Kolej w regionie łódzkim.

Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce oraz o komunikacji lotniczej.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Taka mała ciekawostka z kursu ŁKA z Łodzi Fabrycznej do Skierniewic (16:44). Gadaczka oszalała, bowiem zapowiedziała trzy razy raz za razem stację "Następna stacja: Łódź Widzew" i po krótkim czasie zapowiedź powtórzona wg tego sformułowania. :lol:

Edit o 17:11. Podobny format zapowiedzi zastosowano, gdy: "Następna stacja: Koluszki".
Kamil.2
Stały bywalec
Posty: 255
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kamil.2 »

Łódzki Urząd Miasta uruchomi jutro ankietę na temat wyglądu naziemnej części węzła przesiadkowego przy podziemnym przystanku Łódź Śródmieście w przyszłym tunelu średnicowym. Łodzianie będą też mogli zgłaszać uwagi co do szczegółów zagospodarowania okolicznej przestrzeni. Miejscy urzędnicy nie planują jednak ograniczenia ruchu samochodowego na ciągu drogowym, oddzielającym przyszły węzeł tramwajowo-kolejowy od deptaka na ul. Piotrkowskiej.

Znaczenie przystanku Łódź Śródmieście dla miasta trudno przecenić. Będzie on mieścił się pod jednym z najważniejszych skrzyżowań w mieście – na przecięciu głównej trasy tramwajowej północ – południe (al. Kościuszki i Zachodnia) oraz ważnego ciągu wschód – zachód (Zielona i Narutowicza). Spośród wszystkich łódzkich stacji i przystanków będzie położony najbliżej rdzenia strefy wielkomiejskiej, w odległości kilku minut spaceru od ul. Piotrkowskiej, tworzącej oś miasta – choć faktyczną drogę dojścia może wydłużać sygnalizacja świetlna na przejściu przez ul. Zachodnią.

Łodzianie wybiorą wygląd...

Władze miejskie chcą, by o wyglądzie zejść na przystanki w tak reprezentacyjnym miejscu zdecydowali mieszkańcy. Jutro zostanie uruchomiona skierowana do nich ankieta na platformie internetowej Vox Populi. Przewidziano trzy warianty: stylistyka wejść może nawiązywać do dworca Łódź Fabryczna, do barwnego przezroczystego zadaszenia nad przystankiem przesiadkowym Piotrkowska Centrum lub być zupełnie nowym, oryginalnym projektem. Jak jednak zauważyli członkowie Fundacji "Normalne Miasto - Fenomen", przedstawiona przez miasto wizualizacja trzeciego wariantu bazuje na wejściu do stacji metra w Los Angeles.

– Mieszkańcy będą też mogli zaproponować rozwiązania dodatkowe. Jesteśmy otwarci na ich wnioski, które będziemy przedstawiać w rozmowach z wykonawcą jako stanowisko Urzędu Miasta – obiecuje dyrektor Wydziału Zarządzania Projektami UMŁ Robert Kolczyński.
(...)
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 59939.html
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: px33 »

Nie wiem czy to dobry temat na takie pytanie, ale wie ktoś dlaczego nowe EZT IC (Pesy i Flirty) jeżdżą na torach wzdłuż Maratońskiej tak przeraźliwie wolno, chyba z 10 na godzinę, kiedy wszystkie inne pociągi pasażerskie jeżdżą znacznie szybciej?

I z czego bierze się to, że przejazdy są zamykane na długo przed tym jak pociąg faktycznie się pojawi, podczas kiedy w np takich Niemczech zdarza się, że pociąg przejeżdża niemal tuż po zamknięciu rogatek?
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

px33 pisze:z czego bierze się to, że przejazdy są zamykane na długo przed tym jak pociąg faktycznie się pojawi, podczas kiedy w np takich Niemczech zdarza się, że pociąg przejeżdża niemal tuż po zamknięciu rogatek?
Względy bezpieczeństwa. W Polsce często słyszymy o wypadkach, w których samochód zderza się z pociągiem (lub odwrotnie) i to skłania do wcześniejszego zamykania szlabanów.
A po drugie - to jeszcze zależy gdzie. W Lipcach to jest jakieś kilkanaście sekund przed przejazdem pociągu, w Bedoniu ponad minutę (wielkości orientacyjne).
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

Ale tu efekt może być właśnie odwrotny. Gdyby ktoś wiedział, że będzie czekać moment na przejazd pociągu, to nie pchałby się w ostatniej chwili przed zamknięciem szlabanów na przejazd, bojąc się, że jak tego nie zrobi, będzie przed przejazdem stać może i nawet kilkanaście minut (są takie przypadki).

Z tego, co mi się kojarzy, czas pomiędzy zamknięciem szlabanów, a przejazdem pociągu jest krótszy, jeśli sterowanie szlabanami jest automatyczne, a dłuższy, jeśli obsługuje to dróżnik lub dyżurny ruchu.

I jeszcze chyba jest coś takiego, że jeśli przejazd jest w obrębie stacji, to musi być powiązany ze sterowaniem ruchem na danej stacji, i jeśli pociąg ma zezwolenie na przejazd przez przejazd, to ten przejazd musi być zamknięty. Nawet, jeśli pociąg np. jeszcze wymienia pasażerów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: SzK »

W kwestii dyskusji na temat, które składy mają być wysyłane na które linie, ŁKA właśnie zaczęło sprawę załatwiać:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 89429.html
jeśli pociąg ma zezwolenie na przejazd przez przejazd, to ten przejazd musi być zamknięty. Nawet, jeśli pociąg np. jeszcze wymienia pasażerów.
Bez zamkniętego przejazdu nie będzie ułożonej drogi przebiegu. Wiele zależy od dyżurnego ruchu, jeżeli wie, że pociąg będzie stał, bo jest tłum pasażerów, nikt nie każe mu zamykać przejazdu i podawać sygnału zezwalającego na jazdę za wcześnie.
Chyba, że przejazd leży w drodze ochronnej, wtedy trzeba go zamykać już podczas wjazdu pociągu jako zabezpieczenie przed ewentualnym przejechaniem semafora "stój".
Awatar użytkownika
michalzgierz1989
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: michalzgierz1989 »

Od 9 Grudnia ŁKA uruchamia nową linię ze Skierniewic przez Mokrą do Łowicza, po 3 pary pociągów w obie strony, od 11 Marca 2019 pojawi się jeden kurs osobowy do Tomaszowa Mazowieckiego oraz jeden osobowy przyśpieszony do Radomska. Od zmiany rozkładu na tory z zajezdni na Widzewie wyjadą również pierwsze cztery pociągi Impuls 2
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

A to nie jest tak, że część z tych 3 par pociągów Skierniewice-Łowicz to będzie nadal ZKA?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
michalzgierz1989
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: michalzgierz1989 »

W rozkładzie jazdy jedna para została oznaczona że będzie to komunikacja zastępcza, pozostałe normalnie pociągi
Kamil.2
Stały bywalec
Posty: 255
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kamil.2 »

ŁKA: Pierwsze kursy Impulsów 2 już w poniedziałek

Elektryczne zespoły trakcyjne Impuls drugiej generacji zaczną wozić pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej już w najbliższy poniedziałek, a nie – jak planowano – w niedzielę 9 grudnia. Ich pierwszą trasą będzie odcinek Łódź Widzew – Zgierz. Z powodu rosnących potoków pasażerskich przewoźnik postanowił nie czekać na wejście w życie nowego rozkładu jazdy.

Powodem przyspieszonego wprowadzenia nowego taboru do ruchu jest frekwencja w pociągach, której wzrost przewyższył oczekiwania przewoźnika. W październiku ŁKA przewiozła blisko 470 tysięcy pasażerów. W listopadzie, mimo dużej liczby dni wolnych, według pzewidywań zarządu spółki wynik ten zostanie zapewne co najmniej powtórzony. – Musimy wzmocnić niektóre połączenia. Nie byłoby to możliwe z wykorzystaniem wyłącznie 20 sztuk ezt Flirt 3. Z tego powodu od poniedziałku niektóre połączenia w relacji Łódź Fabryczna – Łódź Widzew – Zgierz będą obsługiwane nowo zakupionymi pojazdami Impuls 2 – uzasadnia prezes ŁKA Janusz Malinowski.

Nowy w ŁKA typ zespołu trakcyjnego zadebiutuje w obsadzie pociągu odjeżdżającego ze stacji Łódź Widzew do Zgierza o 5.20. W przeciwnym kierunku wyruszy o 6.19, a następnie znów z Widzewa o 6.40. Kolejny odjazd ze Zgierza (7.11) będzie już kursem bezpośrednio do stacji Łódź Fabryczna.

Uwolnione w ten sposób Flirty zostaną wykorzystane do zwiększenia pojemności składów na innych trasach, przede wszystkim do Sieradza. – Od poniedziałku w podwójnym zestawieniu pojadą pociągi: Sieradz – Zgierz, odjazd o 5.34, Sieradz – Łódź Widzew, odjazd o 6.54 i Łódź Widzew – Sieradz, odjazd o 18.22 – informuje rzecznik przewoźnika Marta Markowska.

Możliwe jest też pojawienie się Impulsów na niektórych połączeniach obsługujących łódzką Kolej Obwodową (Łódź Widzew – Łódź Chojny – Łódź Kaliska). Od 9 grudnia nowe zespoły trakcyjne zostaną natomiast – zgodnie z pierwotnym planem – skierowane do obsługi połączeń na linii nr 12 Skierniewice – Łowicz, a także do wzmacniania obsługi wybranych dotychczasowych połączeń. – Wraz z dostawami kolejnych pojazdów w przyszłym roku oferta będzie się sukcesywnie zwiększała – zaznacza prezes. W drugim etapie budowy systemu ŁKA przewoźnik rozpocznie także obsługę tras ze stolicy regionu do Tomaszowa Mazowieckiego i Radomska.

– Zgodnie z kontraktem odebraliśmy cztery pojazdy. Posiadają one wszelkie niezbędne zezwolenia i są gotowe do jazdy z pasażerami – informuje prezes. Gotowe jest również przeznaczone do ich obsługi zaplecze w obiektach PKP Cargo na Olechowie, w którym toczą się już tylko prace porządkowe.

W grudniu, a następnie w przyszłym roku, ŁKA poszerzy także ofertę pociągów do Warszawy. Łącznie w 2019 r. oferta przewozowa spółki wzrośnie o ponad 14%. – Będzie to rok przejściowy: część nowego taboru będzie jeszcze przechodziła testy. Pełne efekty dostawy 14 ezt skonsumujemy w latach 2020-2021. Dynamika wzrostu przewozów będzie wtedy większa – zapewnia Malinowski. Liczba pasażerów przewiezionych w 2020 r. ma wynieść 7,5 mln, a w kolejnym – 8,5 mln. W roku 2023 ŁKA spodziewa się osiągnąć pułap 10 mln pasażerów.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 89650.html
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

Moje pierwsze wrażenia z piątkowoporannej podróży Impulsem.
Generalnie Impuls poza niuansami i oczywiście większą ilością miejsca nie posiada znaczących różnic. Największe z nich to chyba ustawienie miejsc, bo dla przykładu wszystkie miejsca w końcowych częściach składu - tam akurat siedziałem, by z tobołkami mieć najbliżej do wyjścia - są ustawione przodem do odpowiednich kabin. Po drugie, zapowiedzi głosowe. Podoba mi się pomysł z pojawieniem się anglojęzycznych komunikatów, ale sam głos - pewnie zautomatyzowany - zdaje się być trochę drażniący, jednak jeśli częściej będę trafiał na Impulsy, to pewnie się przyzwyczaję. Na razie uważam, że we Flirtach wyglądało to trochę lepiej (formuła początkowa mogłaby przydać się też w Impulsach i - przynajmniej na niektórych stacjach - przypomnienie o obowiązku posiadania ważnego biletu).
Trochę też dziwne, ale może i rozsądne z punktu widzenia obstawy, że Impuls był na kursie Łódź-Skierniewice planowy odjazd z dw. Fabrycznego o... 8:48 :shock: Z pewnością przydałby się w szczycie oblężenia, chociażby o 16:42. Nie ja jednak decyduję ;)

Życzę wszystkim Użytkownikom pogodnych Świąt (mimo pochmurnej pogody) i obfitego w szczęście i pomyślność nowego, 2019 roku. ;)
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: BB93 »

Myślę, że po prostu jest taki obieg. Skład przyjeżdża ze Zgierza przed 8 i później przechodzi na 8:48 na Skierniewice.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kpc21 »

Zdaje się, że były tu kiedyś dyskusje na temat połączeń do Berlina...

Zauważyłem całkiem fajną i nie tak złą cenowo (szczególnie jeśli porównać to z biletami na BWE kupowanymi w ostatniej chwili) opcję na dojazd tam w trybie nocnym – można być na miejscu na rano.

1. Dojeżdżamy ŁKA do Łowicza lub Kutna.
2. Wsiadamy w TLK Uznam (Łowicz 23:14, Kutno 23:48). W obecnym rozkładzie między Poznaniem a Szczecinem nie jedzie on standardowo przez Krzyż, lecz przez Kostrzyn. Nie jestem tylko pewien, czy to tak na stałe czy tylko chwilowo przez jakieś remonty. Kupujemy bilet na kuszetkę, a w cenie kuszetki jedziemy wagonem sypialnym, bo w tym pociągu jako kuszetki jadą zdeklasowane wagony sypialne.
3. Wysiadamy w Kostrzynie o 5:00. Tam wsiadamy w lokalny pociąg do Berlina o 6:02 (a jeśli zdążymy z przesiadką – to można nawet w ten o 5:02).
4. O 7:30 docieramy na Ostkreuz. Jeśli nam się uda – to już o 6:30.
5. Mamy od rana w Berlinie czas na załatwianie tego, co mamy do załatwienia, zwiedzanie, cokolwiek. A równocześnie nie jesteśmy zmęczeni tłuczeniem się po nocy PolskimBusem (w zasadzie Flixem, ale nadal obsługuje to, chyba, Souter Holding) czy tym konkurencyjnym autobusem uruchamianym przez DB.

Koszty...

ŁKA Łódź Kaliska 21:21 – Kutno 22:43 : 16,10 zł

TLK Uznam Kutno 23:48 – Kostrzyn 5:00 :
– bilet : 68 zł
– miejscówka na kuszetkę : 65 zł

NEB Kostrzyn 6:02 – Berlin Ostkreuz 7:28 : 11,80 euro = ok. 50 zł

Tylko:
– student do 26 lat bądź doktorant do 35 lat za przejazd do Kostrzyna (nie licząc miejscówki na kuszetkę) płaci połowę ceny
– cenę tego przejazdu można jeszcze o kilka złotych obniżyć dzięki ofercie Wspólny Bilet (przejazd z Łodzi aż do Kostrzyna musi być na jednym bilecie)
– bilet z Kostrzyna do Berlina obejmuje dojazd do punktu docelowego komunikacją miejską w Berlinie (w strefach A i B) – oszczędzamy te 3 euro za bilet
– nie wiem, czy to nadal się dzieje, ale jeszcze nie tak dawno były praktykowane pewne nieoficjalne sposoby na jeszcze większe obniżenie ceny przejazdu z Kostrzyna do Berlina, bodaj działały tam jakieś starsze panie udostępniające ludziom bilety okresowe na okaziciela
– jeśli bilet na Uznama kupimy z odpowiednim wyprzedzeniem, zaoszczędzimy 30% ceny biletu korzystając z oferty Wcześniej-Taniej (nie jestem tylko do końca pewny, czy ona łączy się ze Wspólnym Biletem)

Łącznie w najdroższej opcji wychodzi to nas ok. 200 zł. W opcji studenckiej – ok. 150 zł. Z tym, że 65 zł za kuszetkę to tak naprawdę żadna strata, bo inaczej musielibyśmy pojechać do Berlina dzień wcześniej i zapłacić za nocleg. Który raczej nie kosztowałby nas mniej, pewnie nawet jakiś hostel dla imprezowiczów ulokowany w niepewnej dzielnicy wyjdzie podobnie.

Okej, sprawdziłem, najtańsze miejsca w hostelach wychodzą gdzieś po 45 zł. No to niech nas to tak naprawdę wyjdzie 150 zł... Bilet na BWE z Kutna do Berlina to w najtańszej opcji 29 euro, a więc ze 120 zł. A biletu w takiej cenie na BWE raczej nie dostaniemy kupując go w ostatnim tygodniu przed odjazdem. Jeśli będziemy mieć szczęście, trafi się bilet za 39 euro, czyli za jakieś 160 zł. Jeśli chodzi o autobusy, złote czasy już minęły, PolskiBus ze swoimi promocjami się skończył, i teraz za bilet z Łodzi do Berlina na nocny autobus trzeba zapłacić jakieś 80 zł. Tylko albo marnujemy na dojazd cały poprzedni dzień (na dzienny autobus bilet jest nieco tańszy, wychodzi jakieś 60 zł), albo tłuczemy się po nocy autobusem.

A dla super oszczędnych jest opcja bez kuszetki, ale to już chyba lepiej pojechać autobusem. Nie ryzykuje się, chociażby, utraty bagażu, i nie trzeba się przesiadać. Nie wiem, jak jest z zapełnieniem tych autobusów, ale np. mnie – o ile mam obok siebie wolne miejsce – autokarami na dłuższe trasy jeździ się bardzo dobrze. I sam nie uważam przejazdu niezmodernizowanym wagonem TLK za bardziej komfortowy. Może ewentualnie poza sytuacją, gdzie porównamy pełny autobus z zapełnionym tylko do połowy wagonem TLK, a już szczególnie sytuacją, gdzie w TLK mamy dwie osoby na przedział, więc da sie całą długość ławki wykorzystać jako łóżko.

Warto by było wiedzieć, czy ten Uznam przez Kostrzyn to tylko chwilowa "promocja" spowodowana jakimś remontem, czy to tak na stałe. Bo jeśli na stałe, to jest to opcja mająca dużo sensu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: kuba_łódź »

Do 8 lutego trwają konsultacje nad projektem rozkładu jazdy 2019/2020 :arrow: https://bip.lodzkie.pl/ogloszenia/komun ... nia-2019-r.
Kamil.2
Stały bywalec
Posty: 255
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Kamil.2 »

W Bedoniu jak na Niciarnianej w Łodzi? Władze gminy Andrespol chcą budować tunel.

Sąsiadująca z Łodzią gmina Andrespol planuje budowę tunelu pod przejazdem kolejowym w Bedoniu. To pierwsza stacja kolejowa za Łodzią w kierunku Warszawy.
Obecnie kierowcy samochodów, oczekują na przejazd w tym miejscu nawet kilkadziesiąt minut.
https://www.radiolodz.pl/posts/51136-w- ... BRSGA4m548
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: kuba_łódź »

O tunelu na Brzezińskiej mówi się już od dłuższego czasu, jak widać wreszcie uda się go zrealizować :)

Moim zdaniem to kolej dała tutaj ciała, przy remoncie linii w 2006/2007 roku mogli od razu zbudować bezkolizyjne przejazdy i dostać na to jeszcze kasę z UE.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: TramMomentyStudenta »

kuba_łódź pisze:
wt 13:53, 05 mar 2019
O tunelu na Brzezińskiej mówi się już od dłuższego czasu, jak widać wreszcie uda się go zrealizować :)
Piszę to blisko 4 lata później, ale jak wszystko pójdzie dobrze, to w ciągu półtora roku na tej trasie powstaną dwa tunele. Ale ja dziś nie o tym.
Z pewnego powodu miałem dziś przyjemność być w Katowicach. Otóż na dworcu głównym, w oczekiwaniu na powrót, trafiłem wzrokiem na pociąg relacji Gliwice - Częstochowa, obsługiwany przez... 6-członowy Impuls. Wiem, tutaj jest cała wielka aglomeracja, która liczy dobrze ponad 2 mln mieszkańców plus sama Częstochowa ma powyżej 200 tysięcy, więc tutaj mówimy o potężnych potokach nawet biorąc pod uwagę fakt, że jest sobota, ale mając na uwadze, że wszędzie potoki pasażerskie rosną, to myślę, że można byłoby pomyśleć u nas o 4-członówkach. Wystarczyłoby ich z siedem-osiem głównie po to, by obsługiwać najbardziej kluczowe trasy w szczytach, czyli zapewne Sieradz, Łowicz, Kutno czy Skierniewice, zależnie od rozkładu jazdy na danym obszarze. To oczywiście tylko moje zdanie, którego niestety Pani Osińska nie podziela. :roll:
Tomasz Ł.
Bywalec
Posty: 237
Rejestracja: ndz 14:12, 13 maja 2018
Lokalizacja: Janówka k / Łodzi

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: Tomasz Ł. »

Wizualizacja tunelu w Bedoniu

https://fb.watch/gqrBqAwylx/
Obrazek
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Kolej w regionie łódzkim.

Post autor: prof_klos »

Tymczasem w Pabianicach powstaje i ma się ku zakończeniu, przystanek Pabianice Północ, zlokalizowany przy przejeździe przez ulicę Lutomierską.
Jednocześnie co jakiś czas pojawia się kwestia budowy wiaduktu pod tą ulicą. Sprawa polityczna. Jedni walczą, drudzy "uwalają", trzeci obiecują. I tak od dekady. A sprawa jest zaiste piekląca, gdyż na przejeździe tym znajduje się wciąż budka dróżnika, która przy obecnym ruchu pociągów zamyka ruch nieraz na 15 minut. A jeszcze gorzej jest w obrębie przejazdów wokół pabianickiej stacji kolejowej, przy ulicach Torowej i Wspólnej, gdzie dodatkowo dochodzi częsty ruch manewrowy, a obok, równolegle biegnie główna ulica Łaska, co powoduje, w przypadku dłuższego zamknięcia, kompletny zator.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ODPOWIEDZ