Remont trasy Łódź-Warszawa

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Rozkład skoordynowany z PKS-em do Pabianic Obrazek
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Szybciej z Łodzi do Warszawy

Codziennie pomiędzy dwoma największymi miastami w Polsce będzie kursowało 36 pociągów w relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna oraz 3 pary pociągów dalekobieżnych przez Łódź Kaliską.

Oczywiście jest to kłamstwo. Pociągów będzie 36 sztuk, czyli 18 par. Propaganda jak za czasów kolejnych pięciolatek...

I pomyśleć, że w Finalndii Helsinki (1mln mieszk. w aglomeracji) i drugie miasto - Tampere (250 tys. mieszk. w aglomeracji) łączy 38 PAR pociągów dziennie, przy odległości rzędu 190 km Obrazek Oczywiście są to pociągi, nie tramwaje (większość to pendolina i piętrowe InterCity, kilka regionalnych - Alsthomy Coradia z wygodnymi "kanapami"). Prędkość szlakowa w większości - 200 km/h. Wszystko porządnie klimatyzowane.

Ostatni powrotny ze stolicy o 22.30 - a u nas ważniejszym kierunkiem od Łodzi jest Opole i Częstochowa Obrazek (0.16 Karkonosze w Koluszkach z których do Łodzi można się wtedy dostać tylko taryfą...)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

W ogóle połączenie z Karkonoszami jest błazeńskie w obu kierunkach, "na nie" też się ciekawie czeka. Parę lat temu jeździły via Łódź, i to było dobre. Obrazek
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

W ogóle śmieszne jest że nie ma ani jednego nocnego połączenia...
Rozumiem, że np. w Pabianicach o 22 się śpi (a nawet przez jakiś czas wyłączano oświetlenie uliczne), ale w Łodzi czy Warszawie czasem się coś dzieje.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Jest jeszcze PKS o 00:15 z Dworca Zachodniego
(o 23:45 odjeżdża z Jana Pawła II)

Obrazek
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Wie ktoś może które pociągi będą obsługiwane składami wagonowymi a które ED74?
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Konopnicka, Wokulski i Łodzianin na wagonach. Reszta, przynajmniej docelowo, ponoć na ED.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Spora granda. Między Radziwiłłowem a Skierniewicami w nocy wykoleiło się brutto paraliżując ruch. Sytuacja dziś ma być opanowana. Pociągi objazdem przez Łowicz Przedm. - Bednary - Sochaczew, opóźnienia rzędu +60-90.

O ironio, w pierwszy dzień?!
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,5316870,Do_Warszawy_podroz_superdluga.html pisze:Do Warszawy podróż superdługa

Kolej miała pecha. W dniu otwarcia wyremontowanego odcinka torów wypadły z nich cztery wagony towarowe


W nocy z niedzieli na poniedziałek o godz. 2.02 pociąg towarowy wykoleił się między Skierniewicami i Radziwiłłowem. Cztery wagony wypadły z torów i całkowicie sparaliżowały ruch. Pociągi kierowane są objazdem przez Łowicz i Sochaczew. Dziś oddano do użytku remontowany od dwóch lat odcinek torów między Łodzią-Widzewem i Skierniewicami. Pociągi miały rozwijać prędkość do 140 km/godz. Podróż miała trwać 88 minut (wyjazd o godz. 6.30, przyjazd o godz. 7.5 8-). Z powodu awarii pociąg dojechał z półtoragodzinnym opóźnieniem. Podróż przeciągnęła się do trzech godzin. Nikt z obsługi nie był w stanie wyjaśnić, o której pociąg dotrze do Warszawy. (...)

Władze Polskich Linii Kolejowych zapewniają, że tory były wczoraj dokładnie sprawdzane i wszystko było w porządku. - Mamy pecha - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK. - Dziś miał być debiut po otwarciu nowego odcinka. Niestety, doszło do awarii technicznej i uszkodzenia torów. Mamy nadzieję. że do południa uda się uruchomić przynajmniej jedną nitkę i opóźnienia będą mniejsze.

O godz. 11 nie udało się jeszcze odblokować trasy. Na Dworcu Centralnym w Warszawie podano przez megafony, że "Telimena" ma 200 minut spóźnienia.

Według wstępnych opinii przyczyną awarii nie były tory. Szczegóły bada specjalna komisja.
Istna ironia losu :)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

W sumie to absurd. PKP kupiło dwukierunkowe składy i zamiast kursować wahadłowo do Radziwiłłowa, KKA do Skierniewic i dalej Skierniewice - Łódź normalnie, to puszcza składy na jakieś niebotyczne objazdy.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Rano jechałem Łodzianinem, miał 90 minut spóźnienia. Z tego co słyszałem rano ze Skierniewic nie było żadnego pociągu ani żadnej KZ... Super po prostu... Później ok. 14 osobowe jeździły z Wawy do Radziwiłłowa gdzie była przesiadka na autobus. Wieczorem Telimena miała już ok. 15 minut spóźnienia.
Pod Radziwiłłowem dali czadu - kilka wagonów zupełnie wywróconych do góry wózkami Obrazek
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

POLSKA - Dziennik Łódzki pisze:
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/869482.html

Po co kolej reklamuje podróż do stolicy?

Centrala PKP Przewozy Regionalne będzie reklamować połączenie na linii Łódź - Warszawa. Każdego dnia pociągiem na tej linii podróżuje i tak 11 tys. pasażerów. Są na niego skazani, bo nie ma innego, dogodniejszego dojazdu do stolicy. A mimo to PKP zamówiły kampanię promującą połączenie i zapłacą za nią 150 tys. zł.

Jak zareagują na wieść o reklamie, można się domyślać po reakcji jednego ze stałych pasażerów. - Zamiast wykładać kasę na durne kampanie, szefowie kolei mogliby je przeznaczyć na remonty dworców - mówi łodzianin Jerzy Ryszka, który codziennie dojeżdża do pracy w Warszawie. - Nie trzeba mnie zachęcać do podróży pociągiem. Na benzynę bym nie zarobił, a zresztą podróż autem trwa prawie cztery godziny.

Co takiego wspaniałego jest w pociągu do Warszawy, że na reklamę trzeba wydać 150 tys. zł ? To, że podróż potrwa 88 minut, czyli tyle samo, ile pędziła parowa lokomotywa w 1936 roku.

Według zapowiedzi władz PKP Przewozy Regionalne, reklama ma przyciągnąć nowych klientów. Mottem kampanii ma być hasło "Łódź - Warszawa - Teraz szybciej!". Na surrealistycznym malunku widać trzy pociągi na czerwonym tle. Na trasie między Łodzią a Warszawą stanąć ma 90 takich billboardów.

Agencję reklamową, która rozsławi "niezwykłe" połączenie, władze kolei wyłoniły w przetargu, do którego stanęły dwie warszawskie firmy. Zwycięzca zadeklarował, że reklamy zwiastujące superszybką linię kolejową pojawią się w warszawskich i łódzkich gazetach, a także w jednym z ogólnopolskich dodatków... telewizyjnych. Według zapowiedzi, kampania ma się rozpocząć na przełomie lipca i sierpnia. - Umowa z firmą jeszcze nie została podpisana, ale to kwestia miesiąca, bo trzeba dopełnić ostatnich formalności - mówi Jerzy Mazurkiewicz, naczelnik wydziału zamówień w PKP PR. - Billboardy pojawią się na trasie przejazdu nowoczesnego składu.

Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP PR, tłumaczy, że przepisy wymagają, by reklamować przedsięwzięcia dofinansowywane z UE. Tylko, czy do promocji przedsięwzięcia nie wystarczyłyby dwie wielkie tablice na krańcowych stacjach w Warszawie i Łodzi oraz wyraźne nalepki na składzie kolejowym?

Słysząc o kampanii Dariusz Tworzydło, ekspert Public Relations z Wyższej Szkoły Informatyki w Rzeszowie, z niedowierzaniem kręci głową. - Po co promować coś, z czego ludzie i tak muszą korzystać. Pozostaje pytanie, co oni chcą tą kampanią osiągnąć - dziwi się.

Według eksperta, kolej powinna postawić na poprawę wizerunku. - Jednak, aby taka kampania się powiodła, podróż pociągiem nie może być udręką, a pasażerowie nie powinni brzydzić się wejść do WC - mówi Dariusz Tworzydło.

Anna Kądziela z Transparency International przyznaje że przy inwestycjach dofinansowywanych z UE, promocja jest wymagana, a przetargi mają być publikowane w Dzienniku Urzędowym Wspólnoty Europejskiej.

Czy jednak tak kosztowna kampania nie budzi podejrzeń? - Bywa, że specyfikacja przetargowa jest napisana pod firmę. Trzeba jednak dobrze poznać dokumenty, by udowodnić, że mamy do czynienia z korupcją - mówi Kądziela.

Grzegorz Maliszewski - POLSKA Dziennik Łódzki
WMC
Bywalec
Posty: 209
Rejestracja: śr 20:32, 05 gru 2007
Lokalizacja: z niedaleka

Post autor: WMC »

Czy celem tej kampanii jest wyciągnięcie kasy z UE na kolejne edki do obsługi potoków pasażerskich na linii Wa-wa- Łódź Obrazek

A wcześniej będzie raj dla ludzi focących kolej! W popołudniowym szczycie, na Kurpińskim będzie jeździł czapajew z 30 wagonami na chaku Obrazek
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

No, "chak" jest sporą ciekawostką Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

W dniach 8-31.08 br. na linii Łódź - Warszawa w związku z modernizacją linii Warszawa – Gdynia oraz remontem odcinka Łask – Zduńska Wola uległy zmianie godziny odjazdu niektórych pociągów.


Na terenie woj. łódzkiego wprowadzone zostały następujące zmiany w rozkładzie jazdy:

Nr pociągu:
12116/7 kurs w (D)
Relacja:
Warszawa Wschodnia.(odj. 16.30 wcześniej 38 min) – Tomaszów Maz. (przyj. 18.29 wcześniej 33 min)
Termin zmiany:
08.08. – 31.08.08.08r.
Odcinek zmiany:
Skierniewice odj. 17.31 (wcześniej 36 min),
Koluszki odj. 18.00 (wcześniej 28 min)

Nr pociągu:
2225/4
Relacja:
Skierniewice odj. 6.03 (+9 min) –Łódź Fabryczna przyj. 7.15 (+8 min)
Termin zmiany:
08.08. – 31.08.08.r.
Odcinek zmiany :
Koluszki odj. 6.42 (+8 min)
Łódź Widzew odj.7.07 (+8 min)

Nr pociągu:
22512/3 kurs. w ©
Relacja:
Warszawa Wschodnia odj. 16.30 (wcześniej 38 min) –Łódź Fabryczna przyj. 18.17( wcześniej 34 min)
Termin zmiany:
08.08. – 31.08.08.r.
Odcinek zmiany :
Skierniewice odj. 17.31 (wcześniej 35 min),
Koluszki odj. 17.54 (wcześniej 34 min),
Łódź Widzew odj. 18.10 (wcześniej 34 min)

Nr pociągu
54112/3
Relacja:
Olsztyn Główny- Racibórz
Termin zmiany:
08.08-31.08.08r
Odcinek zmiany:
Warszawa Wschodnia odj. 17.08 (+38 min
Warszawa Centralna odj 17.20 (+35 min)
Warszawa Zachodnia odj.17.25 (+35 min)
Skierniewice odj. 18.08 (+34 min)
Koluszki odj. 18.31 (+31 min)
Piotrków Tryb odj. 19.00 (+ 31 min,
Radomsko odj. 19.29 (+32 min)

Nr pociągu
54502/3
Relacja:
EŁk- Bielsko Biała
Termin zmiany:
08.08-30.08.08r
Odcinek zmiany:
Warszawa Wschodnia odj. 2.46 (+8 min
Warszawa Centralna odj 2.58 (+8 min)
Warszawa Zachodnia odj.3.03 (+8 min)
Skierniewice odj. 3.50 (+8 min)
Koluszki odj. 4.15 (+7 min)
Piotrków Tryb odj. 4.44 (+ 4 min),

Nr pociągu
56110/1
Relacja: Olsztyn Główny- Wrocław Gł.
Termin zmiany:
08.08.-31.08..08r
Odcinek zmiany:
Warszawa Wschodnia odj. 12.46 (+23 min
Warszawa Centralna odj 12.57 (+12 min)
Warszawa Zachodnia odj. 13.02 (+12 min)
Skierniewice odj. 13.43 (+10 min)
Koluszki odj. 14.06 (+8 min)
Piotrków Tryb odj. 14.35 (+ 8 min),
Radomsko odj. 15.05 (+8 min)



Nr pociągu
65111
Relacja:
Wrocław Gł.- Olsztyn Gł przyj. 19.16
Termin zmiany:
08.08.-31.08.08r
Odcinek zmiany:
Radomsko odj. 12.54 (+14 min)

Piotrków Tryb odj. 13.29 (+ 14 min),
Koluszki odj. 13.56 (+13 min)
Skierniewice odj. 14.19 (+11 min
Warszawa Zachodnia odj. 15.01 (+6 min)


pociąg OSTROWIANIN
Ostrów Wlkp.– Warszawa Wsch.
planowy przyjazd do dworca Warszawa Centralna 10.05
przyjedzie na dworzec Warszawa Centralna 10.54

(zebrane z luźnych informacji ze strony PKP PR)
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

W związku z pracami modernizacyjnymi na odcinku Żakowice Południowe – Koluszki oraz wprowadzeniem IV korekty rocznej rozkładu jazdy 2007/08 od dnia 1 września nastąpi zmiana godzin odjazdów i zestawień następujących pociągów:

Zmiany w relacji Warszawa - Łódź:

poc. WOKULSKI Warszawa Wschodnia - Warszawa Centr. (15.20) – Łódź Fabryczna (16.54)
1 września – 13 grudnia przyjazd do Łodzi 3 minuty później

poc. Warszawa Wschodnia - Warszawa Centr. (18.20) – Łódź Fabryczna (19.54)
1 września – 13 grudnia przyjazd do Łodzi 3 minuty później



Zmiany w relacji Łódź - Warszawa:

poc. Łódź Fabryczna (4.55) – Warszawa Centr. (6.30) - Warszawa Ws.
1 września – 13 grudnia odjazd z Łodzi 3 minuty wcześniej


poc. TELIMENA Łódź Fabryczna (6.55) - Warszawa Centr. (8.30) – Warszawa Wschodnia
1 września – 13 grudnia odjazd z Łodzi 3 minuty wcześniej


Jednocześnie wszystkie w/w pociągi zestawiane będą ze składów wagonowych, a nie - z EZT ED74 jak dotychczas.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

W dniach 1-31 października nastąpi drobna korekta rozkładów jazdy pociągów na linii Łódź-Warszawa w związku z pracami na odc. Żakowice Południowe - Koluszki oraz Łask - Borszewice.


ŁODZIANIN
Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia
odj. z Łodzi 6.32 (2 min. później)
przyj. do Warszawy Centr. 7.58


OSTROWIANIN
Ostrów Wielkopolski – Warszawa Wschodnia
(przez Łódź Kaliską)

odj. z Łodzi Kaliskiej 8.59 (56 min. później)
przyj. do Warszawy Centr. 10.54
w poniedziałki z Wrocławia Gł.

Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia
odj. z Łodzi Fabr. 21.05 (7 min. później)
przyj. do Warszawy Centr. 22.36

http://www.pr.pkp.pl/remonty--utrudnienia--zmiany-rozkladow,zmiana-godzin-odjazdow-niektorych-pociagow-na-odcinku-warszawa-lodz---warszawa--.html
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Tylko przez kilkanaście miesięcy pasażerowie pociągów z Warszawy do Łodzi
będą się cieszyć szybszym przejazdem. W połowie przyszłego roku zaczyna się
kolejny etap remontu torów i składy znowu będą się wlec.

Od czerwca tego roku po zakończeniu remontu odcinka torów za Skieriewicami
podróż z Warszawy do Łodzi trwa półtorej godziny. To blisko 30 minut krócej
niż przed modernizacją. Czas przejazdu wynosi zatem tyle, co przed drugą
wojną światową, gdy kolej dość szybko się rozwijała. Pasażerowie długo jednak
nie nacieszą się szybszą jazdą. Latem przyszłego roku ma się zacząć się
kolejny etap remontu torów na tej trasie - tym razem między Warszawą i
Skierniewicami. Czas przejazdu ma się wydłużyć o 15-20 minut. Utrudnienia
potrwają aż trzy lata.

- Po zakończeniu robót przejazd z Warszawy do Łodzi skróci się do 65 minut -
zapowiada Jerzy Janeczek, zastępca szefa regionalnego oddziału Polskich Linii
Kolejowych. W ramach modernizacji ma powstać także obiecywany od blisko 30
lat przystanek Ursus Niedźwiadek, dzięki któremu okoliczni mieszkańcy będą
mogli szybko dostać się do centrum Warszawy.

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6072506,Koleja_do_Lodzi_znowu_dluzej.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

11. Skierniewice - Łowicz Gł.
a)Na terenie ZLK Łódź:
- NG 20,836 km toru = podkłady nowe strunobetonowe, szyny
staroużyteczne, oczyszczenie i uzupełnienie podsypki, podbicie toru,
ścięcie ław torowiska, oczyszczenie i wyprofilowanie rowów odwadniających
- NB 8,800 km toru = wymiana 5000 szt podkładów drewnianych
- wymiana 12 szt części rozjazdowych.
b)Na terenie ZLK Warszawa:
- NB 3,696 km toru = wymiana 1600 szt podkładów drewnianych,
uzupełnienie 288 ton tłucznia, podbicie.
c)Naprawa przepustu 18,144 tor nr 1.

Prędkość planowania do uzyskania na całym odcinku linii - 60 km/h

533. Arkadia - Placencja
NG na całej długości, zakres jak wyżej, planowana prędkość 60 km/h

15. Bednary - Łódź Kaliska
- NB 4,340 kmt = wymiana 1000 szt podkładów drewnianych i 176 ton
tłucznia, podbicie.
- Naprawa przepustu 2,224 i mostu 4,027
Prędkość 50 km/h

526. Czachówek Zachodni - Czachówek Południowy
NG na całej długości, prędkość 30 km/h

530. Skierniewice Park - Skierniewka
NB 2,038 kmt = wymiana 400 m szyn na staroużyteczne i 250 podkładów
drewnianych

12. na odc. Skierniewice - Czachówek Zachodni
Tutaj zakres prac jest duży, więc w skrócie:
- Naprawa bieżąca torów głównych zasadniczych i rozjazdów w tych torach
w celu utrzymania V = 50km/h od km 8,870 do km 24,739 i V= 60km/h od km
24,739 do km 64,400
- Kompleksowa wymiana nawierzchni w torze nr 3 stacji Mszczonów o
długości 0,915 kmt od rozjazdu Nr 5 do rozjazdu Nr 23.
- Wymiana podrozjazdnic z wymianą podsypki tłuczniowej w rozjeździe Nr 2
na posterunku odgałęźnym Czachówek Zachodni
- Wymiana rozjazdu Nr 4 na stacji Mszczonów

Opracowanie informacji: Mateusz Malinowski na pl.misc.kolej

Mój komentarz:
Skierce - Łowicz: 60 km/h po NG? to co to za NG w ogóle? niedawno była tam siedemdziesiątka!
I w ogóle co to za NG z wykorzystaniem materiałów staroużytecznych?!

Bednary - Łowicz - Łódź to zabawne jest w ogóle. Żeby chociaż 50 na całej linii - to nie!

reszta no bez rewelacji, ale i bez potępiania :)
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Z mojej strony komentarzem będzie jego brak.
ODPOWIEDZ