Remont trasy Łódź-Warszawa

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Przewozy Regionalne pisze: Uwaga! Zmiana rozkładu jazdy na trasie Łódź – Warszawa

Od 1 marca na trasie Łódź – Warszawa będzie obowiązywał tymczasowy rozkład jazdy pociągów interREGIO.

W związku z rozpoczęciem drugiego etapu modernizacji linii kolejowej Łódź – Warszawa prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe od 1 marca zmienia się rozkład jazdy pociągów interREGIO kursujących na tej trasie. Zmniejszenie liczby pociągów na tej trasie nie oznacza mniejszej liczby miejsc, do części składów zostaną dołączone dodatkowe wagony.

Codziennie na trasę Łódź – Warszawa wyruszy 10 pociągów IR. Wszystkie interREGIO będą kursowały tak, jak dotychczas – przez Skierniewice. Jedynie pociąg wyjeżdżający z Łodzi Fabrycznej o godz. 15.28 pojedzie drogą okrężną z pominięciem Skierniewic i Żyrardowa. Do Warszawy Centralnej dotrze o godz. 17.33. Ofertę połączeń interREGIO pomiędzy Łodzią a Warszawą uzupełnia piątkowo-niedzielny IR „Prosna” z Wrocławia do Warszawy, który zatrzymuje się na łódzkim Dworcu Kaliskim.

Popołudniowy IR z Warszawy (wyjeżdżający z Dworca Centralnego o godz. 15.11) na odcinku Żyrardów – Skierniewice będzie zatrzymywał się na wszystkich przystankach. Zachowane zostaną również wszystkie dotychczasowe skomunikowania w Skierniewicach i Koluszkach, gdzie podróżni będą mogli przesiadać się z pociągów IR i TLK do pociągów REGIO.

Aby zminimalizować niedogodności wynikające z mniejszej liczby pociągów w czasie prowadzenia prac torowych, Przewozy Regionalne przewidziały obsługę 4 spośród 10 pociągów zmodernizowanymi, pojemniejszymi składami, w których podróżni będą mieli do dyspozycji dwa razy więcej miejsc siedzących. Dłuższe pociągi IR wyjadą z Warszawy Centralnej o godz. 11.12 i 18.52, a z Łodzi Fabrycznej o godz. 7.35 i 15:28. Duże nasilenie robót inwestycyjnych na odcinku Warszawa – Skierniewice spowodowało wydłużenie czasu przejazdu między Warszawą i Łodzią średnio o 20 minut.

Przepraszamy za utrudnienia w podróży.

rozkłady jazdy wszystkich przewoźników:
PR i IC: http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//regiony/lodzkie/601_20110301o.pdf
KM z zaznaczonymi pociągami PR i IC zastępującymi osobowe KM: http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/6246
Robin_NWSL
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: śr 08:24, 17 sie 2011

Post autor: Robin_NWSL »

Zastanawia mnie dlaczego w internecie nie można znaleźć (tak jak w przypadku pierwszego etapu) planu modernizacji z datami zakończenia poszczególnych etapów. Z tego co widać to nie idzie im to za szybko biorąc pod uwagę fakt, że mają skończyc do maja 2012.
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

PNI złożyło wniosek o upadłość. Jest głównym wykonawcą takich modernizacji jak, Warszawa - Gdańsk, Kraków - Katowice i Skierniewice - Warszawa... Mówią, że dwa kontrakty przynoszą bardzo duże starty i a przynajmniej jednego przy tym poziomie strat, spółka nie jest wstanie zrealizować.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Urbi59, łącznie zmieniany 1 raz.
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

CUPT pisze:Będzie bezpieczniej na trasie Warszawa – Łódź

Ponad 305 mln zł trafi z Programu Infrastruktura i Środowisko do PKP Polskich Linii Kolejowych na realizację inwestycji pn. Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, Lot C - pozostałe roboty.

Inwestycja, prowadzona w ramach działania 7.1 Rozwój transportu kolejowego PO IiŚ przewiduje zabudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym w ramach Lokalnego Centrum Sterowania (ruchem kolejowym) na linii nr 1 pomiędzy stacją Żyrardów a stacją Koluszki. Urządzenia te mają na celu umożliwienie sterowania odcinkiem linii kolejowej ze stacji Skierniewice. Ponadto przedsięwzięcie obejmuje również roboty w zakresie zmian w układzie torowym stacji Skierniewice oraz doposażenie linii nr 1 i linii nr 17 w system ERTMS (Europejski System Sterowania Ruchem Kolejowym), a także budowę wiaduktu w ciągu drogi krajowej nr 72.

W wyniku prac modernizacyjnych pociągi będą mogły poruszać się z prędkościami:

na odcinku Żyrardów - Skierniewice pociągi pasażerskie do160km/h;
na odcinku Skierniewice - Koluszki do 140km/h;
w obrębie stacji Skierniewice do 120 km/h po torach głównych oraz do 100 km/h po pozostałych torach;
pociągi towarowe po torach głównych do 120km/h.


Inwestycja przyczyni się do:
1. Poprawy bezpieczeństwa przez wykorzystanie nowoczesnego systemu sterowania ruchem;
2. Podniesienia bezpieczeństwa ruchu, dzięki budowie bezkolizyjnego skrzyżowania w ciągu drogi krajowej nr 72 w miejscowości Rogów;
3. Podniesienia bezpieczeństwa ruchu przez wykorzystanie zintegrowanego systemu zarządzania ruchem pociągów;
4. Zoptymalizowania wykorzystania stacji Skierniewice;
5. Poprawy komfortu podróżowania;
6. Rozwoju technologicznego dzięki wdrożenie systemu ERTMS.

Szacowana wartość przedsięwzięcia, które swoim zasięgiem obejmie województwa mazowieckie
i łódzkie wynosi powyżej 376 mln zł.

http://www.cupt.gov.pl/?id=1335
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Z Łodzi do Warszawy w 70 minut. To plan na jesień tego roku, gdy (i jeśli) zakończy się remont trasy, trwający od 2006 r.
http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3780035,jesienia-do-warszawy-w-70-minut-po-prawie-dziesieciu-latach-remontu-zdjecia,id,t.html
Mateusz

EA-1 8-)
ODPOWIEDZ