Kolej w regionie łódzkim.

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

Czyli SA135 są dwa, a Link jeden. Mój błąd.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

A w pociągu zimno. W pociągu Regio, którym jadę do Skierniewic (kurs z Lipiec 13:10, nie znam rodzaju wagonu, ale chyba planowy), jest przenikliwie zimno. Nie wiem, na jaką temperaturę ustawiana jest klimatyzacja. Pewnie na jakieś 17. To skandal, mając raptem około 27-28 stopni na świeżym powietrzu. :evil: To co, mam ubierać się na przysłowiową cebulkę tylko dlatego, że w pociągu jest zimno? :evil:
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

Czemu w ŁKA z takim problemem się w ogóle nie spotykam - zimą zawsze ciepło (tak, że trzeba zdjąć kurtkę, ale nie za gorąco), a latem przyjemnie chłodno?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

W odniesieniu jeszcze do tych naszych "pięknych" moderek:
kuba_łódź pisze:To był dokładnie taki wynalazek:
Obrazek
To ja widziałem taką perełeczkę w Skierniewicach:
20180725_155837-1-1-1.jpg
20180725_155837-1-1-1.jpg (224.99 KiB) Przejrzano 5276 razy
Czy to jest to samo?
Kurs o 16:00 do Łodzi z Warszawy Wschodniej, zatrzymujący się tylko na wybranych stacjach.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

Patrząc po czole, to tak.

Choć to drugie zdjęcie, nie wiem czemu, sprawia wrażenie, jakby to była makieta.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kpc21 pisze: Choć to drugie zdjęcie, nie wiem czemu, sprawia wrażenie, jakby to była makieta.
Bo akurat, i za to przepraszam, jakość nieco zaszwankowała. :(
W każdym razie zdjęcie przynajmniej jest autentyczne. ;)
Aczkolwiek oryginał tego zdjęcia był całkiem przyzwoity, tylko musiał, niestety, być mocno przycięty.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Jordi »

Jesienią łódzki oddział PR dostanie drugi zmodernizowany ED72. Czyli jeden pójdzie na Częstochowę na stałe pewno, a drugi na Wawę-Skierniewice.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: prof_klos »

Taka ciekawostka, ostatnio na linii Łódź - Ostrów Wielkopolski, pierwszy kurs o godzinie 4 rano z Łodzi, zarejestrowałem jednego z ostatnich wyprodukowanych w historii EN57-19xx. Miałem okazję przejechać się tym wehikułem z "mordką" od ED72 (tego oryginalnego) - pełna klasa!
Jednocześnie w Zduńskiej Woli pociągi przyjmowane są na tor przy peronie 3 i 4 - stąd dawniej odjeżdżały składy do Inowrocławia, Częstochowy, Karsznic. W obrębie peronów 1-2 jest gigantyczna dziura - podbudowa pod planowane przejście podziemne. Między Łaskiem a Zduńską Wolą jeden tor. Ekipy remontowe uwijają się przy podbudowie słupów trakcyjnych.
W Dobrioniu pojawiły się już semafory.
W Sieradzu zlikwidowano semafory kształtowe przy wschodniej głowicy.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

W pociągu Regio tradycyjnie zimnica.
We wtorek zimnica dawała się we znaki na kursie 15:55 z Chojen (16:54 Lipce), teraz jadę w drugą stronę (kurs 6:56 z Lipiec czy coś takiego) i oczywiście jest równie zimno, choć pociąg jest kupę starszy, widać niemodernizowany, nawet przycisków nie ma :D
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: kuba_łódź »

Ja jakoś mam inne wrażenia, ilekroć jadę Regio do Skierniewic/Częstochowy/Tomaszowa to albo jedzie niezmodernizowany trup (nie tylko w przypadku kursów z Kaliskiej, z Fabrycznego też często się trafiają), albo moderka w której klima tylko udaje że działa, a w środku jest ciepło i dość wilgotno. Przyjemny chłodek jest zawsze w szynobusach do Opoczna.
Kamil.2
Stały bywalec
Posty: 255
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kamil.2 »

Samorząd województwa łódzkiego zadeklarował, że wznowi przewozy pasażerskie na liniach kolejowych nr 131 i 146. Postuluje więc pozostawienie istniejących przystanków kolejowych leżących przy tych trasach, których likwidację zapowiadały wcześniej PKP Polskie Linie Kolejowe. Razem z PKP PLK władze regionu chcą także stworzyć dokumentację dotyczącą łącznicy z linii nr 25 na CMK.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 88632.html
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

Nie wiedziałem, czy napisać tu, czy w "Wieści z Głowna", ale... z Facebooka Grzegorza Janeczka (jeszcze kilka miesięcy temu burmistrz Głowna, obecnie kandydat na burmistrza - o chyba największych szansach na wygraną):
Kładka nad torami w Głownie
Gdy byłem burmistrzem naprzykrzałem się by zrobić bezpieczne przejście z Zabrzeźni na perony i do dworca. Sam teraz jeżdzę ŁKA i wiem co to jest jak nie można legalnie dostać się do pociągu od strony Topolowej.
Wygląda że się udało.
W październiku br. PKP PLK ma w końcu złożyć wniosek o pieniążki z UE na budowę KŁADKI z Windami, mały Parking przy Topolowej i Chodnik na perony od szlabanu na Zabrzeźniańskiej. Przewidywany przetarg na roboty - luty 2019, a realizacja 2020/21. Koszt 4,6 mln PLN. Czekamy od pobudowania kolei w 1903 to co to jest ta chwila. Na zdjęciach plan i zdjęcia lokalizacji. I niech zagra wyobraźnia

Obrazek
https://www.facebook.com/groups/3799396 ... &__tn__=-R

Wreszcie mieszkańcy Zabrzeźni (w tym domów położonych, w ogóle, w zasadzie najbliżej dworca) nie będą musieli przechodzić przez tory nielegalnie. Co miało miejsce... od niepamiętnych czasów.

Przy okazji poprawi się nieco kwestia dojścia na perony z dworca, bo zamiast przejścia pieszego na końcu peronu (przed remontem peronów było pośrodku, ale teraz chyba przepisy już na coś takiego nie pozwalają, poza tym trudno byłoby coś takiego zrobić przy wysokim peronie) będzie kładka.

Szkoda, że nie przejście podziemne - ale może kiedyś...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kamil.2
Stały bywalec
Posty: 255
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kamil.2 »

Kamil.2
Stały bywalec
Posty: 255
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kamil.2 »

Pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej dotrą do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska i Tomaszowa Mazowieckiego dopiero w marcu 2019 r., a nie – jak zapowiadano wcześniej – w grudniu 2018 r. Za dwa miesiące ruszy natomiast linia ze Skierniewic do Łowicza.

– Od grudnia nowe pociągi [produkcji nowosądeckiego Newagu] będą kursowały po województwie łódzkim. Impulsy wyruszą do Piotrkowa Trybunalskiego, Radomska i Tomaszowa Mazowieckiego. ŁKA obsłuży także połączenia na trasie Skierniewice – Łowicz – Kutno w północnej części województwa – czytamy w niedawnym komunikacie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wiemy już jednak, że mimo wcześniejszych zapowiedzi samorządowy przewoźnik nie przejmie w grudniu przewozów na części z wymienionych powyżej tras.

Inaugurację kolejnych linii zaplanowano na marzec

Według aktualnych założeń siatka połączeń ŁKA zostanie rozszerzona wraz z początkiem obowiązywania nowego rocznego rozkładu jazdy o jedną linię. – Łódzka Kolej Aglomeracyjna od grudnia 2018 r. uruchomi nowe połączenie Skierniewice – Łowicz – mówi Grzegorz Sławiński z Wydziału Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Odsunięta w czasie zostanie natomiast inauguracja kursowania pociągów spółki w południowo-wschodniej części regionu.

– Do Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska, a także do Tomaszowa Mazowieckiego, pociągi pojadą wraz z marcową korektą rozkładu jazdy – informuje nas bowiem przedstawiciel samorządu wojewódzkiego. Do tego czasu podstawowym środkiem transportu na trasie do Radomska pozostaną uruchamiane wspólnie przez samorządy regionalne z Łodzi i Katowic kursy Polregio relacji Łódź Fabryczna – Częstochowa. Do Tomaszowa Mazowieckiego dojedziemy zaś pociągami Polregio, w tym w relacji do Opoczna.

Pociągów PR do Tomaszowa ma być więcej


Trasa ze Skierniewic do Łowicza (a nie, jak zapowiadano pierwotnie, do Kutna) będzie szóstym międzymiastowym połączeniem obsługiwanym przez łódzkiego przewoźnika. Wszystkie trasy, na których uruchamia on obecnie swoje kursy, wychodzą promieniście z Łodzi. Mowa tu o liniach do Sieradza, Łowicza, Kutna i Koluszek (z przedłużeniem do Skierniewic i Warszawy), a także do Zgierza. Ponadto Flirty w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej kursują po łódzkiej tzw. kolei obwodowej, stanowiąc element łódzkiej komunikacji miejskiej.

We wrześniu UMWŁ ogłosił natomiast plany dotyczące zmian w rozkładzie jazdy Przewozów Regionalnych. Jak informowaliśmy już na naszych łamach, więcej pociągów niż obecnie ma kursować właśnie z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego, a także na trasie z Łodzi do Warszawy. Kursy w tej relacji pozostają obecnie jedynymi pociągami kategorii interRegio uruchamianymi przez ogólnopolskiego przewoźnika.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 88883.html
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Widać, że trochę mało realnie włodarze podeszli do sprawy, bo opóźnienia w dostawie Impulsów były spodziewane, ale szkoda, że nawet trasa Skierniewice-Kutno nie wypaliła.
Właściwie przy obecnych postępach w kwestii dostaw Impulsów ciężko wierzyć, że marcowy termin będzie w miarę realny. :( Raczej postawiłbym na czerwiec albo nawet wrzesień.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: SzK »

Niestety tabor dwuczłonowy musi obsługiwać linie których dotyczył Etap 1 budowy systemu ŁKA do końca okresu trwałości projektu, czyli do roku 2021 (o ile dobrze pamiętam). Chyba, że wystąpi się o uzyskanie zgody do CUPT. Takie są "święte" wymogi unijne.
Projekt musiał być tak dziwnie skonstruowany, gdyż w innym razie nie uzyskałby dofinansowania...

Dlatego nowy tabor początkowo zostanie skierowany na nowe trasy, a wraz z dostarczeniem kolejnych sztuk również na stare.
3-członowce pojadą więc z Kutna do Skierniewic przez Łowicz oraz na pojedynczych kursach do Piotrkowa i Tomaszowa.
Generalnie założono że wszystko będzie w pełni logiczne od 2022 roku, kiedy kończy się okres trwałości I etapu i teoretycznie otwarty zostanie tunel średnicowy.

Uczestniczyłem w pracach nad SW dla II Etapu ŁKA i wiem jakie było kombinowanie z przydziałem taboru tak aby nie naruszało to trwałości pierwszego projektu, a zapewniało pozytywny efekt dla drugiego...

Na pierwszy rzut oka będzie wyglądało to głupio, ale stoją za tym właśnie zasady projektów dofinansowywanych z Europejskiego Związku Republik Socjalistycznych...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

No nie wiem, z tego co ja słyszałem, podobno nie ma takich wymogów. Nawet na ekranach w pociągach przewoźnik twierdzi, że nowy tabor będzie jeździć i na starych, i na nowych trasach.

Ale skoro tak mówisz i piszesz, że brałeś udział w układaniu tych przydziałów... to trzeba tobie uwierzyć (pewnie chodziło o to, że Impulsy nie mają takich ograniczeń – ale Flirty, tak jak piszesz, już mają). Ale nie mogliście po prostu wystąpić do CUPT o tę zgodę? Chyba, że wystąpiliście, ale jej nie wyrazili.

Przynajmniej o tyle dobrze, że część Flirtów będzie w najbliższym czasie wydłużana o ten trzeci człon, więc na trasach Flirtów zaczną mimo wszystko jeździć trójczłonowce, a poza tym większa ilość taboru być może umożliwi wysyłanie Flirtów w dwuskładach na większą liczbę kursów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: SzK »

Tak, nowy tabor owszem, może jeździć po każdej linii, bowiem tak jest przewidziane w projekcie.
Tu chodzi o to, że stary tabor nie może wjechać na nowe trasy, a nowego jest póki co za mało.

Formalnie:
-"Stary" tabor musi jeździć tylko po dotychczasowych liniach do 2021
- Skoro 2-człony nie mogą wjechać, to muszą pojechać 3-człony. Nie wystarczy ich aby obsłużyć np. szczytowy Sieradz, Kutno czy Łowicz. Choć pewenie przewidzą w RJ jakieś pojedyncze kursy (co jest pożądane marketingowo).

Zależy jak ułoży się obiegi (akurat w ŁKA dobrze wiedzą jak). Skład ze Skierniewic do Łowicza (czy Kutna) może potem pojechać na Kaliski, do Sieradza i z powrotem, i ponownie do Łowicza (czy Kutna). I pewnie tak zrobią, choć nie mam tutaj informacji.
Tak samo nie wiem, czy występowali o zgodę żeby "stary" tabor pojechał na nowe trasy szybciej niż w 2021.

W chwili gdy do ŁKA trafią kolejne sztuki, to będą w większej liczbie kierowane na "stare" trasy.
Oczywiście to co było w dokumentacji aplikacyjnej musiało w 100% uwzględniać te warunki i jak widzę nowy rozkład jazdy na razie jest to zgodne, ale przy paru sztukach pole maneweru jest małe. Może wybrną z tego w przyszłym roku, kiedy będzie komplet nowych EZT. Na razie nie ma sensu robić zamieszania.

Wydłużanie Flirtów to chyba po 2021 roku... Ale to akurat dobrze, bo kolejna perspektywa się wtedy zaczyna więc jak przygotują teraz dokumentację, to jeszcze przed tunelem zdążą to fizycznie zrealizować.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

A dlaczego nie zdecydowano się na uruchomienie połączeń np. ze Skierniewic przez Łowicz do Łodzi (lub z Łowicza przez Skierniewice do Łodzi – wybór wariantu to kwestia drugorzędna) i podobnych, tak by miejscowości pośrednie miały bezpośrednie połączenie z Łodzią, tylko zdecydowano się pozostawić stary układ połączeń?

Robiono jakieś badania z których wyszło, że mieszkańcom jednak bardziej odpowiadają stare trasy (czyli np. mieszkańcom miejscowości między Łowiczem a Skierniewicami częściej potrzebny jest dojazd do Kutna, niż do Łodzi)?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: SzK »

W ramach projektu z badań były tylko liczenia w pociągach PR. ŁKA miało dane o swoich pociągach, PR nie miały, a chodziło o to by zdiagnozować cały potok. Oczywiście najlepiej byłoby zrobić full-badania, ale akurat naszym głównym celem było przygotowanie dokumentacji umożliwiające uzyskanie dofinansowania, de facto badań nie było w zakresie.

ŁKA robi swoją drogą badania preferencji dość regularnie. Więc na nowych trasach też zrobią, i jeżeli się okaże że jest zapotrzebowanie na inne relacje, to jest to tylko kwestia rozkładu jazdy.

Najbardziej prawdopodobne są pociągi Kutno - Łowicz - Łódź. Z uwagi na stan linii nr 16 w ten sposób z Kutna do Łodzi może być jeszcze przez długi czas szybciej (i takie pomysły padały).

Dokumentacja aplikacyjna nie decydowała jednak o relacjach pociągów, tylko o odcinkach na których się pojawiają. Oczywiście był tam zarys rozkładu jazdy, ale to bardziej po to, aby policzyć ile pockm wykonują "modelowo" pojazdy 2 i 3 członowe na poszczególnych odcinkach sieci. Opisałbym tu więcej, ale z oczywistych względów nie mogę.

Oczywiście projekt zakładał w tle funkcjonowanie przewozów regionalnych (nazwa spółki w nim nie padała, bo to wtórne) w dłuższych relacjach, czyli poza Sieradz (Ostrów), Kutno (Toruń), Tomaszów (Radom/Skarżysko) i Radomsko (Częstochowa). To musiało być "modelowe".

Sądzę, że w praktyce za jakiś czas zobaczymy ciekawsze niż obecnie relacje pociągów :) Jedynym zagrożeniem jest chyba to, że gwałtownie zmienią się władze województwa i zrobi się bałagan.
ODPOWIEDZ