remont linii kolejowej Łódź - Łowicz

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Przyjechały nowe szyny
Lilianna Jóźwiak-Staszewska
2011-02-10, ostatnia aktualizacja 2011-02-10 11:02

Obrazek
Ciuchcia z nowymi szynami pojawiła się w środę na Zatorzu. Przywiozła szyny na odcinek od Bratoszewic do Głowna

Coraz bliżej modernizacji linii kolejowej Bednary – Zgierz. Wzdłuż starego torowiska gromadzone są nowe szyny. Ich wymiana rozpocznie się w marcu od odcinka Zgierz – Stryków.

2 lutego nowe szyny wyładowywano wzdłuż torów od Bratoszewic do Głowna. Wykonawcą robót jest warszawskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. – Zakład Mazowiecki, które ma swoje przedstawicielstwo w Łowiczui które posiłkuje się również kilkoma wyspecjalizowanymi podwykonawcami. Przewiduje się, że do 10 marca na całym 47-kilometrowym odcinku rozlokowane zostaną już nowe szyny. W zakres robót wchodzi również wymiana 12 sztuk rozjazdów, nawierzchni na 44 przejazdach kolejowych, naprawa 7 obiektów inżynieryjnych, wycięcie drzew, a także zakrzaczeń, odtworzenie dna rowów, naprawa słupów trakcyjnych. Roboty te mają trwać do 31 sierpnia tego roku.

Podzielono je na dwa etapy. Najpierw, czyli od 21 marca, stacja Zgierz – stacja Stryków, a później Łowicz Przedmieście – Domaniewice – Głowno – Stryków. Główne roboty wymiany nawierzchni torów wykonywane będę przy użyciu sprowadzonej tu z Krakowa wieloczynnościowej maszyny nazywanej pociągiem Pun, którego długość może osiągnąć nawet 1,5 km. Jego obsługą zajmować się będzie kilkanaście osób. Zakłada się, że dziennie wymienianych będzie 700 m torowiska. Wzdłuż modernizowanego odcinka pojawią się też inne maszyny, które będą na przykład zbierać stare szyny, zgarniać i oczyszczać tłuczeń, profilować ławy torowiska, regulować oś toru czy dostarczać tłuczeń do uzupełnienia. Na czas pracy pociągu Pun konieczne będzie zamykanie przejazdów kolejowych. – Przejazdy będą zamykane po kolei. Ze względu na długość pociągu Pun może się zdarzyć, że jednocześnie trzeba będzie zamknąć dwa. Częściowo posiadamy już projekty zastępczej organizacji ruchu. O zamknięcie poszczególnych dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych na czas remontu torów będziemy występować do ich zarządców – mówi koordynator robót Krzysztof Grajek z Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury. W praktyce może zdarzyć się, że przejazdy mogą być zamknięte nawet 2 dni. Na 10 lutego wykonawca modernizacji zaplanował też spotkanie z przewoźnikami w celu domówienia regulaminu organizacji ruchu pociągów na czas prowadzenia robót.

Z informacji, jakie uzyskaliśmy w UM-G Stryków, wynika, że równocześnie z wymianą torów pojawia się możliwość dokończenia inwestycji drogowych w miejscach, w których krzyżują się one z torami. Do tej pory PKP stawiały warunki, które powodowały, że zarządcy dróg rezygnowali z utwardzania odcinków położonych w bezpośrednim sąsiedztwie torów. Przykładem jest ul. Kolejowa w Bratoszewicach, gdzie kierowcy, jadąc po nowym asfalcie, nagle, na kilka metrów przed torami, wpadają na wyboisty odcinek drogi.

Prawdę mówiąc nazywanie drezyny spalinowej ciuchcią jest trochę dziwne. Ale w końcu to prasa lokalna, a nie kolejowa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Nie ma różnicy czy lokalna czy nie. Dla dziennikarzy z wyjątkiem przedstawicieli pism specjalistycznych wszystko co jeździ po torach w Polsce to "ciuchcia". "Ciuchcią" jest więc zabytkowa kolej wąskotorowa, lekki SZT, spalinowa lokomotywa manewrowa, elektrowóz...
Adrian
Stały bywalec
Posty: 301
Rejestracja: pn 19:30, 13 paź 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Adrian »

Pociągi TLK na linii Łódź - Kutno jadą objazdem przez Łowicz z powodu pęknięcia szyny na linii D29-16!!!
tfanatic
Niemowa
Posty: 5
Rejestracja: śr 09:21, 09 mar 2011

Remont Linii kolejowej z Łodzi do Łowicza

Post autor: tfanatic »

Słuchajcie te 90km na godzinę do których mają zmodernizować te tory , to by się nadawało w zupełności jak był PRL , bo wtedy na tej trasie właśnie z taką szybkością pociągi kursowały , i to nie jest żadna modernizacja tylko marnotrawstwo z publicznych pieniędzy , bo z tych samych materiałów przy niewiele wyższych kosztach na zachodzie w UE przykładowo w Niemczech, Francji , Belgii czy we Włoszech modernizuje się linie kolejowe podrzędne takie jak tutaj opisywana do szybkości 200km godzinę wiec ja się pytam u cholery co to za modernizacja skoro ona prędkości nam nie podniesie tylko przywróci na tym samym poziomie który był około 30lat temu , i to że ta linia ma łuki to nie zmienia faktu że na prostych odcinkach pociągi powinny jeździć przynajmniej te 160km na godzinę jak za te pieniądze które nasz rząd utopił i UE w tą modernizacje . Bo za kilka lat okaże się ze tą trasę znowu trzeba modernizować .Ja bym raczej stawiał że ktoś tu się za rzeczywiste pieniądze na te modernizację będzie bawił a cieszył sie z jej postępu będzie kto inny niż zwykli pasażerowie bo dla nich to nie bedzie modernizacja tylko renowacja torowiska , i jak w tych pieniądzach to drożej wyszlo przy tej szybkosci z tych starych materiałów czy staroużytecznych niż pare groszy by dołożyć do niej i niemcy by zrobili ją na 160km h do tego nie trzebaby za 10 czy 15lat znowu wydawać pieniędzy na ponowną renowacje tej liniii bo niemiec jak coś robi to starcza na 30lat ,
a wy niemców do przetargu nie chcieliscie wpuscic tylko naszych kolejowych złodziei .
Niemiec by wam tą modernizacje troszeczke drożej zrobil by was to wyszlo i moze nawet dłużej by prowadzil roboty ale w konsekwencji to by byla modernizacja bo ja nie slyszalem zeby niemcy modernizowali swoje torowiska do predkosci ponizej 200km h ktora jest obecna w całej UE na podrzędnych liniach kolejowych takich jak z Łodzi do Łowicza , a na magistralnych to jak idzie modernizacja to juz do szybkosci 300-350km h
I to nie chodzi już tylko o Niemcy ale przyklad dalem z Niemiec bo Niemieckie firmy sie tez do tego przetargu zgłosiły , ale takie prędkosci obowiązują obecnie w całej UE włącznie z Włochami , Belgią , Francją , Austrią , itp .A Włosi pociągi też z naszej PESY kupują bo one są tanie ale z przeznaczeniem na podmiejskie linie bo na pociągi dalekobieżne to oni nawet śladem naszych pośpiechów mają już od 20 lat wszędzie różnego rodzaju składy Pendolino
na wszystkich liniach dalekobieżnych bez wyjątku .
A u nas sie modernizuje jeszcze na podmiejskie EZT EN57 ktore modenizuje sie do szybkosci 120km h , jak tam juz tego typu pociągi mkną od 160km h wzwyż ,zamiast kupic chociarz kilka nowych sztuk z PESY .
Powinni zamknąć to całe kierownictwo tą całą bande PKP na klucz za to marnotrawstwo przez cale lata i mydlenie ludziom i polakom oczu ze nie ma pieniedzy na nic a bilety fakt jeszcze nie są takie drogie na zwykle pociagi co juz na IC w porownaniu do tego co oferują te polskie IC w odniesieniu do pociagow IC w calej UE to jest poprostu czysta żenada podobnie jak wasza kuźwa mac moderna na 90km h powiedzcie lepiej ile kto wzial do kieszeni z waszych towarzyszy .
Bo za darmo sie ludziom nie mydli oczu materialami starouzytecznymi za miliony zlotych , i modernizacją starych zlomów EN57 wiec napewno macie kieszenie pelne pieniedzy bo wy najlepszy interes na tej modernizacji zrobiliscie lepszy niz by Niemcy zrobili z pełnowartosciowych materialow a nie starouzytecznych .
Dziady jedne warszawskie wy te nasze łodzkie linie co kawalek modernizujecie juz od 30lat z materialow staroużytecznych i zmodernizowac nie potraficie , a jakbyscie niemca wpuscili do przetargu to on by wam pokazal jak sie robi takie modernizacje nie gębą tylko by wam pokazal ile pociągi wyciągają na godzine po takiej modernizacji bo wy nawet takich pociągów jeszcze w polsce nie macie a wasze warszawskie linie potraficie zmodernizowac tak zeby szlachta dupy wozila szybko i zeby wam tylek nie pękł na zakretach .Banda zlodziei w tej warszawie i w PKP nic wiecej tylko ochyda jak oni sie nie wstydza ludziom podawac ze za miliony złotych zrobili modernizacje linii kolejowej z materialow starouzytecznych gdzie niemiec chcial pare groszy drozej wam zrobic z pelnowartosciowych
90km h no pewnie Warszawka bedzie zadowolona że łódź znowu mknie z zawrotną szybkością EN57 a nie 160km h jak u nich , jak oni juz w Warszawie mają składy z Bombardiera a nie ze złomowiska na bocznicy przed hutą wyciągnięte EN57 odmalowane proszkowym lakierem .Napluc tylko i przyklepac tyle są warte wasze złotówki ja wy ich miliony wydajecie lekką ręką w próżnie nic nie warte modernizacje złomu na nowy złom .
Nawet w takiej kompletnej nendznej Hiszpanii zwykle podmiejskie linie są na 200km h i jak w calej UE cala reszta tych bardziej znaczących jest na 300-350km h , a wasza modernizacja juz nawet do Chin sie nie klasyfikuje bo wy nie wiecie jaka kolej jest w chinach wy wstydu nie macie ludziom pisac ze modernizujecie za miliony zlotych z publicznej kasy na 90km h , chyba ze szybki tramwaj ma kursowac po tych torach .Jak już wzieliście te swoją łapówe za te moderne to przynajmniej bylo inteligetnie to zrobic i nie podawac ludziom że na 90km h robicie z materialow starouzytecznych bo jak kto podróżował po UE kolejami to wie jak tam sprawa wygląda z tymi prędkosciami
To jest właśnie Polski system Zarządzania gdzie Zarząd bierze łapówy i krocie za złe decyzje a zwykli pracownicy na kolei ktorzy znają kolej od podszewki ze mogliby decydowac lepiej to im sie wyplaca marne grosze , jak zjezdzicie całą UE tak takiego przypadku jak na PKP i innych Polskich firmach nie znajdziecie , nawet we Włoszech pensje są bardziej wyrównane .
A jak wy chcecie z PKP zrobic tak zeby wyglądała jak kolej pierwszego lepszego kraju w UE czy w Japonii to musicie najpierw zacząć od podcięcia sobie wynagrodzen w zarządzie a wyrównania tym ludziom ktorych okradacie na PKP z ich pieniedzy bo oni nie będą dobrze pracowali jak ich odpowiednio nie wynagrodzicie , bo od jakosci pracy zwyklego pracownika i jego poszanowania zalezy cale przedsiebiorstwo i zawsze bedziecie mieli te swoja nendze na PKP ,
W dalszym ciągu jak zlikwidujecie biurokracje na PKP którą wasi poprzedni towarzysze uskuteczniali przez ostatnie 30lat , i debili wśród waszych decydentów to wtedy pogadamy o normalnej kolei bo narazie to nawet porządnego tramwaju z UE mnie ona nie przypomina .
Rosja taka biedna wasz stary przyjaciel ze wschodu a Pociągi mkną po 300 i 350km h , czemu nie bierzecie nawet z naszych wschodnich przyjaciół przykladu ? Oni nie ładują się juz w stary remontowany złom tylko zamawiają swoje nowoczesne szybkie pociągi u Niemieckiego partnera SIEMENSA
Rosjanie nawet by nie remontowali linii kolejowej na 90km h bo oni wiedzą że taki remont byłby nieopłacalny z ekonomicznego punktu widzenia nie mialby uzasadnienia .
Jak do Warszawy czy w niedalekim sąsiedztwie to wy wiecie jak linie zmodernizować na UIC 60 bo nawet tory dodatkowe na swoich podrzędnych stacjach macie zmodernizowane w tej technologii , a Łódzkie dalej marginalizujecie jak za czasów komuny do podrzędnej arterii i dajecie nam ochłapy UIC49 , celowo żeby pociągi znowu rozjeździly to torowisko za jakiś czas i znowu wyciągnąć od naiwnych Łodziaków pieniądze na remont to jest właśnie cała Warszawka . A oni u siebie mają dobre tory za dobre pieniądze na UIC60 a nie na UIC49 bo oni wiedzą że taka modernizacja to wyrzucenie publicznych pieniedzy w błoto bo te szyny są cieńsze niż na liniach magistralnych i na boczną bocznice sie nadają conajwyzej.Łódź nigdy nie była dziadostwem to wyście warszawiaki z nas dziadów porobili , zobacz warszawski chamie ile sie bujasz od Bednar do swojej Warszawki w swoim pseudoekspresie IC ,
i jak są wyprofilowane zakręty bezstykowo , a Łodziakom będziesz tu pier... ze linia jest kręta kretynie jeden zamiast zmodernizować tą linie jak sie należy a nie zrewitalizować antyk do takiej postaci jak byl .
To jest kpina poprostu ta modernizacja na zlecenie starych komuchów z warszawy celowo robiona na UIC S49 żeby sie tory po jakimś czasie pozapadaly , a nie jak oni u siebie robią na S60 bezstykowo zakręty.
Warszawiaki po takiej modernizacji to oni jeszcze sobie te ostre zakręty na łukach profilują , i u nich pociągi potem nie zwalniają na zakrętach a dla Łodzi to aby bylo .
Dziadów pozatrudniliście wśród decydentów w tym swoim warszawskim PKP , którzy potrafią jedynie marnotrawić publiczne pieniądze , czemu wy sobie od Bednar nie zrobicie modernizacji za publiczne i UE pieniądze do 90km/h co nie stać was na taką modernizacje ? Mam nadzieje że jak Łódź - Kutno nasz Łódzki Urząd Marszałkowski będzie modernizował to pójdzie po rozum do głowy i wybierze porządnego Niemieckiego kontrahenta który dokona faktycznej modernizacji a nie obiecanej do 160km/h conajmniej bo Niemcy mniej jak 200km/h obecnie nie robią u siebie i taka modernizacja nie starczy na 15 lat tylko conajmniej na 30 .
Bo wy wszyscy nas Łodziaków macie za durnych i Poznaniaki i Warszawiaki tylko wy u siebie macie linie tak zmodernizowane że jak pociąg w zakręt wchodzi to nawet sie tego nie czuje i nic nie stuka , i nie modernizujecie co chwila tych linii jak nasze Łodzkie .
Na rozjazdy Unijne po których pociąg moze jechac 100km/h też was warszawiaków stać zobaczymy jakie nam założą wasi decydenci na trasie z Łowicza do Łodzi bo pieniedzy w ch.... żeście sobie zainkasowali za tą całą modernizacje i te pare rozjazdów .
Gdybym był Urzędem Marszałkowskim z Łodzi to w życiu bym sie nie zgodzil za taką modernizacje za tak wielkie pieniądze na 90km/h , modernizacja z tych pieniedzy to będzie rzeczywista i porządna i oczekiwana ale na innej trasie do Wa-wy .
Po waszych Warszawskich rozjazdach jak pociąg jedzie nawet 120km/h to dupa nie boli bo wy macie miekkie tyłki w Wa-wie a wy uważacie że my Łodziaki mamy inne tylki że chcecie nam rozjazdy wstawic z PRLu ?
Moze trzeba waszych decydentow Warszawskich którzy uważają ze nas Łodziakow tylki nie bolą po przejezdzie przez starej konstrukcji rozjazdy z czasow PRLu kopnąć w tą du..e żebyscie sie przekonali że i nas Łodziaków tez tyłek boli przez przejazd przez takie starej konstrukcji rozjazdy , bo my w jednej Polsce zyjemy a wam sie wydaje że ta Polska tylko jest u was w Wa-wie a gdzie indziej np.u nas w Łodzi to juz jest ZSRR . Jak nie kładą S49 to ściągają dziady jedne z Centralnej Magistrali Kolejowej i z innych linii kolejowych magistralnych stare wytarte zdezelowane wyjezdzone szyny S60 i torowiska i jeszcze każą sobie za tę modernizacje w milionach złotych płacić nazwywając to materiałami staroużytecznymi jak to jest tylko antyk , oni za te miliony na CMK
i innych magistralach będą sobie swoje szyny za te nasze Łódzkie grube
miliony złotych wymieniac na takie jak powinny byc i są w całej UE na zwykłych liniach kolejowych na 200km/h bo na magistralnych to powyzej 300km/h i 16kv i 2/3 zasilanie a nie 3kv bo to u nich do 200km tylko wystarcza nawet w takich wloszech .
Jak do k...wy nendzy wy Warszawiaki mozecie z nas Łodziaków takich dziadów ostatnich robić za nasze ciężko wypracowane pieniądze z
budżetu naszego miasta , co wy myślicie że nas nie stać żeby
Niemca wziąźć z przetargu albo nawet Włocha żeby nam te tory
zmodernizował nie gębą a czym innym na 160km/h ?
Żeby wam ta płoza którąście nam Łodziakom zabrali za te grube miliony
złotych na te pseudomodernizacje starego torowiska do Łowicza czym innym i gdzie indziej wam nie wyszla .
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tfanatic, łącznie zmieniany 6 razy.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

bo z tych samych materiałów przy niewiele wyższych kosztach na zachodzie w UE przykładowo w Niemczech, Francji , Belgii czy we Włoszech modernizuje się linie kolejowe podrzędne takie jak tutaj opisywana do szybkości 200km godzinę

LOL EOT
Adrian
Stały bywalec
Posty: 301
Rejestracja: pn 19:30, 13 paź 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Adrian »

@tfanatic - jak się nie znasz to się nie wypowiadaj. PLK bardzo chętnie by tu zrobiło większą prędkość tylko jest jeden drobny problem - profil linii. Od niego zależy jaka może być prędkość maksymalna na tej linii. Na tej linii oraz linii w kierunku Kutna jest bardzo wiele łuków i bardzo często mają one bardzo mały promień więc są wobec tego stosowane stosowne ograniczenia.

Jak nie jesteś w temacie to się nie wypowiadaj i nie rób zamieszania.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/21/ba/4a93ff51e30b5_z.jpg[/img] pisze:Wracają pociągi z Łowicza do Łodzi

uż od września na trasie kolejowej Łowicz - Łódź po latach przerwy pojawią się pociągi osobowe. Każdego dnia między stacją Łowicz Przedmieście a stolicą województwa będzie kursować pięć składów osobowych i tyle samo będzie jechać z powrotem.



- Od nowego roku akademickiego chcę studiować na Politechnice Łódzkiej, więc jest to dla mnie bardzo dobra informacja – mówi Erwin Marecki z Łowicza. – Mam nadzieję, że pociągi będą tańsze niż podróż do Łodzi busem.


Do końca wakacji Mazowiecki Zakład Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury w Warszawie za ponad 65,7 mln zł ma przebudować 47 kilometrów torów między Łowiczem a Zgierzem. Zostaną one całkowicie wymienione na tym odcinku. Ich stan jest tak zły, że pociągi towarowe, które korzystają z tej trasy poruszają się z prędkością niespełna 30 km na godzinę. Z powodu fatalnego stanu technicznego torowiska cztery lata temu zawieszono połączenie osobowe między Łowiczem a Łodzią.


Inwestycja obejmuje także przebudowę 12 rozjazdów kolejowych oraz modernizację 43 przejazdów drogowych. Gdy się zakończy na tej trasie kolejowej planowana jest kolejna inwestycja.
Pod koniec kwietnia Urząd Marszałkowski w Łodzi podpisał z PKP PLK umowę na dofinansowanie z pieniędzy unijnych budowy i przebudowy przystanków kolejowych na liniach wychodzących z Łodzi. Wśród nich znalazła się linia nr 15 Łowicz-Łódź.


W latach 2011-2013 na tej trasie powstanie nowy przystanek w Domaniewicach. Co prawda znajduje się tam już dworzec kolejowy, ale chodzi o budowę miejsca, które będzie w stanie obsłużyć niskopodłogowe szynobusy. Te ostatnie niedługo zakupią władze województwa łódzkiego.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na DK14 w Strykowie i Bratoszewicach pojawiły się znaki informujące o objeździe (objazd drogi gminnej lub powiatowej przez DK14) z powodu remontu jednego z przejazdów kolejowych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/21/ba/4a93ff51e30b5_z.jpg[/img] pisze:
Każdego dnia między stacją Łowicz Przedmieście a stolicą województwa będzie kursować pięć składów osobowych i tyle samo będzie jechać z powrotem.


Buahahahauahauahauahhauhauaha! Busiarze już robią w gacie ze strachu przed miażdżącą konkurencją Parowozów Regionalnych. CAŁE 5? Mają chłopaki gest. Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Pytanie tylko, co Dziennik miał na myśli. Jeśli rzeczywiście będzie to 5 składów, to całkiem dobrze. Jeśli 5 kursów - nawet PKS (wliczając autobusy przelotowe) jest częściej. Jeszcze.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Informacja dotycząca utrudnień na przejazdach kolejowych.
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. Zakład Mazowiecki z siedzibą w Warszawie informuje, iż w niżej wymienionych terminach przystępuje do robót na następujących przejazdach kolejowych:

a) od dnia 30.05.201 Ir. od godz. 8:00 do dnia 01.06.2011r„ do godz, 19:00 zamknięty zostanie przejazd kolejowy w km 48,520 w ciągu drogi wewnętrznej odchodzącej od drogi gminnej na 120371E we wsi Podole, gmina Zgierz;

b) od dnia 30.05.2011r. Od godz. 8:00 do dnia 02.06.2011r. do godz. 19:00 zamknięty zostanie przejazd kolejowy w km 45,720 w ciągu drogi gminnej w m. Anielin, gmina Zgierz;

c) w dniu 30.05.2011r. w godz. 8:00 do 19:00 zamknięty zostanie przejazd kolejowy w km 38,854 w ciągu drogi gminnej w m. Wola Błędowa, gmina Zgierz;

d) od dnia 30.05.2011r. od godz. 8:00 do dnia 31.05.2011r. do godz. 19:00 zamknięty będzie przejazd w km 38,295 w ciągu drogi powiatowej nr 5112E w m. Bratoszewice, powiat zgierski;

e) w dniu 31.05.2011r w godz, 8:00 do 19:00 zamknięty będzie przejazd kolejowy w km 37,803 w ciągu drogi gminnej w rejonie m. Bratoszewice, powiat zgierski

f) w dniu 31.05.2011r. w godz. 8:00 do 19:00 zamknięty będzie przejazd kolejowy w km 37,249 w ciągu drogi gminnej w m, Bratoszewice, powiat zgierski

g) od dnia 31.05.2011r od godz. 8:00 dq dnia 01-06.2011r. dogodź. 19;00 zamknięty będzie przejazd w km 36,753 w ciągu drogi powiatowej nr 5120E przy ul. Kolejowej w m. Bratoszewice

h) w dniu. 01.06.2011r, w godz. 8:00 do 19:00 zamknięty będzie przejazd kolejowy w km 35,607 w ciągu drogi gminnej w m. Wyskoki, powiat zgierski;

i) od dnia 01.06.2011 od godz, 8:00 do dnia 02.0S.2011 do godz. 19:00 zamknięty będzie przejazd w km 34,934 ciągu drogi gminnej w m, Wyskoki, powiat zgierski;

j) w dniu 02.06.2011 w godz. od 8:00 do 19:00 zamknięty zostanie przejazd kolejowy w km 33,698 w ciągu drogi wewnętrznej odchodzącej od ulicy Zamiejskiej w m. Głowno, powiat zgierski;

k) w dniu 03.06.2011r. w godz. 8:00 - 19:00 zamknięty zostanie przejazd w km 32,572 w ciągu drogi powiatowej nr 5118 ul. Zabrzeźniańska, m. Głowno.


Objazdy przejazdów zostaną oznakowane, a miejsca robót zabezpieczone zgodnie z Projektem czasowej organizacji ruchu.
Za utrudniana powstałe wskutek prowadzonych robót serdecznie przepraszamy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

14 pociągów znaczy 14 kursów dziennie w każdym kierunku, czy 14 kursów w ogóle?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Zgadnij Obrazek
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Zakończył się remont torowiska między Zgierzem a Łowiczem. Wkrótce pojadą nim pierwsze pociągi.
Pociągi wrócą na pewno od 11 grudnia. Wpisane są nawet do rozkładu jazdy. Z Łodzi Kaliskiej do Łowicza będą wyjeżdżać o godz. 6.09, 9.32, 13.34, 15.13, 16.40 i 18.40. Z Łowicza do Łodzi pociągi wyruszą o godz. 5.05, 6.10, 8.30, 12.05, 15.02 i 18.29.
Na tę trasę - po zamknięciu dworca Łódź-Fabryczna - skierowana zostanie również część pociągów do Warszawy.

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,10229268,Po_czterech_latach_pociagi_wroca_na_tory_Zgierz_Lowicz.html
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Szkoda, że ostatni pociąg z Łodzi odjeżdżać będzie już o 18:40 Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

MNK pisze:Szkoda, że ostatni pociąg z Łodzi odjeżdżać będzie już o 18:40 :(
To lepiej niż ostatni PKS, który jest o 17:45 z Fabrycznego/18:00 z Północnego i nie zatrzymuje się na wszystkich przystankach (bo to PKS Płock).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

W sobotę ruszą pociągi do Łodzi
mwk, [url=mailto:mirka.wolska@lowiczanin.info]mirka.wolska@lowiczanin.info[/url]
2011-09-28, ostatnia aktualizacja 2011-09-28 15:09

1 października planowana jest inauguracja linii kolejowej Łódź Kaliska – Łowicz Główny. Tego dnia z Łodzi o godz. 9.37 wyjedzie do Łowicza delegacja z Urzędu Marszałkowskiego, na którą na dworcu Łowicz Główny czekać będą władze miasta i autobusy. Planowana jest która wycieczka po Łowiczu, do Arkadii i Nieborowa.
W obie strony jeździć będzie 6 pociągów, choć nie wszystkie codziennie.
Rozkład z Łodzi Kaliskiej wygląda następująco: 5.57 [4] (w Strykowie o godz. 6.30, w Głownie 6.41, w Łowiczu 7.23), 9.37 (Stryków 10.10, Głowno 10.22, Łowicz 10.57), 13.45 [2] (Stryków 14.19, Głowno 14.30, Łowicz 15.05), 15.41 [1] (Stryków 16.17, Głowno 16.29, Łowicz 17.05), 16.53 [2] (Stryków 17.26, Głowno 17.38, Łowicz 18.13), 18.30 (Stryków 19.14, Głowno 19.25, Łowicz 20.00).
Z Łowicza do Łodzi: 5.00 [2] (Głowno 5.36, Stryków 5.48, Łódź 6.33), 6.32 [1] (Głowno 7.07, Stryków 7.19, Łódź 7.57), 8.35 [2] (Głowno 9.10, Stryków 9.21, Łódź 10.00), 11.38 (Głowno 12.14, Stryków 12.25, Łódź 13.04), 15.50 (Głowno 16.32,
Stryków 16.43, Łódź 17.22), 18.25[3] (Głowno 19.00, Stryków 19.11, Łódź 19.51).
Objaśnienia [1] – od 3.10 codziennie; [2] – od poniedziałku do piątku, oprócz świąt; [3] – od 3.10 codziennie oprócz sobót; [4] – od 3.10 codziennie oprócz niedziel.
A więc póki co czas przejazdu dość długi. Łowicz-Łódź ok. 1,5 godziny, Głowno-Łódź ok. 50 minut, Stryków-Łódź ok. 30 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Groźna linia kolejowa w Zgierz - Łowicz po... modernizacji

Post autor: domino »

Kilka dni temu doszło na niestrzeżonym przejeździe w Marcjance do śmiertelnego wypadku. Po modernizacji linii kolejowej ze Zgierza do Łowicza pociągi jadą z prędkością 90 km/h. Mieszkańcy Łagiewnik Nowych, Smardzewa i Glinnika czują się zagrożeni.

Marek Olkiewicz, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK S.A. w Łodzi, przejazd w Marcjance ma kategorię D z powodu małego ruchu. Zainstalowanie tam po wypadku sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej kosztowałoby milion zł. Na terenie działania łódzkiego zakładu znajduje się aż 368 przejazdów. Na podniesienie bezpieczeństwa na tych mało ruchliwych nie ma pieniędzy.

Pani Lucyna, mieszkanka Smardzewa opowiada, że większość stałych mieszkańców i działkowiczów mieszka po prawej stronie toru, a przystanek po modernizacji pozostawiono po lewej. To zmusza ludzi do przechodzenia przez ruchliwą linię kolejową. Na przejeździe zbudowano bariery zawężające przejście, ale powinna być tu dodatkowo sygnalizacja świetlna. Tak samo niebezpiecznie jest na przejeździe na ul. Słonecznej w Łagiewnikach Nowych.

Dyr. Marek Olkiewicz tłumaczy, że przystanek zachowano w dawnym miejscu, bo projektant musiał przestrzegać prawa budowlanego. Tak zwany labirynt zaś to standardowe zabezpieczenie przejścia. Nie wymaga dodatkowego instalowania sygnalizacji.

http://zgierz.naszemiasto.pl/artykul/1702469,grozna-linia-kolejowa-w-zgierz-lowicz-po-modernizacji,id,t.html#c7271a59f632b099,1,3,60
ODPOWIEDZ