Kolej w regionie łódzkim.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
Po to kończy w Koluszkach żeby sie przesiadać bo wyjdzie kilka złotych więcej dla PKP...krzychu_zarzew pisze:Generalnie Łódź ma dobre połączenia tylko z Warszawą,jeśli idzie o dalekobieżne. Natomiast bardzo zaniedbane jest połączenie z Krakowem.
Są tylko dwa pociągi i to w takich godzinach,że biznesmeni nie są w stanie niczego załatwić, a turyści niczego obejrzeć. Sporo ludzi jeździ na tej trasie i dlaczego nie zrobić godzinnego taktu kursowania pociągów??
Albo przynajmniej tak ułożyć godziny,żeby były sensowne. Można też wydłużyć "Pilicę", po co on kończy w Koluszkach jak mógłby spokojnie dojeżdżać do Łodzi.
Różne
rkplodz pisze:to mi się coś po***ło mocno
Aż tak źle z Tobą nie jest, bo przecież w Piotrkowie rozpoczynała trasę wąskotorówka, tyle że biegła w przeciwnym niż Bełchatów kierunku.
mch pisze: Bo jest jeszcze Tomaszów-Spała z bocznicą do Konewki. Co prawda jest używana tylko w ruchu towarowym (w pasażerskim okazyjnie, np. podczas dożynek), ale jest.
Wg mnie bocznica do Konewki się zdematerializowała.
Byłem w Spale we wrześniu 2005 i przeszedłem się kawałek wzdłuż torów.
W miejscu gdzie wg mapy odchodzi bocznica do Konewki są tylko podrozjazdnice i widoczne "starotorze".
liszek pisze:
Co do głośników są one montowane i przed każdą zstacją ok 5 minut wcześniej podróżni są informowani o stacji do której się zbliżają. Nawet jest przypomnienie aby nie zapomnieć swojego bagażu. W przedziałach panuje nowoczesna kolorystyka a nie ta komunistyczna co kiedyś.
Przecież głośniki były chyba od zawsze (jak dla mnie).
Zapowiedzi są, o ile kierownik pociągu nie jest leniwy.
I jedna uwaga: kierownicy pociągów przypominali o bagażu w sposób "proszę pamiętać o zabraniu bagażu" nie dodając że swojego
Teraz przypominają o tym aby sprawdzić czy nie zostały "rzeczy (lub bagaż) osobiste".
Dzisiaj około godziny 12:30 pod wiaduktem na Przybyszewskiego przy Niciarnianej miało miejsce wykolejenie się pociągu osobowego. Szczegółów nie znam bo widziałem go z okien autobusu ale mam nadzieje że nie było ofiar. Oglądajcie ŁWD i inne serwisy informacyjne, może tam coś więcej powiedzą.
Znalazłem info na interii http://fakty.interia.pl/kraj/polska_lokalna/lodzkie/news/%A3%F3dzkie_Wykolei%B3_si%EA_poci%B1g,774006,234#skipAdnews
Znalazłem info na interii http://fakty.interia.pl/kraj/polska_lokalna/lodzkie/news/%A3%F3dzkie_Wykolei%B3_si%EA_poci%B1g,774006,234#skipAdnews
Więcej informacji o wypadku jest też na stronie Gazety Wyborczej:
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,3506567.html?skad=rss
Na szczęście nie ma rannych.
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,3506567.html?skad=rss
Na szczęście nie ma rannych.
Bros pisze:Dzisiaj około godziny 12:30 pod wiaduktem na Przybyszewskiego przy Niciarnianej miało miejsce wykolejenie się pociągu osobowego. Szczegółów nie znam bo widziałem go z okien autobusu ale mam nadzieje że nie było ofiar.
To był pospieszny do Katowic. Szczęście, że tam pociągi jeżdżą dość wolno i że nie było obok żadnych obiektów inżynieryjnych.
Strach pomyśleć, że takie coś może się zdarzyć przy prędkości 100km/h przy wiaduktach lub na nasypie, bo ktoś chce sprzedać kawałek metalu na złom.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
SZAUTER pisze:Jaki wąski tor znowu? Przeciez tam jest zwykły rozstaw kolejowy. Czasami specjalne pociągi do Bełchatowa wjeżdżały osobowe. A ruch liniowy upadł przy jednej z reform Tylko właśnie nie wiedziałem gdzie ta linia się kończy:)
Męczył mnie ten wąski Bełchatów, męczył i wymęczył.
Kiedyś (młody byłem ) zrobiłem takie coś:
www.rkp.prv.pl/piotrbelh.htm
Tylko skąd ja to wziąłem? bo to 1435...
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
[url][/url] pisze: Jedna osoba zginęła a trzy - kobieta i dwoje dzieci - zostały ranne w wypadku,
do jakiego doszło na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Ozorkowie (Łódzkie)
Do wypadku doszło ok. godz. 17. Według policji, kierująca samochodem Daewoo
matiz kobieta nie zauważyła nadjeżdżającego pociągu i wjechała w niego. Śmierć
na miejscu poniósł pasażer, a kierująca autem i jadące nim dwoje dzieci trafili
do szpitala. Policja na miejscu zdarzenia prowadzi czynności wyjaśniające.
Rozkład jazdy 2006/2007
http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?wersja=pol&NTXT=439&ID=200
Tutaj znajdziecie link do projetku połączeń dalekobieżnych PKP.P.R. w rozkładzie jazdy 2006/2007.
Ciekawą rzeczą jest bezpośrednie połączenie Tomaszów Mazowiecki - Warszawa - rano jeden, zupełnie nowy pociąg do Warszawy, po południu dwa pociagi relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna / Tomaszów Mazowiecki.
Poza tym - nihil novi sub sole.
Trzeba czekać na rozkład pociągów regionalnych, jestem bardzo ciekawy co będzie z Łowiczem i Skarżyskiem.
Tutaj znajdziecie link do projetku połączeń dalekobieżnych PKP.P.R. w rozkładzie jazdy 2006/2007.
Ciekawą rzeczą jest bezpośrednie połączenie Tomaszów Mazowiecki - Warszawa - rano jeden, zupełnie nowy pociąg do Warszawy, po południu dwa pociagi relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna / Tomaszów Mazowiecki.
Poza tym - nihil novi sub sole.
Trzeba czekać na rozkład pociągów regionalnych, jestem bardzo ciekawy co będzie z Łowiczem i Skarżyskiem.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Łowicz nie wiem - ale to linia dla kolejarzy w dużym stopniu, więc może zostanie. Z nowego rozkładu in plus dodatkopwy pociąg z Wawy po 21, także rzeczony pospiech do Tomaszowa (IMO mogliby go nazwać Ewa Demarczyk:P), niestety znika wszystko po Sole - wagonów nie prowadzi nawet Reymont! Za to jest pospiech "DOKER" (Cóż za nmazwa ) Katowice-Gdynia. W rozkładzie nie ma pociągów sezonowych (tj. propozycja ich nie zawiera) - więc ciężko mówić cokolwiek na ich temat.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Gazeta Wyborcza pisze:
Miejskie city zamiast torów kolejowych i dworca
Aleksandra Hac
15-08-2006, ostatnia aktualizacja 15-08-2006 19:05
Biurowce, centrum kongresowe i kulturalno-wystawiennicze, wielka fontanna i nowy układ komunikacyjny zamiast bałaganu w śródmieściu? O tym, że to możliwe, przekonuje opracowanie przygotowane przez konsorcjum łódzkich biur projektowych
Zobacz powiekszenie
Fot.Tomasz Stańczak / AG
Na terenach wokół dworca Łódź Fabryczna będzie realizowanych kilka projektów. W elektrowni EC-1 powstanie Fundacja Sztuki Świata Marka Żydowicza, Andrzeja Walczaka i Davida Lyncha. Sam dworzec i torowisko łączące go ze stacją Łódź-Widzew zostanie zmodernizowane w związku z budową szybkiej kolei łączącej nasze miasto ze stolicą. Niebawem rozpocznie się przebudowa ul. Narutowicza na odcinku Wierzbowa - P.O.W. - tot początek stworzenia bulwaru Narutowicza. W planach jest także rewitalizacja pl. Dąbrowskiego.
- Każdy z tych projektów żyje własnym życiem - zauważa Marek Lisiak, architekt miasta. Dlatego Urząd Miasta chce połączyć wszystkie w spójną koncepcję. - Naszym celem jest koordynacja działań projektowych i inwestycyjnych na tych terenach. Doprowadzi to do stworzenia tam miejskiego city - mówi Lisiak. - W tym miejscu możemy pozwolić sobie na wyższą zabudowę, która nie będzie przytłaczała wielkomiejskiej między ul. Sienkiewicza i Kościuszki. Jeśli w Łodzi mają się pojawić nowe wieżowce, to właśnie tu.
Jak łódzkie city miałoby wyglądać? - Takie opracowanie przygotowało konsorcjum łódzkich biur projektowych - opowiada Lisiak. - Zakłada ono wprowadzenie kolei pod ziemię już od ul. Kopcińskiego. Dzięki temu zlikwidujemy barierę dzielącą miasto i uruchomimy atrakcyjne tereny pod inwestycje.
To założenie jest najistotniejsze i to Polskie Koleje Państwowe zdecydują, czy ograniczą się do modernizacji torów i peronów przy budowie szybkiego połączenia Łodzi z Warszawą, czy też wprowadzą tory pod ziemię. Drugie rozwiązanie odpowiadałoby nie tylko miastu, ale również PKP by na tym nie straciło. Zamierza bowiem wspólnie z PKO Inwestycje zagospodarować grunty kolejowe w całej Polsce, na których mają się pojawić biura i mieszkania. Tereny w centrum Łodzi nie miałyby problemów ze znalezieniem chętnego na nie inwestora.
Opracowanie zakłada też, że w podziemnym korytarzu pojawi się linia szybkich prędkości Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznań. Nadal jeszcze nie wiadomo, czy przetnie Łódź, czy też zostanie poprowadzona np. przez Zgierz. - Puszczenie tej kolei poza Łodzią kompletnie nas nie satysfakcjonuje - zaznacza Lisiak.
Kiedy już tory będą biegły pod ziemią, na ich miejscu pojawiłaby się nowa ulica, połączona węzłami z przebudowaną ul. Targową przebitą do ul. Narutowicza, Kopcińskiego i przebitą Konstytucyjną. Wzdłuż niej pojawi się nie tylko Fundacja Sztuki Świata, ale również centrum kongresowe. - Łódź potrzebuje w śródmieściu takiego obiektu - mówi Lisiak. - Wokół niego powinna znaleźć się baza noclegowa. Jest już hotel Centrum, remontowana jest Polonia, a przy pl. Dąbrowskiego w ofercie gminy jest kolejny teren pod tego typu obiekt.
Tworzenie bulwaru Narutowicza rozpocznie się od przebudowy ulicy na odcinku Wierzbowa - P.O.W. Pojawią się tam pierwsze w Łodzi wspólne przystanki autobusowe i tramwajowe. Ten projekt zrealizuje Zarząd Dróg i Transportu. - Przygotowujemy projekt przebudowy układu drogowo-komunikacyjnego - mówi Monika Gałązka z ZDiT. - Planujemy rozpocząć inwestycję w przyszłym roku.
Władze miasta chcą włączyć do przebudowy ulicy rewitalizację pl. Dąbrowskiego. Ma się on stać miejscem spotkań i miejskich imprez. Pojawi się na nim 30-40-metrowa fontanna z dziesiątkami dysz wyrzucających wodę, a ma zniknąć krańcówka autobusowa. Zostanie przeniesiona na Dworzec Fabryczny, obok postoju PKS.
- Ul. Narutowicza powinna preferować transport zbiorowy umożliwiający dostanie się do centrum Łodzi - zaznacza Lisiak. - Transport indywidualny obsługiwałaby nowa ulica wybudowana w miejscu torów kolejowych.