Rynek Kolejowy pisze:Modernizacja odcinka Skierniewice - Łódź Widzew: Trochę liczb
Realizując modernizację linii kolejowej Warszawa - Łódź na odcinku Skierniewice - Łódź Widzew (etap I), podjęto 156 decyzji administracyjnych, wykonano cztery kontrakty, przy czym zatrudnione zostały aż 44 firmy. Dane przedstawione przez PKP PLK pokazują ogrom pracy wykonany przy modernizacji tego stosunkowo krótkiego odcinka.
Jak podali przedstawiciele spółki na niedawnym spotkaniu z dziennikarzami, na modernizację wydano 931,8 mln zł. 75 proc. tych funduszy pochodziło ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, a pozostałe 25 proc. z budżetu państwa. Realizacja zajęła 26 miesięcy - od 19 kwietnia 2006 r. (roboty rozpoczęto 11 lipca 2006 r.) do 15 czerwca 2008 r.
W ramach projektu realizowane były cztery podstawowe kontrakty:
* na nadzór i zarządzanie projektem
* na zaprojektowanie i wykonanie przebudowy odcinka Skierniewice - Koluszki
* na zaprojektowanie i wykonanie przebudowy odcinka Koluszki - Łódź Widzew
* na zaprojektowanie i wykonanie instalacji srk - LCS Koluszki.
Wydano 156 decyzji administracyjnych: 15 sztuk decyzjo lokalizacyjnych, 34 pozwolenia na budowę, 41 zgłoszeń na realizację robót, 22 pozwolenia wodno-prawne, 2 decyzje o uwarunkowaniach środowiskowych, 42 pozwolenia na użytkowanie.
Ilość opracowań projektowych to 851 sztuk, w tym: 34 komplety projektów budowlanych wielobranżowych i 817 projektów wykonawczych.
Zmodernizowano 62,8 linii dwutorowej plus tory stacyjne (razem 142,4 km torów), 160 rozjazdów wraz z napędami, przewieziono za pomocą 520 pociągów wahadłowych 625 tys. ton kruszywa. Szyny wykorzystane przy tym przedsięwzięciu ważyły 17,5 tys. ton. Wymieniono także 130,9 tkm sieci trakcyjnej, zmodernizowano 4 mosty, 6 wiaduktów, 40 przepustów, 2 przejścia podziemne dla pieszych, 37 przejazdów kolejowych, 30 peronów, 65 km linii potrzeb nietrakcyjnych, 43 stacje transformatorowe, jak również obiekty związane z ochroną środowiska.
Przy realizacji projektu zatrudnione były 44 firmy, z czego 16 spółek tworzyło dwa konsorcja - Trakcja Polska SA i PKP Energetyka Sp. z o.o. oraz Bombardier (ZWUS) Transportation Sp. z o.o. Pozostałe 28 stanowili podwykonawcy. Łącznie zatrudnionych było na stałe 780 pracowników, a w ciągu całego projektu - 1260 osób.
Efekty? Możliwa prędkość pociągów do 140 km/h oraz skrócenie czasu przejazdu na zmodernizowanym odcinku Skierniewice - Łódź Widzew do 32 minut oraz czasu przejazdu z Warszawy do Łodzi do 88 minut - podaje PKP PLK.
tekst i zdjęcie: http://www.rynek-kolejowy.pl/10524/Modernizacja%2Bodcinka%2BSkierniewice%2B%25A3%25F3d%25BC%2BWidzew%2B%2BTroch%25EA%2Bliczb.htm