Strona 9 z 14

: wt 22:12, 14 sie 2007
autor: SzK
W Koluszkach będzie tunel (tj przejście podziemne), podobnie jak w Rogowie. W Skierniewicach nie wiem.

Remont dalszego odcinka (patrząc od strony Łodzi) spowoduje spore zamieszanie. Pospieszne mamy nawet co pól godziny, podobnie z Kolejami Mazowieckimi, czyli w szczycie 4 pociągi na godzinę w jedną stronę.
Od Jaktorowa robią się cztery tory, ale i wzrasta natężenie ruchu.
Samych poc. podmiejskich Grodzisk - Waszawa jest w ciągu godziny szczytowej 6 (w czasie remontu będą prawdopodobnie co 20 minut).

: wt 22:27, 14 sie 2007
autor: rkplodz
newsletter PKP PR pisze: Kolejny etap modernizacji linii Łódź – Warszawa.

W najbliższy czwartek (16 sierpnia 2007r.) wprowadzimy korektÄ™ rozkÅ‚adu jazdy na trasie Warszawa- Łódź. Niewielkie zmiany uÅ‚atwiÄ… dojazd do Łodzi podróżnym z kierunku Tomaszowa Mazowieckiego i Skierniewic. Pasażerowie Ci, dziÄ™ki wprowadzonym zmianom, bÄ™dÄ… mogli korzystać z dogodnych przesiadek w Koluszkach - rano i wieczorem.

SzczegóÅ‚y rozkÅ‚adu jazdy od 16 sierpnia 2007r. poniżej
Przepraszam, nie chciało mi się zmieniać tych krzaków. Takie mi przysłali Obrazek

http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/lodzkie/rozklodlodzod1608.pdf - rozkład
Mamy KKS za poranny pociąg Skierniewice - Koluszki - (Łódź). Zabawne, ten odcinek zapociąg przejeżdża w... 1h 35 min Obrazek

Podobnie jak Koluszki - Sk-ce 17:35 -> 19.10, 11.05 -> 12.40... ech, szkoda gadać Obrazek

: wt 22:43, 14 sie 2007
autor: SzK
Mam wrażenie, że rozkład się prawie nie zmienił.

: czw 23:41, 16 sie 2007
autor: rkplodz

: pt 09:55, 17 sie 2007
autor: prof_klos
Ależ sympatyczną maskotkę na końcu tabeli zamieścili! Obrazek

: śr 21:10, 22 sie 2007
autor: SzK
Cytat z:
http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?wersja=pol&NTXT=531&ID=C00&TID=59

Już w pierwszej połowie 2007 roku na tę trasę wyruszą nowoczesne pociągi elektryczne „PKP Przewozy Regionalne”.

Mamy sierpień, prawie wrzesień Obrazek

: śr 16:18, 29 sie 2007
autor: rkplodz
newsletter PKP PR pisze:
W sobotę 1 września br. zmieni się rozkład jazdy na trasie Łódź – Warszawa. W porównaniu z poprzednim rozkładem czas przejazdu między tymi miastami skróci się w przypadku niektórych pociągów pospiesznych nawet o 45 minut.
Skład zestawiony z dwóch nowoczesnych pociągów elektrycznych zakupionych specjalnie do obsługi tej trasy będzie odjeżdżał z Łodzi Fabrycznej o godzinie 8.09, a z Warszawy Centralnej o godzinie 13.55. Kolejne z 11 nowych pociągów PKP Przewozy Regionalne pojawią się w połowie września.
W godzinach porannych pojawi się dodatkowy pociąg ze Skierniewic do Warszawy oraz w relacji powrotnej. Po południu, bez zatrzymania na stacjach pośrednich, mieszkańcy Łodzi mogą wrócić pospiesznym ŁODZIANINEM.
Na dworzec kaliski zostanie przeniesiony pociąg z i do Skarżyska – Kamiennej. Z kolei dwa pociągi dalekobieżne jadące z kierunku Ostrowa Wlkp. od Łodzi Kaliskiej pojadą inna trasą z pominięciem odcinka Koluszki – Skierniewice.
Nowy rozkład pozwoli na bardziej dogodne przesiadki w Koluszkach. Ponadto komunikację kolejową z Koluszek do Skierniewic uzupełniają autobusy zastępcze.

Rozkład jazdy pociągów łączących Łódź i Warszawę ponownie zmieni się 18 września br. Za utrudnienia spowodowane remontem przepraszamy.

rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_010907a.pdf

No to mamy powrót "Sudetów" na linię łowicką - ale dalej przez Łowicz Gł. - Sochaczew, i porannego pociągu z Ostrowa tamże - tyle że przez Łowicz Przedm. - Bednary - Skierniewice.

: sob 14:27, 01 wrz 2007
autor: SzK
Tylko, że ja za bardzo nie widzę tego skrócenia czasu
"nawet o 45 minut"...

Owszem, jeden pociąg jedzie krócej o 38 minut, ale są też takie, które jadą dłużej o prawie pół godziny...

: sob 15:09, 01 wrz 2007
autor: rkplodz
i nie ma nic na 8 rano w Wawie Obrazek

: wt 21:58, 04 wrz 2007
autor: liszek
http://www.finanse.wp.pl/POD,1,wid,9176677,wiadomosc.html?rfbawp=1188935768.957

Tak dla poprawienia samopoczucia i porównania określenia "super szybki pociąg" jakim uchrzciły go media i pkp. Obrazek

: pt 18:53, 14 wrz 2007
autor: rkplodz

: pt 18:59, 14 wrz 2007
autor: mig
UMŁ pisze:Głównym łódzkim dworcem kolejowym będzie na czas przebudowy stacji Łódź Fabryczna, dworzec Łódź Widzew. Wszystko w ramach programu Nowe Centrum Łodzi. Dzisiaj o projekcie przystosowania tej stacji do przejęcia pasażerów z Łodzi Fabrycznej rozmawiali w Łodzi wiceminister transportu Barbara Kondrat, wicewojewoda łódzki Witold Gwiazda, wiceprezydent Łodzi Włodzimierz Tomaszewski, oraz prezesi PKP S.A. Andrzej Wach i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Krzysztof Celiński.

Stacja Łódź Widzew została wybrana na podstawie wyników badań sondażowych, jakie PKP prowadziło wśród podróżnych. Zdecydowana większość ankietowanych jako dworzec zastępczy wskazała jeden z dworców znajdujących się w bliskiej odległości od centrum miasta. Do nich należy również Łódź Widzew, którą wskazało blisko 35 % badanych.

Plany Polskich Kolei Państwowych zakładają na Łodzi Widzewie wydłużenie i przesunięcie peronów w kierunku północnym oraz rozbudowę budynku stacyjnego. PKP przystępuje do ogłoszenia przetargu na realizację prac na tym dworcu. Ich zakres będzie już uwzględniał nowe funkcje stacji Łódź Widzew.

– Ze swej strony przygotowujemy zmiany w układzie komunikacji miejskiej, a między innymi sprawne połączenie stacji z linią tramwajową, aby jak najszybciej pasażerowie mogli dotrzeć na dworzec Łódź Kaliska. Zorganizujemy tę komunikację w taki sposób, aby była ona w stanie odebrać wszystkich pasażerów przyjeżdżający na dworzec - mówi wiceprezydent Włodzimierz Tomaszewski.

Przypomnijmy. 31 lipca Miasto Łódź podpisało z PKP S.A i PKP PLK S.A umowę w sprawie nawiązania partnerstwa przy realizacji projektu Nowe Centrum Łodzi. Ta umowa przesądziła o tym, że tak miasto jak i PKP chcą nowego zagospodarowania terenu w okolicy dzisiejszej stacji Łódź Fabryczna, a tym samym budowy nowego centrum miasta z nowym miejscem dla infrastruktury kolejowej i drogowej. Projekt zakłada przeniesienie całej infrastruktury kolejowej dworca pod ziemię i przesunięcie jej w kierunku północnym od obecnie zajmowanego terenu przez stację Łódź Fabryczna. (ap)
Oj będzie się działo... :D

: pt 21:28, 14 wrz 2007
autor: Arturro 70a
I to był słuszny wybór, też uważam że Widzew nadaje się na kolejowe centum Łodzi.

: pt 21:30, 14 wrz 2007
autor: mig
Tylko niestety trzeba sporo iść z buta do KM. Obrazek

: pt 21:50, 14 wrz 2007
autor: Kazik
Dla mnie Widzew w naturalny sposób zastąpi Fabryczny, choć osobiście najbardziej odpowiadają mi Chojny.
Bez zmian w komunikacji miejskiej się nie obędzie. Widzew Wschód jest nieźle skomunikowany z resztą miasta, ale Fabryczny o wiele lepiej. Może jakieś bezpośrednie połączenie Dw.Widzew z okolicami Fabrycznego, oczywiście z przystankiem pod samym dworcem? Ciekawe czy zmienią trasę 'L'.

: pt 21:53, 14 wrz 2007
autor: Arturro 70a
Kazik pisze:Dla mnie Widzew w naturalny sposób zastąpi Fabryczny, choć osobiście najbardziej odpowiadają mi Chojny.
Bez zmian w komunikacji miejskiej się nie obędzie. Widzew Wschód jest nieźle skomunikowany z resztą miasta, ale Fabryczny o wiele lepiej. Może jakieś bezpośrednie połączenie Dw.Widzew z okolicami Fabrycznego, oczywiście z przystankiem pod samym dworcem? Ciekawe czy zmienią trasę 'L'.
Pod sam dworzec to L-ka by nie dojechała nie mówiąc o zawracaniu chyba że puściliby tylko Vero. Jak dla mnie to Widzew mógłby zostać już tak na zawsze głównym dworcem.

: pt 22:19, 14 wrz 2007
autor: Ventlan
Kazik pisze:Może jakieś bezpośrednie połączenie Dw.Widzew z okolicami Fabrycznego
Na przykład linia 9?
Arturro 70 pisze:Pod sam dworzec to L-ka by nie dojechała nie mówiąc o zawracaniu chyba że puściliby tylko Vero.
Jakoś zapociągom w postaci PR110D udało się podjechać pod sam dworzec. Poszukaj, jest gdzieś fotka na galerii ;)

: pt 23:03, 14 wrz 2007
autor: SEC
Arturro 70 pisze:I to był słuszny wybór, też uważam że Widzew nadaje się na kolejowe centum Łodzi.
Widzew, bo gdzie jeśli nie tam...

Głównym raczej nigdy nie będzie, bo nie leży w centrum. Ja bym chciał Chojny tak jak wiele innych rzeczy.

Mówiąc o Chojnach - pociągi jadące na Widzew mogłyby później dojechać na kaliski zatrzymując się na Chojnach. Taki miły dodatek dla pasażerów i mieszkańców m.in. Chojen, żeby nie musieli dojeżdzać na Widzew, gdzie bliżej na Fabryczny to 30 minut jazdy z Kurczaków.

: pn 12:14, 17 wrz 2007
autor: Kazik
I rzadko kursujące '75'...

@Ventlan: chodziło mi raczej o coś w stylu 'L': linia o chrakterze przyspieszonym z małą ilością przystanków, o rozkładzie dopasowanym do pociągów, "pod drzwi" dworca.

Autobusy nie muszą zawracać pod dworcem, mogą podjechać od strony ul.Augustów.

Zresztą skoro na Fabryczny i Kaliski trzeba od tramwaju kawałek dojść, to czemu na Widzewie miałoby być wygodniej?

: pn 13:51, 17 wrz 2007
autor: Arturro 70a
Kazik pisze:I Zresztą skoro na Fabryczny i Kaliski trzeba od tramwaju kawałek dojść, to czemu na Widzewie miałoby być wygodniej?
Bo to jest Widzew...