Zatrzymania i wykolejenia - spis

Podforum o wypadkach komunikacyjnych oraz o awariach pojazdów KM.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: TramMomentyStudenta »

Niemałą (i niemiłą, szczególnie, gdy końcówka tygodnia) niespodzianką okazało się dzisiejsze zatrzymanie ruchu na al. Politechniki, wywołane, uwaga, przez najnowszy funkcjonujący skład M8CN w ruchu.
http://gtlodz.eu/m/img-2796,38860.html
Czy wiadomo, co było przyczyną zatrzymania, przypuszczam, że usterka, ale z czym związana. Dziękuję za odpowiedź.
Dodam, że przed 16 w ogóle nie jeździło 15 i 16 przez al. Politechniki w kierunku Chojen. Czy miało to związek z nn. zatrzymaniem? Czy jeszcze gdzieś indziej się kotłowało?
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: eDragon55 »

Dziś znów był wypadek na Zgierskiej przy Świętej Teresy. 10 osób zostało rannych.
Jest to jedno z najczęściej wypadkowych skrzyżowań w Łodzi. Najlepiej jakby to skrzyżowanie było zamknięte (ślepe zakończenie Świętej Teresy).
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/10-r ... id,tm.html
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

Dzisiaj było zatrzymanie ruchu autobusów MPK na Palki z powodu awarii autobusu... turystycznego w rejonie Źródłowej w kierunku południowym.

Orientuje się ktoś może, jak wyglądał wtedy objazd?

Osobówką można było uciekać na starą Sporną, ale autobusu MPK jakoś tam nie widzę... Czyli jak? Pankiewicza, Wojska Polskiego, Źródłowa, Wierzbowa?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

Tymczasem zatrzymanie ma 53 przed Nowosolną, jadąc od Łodzi.

Zarządzono objazd przez... Kalonkę :)

Zatrzymanie:

Obrazek

Trasa objazdu:

Obrazek

Raczej nieczęsta jest sytuacja, w której linia całkowicie miejska na trasie objazdu wyjeżdża poza granice miasta.

Teraz pytanie za 100 punktów. Czy pasażer mający migawkę tylko na strefę miejską (czy jak tam się to teraz nazywa), na odcinek objazdu przebiegający poza granicami miasta musi skasować dodatkowy bilet?

Według przepisów taryfowych chyba tak.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

Poza tym krótszy objazd byłby przez Stoki i Pomorską do Nowosolnej, ale rozumiem, że nie chciano omijać przystanku przy Marmurowej, stąd pewnie objazd akurat przez Kalonkę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Karol »

Kpc21 pisze:Raczej nieczęsta jest sytuacja, w której linia całkowicie miejska na trasie objazdu wyjeżdża poza granice miasta.
Takie coś nie powinno w ogóle się zdarzyć...
Obrazek
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: kuba_bed »

Powymyślali sobie takie miasto i niedostosowany układ ulic to niech teraz inni cierpią - pozdrawiamy 100 lat planowania.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

Karol pisze:Takie coś nie powinno w ogóle się zdarzyć...
Dlaczego nie powinno? To granica miasta jest jakąś barierą nie do przebicia?

Nie unikniesz w żaden sposób tego, że czasem może dojść do zablokowania drogi - a jak dojdzie, to nie ma innego sposobu (poza - jeszcze gorszym - skierowaniem pojazdu w zatrzymanie), niż objazd. Jeśli najkorzystniejszy objazd przebiega poza granicami miasta - to dlaczego takiego nie zastosować?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: TramMomentyStudenta »

Moment. Jedynym sposobem na to, żeby nie ucierpieli pasażerowie to taki, żeby Łódź poszerzyć o Grabinę, Kalonkę itd. A co jeśli tam będzie zatrzymanie ruchu?
Poza tym raczej wątpię, aby przy takich szczególnych sytuacjach miały nagle następować kontrole biletów. Pomijając już to, że 3 z pięciu linii wariantowych 53 jeździ poza Łódź i duża część pasażerów tych linii ma jednak bilety pozamiejskie.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kuba »

Kpc21 pisze:Teraz pytanie za 100 punktów. Czy pasażer mający migawkę tylko na strefę miejską (czy jak tam się to teraz nazywa), na odcinek objazdu przebiegający poza granicami miasta musi skasować dodatkowy bilet?

Według przepisów taryfowych chyba tak.
Według mnie nie ma potrzeby dokasowywać innych biletów. W przepisach wyraźnie jest napisane: "Bilety strefy 1+2 uprawniają do przejazdów w granicach administracyjnych Miasta Łodzi oraz w granicach administracyjnych gmin, z którymi Miasto Łódź podpisało stosowne porozumienia międzygminne." Jeżeli zatrzymanie i objazd było na linii 53A no to, skoro to jest linia typowo miejska, nie jest objęte żadnym porozumieniem międzygminnym i nie obowiązują tam bilety strefy 2.

Chociaż z drugiej strony nie wiem czy MPK nie powinno zorganizować objazdu wyłącznie na obszarze Łodzi, bo inna gmina może się teoretycznie czepiać, że wjeżdżamy do niej jakąś obcą linią.
Swoją drogą ciekawe na ile przejezdna jest dawna pętla na wysokości przystanku Brzezińska-Karkonoska, bo może mogli w takiej sytuacji spróbować autobusy jakoś tam zawracać.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

Bardziej należałoby sprawdzić, do jakich przejazdów uprawniają bilety strefy 1 :)

Ale jak tak się tego trzymać, to w sytuacji, gdyby zdarzył się objazd przez teren gminy, z którą Łódź nie ma żadnego porozumienia międzygminnego (choć czy taka jest w ogóle?), w ogóle nie dałoby się nie jechać na gapę.

Co do Brzezińska/Karkonoska, to wtedy autobus nie dojechałby do Rynku Nowosolna, a dużo pasażerów potrzebuje dostać się właśnie tam. Szczególnie, że to były godziny ok. 21:30-22:00.

A inna gmina nie powinna się w żaden sposób czepiać. W sumie jeśli autobus nie będzie się w niej zatrzymywać na przystankach, to nie ma ona w ogóle nic do gadania. Przecież taki PolskiBus nie uzgadnia ze wszystkimi gminami przejazdów przez nie - uzgodnienia wymagają tylko zatrzymania na przystankach.

Poza tym to jest sytuacja wyjątkowa, objazd, i naprawdę nikt tu niczego czepiać się nie powinien. Ludzie z tamtych gmin przecież w tej sytuacji byli zapewne nawet wdzięczni MPK, że dowiozło ich bezpośrednio.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: eDragon55 »

Dziś o godzinie 6:58 na Przybyszewskiego miał miejsce wypadek z udziałem dwóch tramwajów (linia 2 i 7) i czterech samochodów. Pasażerka jednego z samochodów została ranna. Przyczyną było niewyhamowanie tramwaju linii 7 i najechanie na samochody. Motorniczowie skrażą się na problemy z hamowaniem tramwajów obsługiwanych pojedynczym wagonem. W zeszłym tygodniu był wypadek z udziałem pojedynczego wagonu na linii 4 a później podobno na wniosek mieszkańców ZDiT wrócił do składów. Tramwaje linii 7 w dni robocze są obsługiwane pojedynczym wagonem i MPK boi się, że będzie dochodzić do kolejnych wypadków.

Więcej o karambolu pod poniższym linkiem:
http://www.dzienniklodzki.pl/na-sygnale ... ,12598672/

Więcej o problemach z hamowaniem pojedynczych tramwajów pod poniższym linkiem:
http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,12600630/
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: igor »

"– Na „7” nie możemy na razie wprowadzić obsługi dwuwagonowej, gdyż MPK Łódź nie ma wystarczającej liczby wagonów –mówi Tomasz Andrzejewski."

Jeżeli tak faktycznie powiedział Pan Andrzejewski to to jest skandal i robienie z ludzi idiotów. Przed wakacjami jakoś problemu nie było, 7 jeździła na składach i to częściej niż obecnie, a w dodatku kursowało 41. Co prawda solówki zostały przerzucone z 1, ale wtedy była to różnica dwóch brygad (i ośmiu na 41)... Dodatkowo chyba zapomniał, że od jesieni wszystkie linie tramwajowe miejskie miały kursować co 12 minut :lol:

I druga sprawa - czegoś tu nie rozumiem, może skład Konstali faktycznie ma 2 razy więcej hamulców, ale ma też dwa razy większą masę. Więc jaki to ma wpływ? Mile widziane wyjaśnienie kogoś bardziej zorientowanego.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ale z drugiej strony, część składów z ET-2 zostało zabranych na linię 17, na której z zajezdni Telefoniczna nie jeździ już nic (przed wakacjami było to bagatela 7 składów w dni powszednie), jest też większa liczebność (w porównaniu z czerwcem) tych składów z ET-2 na linii 15 (teraz jest to chyba aż 9 składów, wcześniej było 7), w dodatku teraz robi się o wiele większy problem z M8CN na liniach 15 i 17, bo większość ucieka na 14. Dlaczego? Bo nie ma NF6D. Może się zapytacie, co ma piernik do wiatraka, ale się okazuje, że właśnie wychodzi kiepskie zarządzanie taborem. Składy typu NF6D powinny już jeździć po łódzkich torowiskach (przynajmniej te 10 sztuk), a tymczasem zakupy są ponoć rozłożone w czasie do X 2020 roku (podczas gdy tramwaje potrzebne są już).
A swoją drogą, to dlaczego dla siódemki nie ma obsługi mieszanej (połowa z Telefonicznej, połowa z Chocianowic)? Mielibyśmy pole do wprowadzania składów w dni robocze!
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Jordi »

Zakupy są rozłożone z prostego powodu. Jakaś połowa Bogestr nadal kursuje liniowo - ostatnie mają zjechać do zajezdni na stałe w 2019 roku, bo dostawy nówek to nie jest hop siup jak u nas Pesa byle jak byle najwięcej.

Mści się bezsensowne kasowanie Konstali dekadę temu i odpowiedniego dbania o tabor (z MKT i TP mało co już zostało).
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: px33 »

Poza tym MPK też musi dostosować te tramwaje do naszych warunków, a hale ZT nie są z gumy.
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: igor »

TramMomentyStudenta pisze:Ale z drugiej strony, część składów z ET-2 zostało zabranych na linię 17, na której z zajezdni Telefoniczna nie jeździ już nic (przed wakacjami było to bagatela 7 składów w dni powszednie), jest też większa liczebność (w porównaniu z czerwcem) tych składów z ET-2 na linii 15 (teraz jest to chyba aż 9 składów, wcześniej było 7), w dodatku teraz robi się o wiele większy problem z M8CN na liniach 15 i 17, bo większość ucieka na 14.
I nic z tego wywodu nie zmienia faktu, że wolnego taboru jest więcej niż przed wakacjami więc powód o jego braku jest śmieszny. Co najwyzej problem moze wynikać z -jak sam zauważyłeś- nieumiejętności jego rozsądnym zarządzaniem. Zresztą nie o tym temat.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: mig »

TramMomentyStudenta pisze:A swoją drogą, to dlaczego dla siódemki nie ma obsługi mieszanej (połowa z Telefonicznej, połowa z Chocianowic)? Mielibyśmy pole do wprowadzania składów w dni robocze!
Nie wiem jak reszta użytkowników, ale ja tu czegoś nie rozumiem. Wytłumacz jak zmiana przydziału zajezdniowego wpływa na ogólny ilostan taboru dostępnego do ruchu.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: TramMomentyStudenta »

Dobrze, ale skoro część składów z Telefonicznej, które jeszcze przed wakacjami jeździła na liniach 15/17, a teraz praktycznie na tych liniach są 3 składy z ET-1 (konkretnie na 15), została jakoś zwolnionych, to chyba trochę składów z ET-1 mogłoby pójść na 7, a z solówek też jakieś składy uczynić do wykorzystania np. na 7 również, i niestety mam prawo mniemać, że mam rację - "trójka" jeżdżąca w dużej części na tej samej trasie ma mieszaną obsługę (przy czym chyba nawet z przewagą tych z Telefonicznej!). Nie mam zamiaru jednak prowadzić kłótni nie na temat w nieodpowiednim miejscu, choć mówi się, że wprowadzenie składów ułatwia hamowanie i zmniejsza ryzyko wykolejenia. Zmiana przydziału zajezdniowego - owszem, zmniejsza dostępność wagonów w zajezdniach, ale mogłoby poprawić bezpieczeństwo poprzez wprowadzenie składów na możliwie jak największej liczbie linii.
kamlox
Czasem wpada
Posty: 66
Rejestracja: pn 15:54, 19 lis 2012

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: kamlox »

A co za różnica z której zajezdni wyjeżdża tabor? Przecież zarówno na ET-1, jak i na ET-2 mamy możliwość wysłania albo składu, albo solówki
ODPOWIEDZ