Strona 1 z 28

Kolej w regionie łódzkim.

: wt 14:54, 19 lip 2005
autor: Michał
Dzisiaj jechałem pociągiem osobowym (EN57-638) w malowaniu niebiesk-żółtym (kiedyś malowanie tylko ZPR Bydgoszcz, dziś już są w całej Polsce EZT w takim malowaniu). Na trasie Sieradz - Łódź (i wydłużonych wariantach Ostrów Wlkp. - Sieradz - Łódź - Łowicz) jeździ dużo EZT po rewizji. (siedzenia a'la neoplan, diodowe wyświetlacze, itp.) Akurat jechałem "kiblem". Mimo ogólnego hałasu siedzenia były w ogóle nie poniszczone i bardzo wygodne. Zapełnienie to około 80% co w dzisiejszych czasach w PKP jest rewelacją. Obrazek Wypowiedzcie sie o kolei w regionie łódzkim.

: wt 15:15, 19 lip 2005
autor: liszek
Ja też bardzo często jeźdzę ta trasą ŁÓDŹ KALISKA-SIERADZ. Ten kibelek o którym piszesz często jest na lini ŁÓDŹ KALISKA-KUTNO. Najlepsze EN-57 jedzą w kolejach mazowieckich zwlaszcza jeden z monitoringiem i WC próżniowymi. Tak wogóle myślę , żę w woj.łódzkim kolej nie jest taka zła. Trasa z Łodzi do Sieradza jest najbardziej uczęszczaną trasą w woj.łódzkim. Prawie tak jak trasa ze Skierniewic. Za rok ma byc nowy zestaw etz niskopodlogowy 3 członowy troszke mniejszy niż ma WKD ale podobny. Będzie jeździł albo do Sieradza albo do Skierniewic. Większe prawdopodobieństwo, że do Skierniewic bo tam mają przebudowywać całą magistrale kolejową.

: pt 00:02, 22 lip 2005
autor: Michał
Od czasu nowego rozkładu jazdy stoją na stacji w Sieradzu o pewnych godzinach EN57,EN57 i EN57x2. Co dziwne zlikwidowano następne połączenia (teraz oprócz pośpiesznych do Łodzi jeździ około 10 pociągów) a wtedy rzadko kiedy można było zobaczyć 2 pociągi na dworcu teraz są aż 4. Buntowali sie ludzie, że zlikwidowano o 11:10 połączenie z Łodzią i ludzie nie mają jak do pracy dojeżdżać tylko po to aby EN57 zajmowały kolejne tory na sieradzkiej stacji. Na przykład gdy pociąg przyjeżdżał 7:45 to odjeżdżał 11:10 a teraz dopiero odjedzie 15:10 co jest totalną głupotą. No cóż... to jest PKP Obrazek

: pn 19:26, 01 sie 2005
autor: liszek
No ładnie tyle nam postów "pozjadało" ale nic trzeba pisać Obrazek

: pn 01:29, 08 sie 2005
autor: szymon5444
Teraz w wielu wagonach jest zapowiadanie stacji przez kierownika pociągu. Czy nadal się remontuje wagony i montuje głośniki w środku?

: pn 20:31, 08 sie 2005
autor: Michał
Chyba nie. Kiedyś kursował ED72 na trasie Łódź - Poznań. Taki kibel w wersji deluxe. I tam zapowiadali przystanki a po pociągu chodzili sprzedawcy i oferowali różne słodycze, kawe itp.

: pn 21:16, 08 sie 2005
autor: liszek
szymon5444 pisze:Teraz w wielu wagonach jest zapowiadanie stacji przez kierownika pociągu. Czy nadal się remontuje wagony i montuje głośniki w środku?

Remonty są jednak nie jest ich bardzo wiele jak bedziesz miał okazje to przejedź się pociągiem do Warszawy z Łodzi tam jeźdżą wyremontowane wagony z nowym i milym dla oka wnętrzem. Co do głośników są one montowane i przed każdą zstacją ok 5 minut wcześniej podróżni są informowani o stacji do której się zbliżają. Nawet jest przypomnienie aby nie zapomnieć swojego bagażu. W przedziałach panuje nowoczesna kolorystyka a nie ta komunistyczna co kiedyś. Nie jest to może intercity ale naprawde chcialbym aby wszystkie pociągi miały tak wyposażone wagony.

A propos ED 72 pociągi zaczęto prdukować po tym jak pomyślano o przewozach psażeroskich typu REGIO PLUS(pewno wiecie co to takiego :D ) Wyglądem przypomninają one z daleko EN-57 . ED-72 posiadają nawet 1 klasę(ostatnio widziałem takie cudo w toruniu 2 tygodnie temu) posiadają firanki i wygodne fotele. Przedziały te przypominają trszoke bezprzedziałowe wagony IC ale tylko troszke. Jednak ED-72 jest coraz mniej psują się no i zlikwidowano bardzo połączeń typu REGIO PLUS np Łódź Kaliska - Sieradz a szkoda bo sie szybciej jechało :(

: śr 02:14, 10 sie 2005
autor: szymon5444
Czy w regionie mamy jakies autobusy szynowe?Gdzie i ile ich jest i jakie typy, jeśli są.

: śr 11:00, 10 sie 2005
autor: Michał
Łódzkie nie ma żadnych autobusów szynowych Obrazek Głównie dlatego, że prawie cała sieć kolejowa w łódzkim jest zelektryfikowana.

: śr 20:08, 10 sie 2005
autor: liszek
Zgadza się w woj. łódzkim nie ma szynobusów bo są one zbędne ponieważ prawie wszystkie linie są zelektryfikowane. Jednak przydalby się jakiś nowy ETZ. PESA ostanio wprowadziłą elektroszynobus ale i tak go nie kupią do woj. łódzkiego

Wspomnienia z wakacji - Bieszczady 2005.

: pt 13:50, 02 wrz 2005
autor: w.o.d.z.i.r.e.j
Jak wynika z mapy
"Linie kolejowe zarządzane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
oraz inne spółki grupy kapitałowej PKP",
dostępnej dla wszystkich pod adresem:

http://www.plk-sa.pl/en/00spolka/mapa/plk_mapaPolski.html

w województwie łódzkim są dwa szlaki kolejowe niezelektryfikowane.

Są to:
szlak 24:
Piotrków Trybunalski - Bełchatów - Rogowiec

Obenie nie jest tutaj prowadzony ruch pasażerski a jedynie towarowy do elektrowni i kopalni Bełchatów.
Z powodzeniem można tutaj wprowadzić autobus szynowy z silnikiem spalinowym, jaki dowoził by pasażerów z Piotrkowa Tryb. do Bełchatowa i ewentualnie dalej do Rogowca.

szlak 25 (fragment)
Tomaszów Mazowiecki - Jeleń - Bratków - Opoczno - Nałęcz - Końskie -
- Stąporków - Bliżyn - Skarżysko Kamienna

Obecnie kursują tą trasą pociągi stosunkowo rzadko.
Z Tomaszowa Maz. do Opoczna, oraz z Tomaszowa Maz. do Skarżysko Kamiennej, przez Opoczno.
Z powodzeniem można tutaj wprowadzić autobus szynowy z silnikiem spalinowym, albo zestaw dwóch autobusów szynowych o napędzie spalinowym, ukrotnionym.
Byłoby to znacznie tańsze rozwiązanie niż stosowane obecnie.
Teraz skład pociągu, to przeważnie SM-42 i 2 lub 3 wagony typu "Bonanza".

A jeszcze nie tak dawno temu istniało bezpośrednie połączenie z Łodzi Fabrycznej, przez Tomaszów Maz. i Opoczno, do Skarżysko Kamiennej. bez konieczności przesiadki w Tomaszowie Maz.
W mieście tym zmieniano jedynie lokomotywę z elektrycznej na dieslowską.

Pozdrawiam.

Podczas mojej podróży w Bieszczady, w ubiegłym miesiącu,
skorzystałem z kolei jako środka podróży.

Cel podróży: Sanok. (Dalej PKS'em do Polańczyka Obrazek )

Na bilecie mam napisane 649 km Obrazek

O godzinie 4.51 odjazd pociągu "Mazur" z Łodzi Fabrycznej przez Warszawę.
Przyjazd do Warszawy Centralnej o godzinie 6.50.

O godzinie 7.20 odjazd pociągu "Solina" z Warszawy Centralnej do Zagórza, przez Sanok.

Na miejscu w Sanoku byliśmy o godz. 18.37 Obrazek

Jechaliśmy prawie cały dzień ale fajnie było.
Jeszcze nigdy nie jechałem tak długo pociągiem.
Sporo czasu traciliśmy na postoje podczas których zmieniano kilka razy lokomotywy z elektrycznej na spalinową i odwrotnie Obrazek
Ponadto w miejscowości Przeworsk rozdzielono pociąg na dwa.
Jeden pojechał razem z nami w stronę Zagórza, natomiast drugi pomknął przez Jarosław i Przemyśl do granicy Polsko - Ukraińskiej w Medyce a dalej aż do Odessy (Już od Warszawy w składzie znajdowały się dwa ukraińskie wagony co można było od razu poznać po ich charakterystycznym wyglądzie).

A oto przebieg naszej trasy:

Etap 1: (lokomotywa elektryczna)

Łódź Fabryczna - Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów, Warszawa Zachodnia - Warszawa Centralna.

Etap 2: (lokomotywa elektryczna)

Warszawa Centralna - Warszawa Wschodnia, Pilawa, Dęblin - Lublin.

Etap 3: (lokomotywa spalinowa)

Lublin - Kraśnik - Stalowa Wola Rozwadów.

Etap 4: (lokomotywa elektryczna)

Stalowa Wola Rozwadów - Łętownia, Leżajsk - Przeworsk.

Etap 5: Rozdział wagonów, podział na dwa pociągi.

A - Do Odessy przez Jarosław, Przemyśl, Medykę.
B - Do Zagórza przez Łańcut, Rzeszów, Strzyżów n/Wisłokiem, Jasło, Krosno, Sanok.

Etap 6: (lokomotywa elektryczna)

Przeworsk - Łańcut - Rzeszów.

Etap 7: (lokomotywa spalinowa)

Rzeszów - Strzyżów n/Wisłokiem, Jasło, Krosno, Zarszyn - Sanok (ostatnia stacja przed Zagórzem).

Zwiedziłem kawał świata Obrazek

PS. Z Łodzi do Warszawy "Mazur" Jechaliśmy eleganckim wagonem 2 klasy, bezprzedziałowym, z fotelami lotniczymi i przedziałem na rowery.

Z Warszawy do Sanoka "Solina" było troszkę gorzej.
Urywająca się śmietniczka, brak wody w toalecie... Ale spoko, Polak wytrzyma wszystko Obrazek

Aha... Z Zagórza przez Szczawne Kułaszne, Komańczę i Łupków letnisko jedzie w weekendy szynobus do miasteczka Medzialborce na Słowacji.
Osobiście nie jechałem, ale fajnie, że można sobie szynobusem PKP wyskoczyć za granicę Obrazek

Z Zagórza przez Uherce, Ustrzyki Dolne i Krościenko dwa razy w ciągu dnia (przez cały rok) jeździ pociąg osobowy PKP do Ukraińskiego miasteczka Chyrow.

Pozdrawiam.

Od moderatora: Nie należy pisać dwóch postó w cazasie, krótszym, niż 48h. Jeśli chcesz coś dodać, a Twój post jest ostatni w temacie, to użyj funkcji "zmień". Sklejone. Pozdrawiam.

: sob 10:21, 03 wrz 2005
autor: liszek
Chciałem powiedzieć, że spotkała mnie miła niespodzianka jechałem nie tak dawno przez Zduńską Wole i zauważylem, że została tam odnowiona stacja kolejowa. Niby nic ale cieszy mnie to bo małe stacje u nas w Polsce są zazwyczaj brudne i brzydkie. Na budynku widnieje napis- Zduńska Wola miasto naradzic i chrztu Maksymiliana Kolbego. Bardzo dobry pomysł na promowanie i zapoznawanie z historią tego miasta.

P.S

Dodam jeszcze , że w Tomaszowie Mazowieckim też jest ładnie odremontowany dworzec co umila czas oczekiwaia na pociąg Obrazek

: sob 12:55, 03 wrz 2005
autor: Michał
Dworzec w Zduńskiej Woli był wyremontowany około miesiąc temu. Podobno ma większość standartów UE. No no ciekawe Obrazek

: sob 13:21, 03 wrz 2005
autor: w.o.d.z.i.r.e.j
Ostatnio przejeżdżałem pociągiem m. in. przez Lublin.
Bardzo ładny jest tam dworzec kolejowy.
Ładna kostka brukowa, ładne trawniczki i ładny budynek dworcowy, świeżo odremontowany.
A nieopodal dworca stoją sobie dwa nowe szynobusy PESA.

: sob 17:58, 03 wrz 2005
autor: liszek
Temat jest o kolei w woj. łodzkim...

Od administratora: Ale to było jednie porównanie dworca w Lublinie do dwórców w regionie łódzkim. Już się tak nie czepiaj. Obrazek

: ndz 20:09, 04 wrz 2005
autor: w.o.d.z.i.r.e.j
Tak właśnie, to było porównanie.
Ponadto na stronie głównej www.lfk.er.pl
w spisie forów, obok linku do forum "Kolej",
jest napisame:
"Rozmowy na temat kolei w regionie łódzkim i w Polsce".
Stąd właśnie taka a nie inna treść mego postu Obrazek
Pozdrawiam.

: pn 09:49, 05 wrz 2005
autor: liszek
No zgadzam się ale to jest temat odnośnie kolei w woj.łódzkim a jest on w dziale o Kolei "rozmowy na temat kolei w regionie łodzkim i w w Polsce" oznacza to że możemy zakładać tematy odnośnie kolei w łódzkim i w Polsce a nie pisać gdzie tylko się chce jeśli mamy być już tacy dokładni Obrazek

Ale oki dojamy sobie już z tym luuuz ale jak co to zakładajcie nowe tematy będzie milej i lepiej Obrazek

: pn 17:15, 05 wrz 2005
autor: w.o.d.z.i.r.e.j
OKI Obrazek
Pozdrawiam...

: wt 17:55, 06 wrz 2005
autor: liszek
Przykra wiadomość dla podróżujących do Wa-wy. Remont mający na celu przyspieszenie podróży do stolicy zostanie przesunięty narazie na nieznany termin powód brak pieniędzy UE daje chyba 70% ale swoje też trzeba dołożyć niestety nie ma kasy szkodaaaaaaaaaaaaaaaa

: sob 17:43, 10 wrz 2005
autor: rkplodz
Michal_sieradz pisze:Chyba nie. Kiedyś kursował ED72 na trasie Łódź - Poznań. Taki kibel w wersji deluxe. I tam zapowiadali przystanki a po pociągu chodzili sprzedawcy i oferowali różne słodycze, kawe itp.

Poźniej jeździł na Reymoncie przez rok, na szczęście zamienili go na skład tradycyjny bo mimo całych modernicacji kibel pozostaje kiblem Obrazek
w.o.d.z.i.r.e.j pisze:Ostatnio przejeżdżałem pociągiem m. in. przez Lublin.
Bardzo ładny jest tam dworzec kolejowy.
Ładna kostka brukowa, ładne trawniczki i ładny budynek dworcowy, świeżo odremontowany.
A nieopodal dworca stoją sobie dwa nowe szynobusy PESA.

No ładny, w środku też, OIDP jest zabytkowy i stąd pieniądze na renowację. Ale mogę się mylić

Od moderatora Liszek:Pamiętaj nigdy nie pisz 2 postów jeden po drugim, jeśli chcesz coś dodać to zmień swój ostatni post