remont linii kolejowej Łódź - Łowicz

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

PLKa ogłosiła przetarg „Przetarg 35: Modernizacja tras objazdowych dla pociągów
pasaŜerskich i towarowych w okresie prowadzenia robót na linii
Warszawa – Łódź na odcinku Warszawa Zach. – Skierniewice”. W ramach tego przetargu na linii nr 15 Bednary - Łowicz Przedmieście - Łódź Kaliska wykonane mają być następujące prace:

- Naprawa bieżąca 4,340 km toru = wymiana 1000 szt podkładów drewnianych i 176 ton tłucznia, podbicie.
- Naprawa przepustu 2,224 i mostu 4,027
Prędkość na linii - 50 km/h

Obrazek
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 28 lutego 2009 r. pisze:Pociąg znów się spóźni

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku nie odbędzie się planowany remont trasy kolejowej pomiędzy Łodzią a Łowiczem przez Głowno. Nie będzie więc ani szybkiej i taniej kolejki, która będzie woziła pasażerów, ani odremontowanych dworców, na których będą oni mogli czekać na ich przyjazd.


– Nie odstąpiliśmy od projektu – zapewnia Marek Faber, dyrektor Polskich Linii Kolejowych. – Możliwe jest jednak, że jego realizacja nieco się opóźni. Jesteśmy na etapie przygotowywania studium wykonalności projektu. Dopiero gdy ten będzie gotowy, będziemy myśleć o przeprowadzeniu inwestycji.

Zapewnienia brzmią przekonywująco, jednak nie wszyscy urzędnicy kolei podzielają to zdanie. Jak udało nam się dowiedzieć, nowy zarząd PKP, chce w czasach szalejącego kryzysu zacisnąć pasa i obciąć sporą część wydatków przeznaczonych na inwestycje. Jak poinformował nas dość enigmatycznie Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PKL S.A. – Polskie Koleje Państwowe mają zamiar przeprowadzić weryfikację zamierzeń w zakresie zadań dotyczących rewitalizacji infrastruktury kolejowej przy wykorzystaniu środków unijnych dostępnych w Regionalnych Programach Operacyjnych.

W chwili wyceny koszt remontu trasy Łódź – Łowicz wynosił około 80 mln złotych. W 2007 roku PKP otrzymało dofinansowanie w wysokości 85 proc. tej kwoty.

Problem w tym, że od tego czasu koszty inwestycji znacznie się podniosły. Różnicę będzie musiało pokryć PKP. Problem w tym, że przewoźnika na to nie stać.

– Byłoby wielką stratą gdyby mimo pieniędzy zagwarantowanych z Unii nie przeprowadzono inwestycji – mówi Tomasz Koniarek, z Głowna. – Wielu mieszkańców Głowna, Strykowa i pomniejszych miejscowości z niecierpliwością oczekuje na ponowne uruchomienie linii. Kolej ma zdecydowanie większe szanse powodzenia niż transport samochodowy na tym dystansie.
Co prawda wiarygodność tej gazetki w tematach kolejowych jest mocno wątpliwa, jednak w przypadku PKP nic mnie nie zdziwi...
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

RDOŚ-10-WOOS/6613/678/09/gp

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 49 w powiązaniu z art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) informuję, że Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Łodzi wszczął postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia polegającego na rewitalizacji linii kolejowej Nr 015 dla odcinka Bednary-Zgierz od km 0,319 do km 56,800 oraz budowy toru dla lotniska im. W.Reymonta o długości 1,532 km.

Wnioski i uwagi można składać w siedzibie lub na adres Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 3, 90-113 Łódź.

Szczegółowych informacji udziela prowadzący postępowanie - Grażyna Porwańska, Naczelnik Wydziału Ocen Oddziaływania na Środowisko RDOŚ w Łodzi, ul. Sienkiewicza 3, w godzinach 800-1600, pokój 1105 tel. (42) 664-21-86.

Źródło
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez gothmucha, łącznie zmieniany 1 raz.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Łowicz: Będzie remont torów do Łodzi

Tory kolejowe pomiędzy Łowiczem a Łodzią jednak zostaną wyremontowane. To dobra wiadomość, bo na początku tego roku rozważana była w centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe całkowita rezygnacja z tej inwestycji.

Zmniejszony jednak został zakres robót, jakie mają być przeprowadzone. Pomiędzy Łowiczem a Głownem będzie wykonana tylko naprawa z tzw. "materiałów staroużytecznych".

Kolejowi związkowcy nie mieli wcześniej wątpliwości, że jeżeli projekt tego remontu trafi do szuflady, to już nigdy nie zostanie zrealizowany. W "obronę" remontu torów z Łowicza do Łodzi zaagażowały się m.in. władze miasta i powiatu łowickiego. Burmistrz Krzysztof Kaliński wraz z wicestarostą Bolesławem Heichmanem oraz radnym Bogusławem Smelą odwiedzili centralną dyrekcję PKP i lobbowali za przystąpieniem do tego remontu.

Gdyby remont był zaniechany, przepadłoby bowiem nie tylko ok. 67 mln zł unijnego dofinansowania, ale też nie zostałyby poszerzone wiadukty nad drogą krajową nr 14 w Krępie i Zgierzu. Przypomnijmy, że inwestycja ta jest wpisana na listę Indykatywnego Planu Inwestycyjnego RPO województwa łódzkiego na lata 2007 - 2013.

Naciskać na PKP zaczął również łódzki Urząd Marszałkowski. - Pieniądze na rewitalizację linii kolejowej 015 Bednary - Łódź Kaliska są zabezpieczone w ramach listy projektów kluczowych RPO WŁ i monitujemy władze PLK o przedstawienie dokumentów, które pozwolą zawrzeć preumowę, a następnie umowę na wykorzystanie środków unijnych - powiedział nam wicemarszałek województwa łódzkiego odpowiedzialny za infrastrukturę Witold Stępień.

Wniosek do Indykatywnego Planu Inwestycyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego województwa łódzkiego o dofinansowanie w 85 procentach generalnego remontu tej linii złożył przed dwoma laty Zakład Linii Kolejowych w Łodzi będący częścią spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. spytany o losy modernizacji torów do Łodzi mówił Nowemu Łowiczaninowi w lutym, że: - Sytuacja gospodarcza zmusza wszystkie przedsiębiorstwa, w tym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., do ponownej, wnikliwej analizy wszelkich zamierzeń inwestycyjnych na najbliższe lata.

Oznacza to również konieczność weryfikacji zamierzeń PLK w zakresie zadań dotyczących rewitalizacji infrastruktury kolejowej przy wykorzystaniu środków unijnych. Władze spółki nie precyzowały, z których inwestycji zrezygnują, tłumaczyły jednak, że inwestycja była przed laty wyceniana na niecałe 80 milionów, a teraz kosztowałaby znacznie więcej i PLK musiałaby różnicę sfinansować z własnych pieniędzy.

Ruch pasażerski ma zostać wznowiony

Przypomnijmy, że według pierwotnych planów za około 78,5 miliona złotych odtworzony miał być stan torów do Łodzi sprzed kilkunastu lat. Teraz na znacznej części tej trasy, z uwagi na zły stan torowiska, pociągi nie mogą przekraczać szybkości 30 km/h.

Dla pasażerów modernizacja oznaczać miała znaczne skrócenie czasu podróży z Łowicza do Łodzi -do nieco ponad godziny.

Najnowsze ustalenia - nie poparte jednak jeszcze np. rozstrzygniętymi przetargami - zakładają, że odcinek torów z Łodzi do Głowna wyremontowany zostanie za unijne pieniądze z RPO i będzie to tzw. "naprawa główna" (NG). Ma polegać na wymianie całej infrastruktury kolejowej. Odcinek od Głowna do Łowicza będzie natomiast naprawiony za pieniądze własne PKP PLK. Na tym odcinku planowana jest tzw. "naprawa bieżąca" (NB) - w znacznej części z tzw. materiałów staroużytecznych czyli odzyskanych w wyniku całkowitej wymiany torowisk na innych trasach. Faktyczny zakres tej naprawy będzie zależał również od tego ile takich materiałów staroużytecznych będzie można odzyskać na tej linii.

Nie ustalono jeszcze jakie prędkości maksymalne mają być osiągane na remontowanych i naprawianych odcinkach - najpierw musi powstać szczegółowy projekt remontu. Delegacja z miasta usłyszała jednak, że będą to "przyzwoite prędkości", które będą pozwalały na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich pomiędzy Łowiczem a Łodzią. Roboty mają szansę rozpocząć się jeszcze w tym roku.
(źródło: Dziennik Polska, 18 maja 2009

http://www.rynek-kolejowy.pl/11659/%25A3owicz%2B%2BB%25EAdzie%2Bremont%2Btor%25F3w%2Bdo%2B%25A3odzi.htm
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Przydałoby się jeszcze potem zsynchronizować głowieńskiego busa z odjazdami pociągów. Bo inaczej i tak praktycznie całe Głowno (poza Zabrzeźnią i Cichorajką - to są dzielnice w pobliżu stacji) dalej będzie jeździć busami, do których mają po prostu dużo bliżej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Kolej Zgierz

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Mam takie pytanie.Gdzie jest w Zgierzu taki posterunek z bocznica dla pociagu ratunkowo-wypadkowego.Kiedys wracałem z Pomorza i wpadło mi to w oko a teraz na żadnej mapie tego nie widac
Adrian
Stały bywalec
Posty: 301
Rejestracja: pn 19:30, 13 paź 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Adrian »

@Adam - taki pociąg w Zgierzu nie stacjonuje ale czasami jeśli coś podobnego stoi to albo na torach zamkniętych w okolicach nastawni Zg1 albo na torze tuż pod nastawnią dysponującą Zg
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Można jeszcze dodać,że pociąg ratunkowy nie tylko nie stacjonuje w Zgierzu obecnie,ale nie stacjonował nigdy,najbliższym od Zgierza miejscem stacjonowania takiego pociągu była lokomotywownia Łódź Kaliska (tory w pobliżu nieistniejącego już przejazdu na Srebrzyńskiej).W późniejszym czasie na skuyek różnych zmian i reorganizacji PKP pociąg trafił na Łódź Widzew,początkowo do obecnej bazy PNI Warszawa,potem do wagonowni aby ...powrócić na Kaliski,tym razem na tory stacyjne w pobliżu al.Włókniarzy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

A jakiś inny mógł to być.Pomiędzy stacją Zgierz a Zgierz Pólnoc widziałem lokomotywe SM42 stojącą na jakiejś bocznicy z wagonami jakby do naprawy sieci.Muszę się jutro wybrac pociągiem do Grotnik i z powrotem i wyjasni mi sie wszystko
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Było, też kojarzę ale to był chyba krótki epizod, może po prostu naprawa.

A ratunkowy faktycznie migrował, ale stoi wciąż na Kaliskiej.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

http://nowylowiczanin.pl/index.php?s=130&id=26920 pisze: Czy na tory do Łodzi wrócą pociągi
2009.11.18 18:09:06

Coraz bliższy wydaje się być odkładany od lat generalny remont torów pomiędzy Łowiczem a Łodzią. Bliższy pomimo tego, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrezygnowały z wstępnie przyznanego dofinansowania inwestycji unijnymi pieniędzmi w kwocie około 66 mln zł.

Władze PKP PLK S.A zrezygnowały z tych pieniędzy dlatego, że mają szansę na pozyskanie wyższego dofinansowania pieniędzmi unijnymi z innego, już zamkniętego konkursu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa łódzkiego na lata 2007 – 2013. Zamiast 66 mln zł kolej liczy na 90 mln zł.

Zakres remontu ma być bardzo podobny, ale PKP mniej do niego ma dołożyć "z własnej kieszeni". Wycofanie się z jednego konkursu i złożenie wniosku do innego ma pozwolić na zwiększenie dofinansowania unijnymi pieniędzmi. Planowany termin rozstrzygnięcia konkursu to luty 2010 rok. - Planowane rozpoczęcie robót to trzeci kwartał 2010, a zakończenie robót - trzeci kwartał 2011 - powiedziała nam Marta Kaczorowska z Oddziału Regionalnego PKP w Warszawie.

Zakres robót w I etapie to: kompleksowa wymiana nawierzchni torowej (szyny, podkłady, złączki mocujące), oczyszczenie podsypki wraz z jej uzupełnieniem, ścięcie ław torowiska, mechaniczna regulacja toru w planie i w profilu. Pozwoli to na podniesienie parametrów technicznych linii, z których najważniejszymi są podwyższenie prędkości i zwiększenie nacisków na oś. Poprawiona zostanie również nawierzchnia drogowa na przejazdach kolejowych.

W II etapie wybudowany ma być "łącznik do lotniska". Inwestycja obejmuje budowę nowego toru do lotniska im. W. Reymonta. Tor będzie się odgałęział od linii nr 14 (Łódź Kaliska-Tuplice) na szlaku Retkinia - Lublinek (w okolicach ul. Popiełuszki). Ponadto zaplanowano modernizację urządzeń sterowanie ruchem kolejowym na wyremontowanym w I etapie odcinku linii, a także remont sieci trakcyjnej i remont obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty).

W drugim etapie więc ma szansę zostać wyremontowany wiadukt w Krępie pod którym przebiega droga krajowa nr 14 z Łowicza do Łodzi.

Więcej w najbliższym, papierowym wydaniu NŁ.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

W 2010 roku rozpocznie się remont torów miedzy Łodzią i Łowiczem

Wszystko wskazuje na to, że planowany od kilku lat remont trasy kolejowej pomiędzy Łodzią a Łowiczem, przez Głowno i Stryków, wreszcie ruszy.

Obrazek
Na odremontowanej trasie Łódź – Łowicz podróżnych wozić mają nowoczesne szynobusy.

Kilka dni temu Polskie Koleje Państwowe podjęły decyzję o sfinansowaniu części inwestycji, pozostałe pieniądze pochodzić będą z unijnych dotacji.

– Pierwsze prace rozpoczną się jednak nie wcześniej niż w drugiej połowie 2010 roku – zapowiada Grzegorz Arkita, zastępca dyrektora PKP PKL S A w Łodzi. – Powinny zakończyć się w 2011 r. Wtedy też pojawi się pierwszy pociąg.

Na początku na trasie kursować będą składy towarowe.

One bowiem stanowią podstawę zarobku dla przewoźnika. Sprawna linia kolejowa w okolicach Strykowa, pod którym znajdują się liczne centra logistyczne, to dla PKP żyła złota. Nieco później na trasę wyjadą pociągi osobowe.

– Zabiegamy o to, by klasyczne pociągi elektryczne na tej trasie zostały zastąpione przez szynobusy – mówi Grzegorz Arkita. – Tego typu pojazdy są zdecydowanie tańsze w utrzymaniu i bardziej komfortowe, z czego na pewno będą zadowoleni podróżni.

Władze PKP liczą na to, że podobnie jak w innych województwach pieniądze na nowoczesne autobusy szynowe wyłoży Urząd Marszałkowski. Ten jednak póki co nie pali się do inwestycji.

– Nawet jeżeli będę miała jeździć starym pociągiem i tak skorzystam z usług kolei – mówi Joanna Biedrzyńska z Głowna. – Codziennie tracę około dwóch godzin, by dostać się busikiem do pracy w Łodzi. Mam nadzieję, że dzięki pociągom ten czas skróci się o połowę. Liczę też na zakup miesięcznego biletu, który pozwoli zaoszczędzić pieniądze.

Źródło: Express Ilustrowany
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/90749,w-2010-roku-rozpocznie-sie-remont-torow-miedzy-lodzia-i,id,t.html?kategoria=660
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

DŁ pisze:Znów pojedzie pociąg z Łowicza do Łodzi

Polska Dziennik Łódzki Rafał Klepczarek

Łowiczanie za półtora roku będą mogli, pod długiej przerwie, ponownie podróżować pociągami do Łodzi.

Dodając zdjęcie oświadczam, że mam prawo do dysponowania nim, zgadzam się na przetwarzanie danych w celu jego publikacji, oraz na nieodpłatne wykorzystanie zdjęć w serwisie naszemiasto.pl oraz innych serwisach i gazetach Grupy Polskapresse. Proszę o podpisanie autora zdjęcia w sposób podany w formularzu
I nie będzie to trwało 2,5 godziny jak ostatnio, ale niespełna 60 minut. Zarząd województwa łódzkiego zgodził się w środę współfinansować modernizację linii kolejowej Bednary - Łowicz - Zgierz.

Stan techniczny torów na trasie Łowicz - Łódź jest tak zły, że pociąg pasażerski jechał tam z prędkością 20 km na godzinę. Dwa lata temu transport osobowy między Łowiczem a Łodzią został zawieszony.

Mieszkańcy Łowicza, Głowna, Zgierza i Łodzi, tłumnie korzystali z tego pasażerskiego połączenia kolejowego. W niecałą godzinę łowiczanin mógł znaleźć się na Łodzi Kaliskiej, a łodzianin na dworcu PKP Łowicz Przedmieście.

Gdy stan techniczny torowiska zaczął się pogarszać, przy okazji spadała też prędkość jadących tą linią pociągów. Obecnie było to grubo ponad dwie godziny, czyli dwa razy tyle, ile trwa dojazd z Łowicza do Łodzi samochodem. PKP PLK zaprzestały więc przewozów pasażerskich między Łodzią a Łowiczem, a pasażerów przejęły busy. Z torów korzystają jedynie pociągi towarowe. Ma się to zmienić po modernizacji połączenia kolejowego.

PKP PLK już kilka lat temu miały przyznane unijne pieniądze na ten cel. Kolej nie miała jednak funduszy na wkład własny i wycofała się z inwestycji, która pierwotnie miała zakończyć się w tym roku.

PKP PLK pod koniec ubiegłego roku zgłosiły się do Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi ponownie po unijne wsparcie. Kolej chce dokonać modernizacji 47 km linii między Bednarami a Zgierzem za 146,5 mln zł. Kwota dofinansowania, o którą się ubiegała, wynosiła 90 mln zł. Władze województwa zgodziły się na przekazanie PKP PLK ok. 83 mln zł.

- Myślę, że to wystarczy - mówi Marek Faber z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Warszawie.

Oznacza to, że już 1 lipca rozpocznie się przebudowa torowiska, trakcji elektrycznej oraz 43 przejazdów drogowych przecinających linię kolejową. Według planu, ogromna inwestycja ma zakończyć się w wakacje przyszłego roku.

- Dzięki niej pociągi między Łowiczem a Łodzią będą jeździły z prędkością 90 kilometrów na godzinę - zapowiada Marek Faber.

- To wspaniała informacja - nie kryje radości Maria Wąsowska, łowiczanka, która codziennie dojeżdża busem do pracy w Łodzi. - Mam nadzieję, że inwestycja się nie opóźni i połączenie kolejowe na tej trasie zostanie jak najszybciej przywrócone.

http://lodzkie.naszemiasto.pl/artykul/315610,znow-pojedzie-pociag-z-lowicza-do-lodzi,id,t.html
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Wadą tej linii jest to, że dworce są oddalone od centrów miast i np. w takim Głownie z niektórych punktów miasta do dworca jest nawet 5 km (podczas gdy do busa/PKS-u góra 2 km). Dobrym rozwiązaniem byłoby w tej sytuacji rozwinięcie w Głownie komunikacji miejskiej. Obecnie jedyna linia (okrężna) ma 4-5 kursów w ciągu dnia w każdym kierunku, tylko w dni robocze, a ostatni kurs jest o 15:10. Obsługiwana jest za pomocą jednego busa - Mercedesa O100, a za rezerwę służy stary Autosan H9-35 (ciekawostką jest to, że normalnie ten Autosan jeździ jako autobus szkolny, tymczasem komunikacja miejska podlega miastu, a autobusy szkolne gminie). Gdyby dokupić taboru, zwiększyć liczbę kursów i zsynchronizować je z odjazdami pociągów, skorzystaliby na tym i mieszkańcy (zamiast busa mogliby wybrać pociąg, którym prawdopodobnie dojechaliby wygodniej i taniej - w busach i PKS Łódź nie ma ulg), i miasto (komunikacja miejska zaczęłaby przynosić zyski, obecnie miasto do niej dopłaca), i Przewozy Regionalne (więcej ludzi skorzystałoby z pociągu, tak więc byłby większy zysk). Szkoda tylko, że nikt z władz nie wpadnie na taki pomysł...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Kpc21 pisze:Szkoda tylko, że nikt z władz nie wpadnie na taki pomysł...

To akurat jest problem w całej Polsce. Ale jak może być inaczej, gdy komunikacją i transportem zarządzają nie ludzie tym zainteresowani i znający się na rzeczy, a osoby z przypadku, którym trzeba się za coś odwdzięczyć.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Rynek Kolejowy pisze:Wkrótce szybciej z Łowicza do Łodzi

31 marca 2010 PKP Polskie Linie Kolejowe i Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zawarły umowę na dofinansowanie modernizacji linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na kwotę ponad 81 milionów zł.

Jednotorowa, zelektryfikowana linia kolejowa nr 15 z Bednar do Zgierza została wyłączona z ruchu pasażerskiego przez dwoma laty wskutek złego stanu technicznego. Od tej pory był tam prowadzony w niewielkim zakresie wyłącznie ruch towarowy. Plany modernizacji przewidują przywrócenie prędkości konstrukcyjnej 90km/h dla pociągów pasażerskich, co w konsekwencji spowoduje skrócenie czasu przejazdu pociągów na odcinku Łowicz – Łódź Kaliska z ok. 2,3 godziny do około 1 godziny.

Zakres prac na odcinku o długości 47 km obejmuje kompleksową wymianę nawierzchni torowej, wymianę 12 kompletów rozjazdów oraz modernizację 43 przejazdów drogowych. Nawierzchnia torowa będzie zabudowana nowymi szynami bezstykowymi i nowymi podkładami strunobetonowymi z przytwierdzeniem sprężystym. Istniejąca podsypka zostanie mechanicznie oczyszczona i uzupełniona, a po czym nastąpi mechaniczna regulacja toru w planie i w profilu.

Całkowita wartość robót wyniesie 120 mln zł, przy współfinansowaniu zadania z Funduszu Kolejowego w wysokości ok. 39 mln zł.

Podpisana z Urzędem Marszałkowskim umowa o dofinansowanie projektu stanowi punkt wyjścia do ogłoszenia przetargu na wykonawstwo robót i wyłonienie wykonawcy, który podejmie się realizacji przedmiotowego zadania. Rozpoczęcie robót budowlanych nastąpi na przełomie lipca i sierpnia br. i zgodnie z harmonogramem powinny zakończyć się w III kwartale 2011 r.

(źródło: PKP PLK, 31 marca 2010)
Szału nie ma delikatnie mówiąc, ale i tak należy się cieszyć z tego co jest.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Remont torów z Bednar do Zgierza
(mak) | [url=mailto:reporter@lowiczanin.info]reporter@lowiczanin.info[/url]
2010-06-18, ostatnia aktualizacja 2010-06-18 12:06

Coraz bardziej zbliża się, oczekiwany od dawna, remont torów kolejowych na odcinku od Bednar do Zgierza. Zarządca infrastruktury kolejowej - PKP Polskie Linie Kolejowe S. A. - ogłosił 16 czerwca przetarg nieograniczony na wyłonienie wykonawcy robót w systemie "projektuj i buduj".

Remont ma pozwolić na przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich pomiędzy Łowiczem a Łodzią. Pociągi te pojadą jednak nie wcześniej niż we wrześniu przyszłego roku.

Ogłoszenie przetargu jest dobrą wiadomością, bo na początku tego roku rozważana była w centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe całkowita rezygnacja z tej inwestycji. PKP PLK rozważała ze względów finansowych "odłożenie modernizacji w czasie" lub nawet całkowite jej zaniechanie.

Otwarcie ofert przetargowych zaplanowano na 22 lipca i jeśli nie będzie protestów przetargowych, w połowie września wykonawca powinien rozpocząć roboty. - W tych robotach chodzi o to, żeby na całym tym odcinku pociągi mogły osiągać prędkość 90 km/h - powiedział nam kierownik kontraktu Jerzy Szklarek.

Więcej na ten temat w najbliższym NŁ .
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
solaris94
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 15:18, 14 cze 2010
Lokalizacja: Łódź

Post autor: solaris94 »

DŁ pisze:Robert Kuczyński z PKP PLK nie wyklucza, że już w wakacje ruszy długo wyczekiwany remont linii kolejowej, łączącej Łowicz z Łodzią. Władze Łowicza chcą się włączyć w zakup szynobusów, które będą jeździć na tej trasie.

Łowiczanie już dwa i pół roku muszą obejść się bez pociągów osobowych, które zawiozłyby ich do Łodzi. Torowisko do Zgierza jest tam tak zniszczone, że nawet pociągi towarowe nie mogą tam jechać szybciej niż 20 - 30 kilometrów na godzinę.

- Z konieczności korzystam z busów, ale połączenie kolejowe było wygodniejsze, no i tańsze dla moich dzieci, które mają szkolną zniżkę - mówi Marta Kosenda z Łowicza.

Bez remontu torów niemożliwe jest przywrócenie kolejowego połączenia między miastami. Na szczęście PKP PLK podpisało umowę z Urzędem Marszałkowskim w Łodzi. Na jej podstawie kolej dostanie prawie 80 mln zł z unijnych funduszy na inwestycję wstępnie wycenioną na 120 mln zł. W jej ramach przebudowane zostanie nie tylko torowisko między Bednarami w gminie Nieborów a Zgierzem, ale także niebezpieczny wiadukt, przecinający w Krępie ruchliwą trasą krajową Łowicz - Łódź.

- Rozpisaliśmy już przetarg, który według harmonogramu ma zostać rozstrzygnięty w lipcu - mówi Robert Kuczyński, rzecznik centrum inwestycji PKP PLK. - Prace mają ruszyć na przełomie lipca i sierpnia, a ich zakończenie przewidziane jest na koniec 2011 roku.

Dzięki tej inwestycji pociągi między Łodzią i Łowiczem będą mogły poruszać się z prędkością 90 km na godzinę.

Władze województwa łódzkiego chcą tę trasę włączyć do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Na liniach, wiodących do stolicy województwa, mają jeździć szynobusy, które zabierają w zależności od modelu od 160 do 200 pasażerów. Urząd Marszałkowski w Łodzi chce takich szynobusów kupić 18. Maszyny warte 72 mln euro mają jeździć do Łowicza i Koluszek (będą z nich mogli korzystać skierniewiczanie jadący lub wracający z Łodzi) już na przełomie lat 2012 i 2013. Łowicz będzie musiał wyłożyć 1,6 mln zł, aby włączyć się w finansowanie tej inwestycji. - We wtorek, 29 czerwca, przez 18 samorządów, zainteresowanych włączeniem się do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, zostanie podpisany list intencyjny - mówi Maciej Łaski z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi. - Ma on pomóc w uzyskaniu 50-procentowego dofinansowania tej inwestycji z funduszy europejskich.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

solaris94 pisze:
DŁ pisze:W jej ramach przebudowane zostanie nie tylko torowisko między Bednarami w gminie Nieborów a Zgierzem, ale także niebezpieczny wiadukt, przecinający w Krępie ruchliwą trasą krajową Łowicz - Łódź.

To ciekawe, bo wg tego artykułu, wiadukt ma przebudowywać GDDKiA, a ew. współpraca miałaby dotyczyć co najwyżej synchronizacji remontów w czasie (żeby nie zamykać linii drugi raz - w czasie remontu pociągi mogłyby dojeżdżać co najwyżej do Domaniewic).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Wlecze się sprawa przebudowy wiaduktu
mak
2010-12-30, ostatnia aktualizacja 2010-12-29 13:12

Do dzisiaj nie zapadła ostateczna decyzja w sprawie terminu przebudowy wiaduktu drogowego w Krępie w gminie Domaniewice – nad drogą krajową nr 14 z Łowicza w stronę Łodzi. Według zapewnień Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi wiadukt ma być przebudowany – poszerzony, ale ciągle nie wiadomo kiedy.

Tymczasem samochody jadące od Łowicza w stronę Łodzi stoją w coraz dłuższych korkach. – W godzinach szczytu stanie przed wiaduktem 10 minut to na dzisiaj standard, chyba że kierowca jadący w przeciwnym kierunku łaskawie przepuści kilka samochodów – powiedział nam jeden z kierowców. Ponadto niejeden raz doszło w sąsiedztwie wiaduktu w Krępie do wypadków oraz kolizji.

Ostatnia kolizja dwóch samochodów ciężarowych TIR miała miejsce w nocy 15 grudnia około godziny 22.30. W tył TIR-a, który zatrzymał się przed wiaduktem, żeby przepuścić samochody jadące od strony Łodzi, uderzył inny TIR. Obydwa samochody zostały poważnie uszkodzone, szczególnie kabina samochodu, który nie zdążył zatrzymać się przed poprzednim pojazdem.

Ciąg dalszy czyytaj w papierowym wydaniu NŁ.

Wiadukt wchodzi w skład linii kolejowej nr 15 (Bednary - Łódź Kaliska). Ma być przebudowywany albo w ramach remontu odcinka Zgierz - Łowicz (teoretycznie już trwa), albo w ramach przebudowy DK14 (po 2012 roku).

Remont trwa teoretycznie, bo:
dratgyver (SkyScraperCity.com) pisze:http://picasaweb.google.com/dratgyver/ModernizacjaD2915GOwnoInfrastruktura#

Wrzuciłem kilka zdjęć z Głowna, wjazd od strony Zgierza, niestety na więcej nie miałem czasu. Ogółem,, to zrzucono szyny na łukach, w Głownie wymieniono kable zasilające i póki co, pozostaje czekać, jak zima popuści...
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=69125831&postcount=145
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ