Radni Agnieszka Nowak i Krzysztof Piątkowski wsparci głosem Włodzimierza Adamiaka, Menedżera ulicy Piotrkowskiej postanowili w przygotowanym dla Rady Miejskiej stanowisku wskazać problem jakim staje się wariant przebiegu tunelu średnicowego przez centrum Łodzi. Radni wskazują, że w "Studium wykonalności dla tunelu średnicowego pod centrum Łodzi" wykonawca nie uwzględnił uwag Biura Architekta Miasta, który preferował wariant przebiegu trasy tunelu łączącego najkrótszą trasą dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska.
– Apelujemy by dziś Rada Miejska podjęła decyzję o wyborze tego wariantu, który był przedmiotem porozumienia Miasta z PKP w 2009 roku i który został umieszczony w „Wytycznych” z tego samego czasu. – przekonywał do przyjęcia stanowiska Krzysztof Piątkowski
– Zauważcie państwo, że nasza dyskusja o przyjęciu tego stanowiska to dyskusja o rozwoju centrum Łodzi i Piotrkowskiej. Chcemy podkreślić, że radni popierają ustalenia z 2009 roku a nie wariant, który teraz jest znacząco promowany a skierowuje tunel w kierunku Manufaktury. – podkreślała współautorka projektu stanowiska Agnieszka Nowak, którą w podobnym duchu – troski o przyszłość Śródmieścia - wspierał współtwórca koncepcji budowy zachodniej części linii średnicowej w Łodzi profesor Jacek Wesołowski
Prezydent Tomasz Sadzyński prosił o refleksję i rozwagę. podkreślając, że zmiennych mających wpływ na wybór wariantu jest bardzo dużo.
Ostatecznie Rada Miejska przyjęła stanowisko, w którym za najwłaściwszy wariant przebiegu tunelu średnicowego pod centrum Łodzi, uznaje ten łączący możliwie najkrótszą trasą oba dworce i zarazem zgodny z zapisami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Łodzi.
Stąd