Widzew rulez! I wcale nie chodzi tu o klub.Arturro 70 pisze:Bo to jest Widzew...Kazik pisze:I Zresztą skoro na Fabryczny i Kaliski trzeba od tramwaju kawałek dojść, to czemu na Widzewie miałoby być wygodniej?
Pomysł z likwidacją dwóch torów jest dobry, ja bym jeszcze przesunął dworzec trochę na zachód. Jednak w linię tramwajową to mi się nie za bardzo chce wierzyć. Będzie wtedy dylemat: co jedzie na Augustów czy Olechów(mam nadzieję) a co skracamy do dworca. Jakoś się to nie trzyma kupygazeta.pl pisze:Przeprowadzka stacji Łódź Fabryczna pod ziemię mogłaby się rozpocząć już w 2009 roku. Zanim jednak powstanie nowy dworzec i prowadzący do niego tunel pociągi do stolicy będą odjeżdżać z Widzewa.
- Właśnie opracowujemy koncepcję, jak przygotować Łódź Widzew do obsługi większej liczby podróżnych - mówi Jacek Derwiński z oddziału gospodarowania nieruchomościami PKP w Łodzi. Na razie kolejarze mają dwa konkurencyjne pomysły. Pierwszy zakłada dobudowanie do istniejącego budynku stacji drugiego skrzydła. Niemal wszystkie pomieszczenia oddano by pasażerom. Pracownicy zajmujący się eksploatacją przenieśliby się do jednego z baraków stojących wzdłuż peronu. Ale jest i inny pomysł: Obydwa baraki można by wyburzyć i w ich miejscu zbudować tymczasową halę dla pasażerów - mówi Derwiński. Kolejarze planują również powiększenie parkingów przy stacji.
To jednak nie wszystko, bo modernizacja dworca to świetna okazja, by przy okazji wybudować nowe przystanki komunikacji miejskiej. Na razie od dworca do linii tramwajowej i autobusowej krańcówki jest po kilkaset metrów. Kierunek zmian wyznaczała wizytująca w piątek w Łodzi wiceminister transportu - Barbara Kondrat: - Autobusy komunikacji miejskiej powinny stawać tuż przy dworcu, podobnie tramwaje, inaczej łodzianie nie będą mogli sprawnie dostać się do pociągu.
Miejsce na przystanek mogłoby się znaleźć nawet tuż przy peronie. Zdaniem PKP dwa tory, które znajdują się między budynkiem stacji a pierwszym peronem są niepotrzebne i można je zlikwidować. W ich miejscu mogłaby powstać uliczka z autobusową pętlą i przystankami.
Opracowaniem szczegółowych planów zajmują się już władze Łodzi. - Zorganizujemy komunikację miejską w taki sposób, aby była ona w stanie odebrać wszystkich pasażerów przyjeżdżających na dworzec - mówi wiceprezydent Włodzimierz Tomaszewski. Łódź Widzew ma przejąć rolę głównego dworca jesienią 2009 roku. - Wtedy teoretycznie może rozpocząć się budowa tunelu dla pociągów jadących na Łódź Fabryczną. Zagłębianie się w ziemi rozpoczęlibyśmy zaraz za ulicą Widzewską - mówi Wojciech Rybak, dyr. Biura Realizacji Inwestycji PKP. - Na razie to jednak tylko hipoteza, bo nadal opracowujemy kosztorys. Jestem jednak przekonany, że pieniędzy wystarczy - dodaje Rybak. Nieoficjalnie kolejarze przyznają, że koszt podziemnego tunelu to przynajmniej 100 mln zł w wersji "optymistycznej" i nawet 300 mln zł w wersji pesymistycznej. Tak duża różnica wynika z tego, że nie sposób przewidzieć kosztów materiałów i robocizny w 2009 roku.
Budowa podziemnego tunelu i dworca to efekt umowy w sprawie partnerstwa przy realizacji projektu Nowe Centrum Łodzi. 31 lipca podpisały ją Miasto Łódź oraz z PKP S.A. i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W dokumencie zapisano, że władze miasta i PKP chcą budowy nowego centrum miasta. Projekt zakłada przeniesienie całej infrastruktury kolejowej Dworca Fabrycznego pod ziemię.
Które zapewne zostanie wydłużone do Della, ale to już trochę inny temat.Kazik pisze:I rzadko kursujące '75'...
A co do dobudowania nowego skrzydła do istniejącego budynku dworca, to w to nie wierzę, gdyż ten budynek jest chyba zabytkiem, ale do końca pewien nie jestem.