Nowy Łowiczanin pisze:
Kolej, odpady, katedra i Błonie
Trzy wnioski bezpośrednio dotyczące Łowicza zawiera ostatecznie lista projektów do wsparcia w ramach dużych inwestycji, współfinansowanych przez Unię Europejską, na lata 2007-2013.
Jeszcze w tym tygodniu lista trafić ma do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, a stamtąd do Rady Ministrów, która ostatecznie zaakceptuje, bądź też skoryguje tę listę. [...]
Dwa pozostałe wnioski były już na pierwszej liście. Pierwszy, złożony przez PKP dotyczy rewitalizacji linii kolejowej Bednary - Łódź Kaliska. Innymi słowy wygrana została batalia o to, aby Łowicz nie został pozbawiony kolejowej komunikacji z Łodzią, co jak pisaliśmy wielokrotnie, było już niemal faktem dokonanym.
Remont linii kosztować będzie według obecnych szacunków 78.469,503 złotych. Dofinansowanie wyniosłoby 66.695,665 zł. Za te pieniądze odtworzony miałby zostać stan torów sprzed kilkunastu lat. Pociągi na tym odcinku mogłyby jeździć z prędkością do 90 kilometrów na godzinę. Obecnie na znacznej części tej trasy, z powodu złego stanu torowiska, nie mogą przekraczać 30 km/godzinę. Dzięki inwestycji czas podróży do Łodzi skróciłby się o około godzinę.
Remont przeprowadzony miałby zostać w 2008 roku, dotyczył on będzie jednak tylko torowiska. Stacje i przystanki nie będą remontowane. Nie powstanie również drugie torowisko.[...]
Wstępna lista 21 zaakceptowanych projektów, prezentowana na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego, dała asumpt do konsultacji społecznych - zapoznania się z nią przez wnioskodawców, samorządowców, przedsiębiorców. Następnie w Urzędzie Marszałkowskim czekano na wszelkie uwagi, komentarze, opinie ze strony tych osób. Krytyka była z wielu stron, bo podmiotów zainteresowanych pozyskaniem tak wielkich pieniędzy było wielokrotnie więcej. Przypomnijmy, że projektów złożono ponad 250 - więc Łowicz i tak może mówić o sukcesie. Posiedzenie Zarządu Województwa, na którym dokonano ostatecznej korekty listy, przed dostarczeniem jej do ministerstwa, odbyło się wczoraj 14 lutego.
Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 17 marca 2007 r. pisze:Żelazny szlak do remontu
Dobra wiadomość dla mieszkańców Głowna i Strykowa. Zarząd Województwa Łódzkiego zatwierdził projekt rewitalizacji linii kolejowej Zgierz - Łowicz. Tory zostaną odbudowane w ciągu najbliższych 6 lat, a pociągi będą tędy jeździły z prędkością 80-100 kilometrów na godzinę.
Doprowadzenie tej zdekapitalizowanej do granic możliwości trasy do stanu używalności poczłonie 78 mln złotych. 66 milionów pochodzić ma z kasy unijnej, resztę dopłacą Polskie Linie Kolejowe S.A. Prace projektowe ruszą w tym roku, a wymiana torów wraz z niwelacją najostrzejszych łuków, modernizacją wiaduktów i przejazdów kolejowych oraz doprowadzeniem do porządku dworców zacznie się w roku 2008. Szybkie pociągi na tej trasie zaczną kursować najpóźniej w roku 2013.
Samorządy gmin położonych wzdłuż tej linii od dawna zabiegały o ujęcie jej w sieci najważniejszych połączeń komunikacyjnych województwa. Starania te popierała też dyrekcja łódzkiego zakładu Polskich Linii Kolejowych S.A. Wreszcie tak się stało. Tą trasą mają kursować nie tylko składy podmiejskie, ale także szybkie pociągi do Warszawy. To alternatywne połączenie Łodzi ze stolicą, zaledwie o 2 km dłuższe niż przez Koluszki i Skierniewice.
Niejezdza bo nieoplacalne, ale licze ze po remoncie linia ozyje, smutno patrzec na puste tory gdy w pamieci czasy jak co chwile cos smigalo po nich a czlowiek chodzil podziwiac:)
Pytanie do narzekajacych spojrzcie na swoja prace ktora wykonujecie na codzien i zobaczcie czy tak wszystko w 5 minut robicie i odrazu osiagacie. To nie jest linia priorytetowa, inwestycja dlugoterminowa. wazne ze chca remontowac ta linie a nie usmiercac.
te 6 lat może być równie dobrze trzema latami albo rokiem, to tylko artykuł prasowy. Nie ma sensu przywiązywać uwagi do podanych terminów - tylko do słowa remont oraz przyznano środki.
JAROMIR_9700 pisze:To nie jest linia priorytetowa, inwestycja dlugoterminowa. wazne ze chca remontowac ta linie a nie usmiercac.
Właśnie dlatego, że linia nie jest priorytetowa możnaby ją zamknąć na czas remontu, przez co wymiana torów byłąby szybsza. A tak pewnie będą bawić się jak na trasie Łódź-Wawa...
Uśmiercaniem dla mnie jest termin końca robót: 6 lat. Wtedy już wszyscy skutecznie się odzwyczają od kolei.
Nie. Nie będą się tak bawić z jednej prostej przyczyny: jeden tor. Sprzeciw społeczny był stosunkowo niewielki nawet przez miesiąc niejeżdżenia koleją w gru/sty 07.
Moze zle ujalem, sprzeciw obywatelski nie duzy, ale okres wyborczy i granie pod publike m.in. zgierskich samorzadowcow:) Choc jakby zawiesili kursy to niewiadomo czy linia by nie poszla w niepamiec bez remontu.
Dziennik Łódzki pisze:Zlikwidowano pociągi z Łodzi do Łowicza
PKP Łódzkie Przewozy Regionalne od 1 października wstrzymały połączenia pasażerskie między Łowiczem a Łodzią Kaliską. Powód? Urząd Marszałkowski w Łodzi odmówił finansowego wsparcia nierentownych kursów.
PKP szacuje, że gdyby połączenie utrzymać do 8 grudnia, przyniosłoby ponad 1,1 mln zł strat. Urząd Marszałkowski w Łodzi, który w tym roku przekazał kolei 35 mln zł na przewozy regionalne, jest zaskoczony decyzją PKP o likwidacji połączenia.
- Z naszych wyliczeń wynika, że PKP ma oszczędności w związku z modernizacją torów między Łodzią a Warszawą - mówi Marcin Nowicki, rzecznik łódzkiego urzędu. - Tą trasą jeździ mniej pociągów niż wcześniej zakładano. Szacujemy, że te oszczędności znacznie przekraczają koszty utrzymania połączeń na trasie Łódź - Łowicz w okresie od października do 8 grudnia. Czekamy na wyjaśnienia PKP w tej sprawie.
PKP podkreśla, że ograniczenie ruchu za sprawą modernizacji linii kolejowej na trasie Łódź - Warszawa przynosi kolei straty, bo mniej pociągów to mniej pasażerów.
no tak jak myślałem nie było poprawki przedłużającej kursowanie. Niestety ciągłe w ostatnich czasach ograniczanie oferty i przywracanie kursów po jakimś czasie nie wróży nic dobrego. Chyba lepiej już żeby dopóki nie będzie generalnego remontu w ogóle zlać Łowicz i żeby nic tam nie jeździło a potem wejść tam z "nową jakością" i wielką pompą niż tak ciągle powoływać-odwoływać itd.
Powinni wyremontować ten odcinek przed remontem trasy Łódź - Warszawa przez Koluszki. Wtedy podczas remontu puściliby pociągi objazdem przez Łowicz i nie byłoby problemu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja! format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem... Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze:Powinni wyremontować ten odcinek przed remontem trasy Łódź - Warszawa przez Koluszki. Wtedy podczas remontu puściliby pociągi objazdem przez Łowicz i nie byłoby problemu.
Ale niestety w PKPie ( i PLK też ) wszystko postawione jest na głowie.