Kolej w regionie łódzkim.

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

I kursów do Poznania, gdzie Łódź powinna wysyłać tygrysy, a nie raz wysyła trupy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: prof_klos »

Jesteś w błędzie.
Kursy Łódź Kaliska - Poznań wystawia PR Poznań. A że tygrysy okazały się gównem psującym się w potęgę, to w zastępstwie puszczano niezmodernizowane jednostki. Teraz Poznań ma dostać nowe jednostki, co teoretycznie wykluczy ostatnie niezmodernizowane EN57 z tej relacji, a kto wie, może kiedyś jakiś ELF czy inny Feniks się u nas nadarzy?
Pozostaje jeszcze relacja Łódź Kaliska - Wrocław wystawiana przez oddział we Wrocławiu, gdzie także wysyła się nam niezmodernizowane EN57.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 56870.html
Ciekawe, jak ten pomysł wpłynie w przyszłości rzędu 2022+ na szerokopojęte funkcjonowanie komunikacji między Łodzią a Pabianicami. Zapewne władze stwierdzą, że skoro kolej ma być (sic!) co 8 minut, to nie ma sensu, aby do Pabianic dojeżdżał tramwaj niskopodłogowy, bo niska podłoga jest w autobusach i pociągach (w tych drugich w znacznej części). Poza tym myślę, że będzie ciężko o to, żeby pracujący mieszkańcy tak znienacka stwierdzili, że pociągiem czy tramwajem będzie łatwo i przyjemnie dostać się do Łodzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

Przecież ŁKA do Pabianic nie będzie jeździć co 8 minut. Częstotliwość półgodzinna, max 15-minutowa, to najwięcej, czego można się spodziewać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: prof_klos »

Poza ŁKA muszą się "zmieścić" także Regio, InterCity oraz towarówki, cudów nie oczekujcie.
Częstotliwość jak teraz, co godzinę, w szczycie powiększona do 30 minut w ZUPELNOŚCI wystarczy. 8 minut można sobie wewnątrz Łodzi osiągać.
Zresztą tam ciągle o EXPO się mówi, a chyba Łódź przerżnęła tą sprawę, więc i tunel jest już niepotrzebny, hah. :

Ponadto pragnę zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz. W lokalnych mediach bezmyślnie powiela się zdanie, że na przejeździe kolejowym przy ulicy Lutomierskiej w Pabianicach wybuduje się TUNEL.
Może tunel brzmi bardziej medialnie? Na Boga, jaki tunel?! Tunel się drąży pod ziemią, bądź w górach! Tutaj powstałby, jak już, najwyżej wiadukt w przekopie w nasypie kolejowym!
A nie powstanie. Dlaczego?
Problem jest znany od kiedy pamiętam. I niczego z nim nie zrobiono, chociaż w dużo mniejszych miasteczkach pobudowano niedawno wiadukty. Zarządcą ulicy jest GDDKiA, a ulica Lutomierska, gdy zakończony zostanie proces realizacji S14 do węzła Emilia, co raczej musi się stać w najbliższym czasie, straci status drogi krajowej. Nie dziwne więc, że GDDKiA nie chce się "wydoić" na coś, co za moment przestanie być w jej gestii! Poza tym po przeciągnięciu S14 do Emilii ruch tranzytowy znacznie spadnie. A to, co stoi się przy Lutomierskiej trzeba też przestać przy Podmiejskiej czy Torowej, gdzie korek aut zatrzymanych przed szlabanem, w tym autobusów miejskich, wystaje wiele dziesiątek metrów w trasę do Łasku, co też jest niebezpieczne. I tam też zbudujemy tunel? :P
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Pisałem ogólnie o kolei (że łączona częstotliwość w szczycie co 8 minut jest niby w planach rozwoju transportu szynowego).
Ogólnie jednak, gdyby spodziewać się takiego obrotu sprawy, że będzie linia Pabianice-Łódź Widzew przez tunel średnicowy, która, powiedzmy będzie miała w szczycie częstotliwość porównywalną do tramwaju podmiejskiego (czyli 24 minuty). Będzie równolegle ten podmiejski. Obecnie najsprawniej do Manu - to 41+11. Najsprawniej do Fabrycznego i NCŁ - 41+5. Do Dąbrowy Przemysłowej - 41+2 albo 41+3(7)+4 (było to Z41 do Dw. Łódź Dąbrowa, ale oczywiście z przywróceniem tramwajowego 41 skasowano Z41). Do Kaliskiego (Polesie i te inne sprawy) - 41+52(16). Jeśli potwierdzą się plany rozwojowe, to te połączenia przesiadkowe zostaną wyparte przez superekspresowe pociągi. Z 60 minut (czy więcej jazdy) zrobi się 30 (jeszcze zależy skąd!). 41 wtedy będzie służyło głównie po to, by dostać się: 1) do Portu Łódź, 2) na Górniak (ale w samych Pabianicach też jest rynek, jak coś - a mógłbym się dowiedzieć, czy funkcjonuje on codziennie, czy tylko w jakieś tam dni?) 3) do szpitala Kopernika (nawet na WAM to łatwiej byłoby pociągiem i stamtąd przesiadką na 10AB/14), 4) na Politechnikę, 5) w gości (jak ktoś nie ma samochodu), 6) jak ktoś ma pracę wymagającą konkretnego dojazdu na Górną. Już nie 7) do pracy w centrum Łodzi/do lekarza w centrum Łodzi itd. W każdym razie te pociągi będą zbijały frekwencję tramwajom, nawet gdy ta częstotliwość nie będzie rzędu 8 minut w szczycie.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: prof_klos »

Zapomniałeś o podstawie. 41 to przede wszystkim podstawowy pion komunikacyjny wewnątrz samych Pabianic i jedyny wewnątrz Ksawerowa. A do ŁKA 60 procent miasta musi dojechać, tak poza tym. MZK na pewno uruchomi ekspresowe połączenie bugaj-centrum-nowy przystanek osobowy ŁKA przy Lutomierskiej, co część ludzi zgarnie, ale na dojazdy po mieście, Ksawerowie, południowej części Łodzi zawsze będzie "41", które też pojedzie szybciej i lepiej. A do tego rower miejski. :)
Aż trud wierzyć, że to wszystko jest już praktycznie faktem. :O
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

I o busach, które będą zmuszone obniżyć ceny biletów, żeby utrzymać się na rynku, a i tak im to nie pomoże. :lol:
Miejmy nadzieję, że dojdzie do transformacji komunikacyjnej w Łodzi i Pabianicach. Jeśli Pabianice rozwiną się tak, jak się teraz to przewiduję, to być może przeprowadzę się tam w przyszłości. I nie tylko mnie to miasto uzyska - wielu innych ludzi będzie skłonnych tam zamieszkać. Jeszcze do tego efekt 500+, to już w ogóle zrobi się tam w 10 lat 8 dyszek (obecnie jest chyba coś powyżej 6 dyszek - w sensie: dziesiątek tysięcy mieszkańców). :D
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: prof_klos »

Busów to już prawie nie ma, tam chyba tylko jedna firma zdawkowo i pustawo jeździ za chyba 5 zeta, co jest totalnie nieopłacalne. Za moment busiarstwo totalnie zginie. Przydałoby się coś zrobić z "trójką" do Konstantynowa, bo to dobra trasa, by MZK przejęło, ale musieliby się dogadać na finansowanie przez gminy. No i żeby jakiś autobus Rypułtowicką do Łaskowic i dalej, na Retkinię leciał byłoby dobrze, tam bus by wystarczył. :P

Teraz niestety miasto wytraciło ilość. Jeszcze 10 lat temu było prawie 70 tys. mieszkańców, teraz jest nieco ponad 63 tys.... wyjechali, umarli. :( Za to coraz więcej obywateli Ukrainy się pojawia, haha. :D
Przydałby się przystanek ŁKA gdzieś przy Łaskowicach/Szynkielewie, no. To już byłoby ekstra.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

Ale ciekawe, że na Ozorkowie busy też ostatnio podupadły, a tam tramwaj wcale jakąś dobrą alternatywą nie jest, z kolei w ŁKA - akurat na tej trasie - drożyzna.

Za to do Głowna/Łowicza cały czas dobrze ma się i ŁKA, i busy. W tym momencie jest dwóch dominujących przewoźników i jeden z czterema parami kursów na dzień.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ale do Głowna - i całe szczęście - nie ma nic z MPK. Nawet do Strykowa o wiele łatwiej i szybciej można dostać się albo busem, albo pociągiem (pociągi nabijają sobie popularność szczególnie w godzinach szczytu). Dodajmy, że trasy, po których jeździ ŁKA, są coraz liczniej zamieszkiwane przez łodzian i to już tak gdzieś od dobrych 10 lat (mam tu na myśli głównie powiat zgierski)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: prof_klos »

Na jednym z pabianickich portali informacyjnych pojawił się artykuł mego autorstwa gdzie opisywane są losy pabianickiej lokomotywy, Ls60 o numerze bocznym 271, która swój żywot przepracowała na jednej z miejskich bocznic i dogorywa tam po dzisiaj dzień. Mała siłaczka, nikomu już niepotrzebna...

http://pabianice.tv/techniczne-ciekawos ... meryturze/
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: kuba_łódź »

Z nowego rozkładu jazdy zniknęły wszystkie trzy kursy Przewozów Regionalnych w relacji Skierniewice - Łódź Kaliska. Jak dla mnie to skandal, w godzinach porannych bezpośrednie połączenie z Andrzejowa na Kaliski (w moim przypadku Dąbrowę) jest jedno - 6:54, w dodatku wykonywane zapchanym szynobusem (kurs z Opoczna). Czy PKP już zapomniało o istnieniu w Łodzi innych stacji niż Łódź Fabryczna ?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

A nie ma może skomunikowania na Widzewie z jakimś kursem ŁKA po kolei obwodowej?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: kuba_łódź »

Jest tylko jedno "w miarę" skomunikowane połączenie, tzn. Łódź Andrzejów 07:01 - Łódź Widzew 07:05 i Łódź Widzew 07:15 - Łódź Dąbrowa 07:19, czyli trochę wcześnie. Pozostałe połączenia są z półgodzinnym czasem oczekiwania na przesiadkę, albo jakieś absurdy typu spacer z Fabrycznej na Kaliski. Autobus z Widzewa na Dąbrowę ? 69A to marnowanie czasu na wycieczkę po Wedmanowej, 69B w szczycie nie kursuje, "W" kończy trasę pod wiaduktem i również jedzie przez Wedmanowej, 75AB to jazda dookoła - zdecydowanie brakuje dawnego 77. Ewidentnie mamy teraz przykład faworyzowania Łodzi Fabrycznej, a pasażerowie korzystający z połączenia na Łódź Kaliską i stacje pośrednie "niech se radzo".
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: basutsuaa »

Kpc21 pisze:Ale ciekawe, że na Ozorkowie busy też ostatnio podupadły, a tam tramwaj wcale jakąś dobrą alternatywą nie jest, z kolei w ŁKA - akurat na tej trasie - drożyzna.

Za to do Głowna/Łowicza cały czas dobrze ma się i ŁKA, i busy. W tym momencie jest dwóch dominujących przewoźników i jeden z czterema parami kursów na dzień.
Powiem szczerze z własnej, codziennej obserwacji. Busy traca pasazerów bo kierowcy Dynamica, PKSu zwyczajnie olewają potrzeby pasażera, natomiast właściciele/prezesi za nic mają sobie sugestie pasażerów odnośnie nowych kursów (jak likwidacja kursów w święta). Przykład zlikwidowany w marcu 2017 kurs z Łęczycy do Łodzi wykonywany duzym autobusem (czesto turystykiem) który był zawsze pełny w 100proc. Czasem nawet stojące były. I to nie jest kwestia tego ze kierowcy biletów nie wydają. Nawet jesli pasazer nie chce biletu to kierowca woła go po odbiór.
Kierowcy "5" z kolei ktorzy sa mieszkancami Ozorkowa i okolic znaja potrzeby (czasami nawet wiedza kto w jakie dni do pracy jeździ ktorym kursem). Jednak ta firma jest niestety podjezdzana przez opóźniane kursy Dynamica tak aby ten jechal na pusto. Kiedys nawet ci co nie lubili ciasnoty w busach mowili na przystankach "O. Jedzie Dynamic! Prosze poczekac za 2 minuty bedzie duza "5"!" I tak bylo ;)

Prawda jest taka ze wiele osób wybrało ... samochód, natomiast uczniom najkorzystniej cenowo i czasowo wychodzi teraz ŁKA i z nieoficjalnych źródeł dowiedziałem sie że UM Ozorkowa planuje zachęcić mieszkańców do podróży pociągiem myślac o utworzeniu komunikacji miejskiej. Troche zmiana nastawienia bo burmistrz był zawsze "lokalnym patriota" nesli chodzi o lokalne firmy.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: prof_klos »

Ozorków MUSI myśleć o zapewnieniu wewnętrznej komunikacji miejskiej, coś na kształt przebiegu "46" w obrębie miasta z pętlą zagłębioną we wschodnich częściach miasta, podwożąca pod ŁKA.
Jak zlikwidowany zostanie tramwaj to coś musi "pokryć" jego przebieg, a wewnątrz samego Ozorkowa generuje on całkiem znośny ruch.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

Tyle, że rolę komunikacji miejskiej spełnia obecnie tramwaj i w zasadzie wystarczyłoby wydłużyć jego trasę do stacji Nowe Miasto.

Jeśli Ozorków myśli o utworzeniu osobnej komunikacji miejskiej zamiast np. o wydłużeniu trasy tramwaju przy okazji i tak koniecznego remontu, to chyba pogodzili się z tym, że tramwaj zniknie i nie mają zamiaru go ratować.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Czy Ozorków będzie chciał płacić za wydłużenie linii tramwajowej przy okazji remontu? Nie sądzę, a łódzki Zdat to już nie da tym bardziej ani złotówki. Przypominam, że Ozorkowa (choć problem dotyczy bardziej gminy Ozorków i gminy Zgierz) nie stać na remont swojej linii tramwajowej. Tak więc ewentualne utworzenie komunikacji autobusowej wewnątrz miasta byłoby dość pożądaną decyzją z punktu widzenia rozwoju miasta. Przy dwóch autobusach nie generuje się dużych kosztów.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: BB93 »

Poza tym Ozorków może po prostu ogłosić przetarg na obsługę linii i na pewno chętną firmę znajdzie.
ODPOWIEDZ