Strona 3 z 3

: sob 19:38, 29 paź 2011
autor: Berlietowicz
Z tego co widziałem to już całe ogrodzenie jest zmontowane...

: śr 16:21, 07 gru 2011
autor: Urbi59

: śr 22:09, 07 gru 2011
autor: berger.m
Co ma być? Umowa jest podpisana, prace trwają. Dworzec Łódź Fabryczna. 'Kryzys nie zagrozi budowie' (Gazeta.pl Łódź).

: śr 22:34, 07 gru 2011
autor: Kpc21
A przy Fabrycznym - zamknęli Węglową na odcinku od POW do Knychalskiego. Wykonawca robi jakieś odwierty.

: pn 22:26, 07 maja 2012
autor: Adamix
Jak pewnie większość osób wie, dziś rozpoczęły się konsultacje społeczne w sprawie NCŁ. Z ciekawostek komunikacyjnych:
- planowana jest tramwajowa pętla uliczna POW-Składowa-Kilińskiego-Narutowicza, co ma pozwolić swobodnie korygować ilość linii i pojazdów kursujących w okolicy nowej Łodzi Fabrycznej
- ZDiT rozważa obsługę nowego dworca przez nawet 64 pojazdy KM na godzinę
- determinacja władz do wybudowania Nowotargowej jest spora. Nie wiadomo tylko jak i gdzie miałaby się ona kończyć na południe od Piłsudskiego...

Czy ktoś z forumowiczów wybiera się na warsztaty w sobotę i mógłby zdać relację na forum?

: pn 23:13, 07 maja 2012
autor: tomass94
Adamix pisze:- determinacja władz do wybudowania Nowotargowej jest spora. Nie wiadomo tylko jak i gdzie miałaby się ona kończyć na południe od Piłsudskiego...
W studium zagospodarowania przestrzennego na mapce z obwodnicami miejskimi ta najbardziej wewnętrzna obejmuje w okolicy NCM Uniwersytecką, Nowotargową i za Piłsudskiego włącza się w Kilińskiego i prowadzi aż do Broniewskiego.
Adamix pisze:- ZDiT rozważa obsługę nowego dworca przez nawet 64 pojazdy KM na godzinę
Ogólnie pojazdy KM, czy tramwaje?
Bo obecnie jest tam 3[1] + 3[4] + 3[5] + 3[7] + 6[9] + 8[12] + 6[13] czyli 32, jeśli uwzględnić oba kierunki, to mamy właśnie 64, a jeszcze tramwaj na Nowowęglowej, więc przydałoby się doprecyzować o co ZDiT chodziło ;)

: pn 23:51, 07 maja 2012
autor: Adamix
tomass94 pisze:W studium zagospodarowania przestrzennego na mapce z obwodnicami miejskimi ta najbardziej wewnętrzna obejmuje w okolicy NCM Uniwersytecką, Nowotargową i za Piłsudskiego włącza się w Kilińskiego i prowadzi aż do Broniewskiego.
Co jest bzdurą, bo na północy zakorkuje się na Rondzie Solidarności, a na południu nagłe zwężenie do 1 pasa - wg dość niedokładnej mapki prezentowanej na spotkaniu w okolicach Prokuratury. Tak zabudowa jest dość gęsta, konieczne byłyby wyburzenia. Jakby się nie dało doprowadzić ruchu do Śmigłego-Rydza zamiast pchać w wąską Kilińskiego...
tomass94 pisze:Ogólnie pojazdy KM, czy tramwaje?
Bo obecnie jest tam 3[1] + 3[4] + 3[5] + 3[7] + 6[9] + 8[12] + 6[13] czyli 32, jeśli uwzględnić oba kierunki, to mamy właśnie 64, a jeszcze tramwaj na Nowowęglowej, więc przydałoby się doprecyzować o co ZDiT chodziło ;)
Padło "pojazdy". Ale żadnych szczegółów komunikacyjnych dziś nie było, stąd moje pytanie czy ktoś z forumowiczów będzie w sobotę i mógłby napisać co ustalono?

: czw 19:03, 21 cze 2012
autor: Urbi59
Dworzec Łódź Fabryczna. Znamy ostateczny projekt [WIZUALIZACJA]

Koniec domysłów, szeptania na korytarzach i wymieniania się nieoficjalnymi szkicami. Dzisiaj poznaliśmy ostateczny wygląd nowego dworca Łódź Fabryczna.

O godz. 10 w auli Międzynarodowych Targów Łódzkich rozpoczęła się konferencja naukowa "Dworzec Łódź Fabryczna - przyszłość i wyzwania". Biorą w niej udział przedstawiciele Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, magistratu, kolei i wykonawcy robót. Tam pokazano koncepcję nowego dworca, którą zaakceptowali wszyscy: inwestorzy, projektanci i wykonawcy.

Więcej... http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,11981374,Dworzec_Lodz_Fabryczna__Znamy_ostateczny_projekt__WIZUALIZACJA_.html#ixzz1yRqv59BI

: pn 14:16, 02 lip 2012
autor: SzK
Urbi59 pisze:O godz. 10 w auli Międzynarodowych Targów Łódzkich rozpoczęła się konferencja naukowa "Dworzec Łódź Fabryczna - przyszłość i wyzwania".

Taak, konferencja naukowa. To raczej konferencja propagandowa.
Znany wszystkim jako były prezes MPK, pan P. Dziwisz, Dyrektor Projektu PKP PLK, swoją wypowiedź rozpoczął od stwierdzenia "dworzec multimedialny". Pani Hania się pouśmiechała. Pan architekcik poskakał z mikrofonem. I tyle.

: czw 15:04, 13 wrz 2012
autor: Urbi59
PRACE ZIEMNE ROZPOCZĘTE

13 września w godzinach porannych rozpoczęły się prace ziemne przy wykopie pod budowę stacji Nowa Łódź Fabryczna. Wykop jest realizowany w tradycyjnej metodzie. W pierwszym etapie prace mają charakter wstępny i polegają na zdejmowaniu wierzchniej warstwy ziemi. W tym celu używane są: koparka i ciężarówki. Generalny Wykonawca zamierza w kolejnych dniach stopniowo zwiększać zakres prac oraz ilość używanego sprzętu i zaangażowanych pracowników.

http://www.dworzec.lodz.pl/pl/news/pokaz/4064/Prace_ziemne_rozpoczete

: pn 18:07, 17 gru 2012
autor: Urbi59
PLK: budujemy ściany nowej Łodzi Fabrycznej

Rozpoczyna się budowa ścian szczelinowych łódzkiego dworca podziemnego – ogłosił na dzisiejszej konferencji prasowej Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy CRI PKP PLK. To kolejny etap budowy Łodzi Fabrycznej – potrwa około 6 miesięcy.

– Plac budowy nowego dworca jest przygotowany do rozpoczęcia kolejnych części inwestycji – powiedział Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. – Budowniczy będą teraz stawiać ściany szczelinowe – dodał.

– Wybraliśmy technologię stosowaną z powodzeniem od kilkudziesięciu lat w Polsce i na świecie. Polega ona na stawianiu ściany w przygotowanej wcześniej szczelinie – tłumaczył Marcin Zaręba, dyrektor kontraktu konsorcjum TORPOL – Astaldi – PBDiM – Intercor realizującego inwestycję.

Więcej: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11587/PLK-budujemy-sciany-nowej-Lodzi-Fabrycznej.html

: sob 13:01, 25 kwie 2015
autor: Mat
Niedługo zostanie ogłoszony przetarg w związku z programem Łódzkie Laboratorium Komunikacyjne. Wiąże się on z nawet kilkuletnimi badaniami "preferencji komunikacyjnych", przede wszystkim kolei i multimodalnego dworca Łódź-Fabryczna.
Artykuł

: wt 08:58, 27 paź 2015
autor: Mat
[url][/url] pisze:Łódź Fabryczna: Jest ciągłość torów. W środę pociąg testowy.

W środę na podziemny dworzec Łódź Fabryczna dotrze pierwszy pociąg. Skład nazwany szumnie „Expressem Inwestycyjnym PLK” dotrze na podziemną stację przed południem z dworca Warszawa Centralna, by następnie po zmianie czoła pojechać przez Piotrków Trybunalski do Częstochowy.
Artykuł

Re: Multimodalny dworzec Łódź Fabryczna

: pn 09:40, 19 lut 2018
autor: kuba_łódź
Jak to wreszcie jest z wjazdem niezmodernizowanych EN57 na Fabryczny ? Raczej żaden z nich nie ma toalety z zamkniętym obiegiem, a dzisiaj rano ze Skierniewic jechały co najmniej 2 takie trupki. Czy konduktorzy zamykają toalety na Niciarnianej ?

Re: Multimodalny dworzec Łódź Fabryczna

: pn 10:48, 19 lut 2018
autor: Jordi
Oficjalnie mogą wjeżdżać, ale właśnie muszą być zamykane kible już po odjeździe z Widzewa. Jeśli kupska polecą w tunelu to idzie kara do PR za to.

Re: Multimodalny dworzec Łódź Fabryczna

: pn 11:55, 19 lut 2018
autor: Kpc21
kuba_łódź pisze:Jak to wreszcie jest z wjazdem niezmodernizowanych EN57 na Fabryczny ? Raczej żaden z nich nie ma toalety z zamkniętym obiegiem
Raz zdarzyło mi się jechać wyglądającym na niezmodernizowanego EN57 z Fabrycznego - i toaletę z zamkniętym obiegiem miał.

Re: Multimodalny dworzec Łódź Fabryczna

: pn 16:59, 19 lut 2018
autor: kuba_łódź
Akurat ten kibelek którym dzisiaj jechałem był zachowany w stanie oryginalnym, łącznie z kultową czerwoną dermą na siedzeniach. Ciekawe, czy aż tyle modern padło że wyjechały stare złomy ?