Kolej w regionie łódzkim.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
Kolej w regionie łódzkim.
Dzisiaj jechałem pociągiem osobowym (EN57-638) w malowaniu niebiesk-żółtym (kiedyś malowanie tylko ZPR Bydgoszcz, dziś już są w całej Polsce EZT w takim malowaniu). Na trasie Sieradz - Łódź (i wydłużonych wariantach Ostrów Wlkp. - Sieradz - Łódź - Łowicz) jeździ dużo EZT po rewizji. (siedzenia a'la neoplan, diodowe wyświetlacze, itp.) Akurat jechałem "kiblem". Mimo ogólnego hałasu siedzenia były w ogóle nie poniszczone i bardzo wygodne. Zapełnienie to około 80% co w dzisiejszych czasach w PKP jest rewelacją. Wypowiedzcie sie o kolei w regionie łódzkim.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 510
- Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
- Kontakt:
Ja też bardzo często jeźdzę ta trasą ŁÓDŹ KALISKA-SIERADZ. Ten kibelek o którym piszesz często jest na lini ŁÓDŹ KALISKA-KUTNO. Najlepsze EN-57 jedzą w kolejach mazowieckich zwlaszcza jeden z monitoringiem i WC próżniowymi. Tak wogóle myślę , żę w woj.łódzkim kolej nie jest taka zła. Trasa z Łodzi do Sieradza jest najbardziej uczęszczaną trasą w woj.łódzkim. Prawie tak jak trasa ze Skierniewic. Za rok ma byc nowy zestaw etz niskopodlogowy 3 członowy troszke mniejszy niż ma WKD ale podobny. Będzie jeździł albo do Sieradza albo do Skierniewic. Większe prawdopodobieństwo, że do Skierniewic bo tam mają przebudowywać całą magistrale kolejową.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
Od czasu nowego rozkładu jazdy stoją na stacji w Sieradzu o pewnych godzinach EN57,EN57 i EN57x2. Co dziwne zlikwidowano następne połączenia (teraz oprócz pośpiesznych do Łodzi jeździ około 10 pociągów) a wtedy rzadko kiedy można było zobaczyć 2 pociągi na dworcu teraz są aż 4. Buntowali sie ludzie, że zlikwidowano o 11:10 połączenie z Łodzią i ludzie nie mają jak do pracy dojeżdżać tylko po to aby EN57 zajmowały kolejne tory na sieradzkiej stacji. Na przykład gdy pociąg przyjeżdżał 7:45 to odjeżdżał 11:10 a teraz dopiero odjedzie 15:10 co jest totalną głupotą. No cóż... to jest PKP
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Sympatyk forum
- Posty: 510
- Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
- Kontakt:
szymon5444 pisze:Teraz w wielu wagonach jest zapowiadanie stacji przez kierownika pociągu. Czy nadal się remontuje wagony i montuje głośniki w środku?
Remonty są jednak nie jest ich bardzo wiele jak bedziesz miał okazje to przejedź się pociągiem do Warszawy z Łodzi tam jeźdżą wyremontowane wagony z nowym i milym dla oka wnętrzem. Co do głośników są one montowane i przed każdą zstacją ok 5 minut wcześniej podróżni są informowani o stacji do której się zbliżają. Nawet jest przypomnienie aby nie zapomnieć swojego bagażu. W przedziałach panuje nowoczesna kolorystyka a nie ta komunistyczna co kiedyś. Nie jest to może intercity ale naprawde chcialbym aby wszystkie pociągi miały tak wyposażone wagony.
A propos ED 72 pociągi zaczęto prdukować po tym jak pomyślano o przewozach psażeroskich typu REGIO PLUS(pewno wiecie co to takiego ) Wyglądem przypomninają one z daleko EN-57 . ED-72 posiadają nawet 1 klasę(ostatnio widziałem takie cudo w toruniu 2 tygodnie temu) posiadają firanki i wygodne fotele. Przedziały te przypominają trszoke bezprzedziałowe wagony IC ale tylko troszke. Jednak ED-72 jest coraz mniej psują się no i zlikwidowano bardzo połączeń typu REGIO PLUS np Łódź Kaliska - Sieradz a szkoda bo sie szybciej jechało
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Coś mówi
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 20:45, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Łódź - Bałuty Stare
Wspomnienia z wakacji - Bieszczady 2005.
Jak wynika z mapy
"Linie kolejowe zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
oraz inne spółki grupy kapitałowej PKP",
dostępnej dla wszystkich pod adresem:
http://www.plk-sa.pl/en/00spolka/mapa/plk_mapaPolski.html
w województwie łódzkim są dwa szlaki kolejowe niezelektryfikowane.
Są to:
szlak 24:
Piotrków Trybunalski - Bełchatów - Rogowiec
Obenie nie jest tutaj prowadzony ruch pasażerski a jedynie towarowy do elektrowni i kopalni Bełchatów.
Z powodzeniem można tutaj wprowadzić autobus szynowy z silnikiem spalinowym, jaki dowoził by pasażerów z Piotrkowa Tryb. do Bełchatowa i ewentualnie dalej do Rogowca.
szlak 25 (fragment)
Tomaszów Mazowiecki - Jeleń - Bratków - Opoczno - Nałęcz - Końskie -
- Stąporków - Bliżyn - Skarżysko Kamienna
Obecnie kursują tą trasą pociągi stosunkowo rzadko.
Z Tomaszowa Maz. do Opoczna, oraz z Tomaszowa Maz. do Skarżysko Kamiennej, przez Opoczno.
Z powodzeniem można tutaj wprowadzić autobus szynowy z silnikiem spalinowym, albo zestaw dwóch autobusów szynowych o napędzie spalinowym, ukrotnionym.
Byłoby to znacznie tańsze rozwiązanie niż stosowane obecnie.
Teraz skład pociągu, to przeważnie SM-42 i 2 lub 3 wagony typu "Bonanza".
A jeszcze nie tak dawno temu istniało bezpośrednie połączenie z Łodzi Fabrycznej, przez Tomaszów Maz. i Opoczno, do Skarżysko Kamiennej. bez konieczności przesiadki w Tomaszowie Maz.
W mieście tym zmieniano jedynie lokomotywę z elektrycznej na dieslowską.
Pozdrawiam.
Podczas mojej podróży w Bieszczady, w ubiegłym miesiącu,
skorzystałem z kolei jako środka podróży.
Cel podróży: Sanok. (Dalej PKS'em do Polańczyka )
Na bilecie mam napisane 649 km
O godzinie 4.51 odjazd pociągu "Mazur" z Łodzi Fabrycznej przez Warszawę.
Przyjazd do Warszawy Centralnej o godzinie 6.50.
O godzinie 7.20 odjazd pociągu "Solina" z Warszawy Centralnej do Zagórza, przez Sanok.
Na miejscu w Sanoku byliśmy o godz. 18.37
Jechaliśmy prawie cały dzień ale fajnie było.
Jeszcze nigdy nie jechałem tak długo pociągiem.
Sporo czasu traciliśmy na postoje podczas których zmieniano kilka razy lokomotywy z elektrycznej na spalinową i odwrotnie
Ponadto w miejscowości Przeworsk rozdzielono pociąg na dwa.
Jeden pojechał razem z nami w stronę Zagórza, natomiast drugi pomknął przez Jarosław i Przemyśl do granicy Polsko - Ukraińskiej w Medyce a dalej aż do Odessy (Już od Warszawy w składzie znajdowały się dwa ukraińskie wagony co można było od razu poznać po ich charakterystycznym wyglądzie).
A oto przebieg naszej trasy:
Etap 1: (lokomotywa elektryczna)
Łódź Fabryczna - Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów, Warszawa Zachodnia - Warszawa Centralna.
Etap 2: (lokomotywa elektryczna)
Warszawa Centralna - Warszawa Wschodnia, Pilawa, Dęblin - Lublin.
Etap 3: (lokomotywa spalinowa)
Lublin - Kraśnik - Stalowa Wola Rozwadów.
Etap 4: (lokomotywa elektryczna)
Stalowa Wola Rozwadów - Łętownia, Leżajsk - Przeworsk.
Etap 5: Rozdział wagonów, podział na dwa pociągi.
A - Do Odessy przez Jarosław, Przemyśl, Medykę.
B - Do Zagórza przez Łańcut, Rzeszów, Strzyżów n/Wisłokiem, Jasło, Krosno, Sanok.
Etap 6: (lokomotywa elektryczna)
Przeworsk - Łańcut - Rzeszów.
Etap 7: (lokomotywa spalinowa)
Rzeszów - Strzyżów n/Wisłokiem, Jasło, Krosno, Zarszyn - Sanok (ostatnia stacja przed Zagórzem).
Zwiedziłem kawał świata
PS. Z Łodzi do Warszawy "Mazur" Jechaliśmy eleganckim wagonem 2 klasy, bezprzedziałowym, z fotelami lotniczymi i przedziałem na rowery.
Z Warszawy do Sanoka "Solina" było troszkę gorzej.
Urywająca się śmietniczka, brak wody w toalecie... Ale spoko, Polak wytrzyma wszystko
Aha... Z Zagórza przez Szczawne Kułaszne, Komańczę i Łupków letnisko jedzie w weekendy szynobus do miasteczka Medzialborce na Słowacji.
Osobiście nie jechałem, ale fajnie, że można sobie szynobusem PKP wyskoczyć za granicę
Z Zagórza przez Uherce, Ustrzyki Dolne i Krościenko dwa razy w ciągu dnia (przez cały rok) jeździ pociąg osobowy PKP do Ukraińskiego miasteczka Chyrow.
Pozdrawiam.
Od moderatora: Nie należy pisać dwóch postó w cazasie, krótszym, niż 48h. Jeśli chcesz coś dodać, a Twój post jest ostatni w temacie, to użyj funkcji "zmień". Sklejone. Pozdrawiam.
"Linie kolejowe zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
oraz inne spółki grupy kapitałowej PKP",
dostępnej dla wszystkich pod adresem:
http://www.plk-sa.pl/en/00spolka/mapa/plk_mapaPolski.html
w województwie łódzkim są dwa szlaki kolejowe niezelektryfikowane.
Są to:
szlak 24:
Piotrków Trybunalski - Bełchatów - Rogowiec
Obenie nie jest tutaj prowadzony ruch pasażerski a jedynie towarowy do elektrowni i kopalni Bełchatów.
Z powodzeniem można tutaj wprowadzić autobus szynowy z silnikiem spalinowym, jaki dowoził by pasażerów z Piotrkowa Tryb. do Bełchatowa i ewentualnie dalej do Rogowca.
szlak 25 (fragment)
Tomaszów Mazowiecki - Jeleń - Bratków - Opoczno - Nałęcz - Końskie -
- Stąporków - Bliżyn - Skarżysko Kamienna
Obecnie kursują tą trasą pociągi stosunkowo rzadko.
Z Tomaszowa Maz. do Opoczna, oraz z Tomaszowa Maz. do Skarżysko Kamiennej, przez Opoczno.
Z powodzeniem można tutaj wprowadzić autobus szynowy z silnikiem spalinowym, albo zestaw dwóch autobusów szynowych o napędzie spalinowym, ukrotnionym.
Byłoby to znacznie tańsze rozwiązanie niż stosowane obecnie.
Teraz skład pociągu, to przeważnie SM-42 i 2 lub 3 wagony typu "Bonanza".
A jeszcze nie tak dawno temu istniało bezpośrednie połączenie z Łodzi Fabrycznej, przez Tomaszów Maz. i Opoczno, do Skarżysko Kamiennej. bez konieczności przesiadki w Tomaszowie Maz.
W mieście tym zmieniano jedynie lokomotywę z elektrycznej na dieslowską.
Pozdrawiam.
Podczas mojej podróży w Bieszczady, w ubiegłym miesiącu,
skorzystałem z kolei jako środka podróży.
Cel podróży: Sanok. (Dalej PKS'em do Polańczyka )
Na bilecie mam napisane 649 km
O godzinie 4.51 odjazd pociągu "Mazur" z Łodzi Fabrycznej przez Warszawę.
Przyjazd do Warszawy Centralnej o godzinie 6.50.
O godzinie 7.20 odjazd pociągu "Solina" z Warszawy Centralnej do Zagórza, przez Sanok.
Na miejscu w Sanoku byliśmy o godz. 18.37
Jechaliśmy prawie cały dzień ale fajnie było.
Jeszcze nigdy nie jechałem tak długo pociągiem.
Sporo czasu traciliśmy na postoje podczas których zmieniano kilka razy lokomotywy z elektrycznej na spalinową i odwrotnie
Ponadto w miejscowości Przeworsk rozdzielono pociąg na dwa.
Jeden pojechał razem z nami w stronę Zagórza, natomiast drugi pomknął przez Jarosław i Przemyśl do granicy Polsko - Ukraińskiej w Medyce a dalej aż do Odessy (Już od Warszawy w składzie znajdowały się dwa ukraińskie wagony co można było od razu poznać po ich charakterystycznym wyglądzie).
A oto przebieg naszej trasy:
Etap 1: (lokomotywa elektryczna)
Łódź Fabryczna - Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów, Warszawa Zachodnia - Warszawa Centralna.
Etap 2: (lokomotywa elektryczna)
Warszawa Centralna - Warszawa Wschodnia, Pilawa, Dęblin - Lublin.
Etap 3: (lokomotywa spalinowa)
Lublin - Kraśnik - Stalowa Wola Rozwadów.
Etap 4: (lokomotywa elektryczna)
Stalowa Wola Rozwadów - Łętownia, Leżajsk - Przeworsk.
Etap 5: Rozdział wagonów, podział na dwa pociągi.
A - Do Odessy przez Jarosław, Przemyśl, Medykę.
B - Do Zagórza przez Łańcut, Rzeszów, Strzyżów n/Wisłokiem, Jasło, Krosno, Sanok.
Etap 6: (lokomotywa elektryczna)
Przeworsk - Łańcut - Rzeszów.
Etap 7: (lokomotywa spalinowa)
Rzeszów - Strzyżów n/Wisłokiem, Jasło, Krosno, Zarszyn - Sanok (ostatnia stacja przed Zagórzem).
Zwiedziłem kawał świata
PS. Z Łodzi do Warszawy "Mazur" Jechaliśmy eleganckim wagonem 2 klasy, bezprzedziałowym, z fotelami lotniczymi i przedziałem na rowery.
Z Warszawy do Sanoka "Solina" było troszkę gorzej.
Urywająca się śmietniczka, brak wody w toalecie... Ale spoko, Polak wytrzyma wszystko
Aha... Z Zagórza przez Szczawne Kułaszne, Komańczę i Łupków letnisko jedzie w weekendy szynobus do miasteczka Medzialborce na Słowacji.
Osobiście nie jechałem, ale fajnie, że można sobie szynobusem PKP wyskoczyć za granicę
Z Zagórza przez Uherce, Ustrzyki Dolne i Krościenko dwa razy w ciągu dnia (przez cały rok) jeździ pociąg osobowy PKP do Ukraińskiego miasteczka Chyrow.
Pozdrawiam.
Od moderatora: Nie należy pisać dwóch postó w cazasie, krótszym, niż 48h. Jeśli chcesz coś dodać, a Twój post jest ostatni w temacie, to użyj funkcji "zmień". Sklejone. Pozdrawiam.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 510
- Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
- Kontakt:
Chciałem powiedzieć, że spotkała mnie miła niespodzianka jechałem nie tak dawno przez Zduńską Wole i zauważylem, że została tam odnowiona stacja kolejowa. Niby nic ale cieszy mnie to bo małe stacje u nas w Polsce są zazwyczaj brudne i brzydkie. Na budynku widnieje napis- Zduńska Wola miasto naradzic i chrztu Maksymiliana Kolbego. Bardzo dobry pomysł na promowanie i zapoznawanie z historią tego miasta.
P.S
Dodam jeszcze , że w Tomaszowie Mazowieckim też jest ładnie odremontowany dworzec co umila czas oczekiwaia na pociąg
P.S
Dodam jeszcze , że w Tomaszowie Mazowieckim też jest ładnie odremontowany dworzec co umila czas oczekiwaia na pociąg
-
- Coś mówi
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 20:45, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Łódź - Bałuty Stare
-
- Coś mówi
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 20:45, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Łódź - Bałuty Stare
Tak właśnie, to było porównanie.
Ponadto na stronie głównej www.lfk.er.pl
w spisie forów, obok linku do forum "Kolej",
jest napisame:
"Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce".
Stąd właśnie taka a nie inna treść mego postu
Pozdrawiam.
Ponadto na stronie głównej www.lfk.er.pl
w spisie forów, obok linku do forum "Kolej",
jest napisame:
"Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce".
Stąd właśnie taka a nie inna treść mego postu
Pozdrawiam.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 510
- Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
- Kontakt:
No zgadzam się ale to jest temat odnośnie kolei w woj.łódzkim a jest on w dziale o Kolei "rozmowy na temat kolei w regionie łodzkim i w w Polsce" oznacza to że możemy zakładać tematy odnośnie kolei w łódzkim i w Polsce a nie pisać gdzie tylko się chce jeśli mamy być już tacy dokładni
Ale oki dojamy sobie już z tym luuuz ale jak co to zakładajcie nowe tematy będzie milej i lepiej
Ale oki dojamy sobie już z tym luuuz ale jak co to zakładajcie nowe tematy będzie milej i lepiej
-
- Coś mówi
- Posty: 28
- Rejestracja: pn 20:45, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Łódź - Bałuty Stare
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Michal_sieradz pisze:Chyba nie. Kiedyś kursował ED72 na trasie Łódź - Poznań. Taki kibel w wersji deluxe. I tam zapowiadali przystanki a po pociągu chodzili sprzedawcy i oferowali różne słodycze, kawe itp.
Poźniej jeździł na Reymoncie przez rok, na szczęście zamienili go na skład tradycyjny bo mimo całych modernicacji kibel pozostaje kiblem
w.o.d.z.i.r.e.j pisze:Ostatnio przejeżdżałem pociągiem m. in. przez Lublin.
Bardzo ładny jest tam dworzec kolejowy.
Ładna kostka brukowa, ładne trawniczki i ładny budynek dworcowy, świeżo odremontowany.
A nieopodal dworca stoją sobie dwa nowe szynobusy PESA.
No ładny, w środku też, OIDP jest zabytkowy i stąd pieniądze na renowację. Ale mogę się mylić
Od moderatora Liszek:Pamiętaj nigdy nie pisz 2 postów jeden po drugim, jeśli chcesz coś dodać to zmień swój ostatni post