: czw 15:41, 06 gru 2007
To czemu wprost nienapisali, że przez Łowicz i Zgierz?
PKP PR pisze: Od wtorku 15 stycznia zmieni się rozkład jazdy pociągów na trasie Łódź – Warszawa. Prace wykonywane w ramach modernizacji linii spowodowały konieczność wprowadzenia kolejnych zmian w kursowaniu pociągów. Odjazdy pociągów pospiesznych z łódzkiego Dworca Fabrycznego będą wcześniej w stosunku do obecnego rozkładu o 11 – 20 minut. Czas przejazdu między Łodzią Fabryczną i Warszawą Centralną będzie wynosił od 1 godziny i 56 minut do 2 godzin i 6 minut.
Wprowadzenie ruchu dwutorowego na poszczególnych odcinkach trasy pozwoliło na uruchomienie większości pociągów przewidzianych w rocznym rozkładzie jazdy. Pociągi pospieszne, na obecnym etapie prac, nie będą się zatrzymywać na wszystkich stacjach i przystankach osobowych.
W porannym szczycie przewozowym ze Skierniewic do Warszawy kursuje nowy pociąg pospieszny – odjazd godzina 6.00.
Składy zestawione z nowoczesnych pociągów elektrycznych będą obsługiwały wszystkie połączenia, z wyjątkiem odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 5.30, 6.08, 6.35 i 13.59 natomiast z Warszawy Centralnej o godzinie: 9.50, 15.20, 16.20 i 17.15.
PKP: Są spóźnienia? Wpisać je w rozkład!
Pociągi z Łodzi do Warszawy kilka dni temu przyśpieszyły i podróż trwała nieco ponad 100 minut. Przynajmniej na papierze, bo w rzeczywistości opóźnienia sięgały 20 minut. Co zrobiło PKP, żeby ich uniknąć? Wpisało do rozkładu dłuższy czas przejazdu i tyle.
Nowe godziny odjazdów do Warszawy obowiązują na kolei od wtorku. Poprzedni rozkład "przetrwał" tylko pięć dni. Co ciekawe, w nowym rozkładzie pociągi zamiast przyśpieszyć, zwolniły. I tak poranny "Łodzianin" od wczoraj jedzie o 20 minut dłużej niż w poniedziałek.
Powodem opóźnień i zmiany rozkładu są podobno kłopoty techniczne. Jakie dokładnie? PKP Przewozy Regionalne nie wie. - To sprawa PKP Polskich Linii Kolejowych, które najlepiej znają harmonogram remontu trasy - mówi Michał Lipiński z biura prasowego PKP PR.
PKP PLK tłumaczą się tak: o zmianie rozkładu jazdy zadecydowała rozpoczynająca się właśnie kolejna faza robót inwestycyjnych. - Prace wykonywane na trasie Warszawa - Łódź wymuszają zmianę organizacji ruchu pociągów - dopowiada Urszula Lesińska z biura prasowego PKP PLK. O kłopotach technicznych nie wspomniała słowem.
Skoro nawet w grupie PKP nie zawsze udaje się wszystko wyjaśnić, to co mają począć pasażerowie? Jeszcze kilka dni temu, w czwartek, łodzianie mieli nadzieję, że pociągi przyśpieszą i do Warszawy dotrą po 105 minutach jazdy.
Optymistyczny rozkład PKP PR zakładał, że pociąg wyjeżdżający z Łodzi Fabrycznej o godz. 4.57 będzie na Centralnym o godz. 6.32. Najpopularniejszy wśród pasażerów "Łodzianin" wyjeżdżał zaś o godz. 6.27 i w stolicy był po 103 minutach. A przynajmniej miał być. - Z zapowiedzi PKP nic nie wyszło i pociągi notowały opóźnienia od 15 do 30 minut - pisze w e-mailu do "Gazety" pan Przemysław Korona.
PKP wyjątkowo nie czekało na skargi i od razu ogłosiło, że rozkład zostanie znów poprawiony. - Już 11 stycznia ogłosiliśmy, że lada dzień będą zmiany. Choć wcześniej PLK zapewniała nas, że rozkład pozostanie stały do końca stycznia - mówi Lipiński. - Prace nad nowym rozkładem trwały cały weekend i w niedzielę ogłosiliśmy go na naszej stronie. Informację o zmianach dostali też e-mailem czytelnicy naszego newslettera, czyli ok. 2 tys. osób.
Tyle że nie wszyscy klienci PKP codziennie zaglądają do internetu a jeszcze mniej czyta kolejowy newsletter. "We wtorek na peronie było pusto, w pociągu też niewiele osób, wydaje mi się, że dużo osób przyszło na godzinę 7.05, tak jak wg nieaktualnego już planu" - pisze Przemysław Korona. - "Przy okazji, to nie jest pierwszy raz, kiedy rozkład zostaje zmieniony bez uprzedzenia z dnia na dzień, a pociąg ma wcześniejszy odjazd. Oczywiście nikt za to nie przepraszał, bo po co, przecież nowy rozkład został ogłoszony w internecie".
Kolejarze zapewniają, że nie zmienią rozkładu już do końca miesiąca. Ale obietnice o czasie przejazdu do około 100 minut stały się dla nich wielce ryzykowne. - Już raz to zrobiliśmy i nie wyszło. Teraz wolimy się powstrzymać nawet od prognoz - mówi Lipiński. - Tym bardziej że pociągi muszą zwalniać nawet wtedy, gdy jadą po nowym torze. Wystarczy przecież, że na sąsiednim torze są robotnicy i już trzeba ograniczać prędkość - dodaje Lipiński. Według PLK natomiast pociągi dojadą z Łodzi do Warszawy krócej niż w 100 minut w maju.
Pasażerowie są jednak załamani. - Dla PKP to tylko cyferki w rozkładzie, dla nas - konkretne sprawy, jak odbiór dziecka z przedszkola czy punktualne dotarcie do pracy. Przez niepunktualną kolej stajemy się niewiarygodni w oczach pracodawców, znajomych i, co najgorsze, własnej rodziny - mówi łodzianka Anna Jasień.
Według PKP z Dworca Fabrycznego pociągi do Warszawy odjeżdżają o godz.: 4.36, 5.30, 6.08, 6.35, 7.44, 8.52, 9.42, 10.40, 11.42, 12.27, 13.59, 14.52, 16.09, 16.45, 17.37, 18.41 i 20.57. - I pociągi te pojadą punktualnie - zapewnia Lesińska. Kolejne zmiany zaplanowano na 1 lutego.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
PKP PR pisze:
Od piątku 1 lutego zmieni się rozkład jazdy pociągów na trasie Łódź – Warszawa. Prace wykonywane w ramach modernizacji linii związane z budową nowych mostów wymuszą konieczność wprowadzenia jednotorowego ruchu pociągów na kilku odcinkach.
W zamian za odwołane pociągi osobowe niektóre pociągi pospieszne będą zatrzymywały się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych na odcinku Łódź Fabryczna – Koluszki – Skierniewice. Dodatkowo zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Skierniewice – Koluszki.
Kilka pociągów dalekobieżnych kursujących tranzytem przez Łódź pojedzie objazdem z pominięciem stacji Łódź Widzew.
Składy zestawione z nowych pociągów elektrycznych będą obsługiwały wszystkie połączenia, z wyjątkiem odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 5.22, 5.57, 6.27 i 14.16 natomiast z Warszawy Centralnej o godzinie: 9.50, 15.20, 16.20 i 17.15.
PKP PR pisze:Od soboty 1 marca zmieni się rozkład jazdy pociągów na trasie Łódź – Warszawa. W ramach modernizacji linii kontynuowane będą prace związane z budową nowych mostów. Konieczność prowadzenia ruchu pociągów po jednym torze wspólnym dla przeciwnych kierunków wymusi kolejne zmiany w kursowaniu pociągów.
Kilka z nich będzie kursowało z postojami na wszystkich stacjach i przystankach osobowych na odcinku Łódź Fabryczna – Koluszki – Skierniewice. Zastąpią one pociągi osobowe dowożąc pasażerów do mniejszych miejscowości. Na odcinku Koluszki – Skierniewice pozostaną dodatkowe kursy zastępczych autobusów rano i po południu.
Niektóre pociągi dalekobieżne pojadą na odcinku Łódź Kaliska - Koluszki z pominięciem stacji Łódź Widzew.
Przesyłki konduktorskie będzie można nadawać w pociągach zestawionych z tradycyjnych wagonów odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 4.24, 5.20, 5.55, 6.25, 12.25, 16.22. Analogiczne odjazdy z Warszawy Centralnej o godzinie: 7.13, 9.20, 15.20, 16.20, 17.15, 20.31. Pozostałe połączenia na tej trasie będą zapewniały bezprzedziałowe pociągi elektryczne.
Rozkład jazdy ważny od 1.03.2008 r.
Kolejna zmiana rozkładu jest planowana na 3 kwietnia br. Za utrudnienia spowodowane remontem przepraszamy.
PKP PR pisze:UWAGA !
W najbliższy weekend zmieni się aktualnie obowiązujący rozkład jazdy na linii Łódź – Warszawa. 15 i 16 marca będą prowadzone dodatkowe prace modernizacyjne na odcinku Gałkówek – Koluszki. Oznacza to zmiany godzin odjazdu i przyjazdu niektórych pociągów pospiesznych i osobowych.
Ponadto tylko w niedzielę 16 marca w godzinach 10.00 – 14.00, z powodu dodatkowych prac modernizacyjnych nastąpi całkowita przerwa w ruchu pociągów na odcinku Skierniewice – Dąbrowice Skierniewickie.
Dwa pociągi pospieszne relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna dojadą tylko do stacji Skierniewice, a dwa relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia do Dąbrowic Skierniewickich. Na odcinku Skierniewice – Dąbrowice Skierniewickie pasażerowie będą przewożeni autobusami zastępczymi do pociągów, które zabiorą ich dalej do stacji docelowych.
Od poniedziałku 17 marca ponownie będzie obowiązywał rozkład wprowadzony 6 marca br. Przypominamy, że został uruchomiony dodatkowy pociąg pospieszny relacji Skierniewice – Warszawa Wschodnia i z powrotem. Odjazd ze Skierniewic o godz. 6.00, z Warszawy Centralnej o godz. 19.50.
W ramach modernizacji linii kontynuowane są prace związane z budową nowych mostów. Konieczność prowadzenia ruchu pociągów po jednym torze wspólnym dla przeciwnych kierunków wymusiła kolejne zmiany w kursowaniu pociągów.
Kilka z nich kursuje z postojami na wszystkich stacjach i przystankach osobowych na odcinku Łódź Fabryczna – Koluszki – Skierniewice. Zastępują one pociągi osobowe dowożąc pasażerów do mniejszych miejscowości. Na odcinku Koluszki – Skierniewice pozostaną dodatkowe kursy zastępczych autobusów rano i po południu.
Niektóre pociągi dalekobieżne jadą na odcinku Łódź Kaliska – Koluszki z pominięciem stacji Łódź Widzew.
Przesyłki konduktorskie można nadawać w pociągach zestawionych z tradycyjnych wagonów odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 4.24, 5.20, 5.55, 6.25 oraz w pociągu relacji Łódź Fabryczna - Suwałki (przez Warszawę) o 14.15 . Analogiczne odjazdy z Warszawy Centralnej o godzinie: 7.13, 15.20, 16.20, 17.15 oraz w pociągu relacji Suwałki – Łódź Fabryczna (przez Warszawę Centralną odjazd o godzinie 9.52). Pozostałe połączenia na trasie Warszawa - Łódź - Warszawa zapewniają bezprzedziałowe pociągi elektryczne.
Od czwartku 3 kwietnia będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów na linii Łódź – Warszawa. Na początek i koniec weekendu uruchomimy dodatkowe wieczorne pociągi dla pracujących w ciągu tygodnia w stolicy, a wypoczywających w Łodzi.
W piątki pociąg pospieszny relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna odjedzie z Warszawy Centralnej o godzinie 19.22, natomiast w niedziele pociąg powrotny ruszy z Łodzi Fabrycznej o godzinie 18.55. Skład będzie zestawiony z tradycyjnych wagonów 1 i 2 klasy. Na trasę powróci również pociąg relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna (odjazd z Dworca Centralnego o godzinie 14.20).
Cztery pociągi pospieszne nadal będą kursowały z postojami na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, ale tylko między Koluszkami a Skierniewicami. Zastąpią one pociągi osobowe dowożąc pasażerów do mniejszych miejscowości. Na tym odcinku pozostaną też poranne i popołudniowe kursy autobusów zastępczych.
Przesyłki konduktorskie można nadawać w pociągach zestawionych z tradycyjnych wagonów odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 4.30, 5.14, 6.10, 6.19, 16.03 oraz w pociągu relacji Łódź Fabryczna - Suwałki (przez Warszawę) o 14.15. Analogiczne odjazdy z Warszawy Centralnej o godzinie: 7.40, 15.20, 16.33, 17.20, 19.52 oraz w pociągu relacji Suwałki – Łódź Fabryczna (przez Warszawę Centralną odjazd o godzinie 9.39). W soboty i niedziele przesyłki przyjmujemy w pociągu z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.19 i z Warszawy Centralnej o 15.20. Pozostałe połączenia zapewniają bezprzedziałowe pociągi elektryczne.
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,5101469.htmlNierówny pojedynek podróżnych z PKP
Piotr Anuszczyk
Tysiące łodzian codziennie rano stara się punktualnie dotrzeć do Warszawy. I prawie nigdy im się nie udaje. A co najgorsze w potyczkach z przewoźnikiem są bezsilni. Czy tak być musi?
Panią Ewę znam od dwóch lat, ale tylko mailowo. Regularnie kontaktuje się ze mną od początku modernizacji linii Łódź-Warszawa. Raz na wesoło, raz na smutno. W zależności od popisów PKP. Od kilku miesięcy jednak boję się każdego jej maila, bo wiem, co w nim znajdę - kolejna informację o spóźnieniach: do pracy i do domu.
Moje mailowanie z panią Ewą to dowód na niezwykłą moc sprawczą PKP. Rzeczywiście kolej zbliża ludzi! Ale dokonuje i innego cudu - oddala miasta. Nie na mapach, ale w czasie. I robi to konsekwentnie - przy okazji każdej zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Potwierdza to pani Ewa: "Jeszcze nigdy nie było tak źle, a jeżdżę do stolicy już od dziesięciu lat. Najpierw na studia a teraz do pracy".
Początkowo myślałem. Nieporadni ci pasażerowie. Powinni zasypać PKP gradem reklamacji, skarg i zażaleń. Ale byłem w błędzie. Dzięki opisywaniu kolejnych perypetii pani Ewy i jej współbraci w niedoli dowiedziałem się, że jest to tak skuteczne jak rzucanie grochem o ścianę. Bo co może zrobić pasażer, gdy pociąg utknie w polu? - Temu, kto uzyska na bilecie odpowiednie poświadczenie, przysługuje zwrot należności za cały przerwany przejazd. Może też bezpłatnie powrócić do stacji wyjazdu. Chyba że przewoźnik nie ma możliwości zorganizowania takiego przewozu - uprzejmie wyjaśnia Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne. I nie rozumie, że w podróżowaniu chodzi o dotarcie do celu, a nie powrót do punktu wyjścia. Podobnie jak nie pojmuje, że wredni pasażerowie w przypadku dłuższych postojów pociągów domagają się od razu podstawienia autobusów. A one wyjeżdżają tylko w sytuacjach ekstremalnych: np. przy poważnej awarii na trasie z jednym torem. Ale i wtedy nie wiadomo: pójść pieszo czy czekać? - Nigdzie w przepisach nie ma określonego czasu, po którym komunikacja zastępcza powinna być zorganizowana - rozwiewa wszelkie nadzieje Kurpiewski.
Jeśli w takiej sytuacji weźmiemy taksówkę licząc, że PKP pokryje nam koszty rachunku, nie liczmy na wiele. Reklamacja może być uwzględniona, ale pod jednym głównym warunkiem: spóźnienie nie było następstwem działania "siły wyższej" np. warunków atmosferycznych, ale wynikło z winy PKP.
Tyle że "wina PKP" to coś, czego w przyrodzie właściwie nie ma. Według Prawa Przewozowego przewoźnik odpowiada za szkodę, jeżeli wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika. Szkoda jednak, że pod ostatnimi dwoma słowami nie kryją się np. złe rozkłady jazdy.
Nie zdziwię się, jeśli podróżni uwolnią wreszcie kolej od zbędnego balastu - czyli od siebie. Przesiądą się do autobusów, zorganizują system wzajemnego dowożenia się, albo jednocześnie wezmą urlopy. Bo może wtedy stęskniona za ich pieniędzmi kolej zacznie ich do siebie wabić... punktualnością.
rozkład jazdy: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080419.pdfUWAGA!
Z powodu dodatkowych prac modernizacyjnych w weekend 19 - 20 kwietnia br. będzie obowiązywał tymczasowy rozkład jazdy na linii Łódź – Warszawa.
W sobotę i niedzielę w godzinach 10.00 – 14.00 nastąpi przerwa w ruchu pociągów na odcinku Skierniewice – Dąbrowice Skierniewickie. Na zamkniętym dla ruchu pociągów odcinku pasażerowie będą przewożeni zastępczymi autobusami.
Dwa pociągi dalekobieżne tj. HUTNIK rel. Racibórz - Warszawa Wschodnia i JAĆWING rel. Wrocław Gł. - Suwałki w kierunku Warszawy będą kursowały drogą okrężną, z pominęciem stacji: Koluszki, Skierniewice i Żyrardów.
PKP PR pisze:Pęknięcie szyny było przyczyną poważnych opóźnień w ruchu pociągów jadących dzisiaj rano do/ z Warszawy. Pociągi na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Pruszków od godz. 6.00 miały tam znacznie utrudniony przejazd.
Na trasie tej prowadzone są roboty, związane z odbudową mostu na rzece Rokitnicy. Z tego powodu ruch pociągów jest prowadzony po dwóch z czterech torów. Dzisiejsza awaria spowodowała konieczność ruchu wahadłowego między Pruszkowem i Grodziskiem Maz. tylko po jednym torze. Opóźnionych zostało 20 pociągów, w tym jadące z Łodzi do Warszawy. Największe opóźnienie wyniosło 65 minut.
Ruch pociągów po obu czynnych torach został przywrócony o godz. 8.12 po usunięciu usterki szyny.
Za utrudnienia związane z awarią wszystkich Pasażerów uprzejmie przepraszamy.
PKP Przewozy Regionalne zawiesiły w wykonywaniu obowiązków służbowych pracowników drużyn konduktorskich (konduktorów i kierowników pociągów), którzy podczas awarii nie informowali pasażerów o problemach na pokładzie pociągów. Wdrożone zostało wobec nich postępowanie dyscyplinarne. Osoby winne zaniedbań poniosą karę, przewidzianą kodeksem pracy.
Na trasie Warszawa – Łódź trwają również roboty związane z zakończeniem I etapu modernizacji tej linii. Obie inwestycje – odbudowa mostu pod Grodziskiem Maz. oraz podstawowe roboty na odcinku Skierniewice – Łódź Widzew zostaną zakończone w połowie czerwca br. Od dnia 16 czerwca czas przejazdu w bezpośredniej relacji Warszawa Centralna – Łódź Fabryczna (bez zatrzymania) będzie wynosił 86 minut. Pociągi zatrzymujące się na stacjach pośrednich będą miały czas przejazdu dłuższy o czas postojów. Podróż zmodernizowanym odcinkiem Skierniewice – Koluszki – Łódź Widzew będzie krótsza w porównaniu z okresem sprzed modernizacji o 37 minut.
Z powodu dodatkowych prac modernizacyjnych w weekend 26 - 27 kwietnia br. będzie obowiązywał tymczasowy rozkład jazdy na linii Łódź – Warszawa.
W sobotę i niedzielę w godzinach 9.00 – 20.00 zostanie zamknięty jeden z torów na odcinku Łódź Andrzejów - Koluszki. Wiele pociągów zmieni godziny przyjazdów i odjazdów.
Pociąg osobowy odjeżdżający z Łodzi Fabrycznej o godzinie 16.20 do Koluszek zostanie odwołany, a pociąg pospieszny SUDETY rel. Jelenia Góra / Kudowa Zdrój - Warszawa Wsch. będzie kursował drogą okrężną z pominięciem stacji Łódź Widzew.
Od czwartku 15 maja zacznie obowiązywać ostatni zmieniony rozkład jazdy na modernizowanej linii Łódź – Warszawa.
Wieczorny pociąg weekendowy (w piątki w relacji Warszawa – Łódź i w niedziele z powrotem) pokona trasę szybciej o 15 minut. Czas przejazdu pozostałych pociągów będzie zróżnicowany. Rozkład jazdy został ułożony tak, aby mimo ruchu jednotorowego na odcinkach: Grodzisk Mazowiecki – Pruszków i Płyćwia – Skierniewice oraz ograniczeń prędkości do 30 km/h na remontowanych przejazdach drogowych na trasę mogła wyruszyć jak największa liczba pociągów.
Utrudnienia te uniemożliwią jednak kursowanie w dni robocze jednego popołudniowego pociągu z Łodzi do Warszawy i jednego wieczornego w relacji powrotnej. 12 pociągów pospiesznych na odcinku Koluszki – Skierniewice będzie zatrzymywało się na wszystkich przystankach, w zastępstwie za pociągi osobowe. W dowożeniu pasażerów do tych miejscowości pomogą też autobusy zastępcze.
Zmiana organizacji ruchu pociągów będzie się wiązać ze zmianą godzin odjazdów pociągów ze stacji początkowych np. pociąg „Wokulski” z dworca Warszawa Centralna do Łodzi odjedzie 5 minut wcześniej tj. o godzinie 15.15.
Przebudowa stacji Skierniewice znacznie ogranicza możliwość skoordynowania przesiadek w kierunku Łowicza. Aby umożliwić podróżnym sprawny powrót do domów na odcinku Skierniewice – Łowicz zostanie uruchomiona kolejowa komunikacja autobusowa. Odjazd ze Skierniewic o godzinie 17.45 po przyjeździe pociągu „Kurpiński” z Warszawy (17.42).
Przesyłki konduktorskie będzie można nadawać w pociągach zestawionych z tradycyjnych wagonów odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 4.15, 5.03, 6.02, 6.10, 16.24 oraz w pociągu relacji Łódź Fabryczna - Suwałki (przez Warszawę) o 14.15. Analogiczne odjazdy z Warszawy Centralnej o godzinie: 7.47, 15.15, 16.40, 17.17, 19.32 oraz w pociągu relacji Suwałki – Łódź Fabryczna (przez Warszawę Centralną odjazd o godzinie 9.35). W soboty i niedziele przesyłki będziemy przyjmować w pociągu z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.10 i z Warszawy Centralnej o 15.15. Przesyłki będzie można nadawać także w dodatkowych pociągach weekendowych, tj. w piątki z Warszawy Centralnej o godzinie 19.04 oraz w niedziele z Łodzi Fabrycznej o godzinie 19.20. Pozostałe połączenia zapewniają bezprzedziałowe pociągi elektryczne.
Rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080616.pdfSzybciej z Łodzi do Warszawy
„Łodzianin” w 88 minut do Warszawy. Czas jazdy pozostałych pociągów większy jedynie o postoje na stacjach pośrednich. Zakończona została modernizacja linii kolejowej na odcinku Łódź - Skierniewice. Od 16 czerwca 2008 r. pociągi łączące Łódź i Warszawę zdecydowanie przyspieszą.
Codziennie pomiędzy dwoma największymi miastami w Polsce będzie kursowało 36 pociągów w relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna oraz 3 pary pociągów dalekobieżnych przez Łódź Kaliską. Godziny odjazdów są cykliczne: z Warszawy Centralnej 20 minut po pełnej godzinie, a z Łodzi Fabrycznej 2 minuty przed pełną godziną, z wyjątkiem pociągów „Wokulski” i „Łodzianin”.
Czas przejazdu pociągów znacznie się skróci i od 16 czerwca br. wyniesie od 88 do 101 minut. Najszybciej trasę pokona pociąg „Łodzianin”, który na odcinku Łódź Widzew – Warszawa Zachodnia kursuje bez postojów na stacjach pośrednich. Pociągi obsługiwane nowymi składami elektrycznymi pokonają natomiast ten dystans w 91 – 92 minuty. Najdłużej podróż będzie trwała porannym „Wokulskim”, ze względu na największą liczbę wagonów i czas potrzebny na wsiadanie podróżnych.
Rozkład jazdy będzie obowiązywał do połowy grudnia, kiedy to zmieniane są godziny kursowania pociągów w całej Polsce. Ceny biletów na trasie Łódź – Warszawa będą zgodne z „Taryfą na przewóz osób… PKP Przewozy Regionalne”, podobnie jak w innych miejscach w kraju.