: czw 17:28, 12 cze 2008
Rozkład skoordynowany z PKS-em do Pabianic
Szybciej z Łodzi do Warszawy
Codziennie pomiędzy dwoma największymi miastami w Polsce będzie kursowało 36 pociągów w relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna oraz 3 pary pociągów dalekobieżnych przez Łódź Kaliską.
Istna ironia losuhttp://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,5316870,Do_Warszawy_podroz_superdluga.html pisze:Do Warszawy podróż superdługa
Kolej miała pecha. W dniu otwarcia wyremontowanego odcinka torów wypadły z nich cztery wagony towarowe
W nocy z niedzieli na poniedziałek o godz. 2.02 pociąg towarowy wykoleił się między Skierniewicami i Radziwiłłowem. Cztery wagony wypadły z torów i całkowicie sparaliżowały ruch. Pociągi kierowane są objazdem przez Łowicz i Sochaczew. Dziś oddano do użytku remontowany od dwóch lat odcinek torów między Łodzią-Widzewem i Skierniewicami. Pociągi miały rozwijać prędkość do 140 km/godz. Podróż miała trwać 88 minut (wyjazd o godz. 6.30, przyjazd o godz. 7.5 . Z powodu awarii pociąg dojechał z półtoragodzinnym opóźnieniem. Podróż przeciągnęła się do trzech godzin. Nikt z obsługi nie był w stanie wyjaśnić, o której pociąg dotrze do Warszawy. (...)
Władze Polskich Linii Kolejowych zapewniają, że tory były wczoraj dokładnie sprawdzane i wszystko było w porządku. - Mamy pecha - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK. - Dziś miał być debiut po otwarciu nowego odcinka. Niestety, doszło do awarii technicznej i uszkodzenia torów. Mamy nadzieję. że do południa uda się uruchomić przynajmniej jedną nitkę i opóźnienia będą mniejsze.
O godz. 11 nie udało się jeszcze odblokować trasy. Na Dworcu Centralnym w Warszawie podano przez megafony, że "Telimena" ma 200 minut spóźnienia.
Według wstępnych opinii przyczyną awarii nie były tory. Szczegóły bada specjalna komisja.
POLSKA - Dziennik Łódzki pisze:
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/869482.html
Po co kolej reklamuje podróż do stolicy?
Centrala PKP Przewozy Regionalne będzie reklamować połączenie na linii Łódź - Warszawa. Każdego dnia pociągiem na tej linii podróżuje i tak 11 tys. pasażerów. Są na niego skazani, bo nie ma innego, dogodniejszego dojazdu do stolicy. A mimo to PKP zamówiły kampanię promującą połączenie i zapłacą za nią 150 tys. zł.
Jak zareagują na wieść o reklamie, można się domyślać po reakcji jednego ze stałych pasażerów. - Zamiast wykładać kasę na durne kampanie, szefowie kolei mogliby je przeznaczyć na remonty dworców - mówi łodzianin Jerzy Ryszka, który codziennie dojeżdża do pracy w Warszawie. - Nie trzeba mnie zachęcać do podróży pociągiem. Na benzynę bym nie zarobił, a zresztą podróż autem trwa prawie cztery godziny.
Co takiego wspaniałego jest w pociągu do Warszawy, że na reklamę trzeba wydać 150 tys. zł ? To, że podróż potrwa 88 minut, czyli tyle samo, ile pędziła parowa lokomotywa w 1936 roku.
Według zapowiedzi władz PKP Przewozy Regionalne, reklama ma przyciągnąć nowych klientów. Mottem kampanii ma być hasło "Łódź - Warszawa - Teraz szybciej!". Na surrealistycznym malunku widać trzy pociągi na czerwonym tle. Na trasie między Łodzią a Warszawą stanąć ma 90 takich billboardów.
Agencję reklamową, która rozsławi "niezwykłe" połączenie, władze kolei wyłoniły w przetargu, do którego stanęły dwie warszawskie firmy. Zwycięzca zadeklarował, że reklamy zwiastujące superszybką linię kolejową pojawią się w warszawskich i łódzkich gazetach, a także w jednym z ogólnopolskich dodatków... telewizyjnych. Według zapowiedzi, kampania ma się rozpocząć na przełomie lipca i sierpnia. - Umowa z firmą jeszcze nie została podpisana, ale to kwestia miesiąca, bo trzeba dopełnić ostatnich formalności - mówi Jerzy Mazurkiewicz, naczelnik wydziału zamówień w PKP PR. - Billboardy pojawią się na trasie przejazdu nowoczesnego składu.
Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP PR, tłumaczy, że przepisy wymagają, by reklamować przedsięwzięcia dofinansowywane z UE. Tylko, czy do promocji przedsięwzięcia nie wystarczyłyby dwie wielkie tablice na krańcowych stacjach w Warszawie i Łodzi oraz wyraźne nalepki na składzie kolejowym?
Słysząc o kampanii Dariusz Tworzydło, ekspert Public Relations z Wyższej Szkoły Informatyki w Rzeszowie, z niedowierzaniem kręci głową. - Po co promować coś, z czego ludzie i tak muszą korzystać. Pozostaje pytanie, co oni chcą tą kampanią osiągnąć - dziwi się.
Według eksperta, kolej powinna postawić na poprawę wizerunku. - Jednak, aby taka kampania się powiodła, podróż pociągiem nie może być udręką, a pasażerowie nie powinni brzydzić się wejść do WC - mówi Dariusz Tworzydło.
Anna Kądziela z Transparency International przyznaje że przy inwestycjach dofinansowywanych z UE, promocja jest wymagana, a przetargi mają być publikowane w Dzienniku Urzędowym Wspólnoty Europejskiej.
Czy jednak tak kosztowna kampania nie budzi podejrzeń? - Bywa, że specyfikacja przetargowa jest napisana pod firmę. Trzeba jednak dobrze poznać dokumenty, by udowodnić, że mamy do czynienia z korupcją - mówi Kądziela.
Grzegorz Maliszewski - POLSKA Dziennik Łódzki
Tylko przez kilkanaście miesięcy pasażerowie pociągów z Warszawy do Łodzi
będą się cieszyć szybszym przejazdem. W połowie przyszłego roku zaczyna się
kolejny etap remontu torów i składy znowu będą się wlec.
Od czerwca tego roku po zakończeniu remontu odcinka torów za Skieriewicami
podróż z Warszawy do Łodzi trwa półtorej godziny. To blisko 30 minut krócej
niż przed modernizacją. Czas przejazdu wynosi zatem tyle, co przed drugą
wojną światową, gdy kolej dość szybko się rozwijała. Pasażerowie długo jednak
nie nacieszą się szybszą jazdą. Latem przyszłego roku ma się zacząć się
kolejny etap remontu torów na tej trasie - tym razem między Warszawą i
Skierniewicami. Czas przejazdu ma się wydłużyć o 15-20 minut. Utrudnienia
potrwają aż trzy lata.
- Po zakończeniu robót przejazd z Warszawy do Łodzi skróci się do 65 minut -
zapowiada Jerzy Janeczek, zastępca szefa regionalnego oddziału Polskich Linii
Kolejowych. W ramach modernizacji ma powstać także obiecywany od blisko 30
lat przystanek Ursus Niedźwiadek, dzięki któremu okoliczni mieszkańcy będą
mogli szybko dostać się do centrum Warszawy.
11. Skierniewice - Łowicz Gł.
a)Na terenie ZLK Łódź:
- NG 20,836 km toru = podkłady nowe strunobetonowe, szyny
staroużyteczne, oczyszczenie i uzupełnienie podsypki, podbicie toru,
ścięcie ław torowiska, oczyszczenie i wyprofilowanie rowów odwadniających
- NB 8,800 km toru = wymiana 5000 szt podkładów drewnianych
- wymiana 12 szt części rozjazdowych.
b)Na terenie ZLK Warszawa:
- NB 3,696 km toru = wymiana 1600 szt podkładów drewnianych,
uzupełnienie 288 ton tłucznia, podbicie.
c)Naprawa przepustu 18,144 tor nr 1.
Prędkość planowania do uzyskania na całym odcinku linii - 60 km/h
533. Arkadia - Placencja
NG na całej długości, zakres jak wyżej, planowana prędkość 60 km/h
15. Bednary - Łódź Kaliska
- NB 4,340 kmt = wymiana 1000 szt podkładów drewnianych i 176 ton
tłucznia, podbicie.
- Naprawa przepustu 2,224 i mostu 4,027
Prędkość 50 km/h
526. Czachówek Zachodni - Czachówek Południowy
NG na całej długości, prędkość 30 km/h
530. Skierniewice Park - Skierniewka
NB 2,038 kmt = wymiana 400 m szyn na staroużyteczne i 250 podkładów
drewnianych
12. na odc. Skierniewice - Czachówek Zachodni
Tutaj zakres prac jest duży, więc w skrócie:
- Naprawa bieżąca torów głównych zasadniczych i rozjazdów w tych torach
w celu utrzymania V = 50km/h od km 8,870 do km 24,739 i V= 60km/h od km
24,739 do km 64,400
- Kompleksowa wymiana nawierzchni w torze nr 3 stacji Mszczonów o
długości 0,915 kmt od rozjazdu Nr 5 do rozjazdu Nr 23.
- Wymiana podrozjazdnic z wymianą podsypki tłuczniowej w rozjeździe Nr 2
na posterunku odgałęźnym Czachówek Zachodni
- Wymiana rozjazdu Nr 4 na stacji Mszczonów