SKM w Łodzi

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

jaka kasa na infrastrukturę? Chyba jedynie na perony. Razem w milionie można zamknąć cały projekt w sumie, jeśli miałby mieć taki kształt. Gdyby był zunifikowany taryfowo z ŁLTZ - miałby ręce i nogi
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Perony, chodniki, wiaty, może nawet nowe przystanki. Bez unifikacji taryfowej nie ma ta idea sensu.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

nowe przystanki to jasne, ale co to jest za koszt zbudować peron o długości 2 EN57?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Nie znasz polskich warunków, a zwłaszcza łódzkich? Każdy powie, że nie ma na to pieniędzy i zrzuci problem na inny organ aż pomysł upadnie Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

skoro inicjatywa idzie od strony kolei - jest dobrze. Zazwyczaj to kolej chciała zwijać. Obrazek
Chandler
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: sob 18:48, 13 sty 2007
Lokalizacja: Olechów

Post autor: Chandler »

Heh... chyba zaczynam przejawiać jakieś talenty medium, bo dosłownie kilka dni temu zastanawiałem się gdzie tam przy Dellu (w sensie jak daleko od zakładu) jest stacja Łódź-Olechów i czy nie dałoby sie jej wykorzystać na potrzeby pracowników dojeżdżających do montowni Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Gdzie dokładnie są perony tej stacji - oto jest pytanie
skm-lodz
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: ndz 09:53, 29 cze 2008
Kontakt:

Post autor: skm-lodz »

a co myslicie o SKM w Łodzi w takiej formie?

www.skm-lodz.110mb.com

Prosze o jakieś opinie
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Że nie będzie odpowiednio dużych potoków pasażerskich. Sens ewentualnie ma linia S1, może S4. Bez linii średnicowej nic więcej nie da rady. No może jeszcze ta dowozówka do DELLa.
skm-lodz
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: ndz 09:53, 29 cze 2008
Kontakt:

Post autor: skm-lodz »

Sądziłem, że raczej obwodowa będzie popularniejsza. Dojazd do WORD jest autobusem prawie niemożliwy (dość długi kawałek a kursujący tam autobus pojawia się raz na godzinę). Przy tej samej stacji są Doły i M1. Poza tym połączenie Widzewa z Łagiewnikami, Radogoszczem i Zgierzem dziś trwa około 1-1,5 godz. (przy dużym szczęściu i dopasowaniu komunikacji, a trwałoby około 15-25 min.

Większe wątpliwosci miałem co do S4 w końcu niedługo rusza ŁTR.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez skm-lodz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Ale zauważ, że ŁTR nie dotrze do Pabianic oraz Zgierza. Ba, paradoksalnie teraz z Pabianic do Łodzi w sumie tramwajem bezpośrednio się nie dojedzie (linia P tylko do Chocianowic).
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Nie jako konkurencja dla ŁTR miałaby jeździć Twoja S4, bo tu nie ma żadnej konkurencji. Zupełnie nie te rejony.
Wskazałem te linie jako potencjalnie sensowne mając na uwadze raczej Szybką Kolej PODmiejską - częste i szybkie połączenia kolejowe (może jakimś mniejszym taborem) przydałyby się może i od Sieradza, nie tylko od Pabianic.
W granicach miasta SKM raczej nie wygra z MPK - co z tego, że dojedzie w 15 minut, jak stacje są z dala od uczęszczanych miejsc - więc masę czasu zajmą dojścia.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Tutaj sprawdziłyby się EN81 - elektryczne szynobusy.
http://phototrans.eu/0.1A/komentarze.php?s=ss&autor=0&data_p=&data_w=2008-06-29&ka=0&sa=204&numer=&srjp=&cv=&opisw=

Tylko kto i za co by je kupił?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

O! Właśnie! I takie coś powiedzmy co pół godziny w szczycie na trasie Koluszki-Fabryczna. To by było coś.
skm-lodz
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: ndz 09:53, 29 cze 2008
Kontakt:

Post autor: skm-lodz »

Też myślałem o szynobusach. A konkurencja z MPK zgadzam się niewielka. Choć po 3-5 latach sądzę, że przy stacjach coś by powstało(a przy wielu już jest np. hipermarkety). Co do tego pół godziny to przy 4 składach na tą linie trasa Fabryczna-Andrzejów co 15 minut a Fabryczna-Koluszki co 30.

Koszt jazdy spalinowego szynobusu to ok. 3zł za kilometr. Sądzę, że na każdy kurs Fabryczna-Andrzejów 15 chętnych by się znalazło.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez skm-lodz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

No tak - to koszt paliwa. A pensje, utrzymanie i zysk? Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
skm-lodz
Początkujący
Posty: 13
Rejestracja: ndz 09:53, 29 cze 2008
Kontakt:

Post autor: skm-lodz »

A nie było by więcej podróżnych niż 15?

Na niektórych liniach w godzinach szczytu sądzę, że by był ścisk
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez skm-lodz, łącznie zmieniany 1 raz.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

Odnoga do Teofilowa przemysłowego by się przydała tyż...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

skm-lodz pisze:Też myślałem o szynobusach. A konkurencja z MPK zgadzam się niewielka. Choć po 3-5 latach sądzę, że przy stacjach coś by powstało(a przy wielu już jest np. hipermarkety).

I co? Ludzie będą setkami jeździć miedzy tesco na Widzewie i M1? Przecież tam, gdzie miałoby to jeździć nic nie ma! Jedyna linia jako tako obudowana tkanką miejską to Fabryczna - Koluszki, a to i tak dla ruchu "dalszego" ze względu na odległości od torów. Nie łapię też kogo miałyby obsługiwać przystanki "Janów", "Transmisyjna", "Selgros" i "Malownicza"? No litości - przystanki w polu co 300 metrów???
A przystanek "Włókniarzy" to gdzie niby jest? w południowej części peronów dworca kaliskiego? "Drewnowska"? Po co, skoro rzut beretem jest "Srebrzyńska"?
Z całym szacunkiem ale wygląda to tak, jakby autorzy nawet planu Łodzi nie widzieli o samym mieście nie wspominając. Owszem, niektóre przystanki jak najbardziej powinny się pojawić, ale dla ruchu regionalnego. Z drugiej strony nie pojawił sie przystanek tak oczywisty, że aż boli - czyli Retkinia. W zamian jest przystanek obsługujący wielopoziomowe skrzyżowanie na Waltera - Janke, w dodatku słabo skomunikowane z resztą miasta. "Obywatelska" i "Karolew" też obsługują pustki.
skm-lodz pisze:Co do tego pół godziny to przy 4 składach na tą linie trasa Fabryczna-Andrzejów co 15 minut a Fabryczna-Koluszki co 30.

Litości - ilu mieszkańców ma Andrzejów - wystarczająco dużo, aby mu uruchamiać osobne pociągi? Na tej linii powinien być po prostu co pół godziny pociąg do Skierniewic i co pół godziny do Koluszek, przy czym Skierniewice nie powinny się zatrzymywać między Koluszkami a Andrzejowem. I byłoby gites.
skm-lodz pisze:Koszt jazdy spalinowego szynobusu to ok. 3zł za kilometr.


Nie wiem skad takie dane, ale na pewno nie są one prawdziwe. Sama DOPŁATA marszałka do km jazdy szynobusem przez Arrivę PCC w kujawsko - pomorskim to 12 zł (PKP życzyło sobie 18 zł); w zachodniopomorskim - jakieś 7-8 zł, jeśli dobrze kojarzę.
skm-lodz pisze:Sądzę, że na każdy kurs Fabryczna-Andrzejów 15 chętnych by się znalazło.

A ja sądzę, że nie.
skm-lodz pisze:A nie było by więcej podróżnych niż 15?
Na niektórych liniach w godzinach szczytu sądzę, że by był ścisk

Na podstawie czego tak sądzisz, jeśli wolno spytać?

P.S. Wolno spytać ilu pracowników Della mieszka przy stacji Andrzejów i przy stacji Chojny?

P.S. 2 Żeby jakakolwiek kolej miejska miała sens musi gdzieś dojeżdżać. Nawet fabryczny jest odizolowany od miasta, o kaliskim już nie wspominam. Jeśli ktoś by się pokusił o wliczenie dojść do i od stacji oraz kiepską częstotliwość, to by sie szybciutko okazało, że cały ewentualny zysk diabli biorą i szybciej jest tramwajem, z wyjątkiem niszowych relacji, które nie są sobie w stanie zapewnić frekwencji choćby na miejski autobus.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Moim zdaniem SKM ŁÓDŹ nie ma po prostu prawa bytu. Bynajmniej na istniejącej infrastrukturze.
Nikt nie będzie tłumnie obrzeżami jeździć.
Co innego Gdańsk czy Warszawa ze śródmiejskim układem linii kolejowych.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ODPOWIEDZ