SKM w Łodzi
Po zmianie trasy na Rembertów - Pruszków i wprowadzeniu częstotliwości c.a. 30 minutowej linia SKM cieszy się dużym powodzeniem.
Trasę falenicką dobił beznadziejny rozkład jazdy, który był wypełniaczem dziur po Kolejach Mazowieckich. Kto będzie jeździł Kaczą Kolejką jeśli odjazdy rano z Falenicy ma o 7:30 i 9:00...
---
Zmiana trasy i poprawa frekwencji nie zmieniła mojej reakcji - gdy widzę odrestaurowany "kibel" na dworcu WC to nie mogę
powstrzymać uśmiechu. Sylwetka pojazdu i jego "właściwości" powodują zgrzyt estetyczny.
SKM jest zapewne rozwiązaniem droższym niż wprowadznie wspólnego biletu ZTM - KM. Ale bardziej się błyszczy.
Trasę falenicką dobił beznadziejny rozkład jazdy, który był wypełniaczem dziur po Kolejach Mazowieckich. Kto będzie jeździł Kaczą Kolejką jeśli odjazdy rano z Falenicy ma o 7:30 i 9:00...
---
Zmiana trasy i poprawa frekwencji nie zmieniła mojej reakcji - gdy widzę odrestaurowany "kibel" na dworcu WC to nie mogę
powstrzymać uśmiechu. Sylwetka pojazdu i jego "właściwości" powodują zgrzyt estetyczny.
SKM jest zapewne rozwiązaniem droższym niż wprowadznie wspólnego biletu ZTM - KM. Ale bardziej się błyszczy.
pan xy pisze:No ale przecież do centrum jeżdża inne linie...
Rozumiem że powinno być szybkie połączenie z centrum miasta ale nie przydałoby się szybkie połączenia największych osiedli Łodzi?!!
Ale PO CO? Przypominasz trochę pana Henryka, który przyszedł do ZDiT z pomysłem na SKM i zażądał, aby go natychmiast wprowadzono:)
Otóż chciałbym naświatlić Ci pewną rzecz - zadaniem linii tramwajowych NIE JEST łączenie ze sobą pętli. To, że na schemacie potoków na trasie WZ masz grubą krechę nie znaczy wcale, że tłumy walą na pierwszych trzech przystankach na Retkini i wysiadają dopiero na Widzewie. Ludność raz, że pracuje w centrum, dwa, że przy centralu, galerii i marszałkach się przesiada na inne linie. I zaproponuj im, że pojadą pociągiem z Łodzi Kaliskiej na Łódź Widzew "bo jest szybciej".
Czekam na dalsze argumenty
Otóż to. Zasadniczo tramwaj z Widzewa mógłby kończyć przy Centralu, a z Retkinii przy Galerii (przykładowo), ale żeby się nie rozmieniać na drobne zrobiono jedną linię. Podobnie mało ludzi (jeśli w ogóle) jeździ 11 z Pabianic do Zgierza, czy nawet z Chocianowic do Helenówka. Są oczywiście tacy pasażerowie, ale większość wsiada gdzieś po drodze i wysiada gdzieś po drodze. Wyobraźcie sobie tramwaj Rokicie-Radogoszcz przez Al.Włókniarzy. Przy odrobinie szczęścia spotkalibyście tam pasażera.