SKM w Łodzi

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Ukalo dobrze mówi. SKM nie może być budowane w modelu warszawskim - rzadkie kursy, 1 niepotrzebna nikomu linia i kaczykibel na pokaz - bo ma być jak metro na powierzchni, a nie wizytówką. Co innego rola a co innego atut.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Po zmianie trasy na Rembertów - Pruszków i wprowadzeniu częstotliwości c.a. 30 minutowej linia SKM cieszy się dużym powodzeniem.
Trasę falenicką dobił beznadziejny rozkład jazdy, który był wypełniaczem dziur po Kolejach Mazowieckich. Kto będzie jeździł Kaczą Kolejką jeśli odjazdy rano z Falenicy ma o 7:30 i 9:00...
---
Zmiana trasy i poprawa frekwencji nie zmieniła mojej reakcji - gdy widzę odrestaurowany "kibel" na dworcu WC to nie mogę
powstrzymać uśmiechu. Sylwetka pojazdu i jego "właściwości" powodują zgrzyt estetyczny.
SKM jest zapewne rozwiązaniem droższym niż wprowadznie wspólnego biletu ZTM - KM. Ale bardziej się błyszczy.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

wiesz, 1 kaczykibel kosztował tyle co 50 lat wspólnego biletu ZTM-KM (wg czasopisma Z biegiem szyn). Przyznam, że jakoś nie odnotowałem zmiany trasy SKM W i stąd myślałem, że nadal jest tak samo.
BartStep
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: czw 19:36, 25 sie 2005
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: BartStep »

pan xy pisze:No ale przecież do centrum jeżdża inne linie...
Rozumiem że powinno być szybkie połączenie z centrum miasta ale nie przydałoby się szybkie połączenia największych osiedli Łodzi?!!

Ale PO CO? Przypominasz trochę pana Henryka, który przyszedł do ZDiT z pomysłem na SKM i zażądał, aby go natychmiast wprowadzono:)

Otóż chciałbym naświatlić Ci pewną rzecz - zadaniem linii tramwajowych NIE JEST łączenie ze sobą pętli. To, że na schemacie potoków na trasie WZ masz grubą krechę nie znaczy wcale, że tłumy walą na pierwszych trzech przystankach na Retkini i wysiadają dopiero na Widzewie. Ludność raz, że pracuje w centrum, dwa, że przy centralu, galerii i marszałkach się przesiada na inne linie. I zaproponuj im, że pojadą pociągiem z Łodzi Kaliskiej na Łódź Widzew "bo jest szybciej".

Czekam na dalsze argumenty
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Otóż to. Zasadniczo tramwaj z Widzewa mógłby kończyć przy Centralu, a z Retkinii przy Galerii (przykładowo), ale żeby się nie rozmieniać na drobne zrobiono jedną linię. Podobnie mało ludzi (jeśli w ogóle) jeździ 11 z Pabianic do Zgierza, czy nawet z Chocianowic do Helenówka. Są oczywiście tacy pasażerowie, ale większość wsiada gdzieś po drodze i wysiada gdzieś po drodze. Wyobraźcie sobie tramwaj Rokicie-Radogoszcz przez Al.Włókniarzy. Przy odrobinie szczęścia spotkalibyście tam pasażera.
pan xy
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: pn 09:11, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pan xy »

no ja rozumiem ale po drodze sa takze inne dzielnice, z ktorych ludzie mogliby jechać w wybranym kierunku...
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

pan xy pisze: 10-tka z widzewa na retkinię jedzie tak srednio 35-40 min. a skm taka trase pokonywałaby w jakieś 20 minut!!! zamiast np z dąbrowy na retkinie jechac 30 min jechałbym 10min?

Ile zajmuje dojście na stację kolejową??
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

I jakie są koszty nowych stacji kolejowych?
pan xy
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: pn 09:11, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pan xy »

5 minut? gora 10, ale do tramwaju tez sie tyle tak srednio idzie, chyba ze ktos mieszka przy torach.
a stacje? wystarczy polozyc kostke brukowa, zrobic takie przystanki jak dla cityrunnerow postawic wiaty i juz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ciekawe, kto o to będzie dbał i czy stacje nie będą wymagały rozbudowy itp.
pan xy
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: pn 09:11, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pan xy »

a w jaki celu trzeba by bylo je rzobudowywac?
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

w tym miejscu się zgodzę, koszty ROZbudowy nie mogą być przeszkodą dla budowy. Jak nie będzie kasy to peron z automatem biletowym by starczył (WKDka) ale nie widzę sensu całego przedsięwzięcia.
pan xy
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: pn 09:11, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pan xy »

mnie to by ulatwilo zycie... mysle ze wielu innym ludziom tez...
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Mimo że mam blisko na Dw.Chojny to zupełnie mi się SKM nie przyda, chyba że jako dojazd na Kaliski lub Fabryczny, ale i z tym obecnie nie mam problemu. Same badania, komu taka szybka kolej miejska by się przydała byłyby strasznie drogie. Jeśli już, to inwestować w kolej regionalną
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Już lepiej stworzyć prywatną linię Sieradz - Kutno przez Łódź oraz szynobusową prywatną linię Łódź - Koluszki.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

linia prywatna ma to do siebie żen nie społeczeństwo decyduje czy zostanie otwarta, zatem stawianie takiej alternatywy: SKM - linia prywatna jest bez sensu.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Tnz. w podanych przeze mnie liniach nie miałem na myśli SKM, tylko już coś innego Obrazek.
pan xy
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: pn 09:11, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pan xy »

A co? Obrazek
PS trochę nie wierzę w to, że nie byłoby wystarczająco dużo pasażerów. Kazik: mógłbyś nią szybko dojechać na widzew. wielu ludzi z chojen by tak jezdzilo, bo jedyna linia ktora laczy widzew z chojnami to 75...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ta pewnie... Jadę 70/75 z CZMP do stacji Chojny (muszę mieć z 10 minut od przystanku na Rzgowskiej), następnie jadę SKM i wysiadam na Widzewie, tyle że wracam się do osiedla Batorego.

Taka kolej mogłaby być na trasie Łódź-Koluszki, coś jak Warszawa-okolice Podkowy Leśnej (czy jakoś tak Obrazek).
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

mówisz o WKD, tzw. WuKadCe - ale to tai prawie tramwaj Obrazek Z tego co wiem to jedna z lepiej zarządzanych obecnie linii kolejowych w Pl.
ODPOWIEDZ