLINEK NASZE LOTNISKO

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
PILOT

ZBYT KROTKI PAS STARTOWY .....LUBLINEK NASZE LOTNISKO

Post autor: PILOT »

NIGDY WIECEJ NIE POLECE Z LUBLINKA,CHYBA ZE PRZEDLUZA PAS STARTOWY,ALE MYSLE ZE ZROBIA TO DOPIERO PO PIERWSZEJ KATASTROFIE .....NIE DAJ BOZE,ALE NIESTETY TAKA JEST PRAWDA,LATAM NAPRAWDE DUZO I CZESTO PIERWSZY RAZ LECIALAM Z LUBLINKA ,JAK TAK MOZNA..????!!!!! PAS STARTOWY JEST TAK KROTKI ZE SILNIKI PRACUJA NA MAXA...JESLI KTOS LATA TO WIE O CO CHODZI...TERAZ W USA TEZ BYL ZA KROTKI PAS STARTOWY I BYLO BUM...WIECEJ NIE POLECE,BYC MOZE NORMY DOPUSZCZAJA TAKA DLUGOSC ALE JEST TO DLUGOSC CO DO CM,NIC DLUZEJ....AZ STRACH...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

1. Nie krzycz!
2. Prace przy przedłużaniu już trwają (chociaż jeszcze nie budowlane), a jakoś nie przypominam sobie żeby ostatnio była jakaś katastrofa.
3. Widać za wiele nie latałaś - znam lotniska z krótszym pasem startowym, na których operują nawet B747. Dłuższy pas potrzebny jest do dłuższych dystansów - i po to jest przedłużany.
4. Z tym wypadkiem w USA to się strasznie kompromitujesz - te samoloty latały tam codziennie i jakoś pas nie był za krótki. A w tej chwili nie ma żadnych oficjalnych danych na temat przyczyn wypadku. Samoloty nigdy nie startują ze zbyt krótkiego pasa. Dla takich histeryczek jak Ty najlepiej wybudować pasy od jednego do drugiego lotniska i niech w ogóle nie startują, bo jeszcze spadną Obrazek
5. Normy dozwalają sporo krótsze pasy.

PS. Zgaduję: leciałaś czarterem, a nie rejsowym Ryanairem?
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

ukalo pisze: 3. Widać za wiele nie latałaś - znam lotniska z krótszym pasem startowym, na których operują nawet B747. Dłuższy pas potrzebny jest do dłuższych dystansów - i po to jest przedłużany.

Uściślając chodzi o ilość zabieranego paliwa - im więcej, tym maszyna cięższa i potrzebuje dłuższego rozbiegu, ale w zamian ma większy zasięg. Ukalo, trzeba było od początku łopatologicznie. ;)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 1 raz.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Szczegóły zostawiłem sobie na później, gdyby pani "PILOT" była łaskawa mieć wątpliwości. Oczywiście jest dokładnie tak jak piszesz Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Gazeta Wyborcza pisze: Kasa dla lotniska
kwinto
Wojewoda Helena Pietraszkiewicz podpisała we wtorek umowę z samorządem województwa łódzkiego. 25 milionów złotych (dotacja z budżetu państwa) będzie przeznaczone na rozbudowę portu lotniczego im. Reymonta. Prawie 10 mln zł dołoży jeszcze lotnisko.
Pieniądze będą wydane m.in. na wydłużenie pasa startowego o 400 metrów (do 2,5 tys. metrów), poszerzenie go do 60 m., rozbudowę systemu świateł podejścia, terminalu pasażerskiego, ogrodzenia i budowę strażnicy lotniskowej straży pożarnej.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

ukalo pisze:4. Z tym wypadkiem w USA to się strasznie kompromitujesz - te samoloty latały tam codziennie i jakoś pas nie był za krótki. A w tej chwili nie ma żadnych oficjalnych danych na temat przyczyn wypadku. Samoloty nigdy nie startują ze zbyt krótkiego pasa.

Do tego punktu należą się wyjaśnienia. Otóż wszystko wskazuje na to, że rzeczywiście przyczyną tego wypadku był start ze zbyt krótkiego pasa. Tyle, że jak pisałem, nigdy nie wydaje się zezwolenia na start ze zbyt krótkiego pasa. To brzmi kuriozalnie, ale to piloci pomylili pasy startowe. Otrzymali zgodę na start z pasa właściwego, o wystarczającej długości! To tak jakby w Łodzi odrzutowiec próbował startować z pasa 25L (trawiasty) zamiast z głównego.

Wklejam zdjęcie lotniska z zaznaczonym miejscem katastrofy:
Obrazek
ODPOWIEDZ