Strona 10 z 14

: pn 14:24, 17 wrz 2007
autor: mig
Arturro 70 pisze:
Kazik pisze:I Zresztą skoro na Fabryczny i Kaliski trzeba od tramwaju kawałek dojść, to czemu na Widzewie miałoby być wygodniej?
Bo to jest Widzew...
Widzew rulez! I wcale nie chodzi tu o klub.
gazeta.pl pisze:Przeprowadzka stacji Łódź Fabryczna pod ziemię mogłaby się rozpocząć już w 2009 roku. Zanim jednak powstanie nowy dworzec i prowadzący do niego tunel pociągi do stolicy będą odjeżdżać z Widzewa.
- Właśnie opracowujemy koncepcję, jak przygotować Łódź Widzew do obsługi większej liczby podróżnych - mówi Jacek Derwiński z oddziału gospodarowania nieruchomościami PKP w Łodzi. Na razie kolejarze mają dwa konkurencyjne pomysły. Pierwszy zakłada dobudowanie do istniejącego budynku stacji drugiego skrzydła. Niemal wszystkie pomieszczenia oddano by pasażerom. Pracownicy zajmujący się eksploatacją przenieśliby się do jednego z baraków stojących wzdłuż peronu. Ale jest i inny pomysł: Obydwa baraki można by wyburzyć i w ich miejscu zbudować tymczasową halę dla pasażerów - mówi Derwiński. Kolejarze planują również powiększenie parkingów przy stacji.

To jednak nie wszystko, bo modernizacja dworca to świetna okazja, by przy okazji wybudować nowe przystanki komunikacji miejskiej. Na razie od dworca do linii tramwajowej i autobusowej krańcówki jest po kilkaset metrów. Kierunek zmian wyznaczała wizytująca w piątek w Łodzi wiceminister transportu - Barbara Kondrat: - Autobusy komunikacji miejskiej powinny stawać tuż przy dworcu, podobnie tramwaje, inaczej łodzianie nie będą mogli sprawnie dostać się do pociągu.

Miejsce na przystanek mogłoby się znaleźć nawet tuż przy peronie. Zdaniem PKP dwa tory, które znajdują się między budynkiem stacji a pierwszym peronem są niepotrzebne i można je zlikwidować. W ich miejscu mogłaby powstać uliczka z autobusową pętlą i przystankami.

Opracowaniem szczegółowych planów zajmują się już władze Łodzi. - Zorganizujemy komunikację miejską w taki sposób, aby była ona w stanie odebrać wszystkich pasażerów przyjeżdżających na dworzec - mówi wiceprezydent Włodzimierz Tomaszewski. Łódź Widzew ma przejąć rolę głównego dworca jesienią 2009 roku. - Wtedy teoretycznie może rozpocząć się budowa tunelu dla pociągów jadących na Łódź Fabryczną. Zagłębianie się w ziemi rozpoczęlibyśmy zaraz za ulicą Widzewską - mówi Wojciech Rybak, dyr. Biura Realizacji Inwestycji PKP. - Na razie to jednak tylko hipoteza, bo nadal opracowujemy kosztorys. Jestem jednak przekonany, że pieniędzy wystarczy - dodaje Rybak. Nieoficjalnie kolejarze przyznają, że koszt podziemnego tunelu to przynajmniej 100 mln zł w wersji "optymistycznej" i nawet 300 mln zł w wersji pesymistycznej. Tak duża różnica wynika z tego, że nie sposób przewidzieć kosztów materiałów i robocizny w 2009 roku.

Budowa podziemnego tunelu i dworca to efekt umowy w sprawie partnerstwa przy realizacji projektu Nowe Centrum Łodzi. 31 lipca podpisały ją Miasto Łódź oraz z PKP S.A. i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W dokumencie zapisano, że władze miasta i PKP chcą budowy nowego centrum miasta. Projekt zakłada przeniesienie całej infrastruktury kolejowej Dworca Fabrycznego pod ziemię.
Pomysł z likwidacją dwóch torów jest dobry, ja bym jeszcze przesunął dworzec trochę na zachód. Jednak w linię tramwajową to mi się nie za bardzo chce wierzyć. Będzie wtedy dylemat: co jedzie na Augustów czy Olechów(mam nadzieję) a co skracamy do dworca. Jakoś się to nie trzyma kupy Obrazek
Kazik pisze:I rzadko kursujące '75'...
Które zapewne zostanie wydłużone do Della, ale to już trochę inny temat.

A co do dobudowania nowego skrzydła do istniejącego budynku dworca, to w to nie wierzę, gdyż ten budynek jest chyba zabytkiem, ale do końca pewien nie jestem.

: pn 23:58, 17 wrz 2007
autor: Arturro 70a
mig pisze:
Kazik pisze:I rzadko kursujące '75'....
Które zapewne zostanie wydłużone do Della, ale to już trochę inny temat.
Skończ już z tym wydłużeniem 75 bo to są tylko hipotezy. Nigdzie oficjalnie nie było o tym mowy a ty mówisz jakby już wszystko było dopięte na ostatni guzik z wydłużeniem 75. tak samo ja zacznę gadać że 64 też tam przedłużą. Jedyne w co wierzę to 85, choć też nie ma potwierdzenia.
mig pisze:A co do dobudowania nowego skrzydła do istniejącego budynku dworca, to w to nie wierzę, gdyż ten budynek jest chyba zabytkiem, ale do końca pewien nie jestem.
Zabytkiem chronionym przez konserwatora to on raczej nie jest bo jakoś podczas remontu troche zmienił się jego wygląd, a jakieś budyneczki z tych samych lat co dworzec zostały wyburzone.
mig pisze:Jednak w linię tramwajową to mi się nie za bardzo chce wierzyć. Będzie wtedy dylemat: co jedzie na Augustów czy Olechów(mam nadzieję) a co skracamy do dworca. Jakoś się to nie trzyma kupy
Ja też nie wierze w budowę linii tramwajowej pod dworzec. Pewnie mówiła to osoba która potrafi siedzieć tylko za biurkiem i nie ma pojęcia o takich sprawach.

: ndz 13:23, 23 wrz 2007
autor: mig
Arturro 70 pisze:
mig pisze:
Kazik pisze:I rzadko kursujące '75'....
Które zapewne zostanie wydłużone do Della, ale to już trochę inny temat.
Skończ już z tym wydłużeniem 75 bo to są tylko hipotezy. Nigdzie oficjalnie nie było o tym mowy a ty mówisz jakby już wszystko było dopięte na ostatni guzik z wydłużeniem 75. tak samo ja zacznę gadać że 64 też tam przedłużą. Jedyne w co wierzę to 85, choć też nie ma potwierdzenia.

Nic oficjalnie nie powiedziałem, to tylko moje hipotezy.
mig pisze:A co do dobudowania nowego skrzydła do istniejącego budynku dworca, to w to nie wierzę, gdyż ten budynek jest chyba zabytkiem, ale do końca pewien nie jestem.
Arturro 70 pisze:Zabytkiem chronionym przez konserwatora to on raczej nie jest bo jakoś podczas remontu troche zmienił się jego wygląd, a jakieś budyneczki z tych samych lat co dworzec zostały wyburzone.

Barak nigdy zabytkiem nie będzie. To nie jest tak jak ci się wydaje. Budynek nie musi mieć tylko swego wieku, musi mieć jakieś walory architektoniczne/ciekawą historię. A na tym dworcu jest chociażby tablica pamiątkowa z wydarzeń mających miejsce podczas II wojny (nalot, podczas którego zginęli harcerze).

: pn 18:56, 24 wrz 2007
autor: Kazik
Jak myślicie, czy dałoby się pozyskać zdemontowane drewniane podkłady?

: pn 21:40, 24 wrz 2007
autor: liszek
Co kominek w domku??Obrazek

: pn 22:35, 24 wrz 2007
autor: o3r
Chyba by nie było problemu, tylko jak byś zabrał?

: wt 09:27, 25 wrz 2007
autor: Kazik
Nie chodzi mi o kominek i chciałbym to załatwić legalnie.

: wt 09:48, 25 wrz 2007
autor: o3r
Napisz może do ZTiS, tam powinni wiedzieć. Sądzę, żę nie byłoby większego problemu. Musisz się jednak przygotować na to, że będą się chcieli pozbyć od razu większej ilości.

: wt 10:20, 25 wrz 2007
autor: Kazik
Miałem na myśli podkłady kolejowe, ale w ZTiS też spróbuję.

: wt 11:22, 25 wrz 2007
autor: rkplodz
Co do kolejowych - niestety kolej pod względem oddawania czegokolwiek wykazuje się dużą dozą betonu, ale myślę, że kilka pism mogłoby coś wskórać. Przygotuj się jednak na problemy i tysiące pytań po co i dowodów że właśnie tak.

: wt 12:41, 25 wrz 2007
autor: Kazik
OK, dzięki za podpowiedź.

: pt 09:43, 05 paź 2007
autor: rkplodz


W piątek 5 października br. zmienia się rozkład jazdy na trasie Łódź – Warszawa. Najważniejsze fakty: Pociągi pospieszne pojadą szybciej między Łodzią a Koluszkami. Liczba połączeń między Łodzią a Warszawą nie zmienia się; więcej będzie obsługiwanych nowoczesnymi pociągami elektrycznymi.

Większość pociągów pospiesznych nie będzie się już zatrzymywała na wszystkich stacjach i przystankach osobowych na odcinku Łódź Fabryczna – Koluszki, co pozwoli skrócić czas przejazdu od 5 do 21 minut.

Po południu, bez zatrzymania na stacjach pośrednich, mieszkańcy Łodzi będą mogli wrócić pospiesznym ŁODZIANINEM, którego czas przejazdu zostanie skrócony do 2 godzin.

Wszystkie pociągi dalekobieżne jadące przez Łódź będą kursowały przez Łódź Widzew. To oznacza krótszy czas dotarcia z domów na stację i z pociągów do domów dla mieszkających w tej części miasta.

Do sześciu dziennie wzrasta liczba połączeń obsługiwanych podwójnymi nowoczesnymi pociągami elektrycznymi zakupionymi specjalnie do obsługi tej trasy. Z Łodzi Fabrycznej będą one wyjeżdżać o 8.22 i 16.36 (codziennie) oraz o 13.52 (ten kurs tylko od poniedziałku do piątku). Z Warszawy Centralnej odjazdy o: 13.20 (codziennie), 18.20 i 21.20 (oprócz sobót i niedziel), a także o 19.47 (tylko w weekendy).
http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID=C00&wersja=pol&TID=142

http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_051007a.pdf - rozkłąd jazdy. Niestety nie mogę skomentować bo siedzę na uczelnianym kompie, na którym nie ma Acrobat Readera.

: pn 21:35, 08 paź 2007
autor: Myszon
Wszystkie pociągi kursujące między Łodzią a stolicą powinny przyjeżdżać na miejsce o kwadrans szybciej niż do tej pory. To dlatego, że zakończył się kolejny etap wymiany torów na odcinku Łódź - Koluszki.
Konkretne daty odjazdów i przyjazdów można sprawdzić na www.pr.pkp.pl.

Na trasie częściej będzie też można spotkać nowe, klimatyzowane pociągi PESY. Z Łodzi Fabrycznej będą one wyjeżdżać o 8.22 i 16.36 (codziennie) oraz o 13.52 (ten kurs tylko od poniedziałku do piątku). Z Warszawy Centralnej odjazdy o 13.20 (codziennie), 18.20 i 21.20 (oprócz sobót i niedziel), a także o 19.47 (tylko w weekendy).

PKP zapewnia również, że łatwiejszy będzie powrót z Warszawy do domu. Czas przejazdu popołudniowym pociągiem pośpiesznym ma nie przekraczać dwóch godzin. Powoli też główną stacją staje się Łódź Widzew. Od tego tygodnia będą się na nim zatrzymywały wszystkie pociągi dalekobieżne jadące przez Łódź. Rozkład jazdy na trasie Łódź - Warszawa kolejny raz zmieni się 20 października.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź

: śr 19:21, 10 paź 2007
autor: rkplodz
Chciałbym zwrócić uwagę, że przez remont rozpadło się już dawno skomunikowanie Reymont/Soła - które miało być gwarantowane w związku z zabraniem bielskiej grupy Reymontowi...

: śr 18:39, 17 paź 2007
autor: rkplodz
newsletter PKP PR pisze: Zmiany na trasie Łódź - Warszawa

W niedzielę 21 października zmieni się rozkład jazdy na trasie Łódź – Warszawa. Zwiększenie przepustowości modernizowanej linii pozwoliło na przywrócenie kursowania niektórych odwołanych wcześniej pociągów na odcinku Koluszki – Skierniewice.

Liczba połączeń z Warszawy do Łodzi i z powrotem nie ulegnie zmianie. Trzy kolejne pociągi pospieszne nie będą się już zatrzymywały na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, co pozwoli skrócić ich czas przejazdu od 5 do 12 minut.

Aby ułatwić Naszym Klientom podróż w okresie Wszystkich Świętych, w dniach 1 i 4 listopada w trasy wyjedzie część pociągów pospiesznych, kursujących tylko w dni powszednie. W dniu 2 listopada pociągi będą kursowały zgodnie z rozkładem obowiązującym w dni powszednie.

Składy zestawione z nowoczesnych pociągów elektrycznych będą odjeżdżały z Łodzi Fabrycznej o godzinie 8.23 i 14.10 codziennie oraz o 16.36 od poniedziałku do piątku, a z Warszawy Centralnej o godzinie 11.30 codziennie oraz 18.30 i 21.20 od poniedziałku do piątku i o 19.47 w soboty i niedziele.
http://www.pr.pkp.pl/img_in//lodzkie/rozkladlodz21.10_5.11.pdf - rozkład

: ndz 23:40, 04 lis 2007
autor: rkplodz
7 listopada zmodyfikowany zostanie rozkład jazdy pociągów, łączących Łódź i Warszawę. Oznacza to wydłużenie o 1 dzień aktualnie obowiązującego rozkładu jazdy. Na trasę wróci Łodzianin. Z Łodzi Fabrycznej wyjeżdżał będzie o godz. 6.23, by z minutowym postojem w Koluszkach dojechać bezpośrednio do Warszawy.

Liczba połączeń nie zmieni się. Nadal pomiędzy dwiema największymi aglomeracjami w Polsce każdej doby kursować będzie 28 pociągów pospiesznych. Oprócz nich również pociągi, łączące mniejsze miejscowości na tej trasie.

Składy zestawione z dwóch nowoczesnych pociągów elektrycznych będą odjeżdżały z Łodzi Fabrycznej od poniedziałku do piątku o godzinie 3.56, 8.20 i 13.58, a z Warszawy Centralnej o godzinie 7.53, 13.20 oraz 18.20. Z kolei w soboty i niedziele o 8.20 i 11.59 z Łodzi oraz 13.20 i 17.20 z Warszawy.

Część pociągów dalekobieżnych, ze względu na jednotorowy ruch na odcinku Łódź Andrzejów – Gałkówek, pojedzie z pominięciem stacji Łódź Widzew i Koluszki.
rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/lodzkie/601na%2007%2011%20-20%2011%202007.pdf

: wt 23:14, 20 lis 2007
autor: rkplodz
W sobotę 24 listopada zmieni się rozkład jazdy na trasie Łódź – Warszawa. Oznacza to, że obecnie obowiązujący rozkład jazdy, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, będzie ważny trzy dni dłużej.

Liczba połączeń z Warszawy do Łodzi i w przeciwnym kierunku nie zmieni się. Nadal pomiędzy obu miastami w ciągu dnia będzie kursowało 28 pociągów.

Składy zestawione z nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych będą odjeżdżały z Łodzi Fabrycznej od poniedziałku do piątku o godzinie 3.58, 8.18 i 13.53 a z Warszawy Centralnej o godzinie 7.53, 13.20 oraz 18.20. Natomiast w soboty i niedziele o 8.18 i 12.00 z Łodzi i 13.20 oraz 17.30 z Warszawy.

Niektóre pociągi dalekobieżne, ze względu na jednotorowy ruch pociągów na odcinku Łódź Andrzejów – Gałkówek, gdzie trwają obecnie prace remontowe, pojadą z pominięciem stacji Łódź Widzew i Koluszki.
rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_241107.pdf

: śr 23:22, 05 gru 2007
autor: rkplodz
W niedziele 9 grudnia wejdzie w zycie nowy rozklad jazdy pociagów w calej Polsce. Zmieni sie takze dotychczasowy rozklad na trasie Lódz – Warszawa. Wbrew wczesniejszym zapowiedziom zarzadcy infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe, przedluzy sie obecny etap modernizacji odcinka Lódz Widzew – Skierniewice.

Wiekszosc pociagów pokona dystans miedzy Lodzia i Warszawa szybciej, niz dotad - od 5 do 30 minut. Liczba polaczen zwiekszy sie do 29. Wsród nich znajda sie bezposrednie pociagi do / z Bialegostoku i Suwalk.

Sklady zestawione z nowoczesnych pociagów elektrycznych beda obslugiwaly wszystkie polaczenia z wyjatkiem odjezdzajacych z Lodzi Fabrycznej o godzinie 5.18, 6.06 i 6.15 natomiast z Warszawy Centralnej o godzinie 15.20, 16.20 i 17.15.

Niektóre pociagi dalekobiezne ze wzgledu na jednotorowy ruch pociagów na odcinku Lódz Andrzejów – Koluszki pojada z pominieciem stacji Lódz Widzew i Koluszki.

Rozklad jazdy wazny od 9.12.2007 r.

Rozklad pociagów laczacych Lódz i Warszawe ponownie zmieni sie 5 stycznia 2008 r. Za utrudnienia spowodowane remontem przepraszamy.
rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_091207b.pdf

: czw 01:06, 06 gru 2007
autor: teufel
rkplodz pisze:
W
Niektóre pociagi dalekobiezne ze wzgledu na jednotorowy ruch pociagów na odcinku Lódz Andrzejów – Koluszki pojada z pominieciem stacji Lódz Widzew i Koluszki.
rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_091207b.pdf

Od kiedy to Łódź Widzew jest na trasie Łódź Andrzejów - Koluszki?

: czw 09:52, 06 gru 2007
autor: SzK
Przecież wcale nie jest napisane że Ł.Widzew leży na odcinku Andrzejów - Koluszki.
Chodzi o to że ze względu na ograniczoną przepustowość pojadą
przez Zgierz i Łowicz Przedmieście (tzn Ostrowianin).

No cóż, niestety czas przejazdu jeszcze się wyraźnie nie skróci.