Kolej w regionie łódzkim.

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Radni Agnieszka Nowak i Krzysztof Piątkowski wsparci głosem Włodzimierza Adamiaka, Menedżera ulicy Piotrkowskiej postanowili w przygotowanym dla Rady Miejskiej stanowisku wskazać problem jakim staje się wariant przebiegu tunelu średnicowego przez centrum Łodzi. Radni wskazują, że w "Studium wykonalności dla tunelu średnicowego pod centrum Łodzi" wykonawca nie uwzględnił uwag Biura Architekta Miasta, który preferował wariant przebiegu trasy tunelu łączącego najkrótszą trasą dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska.

– Apelujemy by dziś Rada Miejska podjęła decyzję o wyborze tego wariantu, który był przedmiotem porozumienia Miasta z PKP w 2009 roku i który został umieszczony w „Wytycznych” z tego samego czasu. – przekonywał do przyjęcia stanowiska Krzysztof Piątkowski

– Zauważcie państwo, że nasza dyskusja o przyjęciu tego stanowiska to dyskusja o rozwoju centrum Łodzi i Piotrkowskiej. Chcemy podkreślić, że radni popierają ustalenia z 2009 roku a nie wariant, który teraz jest znacząco promowany a skierowuje tunel w kierunku Manufaktury. – podkreślała współautorka projektu stanowiska Agnieszka Nowak, którą w podobnym duchu – troski o przyszłość Śródmieścia - wspierał współtwórca koncepcji budowy zachodniej części linii średnicowej w Łodzi profesor Jacek Wesołowski

Prezydent Tomasz Sadzyński prosił o refleksję i rozwagę. podkreślając, że zmiennych mających wpływ na wybór wariantu jest bardzo dużo.
Ostatecznie Rada Miejska przyjęła stanowisko, w którym za najwłaściwszy wariant przebiegu tunelu średnicowego pod centrum Łodzi, uznaje ten łączący możliwie najkrótszą trasą oba dworce i zarazem zgodny z zapisami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Łodzi.

Stąd
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

"Jeszcze nigdy tak wielu nie zawdzięczało tak wiele tak niewielu" Obrazek

--

W tematyce wyborów i kolei: irytuje mnie, że w każdych wyborach wielu łódzkich polityków jako jeden z głównych punktów w swym programie wyborczym umieszcza "szybszą podróż koleją do Warszawy". Niezła perfidia albo porażająca niewiedza. To tak, jakby kandydować teraz do Sejmu pod hasłem "Euro 2012 dla Polski".
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 2 razy.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika2/nowy/21/ba/4a93ff51e30b5_z.jpg[/img] pisze:Łódzkie wciąż bez kontraktu na pociągi. Przewozy Regionalne chcą więcej niż rok temu

Zarząd województwa łódzkiego nie porozumiał się jeszcze z Przewozami Regionalnymi co do sumy, jaką wyłoży na zapewnienie mieszkańcom przejazdów pociągami. To statutowy obowiązek samorządu wojewódzkiego, który w ten sposób pokrywa część kosztów połączeń regionalnych i międzyregionalnych. A to ma wpływ na cenę biletu. W podobnej sytuacji są jeszcze dwa inne województwa w kraju.


Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg jesienią zeszłego roku. Zgłosiły się tylko Przewozy Regionalne. Jednak przetarg został unieważniony ze względu na różnice między tym, ile oferował marszałek, a na ile wyliczył swe usługi przewoźnik. W budżecie województwa zarezerwowano nieco ponad 50 mln zł na finansowanie przejazdów i 4 mln zł na remont taboru (Łódzkie ma około 6 proc. udziałów w spółce). Kalkulacja pow- stała na podstawie zeszłorocznej umowy, która opiewała na 49 mln zł po stronie finansowania opłat i 6 mln zł na remont taboru. Tymczasem tegoroczny kontrakt, jak wynika z nieoficjalnych informacji, Przewozy Regionalne skalkulowały na poziomie blisko 80 mln zł. Co w tej sytuacji?

- Negocjacje trwają. Jesteśmy coraz bliżej porozumienia i prawdopodobnie na przełomie marca i kwietnia umowa zostanie podpisana - mówi Jacek Grabarski z biura prasowego marszałka. - W zeszłym roku umowę także podpisaliśmy w marcu.

Według urzędników marszałka, ostatnia faza negocjacji z Przewozami Regionalnymi zatrzymała się na poziomie 61 mln zł za pakiet dopłat do biletów łącznie z naprawami taboru. A to oznacza, że trzeba będzie znaleźć jeszcze 7 mln zł. Oczywiście, gdyby udało się zakończyć negocjacje na kwocie 61 mln zł. Skąd wziąć dodatkowe pieniądze?

- Prawdopodobnie budżet będzie wymagał cięć - przewiduje Jacek Grabarski.

Nie jest pewne, dlaczego Przewozy Regionalne tak wysoko podniosły finansową poprzeczkę marszałkowi. Jeśli nie chodzi o większą liczbę połączeń, to w grę wchodzić może słaba kondycja finansowa spółki lub jakaś wyrafinowana strategia negocjacyjna. Iwona Jendrychowska, naczelnik działu public relations w łódzkim zakładzie Przewozów Regionalnych, odesłała nas po informacje do dyrektora Ryszarda Cebulskiego, który negocjuje z marszałkiem ze strony spółki. Ale telefon dyrektora Cebulskiego milczał.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Wojenka między PR a PKP IC jest żenująca. Obserwowałem ostatnio przystanek w Wieruszowie (na południu województwa). Do końca lutego wisiał tam rozkład z logo PR, na którym widniał też pociąg IC relacji Kraków-Szczecin. Obecnie wisi nowy, ważny od 01.03, również z logo PR, ale... pociąg TLK spółki PKP IC wyparował. Myślałem, że został skasowany, ale na stronie wyświetla się prawidłowo. Jeżeli przyjąć, że pasażer korzysta z rozkładu wywieszonego na dworcu, to ktoś tu gra bardzo nie fair. Rozumiem konkurencję, ale nie kosztem pasażera, który teraz nie wie czy jego pociąg pojawi się czy nie...
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Najlepiej byłoby, gdyby rozkłady jazdy wywieszały Dworce Kolejowe, do nich też powinny należeć kasy. Obecna sytuacja jest faktycznie bez sensu.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Prace remontowe na linii do Łowicza idą zgodnie z harmonogramem - oby jak najszybciej można było to samo powiedzieć o linii do Kutna.

O remoncie linii do Kutna w respektywie 2 czy 3 lat wspomniał ponoć Express Ilustrowany. A oto większy artykuł na ten temat z www.ekutno.pl
:

http://www.ekutno.pl/?kutno=0&y=1&zoom=10671

Tory i perony w Kutnie będą modernizowane. PLK przedstawiło plan rozwoju infrastruktury kolejowej w województwie

autor: kamil
dnia : 2011-05-12 12:46

Prezydent Kutna Zbigniew Burzyński w dniu 10 maja br. uczestniczył w spotkaniu dotyczącym perspektyw funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa łódzkiego. Organizatorem spotkania były PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Z uzyskanych informacji dotyczących bezpośrednio węzła kolejowego Kutna wynika, iż PKP przewiduje modernizację linii kolejowych na trasie Zgierz – Kutno – Płock w latach 2013 – 2015.

Również w tym przedziale czasowym dokończona zostanie modernizacja lini kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Poznań. Natomiast przebudowa układu torów i peronów w Kutnie przewidywana jest w latach 2015 – 2017.

Z informacji jakich portalowi eKutno udzielił dziś rzecznik prasowy PLK Robert Kuczyński wynika natomiast, że zgodnie z obecnymi planami, modernizacja stacji w Kutnie jest jednym z elementów projektu POIiŚ 7.1-8 znajdującego się na liście podstawowej. Realizacja robót w ramach tego projektu zaplanowana jest w okresie jesień 2012 - koniec 2014r.

Jeżeli chodzi o nowe połączenie kolejowe do Łodzi (wzdłuż nowej autostrady), które ma skomunikować Kutno ze stolicą regionu to plany wyglądają następująco: Linia nr 16 z Łodzi Widzewa do Kutna zgodnie z planami parametry techniczne linii w latach 2011-2013 zostaną podniesione do szybkości 100km/h. Projektowany przebieg Kolei Dużych Prędkości od Łodzi do Warszawy będzie na krótkim odcinku około 12 km przebiegał we wspólnym korytarzu z autostradą A2 - informuje Robert Kuczyński.

Za 2 lata PLK planuje także wyremontować tory kolejowe na linii Płock-Kutno. Remont potrwa prawdopodobnie 3 lata ze względu na rozłożone finansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego. W zeszłym roku Zakład Linii Kolejowych w Warszawie wyremontował w obrębie miasta Płock 10 przejazdów kolejowych oraz 10 km torów (ze środków własnych spółki).

Tak ma wyglądać przebieg nowej linii kolejowej do Łodzi (wzdłuż nowej autostrady) według studium zagospodarowania przestrzennego.
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Kolejarze szykują strajk
2011-07-01, Aktualizacja: dzisiaj 05:15
(gb)
Związki zawodowe kolejarzy chcą przeprowadzić akcję protestacyjną. Ma do niej dojść we wtorek 5 lipca w godz. 7 - 9. Na dwie godziny zatrzymane będą pociągi Przewozów Regionalnych.

Związkowcy domagają się wyższych płac. Twierdzą, że średnia płaca maszynisty to około 1500 - 1600 zł brutto.

Jak zapowiada Michał Stilger z Przewozów Regionalnych, pasażerom, którzy tego dnia z powodu strajków zrezygnują z podróży, przewoźnik odda pieniądze za niewykorzystany bilet. Informacji o opóźnieniach na bieżąco będą udzielać pracownicy PR, których tego dnia na dworcach ma być więcej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Grzesiek
Sympatyk forum
Posty: 661
Rejestracja: ndz 19:39, 29 cze 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Grzesiek »

Na bydgoskim dworcu głównym komunikaty o planowanym strajku były dziś podawanie przez megafony.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,9888363,Strajk_kolejarzy__Pociagi_na_dwie_godziny_stanely.html
Wg ŁWD zagrożony był też odjazd TLK do Warszawy, bo przygotowaniem pociągu do odjazdu (mówili coś o sprawdzeniu hamulców) zajmują się pracownicy Przewozów Regionalnych. Pociąg odjechał, wg ŁWD pracownicy PR byli litościwi, choć nie jestem do końca co do tego pewny.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Katastrofa kolejowa w Babach

Post autor: Adamix »

PKP pisze:12 sierpnia 2011 r. około godziny 16:15 w miejscowości Baby (odcinek Koluszki - Piotrków Trybunalski) doszło do wypadku pociągu pasażerskiego TLK 14101 relacji Warszawa Wschodnia - Katowice. Pociągiem jechało ok. 280 pasażerów.

PKP Intercity z żalem informuje, że w wypadku zginęły 4 osoby a ok. 30 jest rannych.

PKP Intercity uruchomiło alarmowy nr telefonu 42 205 55 73 dla rodzin ofiar i poszkodowanych.

AKTUALIZACJA GODZ. 19:00

Utrudnienia w ruchu pociągów na odcinku Koluszki - Częstochowa

W związku z wypadkiem pociągu TLK 14101 pociągi dalekobieżne jadące z kierunku Warszawy pomiędzy Koluszkami a Częstochową w obu kierunkach, kierowane są drogą okrężną przez Łódź Widzew (postój), Zduńską Wolę, Magistralę Węglową, Chorzew Siemkowice (bez zatrzymania).

Pociągi dalekobieżne jadące z kierunku Gdyni i Bydgoszczy kierowane są z pominięciem stacji Łódź Widzew, Koluszki, Piotrków Trybunalski, Radomsko, przez Zduńską Wolę, Magistralę Węglową, Chorzew Siemkowice (bez zatrzymania).

Pasażerowie udający się do stacji Koluszki, Piotrków Trybunalski i Radomsko mają dwie możliwości:

* na stacji Łodź Fabryczna wsiąść do jednego z pociągów jadących w kierunku Koluszek,
* dojechać do Częstochowy skąd w kierunku Radomska i Piotrkowa Trybunalskiego kursują pociągi wahadłowe Przewozów Regionalnych.


Dla podróżnych planujących podróż pociągiem TLK 16113 o godzinie 17:53 z Koluszek, będzie podstawiony autobus zastępczy do Piotrkowa Trybunalskiego.

Na odcinku Koluszki - Rokiciny - Koluszki oraz Moszczenica - Częstochowa - Moszczenica zostały uruchomione pociągi wahadłowe Przewozów Regionalnych.

Natomiast na odcinku Moszczenica - Rokiciny - Moszczenica została uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza.



Osoby, które nie zostały poszkodowane zostaną przewiezione autokarami do szkoły podstawowej w miejscowości Baby. Rzeczy podróżnych zostały zabezpieczone i będą przewiezione do szkoły podstawowej w miejscowości Baby.

Ranni pasażerowie są transportowani do szpitali:

* w Brzezinach (ul. Marii Skłodowskiej Curie 6, 46 874 28 00),
* w Piotrkowie Trybunalskim (Samodzielny Szpital Wojewódzki im. Mikołaja Kopernika ul. Rakowiecka 15, tel. 44 648 04 03),
* Tomaszowie Mazowieckim (Szpital Rejonowy SPZOZ, ul. Jana Pawła II 33, tel. 44 725 71 90).


Przyczyny wypadku nie są jeszcze znane
http://www.pkp.pl/node/5079

Wg najnowszych danych zginęła 1 osoba. Skład liczył 4 wagony, lokomotywa EP07-1034. Wykolejenie nastąpiło prawdopodobnie na zwrotnicy. Wszystkie wagony wykolejone.
Mam nadzieję, że PKP IC zorganizuje jakiś dowóz do stacji Łódź Fabryczna, a nie wysadzą ludzi na Kaliskim i powiedzą "radźcie sobie sami".
Opóźnienia innych pociągów nie powinny przekroczyć 2 godz (wypowiedź "na żywo" rzecznika IC.
Jak czarny humor brzmi informacja, że już po wypadku w Katowicach zapowiadano, że ten pociąg przyjedzie z opóźnieniem 180 min.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 2 razy.
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Post autor: bombardier »

czy można byloby zrobic liste pociagów ktore nieplanowo przejezdzaja przez Łodż w zwiazku z wypadkiem w babach ?
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Więcej info: http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/lodz/premier-donald-tusk-jedzie-na-miejsce-katastrofy-k,1,4820282,region-wiadomosc.html

Lista pociągów? Strona PKP nie gryzie... wystarczy wpisać w wyszukiwarce "Koluszki-Częstochowa" i pociągi dalekobieżne jadą przez Łódź.

Z Widzewa jedzie pociąg techniczny z dźwigiem, ale jak mówi marszałek Stępień w tej chwili tory zablokowane są przez pociągi, które już wjechały na szlak i trzeba je skierować na bocznice...
railman93
Stały bywalec
Posty: 370
Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
Lokalizacja: Zduńska Wola
Kontakt:

Post autor: railman93 »

Mała fotorelacja z tych objazdów:
http://zsk-galeria.cba.pl/thumbnails.php?album=search&search=objazdy

Dodam, że:
odcinek Koluszki- Karsznice pociągi pokonywały średnio w czasie od 2:30 do 3:30
odcinek Karsznice-Częstochowa pociągi pokonywały średnio w czasie 3:00 do 4:30
Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Berlietowicz »

Express Ilustrowany pisze:Superpociąg za 8 mln będzie jeździł do Warszawy i Sieradza.
Nowoczesny pociąg wart, bagatela, blisko 8 mln zł, dzisiaj, o godz. 12.30 wyruszył w swą pierwszą podróż z dworca Kaliskiego do Sieradza. Wypełniony po brzegi skład (może pomieścić 180 osób na miejscach siedzących i drugie tyle na stojących) wzbudzał spore zainteresowanie pasażerów.

Cały artykuł tutaj:
http://expressilustrowany.pl/superpociag-za-8-mln-bedzie-jezdzil-do-warszawy-i-sieradza-galeria-zdjec,artykul.html?material_id=4f48d5af16f1da012a000000
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Berlietowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

Szkoda, że to dziwadło będzie jeździło do Sieradza jak zwykle tylko przez pierwszy tydzień. Ciekawe ile jeszcze pojeżdżę sobie do Poznania rozwalonymi jednostkami z twardymi siedzeniami z ZPR Łódź...
Urbi59
Bywalec
Posty: 174
Rejestracja: pt 09:34, 19 wrz 2008
Lokalizacja: Łódź Polesie / UK

Post autor: Urbi59 »

Sami z siebie, nie wypuszczą swoich zmodernizowanych EZT po za granice województwa. Chyba, że dogadają się w Wielkopolską i będą wymieniać się obiegami.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Jeden przewoźnik obsługujący połączenia regionalne w całym kraju, jedna spółka należąca do szesnastu województw, jedna oferta taryfowa dla podróżnych – wydaje się, że ten etap kolei samorządowych w Polsce powoli odchodzi do historii. Marszałkowie coraz głośniej mówią o potrzebie podziału Przewozów Regionalnych na spółki wojewódzkie lub mniejsze kompanie skupiające nie więcej niż kilka regionów. Organizacja połączeń kolejowych w nowych warunkach będzie wyzwaniem także dla województwa łódzkiego.

Pomysł podziału usamorządowionej przed zaledwie trzema laty spółki Przewozy Regionalne pojawił się jeszcze przed przekazaniem jej marszałkom województw. Jednak dziś do realizacji tego scenariusza jest bliżej niż kiedykolwiek wcześniej. W listopadzie zeszłego roku marszałek województwa opolskiego przedstawił wspólne ustalenia województw: PR będą funkcjonować do 31 grudnia 2012 r. – Jest to stanowisko wypracowane przez Konwent Marszałków Województw RP. Konwent powołał zespół roboczy, który pracuje nad propozycją przekształceń spółki Przewozy Regionalne – powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Violetta Ruszczewska z zespołu prasowego opolskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Przekształcenia PR postawią w nowej sytuacji wszystkie województwa. W łódzkim ich skutki będą wyjątkowo wyraźne – nie licząc wjeżdżających na obrzeża regionu składów Kolei Mazowieckich Przewozy Regionalne obsługują wszystkie połączenia osobowe w województwie. PR uruchamiają też dotowane przez łódzki urząd marszałkowski pociągi interREGIO do Warszawy, a finansowane wspólnie z innymi województwami kursy łączące łódzkie z sąsiednimi regionami stanowią ważny element sieci połączeń dalekobieżnych. Bezpośrednie pociągi Regio łączą Łódź m.in. z Wrocławiem, Poznaniem czy Toruniem.

Powołany przez Konwent Marszałków zespół pracujący nad przyszłością PR nadal pracuje. Nie ma więc póki co szczegółowych rozwiązań dotyczących przekształceń. Jeśli decyzja o rozbiciu największego przewoźnika pasażerskiego w kraju zostanie podtrzymana, województwo stanie przed wyzwaniem stworzenia nowej struktury odpowiedzialnej za prowadzenie ruchu regionalnego. Analizujemy możliwe scenariusze wskazując zalety i wady tych rozwiązań.

http://www.rynek-kolejowy.pl/31119/Przewozy_w_lodzkim_po_2013.htm
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Operator powinien być wyłoniony w przetargu.
Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Berlietowicz »

Express Ilustrowany pisze:Warszawa zabrała nam pociągi! Poseł Joński bada sprawę.

Od 2011 roku poseł Dariusz Joński regularnie jeździ pociągami z Łodzi do Warszawy. Zainteresował się sprawą zniknięcia z trasy Łódź - Warszawa składów ED74, które obecnie kursują na trasie Warszawa - Kraków, Warszawa - Poznań, Warszawa - Terespol, Kraków - Łódź - Poznań.

Cały artykuł tutaj:
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/1308437,warszawa-zabrala-nam-pociagi-posel-jonski-bada-sprawe,id,t.html#1c85ac8f1ad77313,1,3,5
Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Berlietowicz »

Dziennik Łódzki pisze: Start budowy przystanków dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Pierwsze szynobusy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej wyjadą na tory jesienią 2013. Skierowane zostaną na trasę między Łodzią i Łowiczem. Od 2014 uruchamiane mają być połączenia w kierunku Kutna, Sieradza i Koluszek.
Aby to było możliwe konieczne jest zmodernizowanie dziewięciu przystanków kolejowych i budowa ośmiu nowych. Właśnie kończy się ich projektowanie i w ciągu kilku tygodniu rozpoczną się prace budowlane. Jeszcze w tym roku powstaną nowe perony na trasie z Łodzi do Łowicza. Pozostałe zbudowane zostaną do września 2013 roku.


Cały artykuł tutaj:
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/526225,start-budowy-przystankow-dla-lodzkiej-kolei-aglomeracyjnej,id,t.html
ODPOWIEDZ