Remont trasy Łódź-Warszawa
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Gazeta Wyborcza pisze:
Dodatkowe połączenia do Warszawy
Wreszcie PKP ma dobre wiadomości dla łodzian. Pociągi do stolicy będą odjeżdżać równo co godzinę. Do rozkładu wróci również "Łodzianin" - niezatrzymujący się na stacjach pośrednich.
Nowy rozkład jazdy miał obowiązywać od dziś. Przesunięto go jednak na 15 stycznia, bo przedłuża się jednak remont torów na trasie Łódź-Warszawa.
Tym razem zmiany w kursowaniu pociągów ucieszą podróżnych. Łodzi przybędą cztery połączenia. Pierwsze połączenie do stolicy z Dworca Fabrycznego będzie o godz. 4.18, a ostatnie o 20.18. Pociągi z Warszawy rozpoczną kursowanie o godz. 5.08 z Dworca Centralnego. Ostatnie połączenie do Łodzi zaplanowano na godz. 21.08. Przywrócony do rozkładu "Łodzianin" będzie jedynym pociągiem, który po starcie w Łodzi o godz. 5.52 zatrzyma się dopiero w stolicy. I to tylko po dwóch godzinach jazdy.
Ponieważ nie będzie już remontów, pociągi powinny kursować nieco szybciej. Teraz podróż do Warszawy trwa ok. 2,5 godziny. Po zmianach powinna skrócić się o 14 minut. - Choć to niewielka zmiana, to dla mnie jest to świetna informacja. Teraz, aby się nie spóźnić na ósmą do pracy, muszę jeździć o 4.23, a będę jeździć o 5.18. Będę mogła godzinę dłużej pospać - cieszy się Monika Frątczak, która od dwóch miesięcy pracuje w Warszawie.
- Nowy rozkład układaliśmy tak, aby spełniał oczekiwania zarówno mieszkańców Łodzi dojeżdżających regularnie do pracy w stolicy, jak i miejscowości leżących na trasie przejazdu. Na przykład mieszkańcy Skierniewic w godzinach szczytu odnajdą swój pociąg nawet co 30 minut - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne.
Szczegółowy rozkład można znaleźć na stronie internetowej: www.pr.pkp.pl
Łódź - Warszawa - obserwacje
W ciągu ostatnich dwóch tygodni miałem "przyjemność"
pokonać tę trasę 5 razy.
(tj. trzy razy Wa-wa - Łódź i raz Łódź - Wa-wa).
Pasażerowie nie mają już siły się denerwować. Słychać wiele ironicznych komentarzy, w tym wśród drużyny konduktorskiej.
15 stycznia, po odwlekaniu terminu z uwagi na kontynuowanie prac, wprowadzono nowy rozkład, w którym pociągi kursowały co godzinę, a trasę do Warszawy Centralnej pokonywały (większość) w 2:12.
Radość nie trwała długo, bowiem od 25 do 27 wprowadzono zmiany
z powodu wymiany słupów między Płyćwią a Rogowem.
Wg oficjalnych informacji miały być to opóźnienia kilkunastominutowe.
Przyszedłem na Centralny tuż po 12-ej na pociąg 12:20. Jednakże o 12:05 słyszę zapowiedź "opóźniony pociąg pospieszny Syrena z Warszawy Wsch do Łodzi Fabrycznej wjedzie na tor 8 przy peronie 4."
Był to pociąg z ... 11:20, odjechał 12:10, 50 minut po czasie.
Powodem tego opźnienia było opóźnienie pociągu z Łodzi, prowadzonego przez lokomotywę, która była przydzielona do Syreny.
W Skierniewicach 30 minut postoju. Trzeba było przepuścić dwa pospieszne, towarowy i osobowy. Na stację Łódź Fabryczna zawitaliśmy o 15:02. 90 minut po planowym czasie. Pociąg z 12:20 był w Łodzi około 15:10, tj opóźniony ponad 40 minut.
W Łodzi dobija zapowiedź w języku angielskim,
że przyjechał fast train.
29 stycznia wprowadzono kolejne zmiany, tym razem na kilkanaście dni (do 9 lutego). 30 jechałem do Warszawy, opóźnienie kilkanaście minut.
Podróż powrotna (chociaż nie wiem, którą nazywać "powrotną"...)
- tylko kilka minut później. Brawo.
Jednak nie do końca. W internecie PKP informuje że jest pociąg o 8:18
(podpisane jako tabela z dnia 1.02.2006).
Faktycznie wg rozkładu (zmienionego, jest w internecie) pociąg do Warszawy odjeżdża 8:28 (przesunięty o +10 minut). Na stacjach nie ma żadnej informacji, w informacji (jak mówią pasażerowie) o tym nie wiedzą. Ale żeby było śmieszniej, pociąg nie odjeżdża ani o 8:18, ani o 8:28, tylko o 8:40. Bo "taki był telegram".
Na dodatek śmieszną rzeczą jest fakt, iż bilet tam i z powrotem jest droższy od dwóch osobnych biletów.
Za przejazd ze zniżką 37% w jedną stronę płaci się 16,44.
TAM i POWRÓT kosztuje 32,89.
Różnica niewielka ale absurdalna.
---
Pojawiło się sporo nowych słupów między Skierniewicami a Płyćwią
(nie pamiętam gdzie dokładnie). I na tym polegają te prace.
pokonać tę trasę 5 razy.
(tj. trzy razy Wa-wa - Łódź i raz Łódź - Wa-wa).
Pasażerowie nie mają już siły się denerwować. Słychać wiele ironicznych komentarzy, w tym wśród drużyny konduktorskiej.
15 stycznia, po odwlekaniu terminu z uwagi na kontynuowanie prac, wprowadzono nowy rozkład, w którym pociągi kursowały co godzinę, a trasę do Warszawy Centralnej pokonywały (większość) w 2:12.
Radość nie trwała długo, bowiem od 25 do 27 wprowadzono zmiany
z powodu wymiany słupów między Płyćwią a Rogowem.
Wg oficjalnych informacji miały być to opóźnienia kilkunastominutowe.
Przyszedłem na Centralny tuż po 12-ej na pociąg 12:20. Jednakże o 12:05 słyszę zapowiedź "opóźniony pociąg pospieszny Syrena z Warszawy Wsch do Łodzi Fabrycznej wjedzie na tor 8 przy peronie 4."
Był to pociąg z ... 11:20, odjechał 12:10, 50 minut po czasie.
Powodem tego opźnienia było opóźnienie pociągu z Łodzi, prowadzonego przez lokomotywę, która była przydzielona do Syreny.
W Skierniewicach 30 minut postoju. Trzeba było przepuścić dwa pospieszne, towarowy i osobowy. Na stację Łódź Fabryczna zawitaliśmy o 15:02. 90 minut po planowym czasie. Pociąg z 12:20 był w Łodzi około 15:10, tj opóźniony ponad 40 minut.
W Łodzi dobija zapowiedź w języku angielskim,
że przyjechał fast train.
29 stycznia wprowadzono kolejne zmiany, tym razem na kilkanaście dni (do 9 lutego). 30 jechałem do Warszawy, opóźnienie kilkanaście minut.
Podróż powrotna (chociaż nie wiem, którą nazywać "powrotną"...)
- tylko kilka minut później. Brawo.
Jednak nie do końca. W internecie PKP informuje że jest pociąg o 8:18
(podpisane jako tabela z dnia 1.02.2006).
Faktycznie wg rozkładu (zmienionego, jest w internecie) pociąg do Warszawy odjeżdża 8:28 (przesunięty o +10 minut). Na stacjach nie ma żadnej informacji, w informacji (jak mówią pasażerowie) o tym nie wiedzą. Ale żeby było śmieszniej, pociąg nie odjeżdża ani o 8:18, ani o 8:28, tylko o 8:40. Bo "taki był telegram".
Na dodatek śmieszną rzeczą jest fakt, iż bilet tam i z powrotem jest droższy od dwóch osobnych biletów.
Za przejazd ze zniżką 37% w jedną stronę płaci się 16,44.
TAM i POWRÓT kosztuje 32,89.
Różnica niewielka ale absurdalna.
---
Pojawiło się sporo nowych słupów między Skierniewicami a Płyćwią
(nie pamiętam gdzie dokładnie). I na tym polegają te prace.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Hmm a mnie wychodzi 4 razyW ciągu ostatnich dwóch tygodni miałem "przyjemność"
pokonać tę trasę 5 razy.
(tj. trzy razy Wa-wa - Łódź i raz Łódź - Wa-wa).
A z tym biletem i doliczaniem grosza to jest to jakiś błąd systemu kasowego widoczny na wielu relacjach. Jak mi kiedyś tłumaczyła kasjerka - to jest tak, że program każdorazowo oblicza ile to jest 37% ceny biletu i obliczanie z dwukrotnie większej kwoty powoduje inne zaokrąglenie. Nie wiem ile w tym prawdy - ale wiem, że tak samo jest choćby z biletami do Rogowa.
PKP Energetyka zajmuje się ostatnio wstawianiem słupów (chyba trakcyjnych - "chyba" bo po raz pierwszy takie, dość nietypowe widziałem , jeśli się mylę proszę forumowiczów o poprawienie ) wzdłuż północnego toru w kierunku Łodzi Widzewa (stoją już przynajmniej na odcinku przechodzącym przez Andrzejów).
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
PKP PR pisze: Drugiego marca br. na dwa tygodnie zmieni się rozkład jazdy pociągów, łączących Łódź i Warszawę.
Pociągi pospieszne będą się zatrzymywały na stacjach w Koluszkach Skierniewicach i Żyrardowie. „Łodzianin” jak do tej pory będzie kursował bez zatrzymania. Pozostają również pociągi osobowe, łączące Łódź z mniejszymi miejscowościami na trasie.
Trzy pary pociągów pospiesznych Łódź - Warszawa - Łódź i dwie pary osobowych Łódź – Skierniewice – Łódź przestaną kursować.
Rozpoczyna się kolejny etap modernizacji linii kolejowej. Dla pasażerów uruchomiono specjalny newsletter na stronie www.pr.pkp.pl. Każdy osoba, która wpisze tam swój adres email, będzie na bieżąco informowana o zmianach w rozkładzie jazdy.
Pierwsze modyfikacje rozkładu jazdy zostaną wprowadzone już 1 marca br. Na trasie między Koluszkami a Skierniewicami przestaną kursować pociągi osobowe: 1. Łódź Fabryczna (5.42) – Skierniewice (7.32) 2. Łódź Fabryczna (17.27) – Skierniewice (18.57) 3. Skierniewice (8.15) – Łódź Fabryczna (9.49) 4. Skierniewice (18.1 – Łódź Fabryczna (19.51).
W zamian, na wszystkich stacjach i przystankach osobowych między Skierniewicami i Koluszkami od 1 marca br. będą zatrzymywać się pociągi pospieszne:
1. Warszawa Wschodnia 7.26 – Skierniewice 8.31 – Koluszki 9.26 – Łódź Fabryczna 9.56
2. Warszawa Wschodnia 12.20 – Skierniewice 13.27 – Koluszki 14.23 – Łódź Fabryczna 14.59
3. NIEBIESKIE ŹRÓDŁA Warszawa Wschodnia 17.08 – Skierniewice 18.12 – Koluszki 19.04 – Tomaszów Maz. 19.36 (kursujący od poniedziałku do piątku)
4. Warszawa Wschodnia 17.08 – Skierniewice 18.12 – Koluszki 19.04 – Łódź Fabryczna 19.35 (kursujący w soboty i niedziele)
5. TELIMENA Łódź Fabryczna 6.18 – Koluszki 6.56 – Skierniewice 7.47 – Warszawa Wschodnia 8.59 6. Łódź Fabryczna 17.18 – Koluszki 17.55 – Skierniewice 18.46 – Warszawa Wschodnia 20.00 (kursujący od poniedziałku do piątku)
Od czwartku 2 marca br. przestaną kursować następujące pociągi pospieszne:
1. Warszawa Wschodnia 8.08 – Łódź Fabryczna 10.32
2. Warszawa Wschodnia 10.08 – Łódź Fabryczna 12.32
3. SYRENA Warszawa Wschodnia 11.08 – Łódź Fabryczna 13.32
4. Łódź Fabryczna 9.18 – Warszawa Wschodnia 11.42
5. Łódź Fabryczna 11.18 – Warszawa Wschodnia 13.42
6. Łódź Fabryczna 13.18 – Warszawa Wschodnia 15.42
Rozkład jazdy pociągów, łączących Łódź i Warszawę, kolejny raz zmieni się 16 marca br. Za wszystkie utrudnienia, spowodowane remontem, uprzejmie przepraszamy podróżnych.
Do pobrania: rozkład jazdy pociągów od 2 marca 2007
rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/lodzkie/601_010307.pdf
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
źródło: http://forum.pestka.info/index.php?t=msg&th=103583&start=0&S=7b0022812b3c1d408b8c08d9af03c5cbOriginally posted by: [url=mailto:krzysiek@z1.pl]krzysiek@z1.pl[/url]
Witam
Kilka fotek z przebiegu modernizacji szlaku Gałkówek - Łódź Widzew. Z góry
przepraszam za jakość, ale część z konieczności wykonana "pod światło". W
tej chwili trwa wyłącznie modernizacja elementów wsporczych sieci
trakcyjnej, roboty ziemne, oraz kładzenie kabli energetycznych i
telekomunikacyjnych.
P.O. Justynów
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0099m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0100m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0101m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0102m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0103m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0104m.jpg
Prostowanie Łuków
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0105m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0106m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0109m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0111m.jpg
Andrespol, P.O. Bedoń
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0110m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0112m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0113m.jpg
Między Andrzejowem a Widzewem sieć trakcyjna będzie zawiewszona na
konstrukcjach wsporczych typu bramkowego a nie jak dotychczas na
indywidualnych słupach dwuteowych.
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0001m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0002m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0003m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0004m.jpg
http://free.polbox.pl/s/schak/mod/dscf0005m.jpg