Zatrzymania i wykolejenia - spis
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Niemałą (i niemiłą, szczególnie, gdy końcówka tygodnia) niespodzianką okazało się dzisiejsze zatrzymanie ruchu na al. Politechniki, wywołane, uwaga, przez najnowszy funkcjonujący skład M8CN w ruchu.
http://gtlodz.eu/m/img-2796,38860.html
Czy wiadomo, co było przyczyną zatrzymania, przypuszczam, że usterka, ale z czym związana. Dziękuję za odpowiedź.
Dodam, że przed 16 w ogóle nie jeździło 15 i 16 przez al. Politechniki w kierunku Chojen. Czy miało to związek z nn. zatrzymaniem? Czy jeszcze gdzieś indziej się kotłowało?
http://gtlodz.eu/m/img-2796,38860.html
Czy wiadomo, co było przyczyną zatrzymania, przypuszczam, że usterka, ale z czym związana. Dziękuję za odpowiedź.
Dodam, że przed 16 w ogóle nie jeździło 15 i 16 przez al. Politechniki w kierunku Chojen. Czy miało to związek z nn. zatrzymaniem? Czy jeszcze gdzieś indziej się kotłowało?
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Dziś znów był wypadek na Zgierskiej przy Świętej Teresy. 10 osób zostało rannych.
Jest to jedno z najczęściej wypadkowych skrzyżowań w Łodzi. Najlepiej jakby to skrzyżowanie było zamknięte (ślepe zakończenie Świętej Teresy).
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/10-r ... id,tm.html
Jest to jedno z najczęściej wypadkowych skrzyżowań w Łodzi. Najlepiej jakby to skrzyżowanie było zamknięte (ślepe zakończenie Świętej Teresy).
http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/10-r ... id,tm.html
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Dzisiaj było zatrzymanie ruchu autobusów MPK na Palki z powodu awarii autobusu... turystycznego w rejonie Źródłowej w kierunku południowym.
Orientuje się ktoś może, jak wyglądał wtedy objazd?
Osobówką można było uciekać na starą Sporną, ale autobusu MPK jakoś tam nie widzę... Czyli jak? Pankiewicza, Wojska Polskiego, Źródłowa, Wierzbowa?
Orientuje się ktoś może, jak wyglądał wtedy objazd?
Osobówką można było uciekać na starą Sporną, ale autobusu MPK jakoś tam nie widzę... Czyli jak? Pankiewicza, Wojska Polskiego, Źródłowa, Wierzbowa?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Tymczasem zatrzymanie ma 53 przed Nowosolną, jadąc od Łodzi.
Zarządzono objazd przez... Kalonkę
Zatrzymanie:
Trasa objazdu:
Raczej nieczęsta jest sytuacja, w której linia całkowicie miejska na trasie objazdu wyjeżdża poza granice miasta.
Teraz pytanie za 100 punktów. Czy pasażer mający migawkę tylko na strefę miejską (czy jak tam się to teraz nazywa), na odcinek objazdu przebiegający poza granicami miasta musi skasować dodatkowy bilet?
Według przepisów taryfowych chyba tak.
Zarządzono objazd przez... Kalonkę
Zatrzymanie:
Trasa objazdu:
Raczej nieczęsta jest sytuacja, w której linia całkowicie miejska na trasie objazdu wyjeżdża poza granice miasta.
Teraz pytanie za 100 punktów. Czy pasażer mający migawkę tylko na strefę miejską (czy jak tam się to teraz nazywa), na odcinek objazdu przebiegający poza granicami miasta musi skasować dodatkowy bilet?
Według przepisów taryfowych chyba tak.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Poza tym krótszy objazd byłby przez Stoki i Pomorską do Nowosolnej, ale rozumiem, że nie chciano omijać przystanku przy Marmurowej, stąd pewnie objazd akurat przez Kalonkę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Takie coś nie powinno w ogóle się zdarzyć...Kpc21 pisze:Raczej nieczęsta jest sytuacja, w której linia całkowicie miejska na trasie objazdu wyjeżdża poza granice miasta.
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Powymyślali sobie takie miasto i niedostosowany układ ulic to niech teraz inni cierpią - pozdrawiamy 100 lat planowania.
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Dlaczego nie powinno? To granica miasta jest jakąś barierą nie do przebicia?Karol pisze:Takie coś nie powinno w ogóle się zdarzyć...
Nie unikniesz w żaden sposób tego, że czasem może dojść do zablokowania drogi - a jak dojdzie, to nie ma innego sposobu (poza - jeszcze gorszym - skierowaniem pojazdu w zatrzymanie), niż objazd. Jeśli najkorzystniejszy objazd przebiega poza granicami miasta - to dlaczego takiego nie zastosować?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Moment. Jedynym sposobem na to, żeby nie ucierpieli pasażerowie to taki, żeby Łódź poszerzyć o Grabinę, Kalonkę itd. A co jeśli tam będzie zatrzymanie ruchu?
Poza tym raczej wątpię, aby przy takich szczególnych sytuacjach miały nagle następować kontrole biletów. Pomijając już to, że 3 z pięciu linii wariantowych 53 jeździ poza Łódź i duża część pasażerów tych linii ma jednak bilety pozamiejskie.
Poza tym raczej wątpię, aby przy takich szczególnych sytuacjach miały nagle następować kontrole biletów. Pomijając już to, że 3 z pięciu linii wariantowych 53 jeździ poza Łódź i duża część pasażerów tych linii ma jednak bilety pozamiejskie.
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Według mnie nie ma potrzeby dokasowywać innych biletów. W przepisach wyraźnie jest napisane: "Bilety strefy 1+2 uprawniają do przejazdów w granicach administracyjnych Miasta Łodzi oraz w granicach administracyjnych gmin, z którymi Miasto Łódź podpisało stosowne porozumienia międzygminne." Jeżeli zatrzymanie i objazd było na linii 53A no to, skoro to jest linia typowo miejska, nie jest objęte żadnym porozumieniem międzygminnym i nie obowiązują tam bilety strefy 2.Kpc21 pisze:Teraz pytanie za 100 punktów. Czy pasażer mający migawkę tylko na strefę miejską (czy jak tam się to teraz nazywa), na odcinek objazdu przebiegający poza granicami miasta musi skasować dodatkowy bilet?
Według przepisów taryfowych chyba tak.
Chociaż z drugiej strony nie wiem czy MPK nie powinno zorganizować objazdu wyłącznie na obszarze Łodzi, bo inna gmina może się teoretycznie czepiać, że wjeżdżamy do niej jakąś obcą linią.
Swoją drogą ciekawe na ile przejezdna jest dawna pętla na wysokości przystanku Brzezińska-Karkonoska, bo może mogli w takiej sytuacji spróbować autobusy jakoś tam zawracać.
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Bardziej należałoby sprawdzić, do jakich przejazdów uprawniają bilety strefy 1
Ale jak tak się tego trzymać, to w sytuacji, gdyby zdarzył się objazd przez teren gminy, z którą Łódź nie ma żadnego porozumienia międzygminnego (choć czy taka jest w ogóle?), w ogóle nie dałoby się nie jechać na gapę.
Co do Brzezińska/Karkonoska, to wtedy autobus nie dojechałby do Rynku Nowosolna, a dużo pasażerów potrzebuje dostać się właśnie tam. Szczególnie, że to były godziny ok. 21:30-22:00.
A inna gmina nie powinna się w żaden sposób czepiać. W sumie jeśli autobus nie będzie się w niej zatrzymywać na przystankach, to nie ma ona w ogóle nic do gadania. Przecież taki PolskiBus nie uzgadnia ze wszystkimi gminami przejazdów przez nie - uzgodnienia wymagają tylko zatrzymania na przystankach.
Poza tym to jest sytuacja wyjątkowa, objazd, i naprawdę nikt tu niczego czepiać się nie powinien. Ludzie z tamtych gmin przecież w tej sytuacji byli zapewne nawet wdzięczni MPK, że dowiozło ich bezpośrednio.
Ale jak tak się tego trzymać, to w sytuacji, gdyby zdarzył się objazd przez teren gminy, z którą Łódź nie ma żadnego porozumienia międzygminnego (choć czy taka jest w ogóle?), w ogóle nie dałoby się nie jechać na gapę.
Co do Brzezińska/Karkonoska, to wtedy autobus nie dojechałby do Rynku Nowosolna, a dużo pasażerów potrzebuje dostać się właśnie tam. Szczególnie, że to były godziny ok. 21:30-22:00.
A inna gmina nie powinna się w żaden sposób czepiać. W sumie jeśli autobus nie będzie się w niej zatrzymywać na przystankach, to nie ma ona w ogóle nic do gadania. Przecież taki PolskiBus nie uzgadnia ze wszystkimi gminami przejazdów przez nie - uzgodnienia wymagają tylko zatrzymania na przystankach.
Poza tym to jest sytuacja wyjątkowa, objazd, i naprawdę nikt tu niczego czepiać się nie powinien. Ludzie z tamtych gmin przecież w tej sytuacji byli zapewne nawet wdzięczni MPK, że dowiozło ich bezpośrednio.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Dziś o godzinie 6:58 na Przybyszewskiego miał miejsce wypadek z udziałem dwóch tramwajów (linia 2 i 7) i czterech samochodów. Pasażerka jednego z samochodów została ranna. Przyczyną było niewyhamowanie tramwaju linii 7 i najechanie na samochody. Motorniczowie skrażą się na problemy z hamowaniem tramwajów obsługiwanych pojedynczym wagonem. W zeszłym tygodniu był wypadek z udziałem pojedynczego wagonu na linii 4 a później podobno na wniosek mieszkańców ZDiT wrócił do składów. Tramwaje linii 7 w dni robocze są obsługiwane pojedynczym wagonem i MPK boi się, że będzie dochodzić do kolejnych wypadków.
Więcej o karambolu pod poniższym linkiem:
http://www.dzienniklodzki.pl/na-sygnale ... ,12598672/
Więcej o problemach z hamowaniem pojedynczych tramwajów pod poniższym linkiem:
http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,12600630/
Więcej o karambolu pod poniższym linkiem:
http://www.dzienniklodzki.pl/na-sygnale ... ,12598672/
Więcej o problemach z hamowaniem pojedynczych tramwajów pod poniższym linkiem:
http://www.dzienniklodzki.pl/komunikacj ... ,12600630/
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
"– Na „7” nie możemy na razie wprowadzić obsługi dwuwagonowej, gdyż MPK Łódź nie ma wystarczającej liczby wagonów –mówi Tomasz Andrzejewski."
Jeżeli tak faktycznie powiedział Pan Andrzejewski to to jest skandal i robienie z ludzi idiotów. Przed wakacjami jakoś problemu nie było, 7 jeździła na składach i to częściej niż obecnie, a w dodatku kursowało 41. Co prawda solówki zostały przerzucone z 1, ale wtedy była to różnica dwóch brygad (i ośmiu na 41)... Dodatkowo chyba zapomniał, że od jesieni wszystkie linie tramwajowe miejskie miały kursować co 12 minut
I druga sprawa - czegoś tu nie rozumiem, może skład Konstali faktycznie ma 2 razy więcej hamulców, ale ma też dwa razy większą masę. Więc jaki to ma wpływ? Mile widziane wyjaśnienie kogoś bardziej zorientowanego.
Jeżeli tak faktycznie powiedział Pan Andrzejewski to to jest skandal i robienie z ludzi idiotów. Przed wakacjami jakoś problemu nie było, 7 jeździła na składach i to częściej niż obecnie, a w dodatku kursowało 41. Co prawda solówki zostały przerzucone z 1, ale wtedy była to różnica dwóch brygad (i ośmiu na 41)... Dodatkowo chyba zapomniał, że od jesieni wszystkie linie tramwajowe miejskie miały kursować co 12 minut
I druga sprawa - czegoś tu nie rozumiem, może skład Konstali faktycznie ma 2 razy więcej hamulców, ale ma też dwa razy większą masę. Więc jaki to ma wpływ? Mile widziane wyjaśnienie kogoś bardziej zorientowanego.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Ale z drugiej strony, część składów z ET-2 zostało zabranych na linię 17, na której z zajezdni Telefoniczna nie jeździ już nic (przed wakacjami było to bagatela 7 składów w dni powszednie), jest też większa liczebność (w porównaniu z czerwcem) tych składów z ET-2 na linii 15 (teraz jest to chyba aż 9 składów, wcześniej było 7), w dodatku teraz robi się o wiele większy problem z M8CN na liniach 15 i 17, bo większość ucieka na 14. Dlaczego? Bo nie ma NF6D. Może się zapytacie, co ma piernik do wiatraka, ale się okazuje, że właśnie wychodzi kiepskie zarządzanie taborem. Składy typu NF6D powinny już jeździć po łódzkich torowiskach (przynajmniej te 10 sztuk), a tymczasem zakupy są ponoć rozłożone w czasie do X 2020 roku (podczas gdy tramwaje potrzebne są już).
A swoją drogą, to dlaczego dla siódemki nie ma obsługi mieszanej (połowa z Telefonicznej, połowa z Chocianowic)? Mielibyśmy pole do wprowadzania składów w dni robocze!
A swoją drogą, to dlaczego dla siódemki nie ma obsługi mieszanej (połowa z Telefonicznej, połowa z Chocianowic)? Mielibyśmy pole do wprowadzania składów w dni robocze!
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Zakupy są rozłożone z prostego powodu. Jakaś połowa Bogestr nadal kursuje liniowo - ostatnie mają zjechać do zajezdni na stałe w 2019 roku, bo dostawy nówek to nie jest hop siup jak u nas Pesa byle jak byle najwięcej.
Mści się bezsensowne kasowanie Konstali dekadę temu i odpowiedniego dbania o tabor (z MKT i TP mało co już zostało).
Mści się bezsensowne kasowanie Konstali dekadę temu i odpowiedniego dbania o tabor (z MKT i TP mało co już zostało).
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Poza tym MPK też musi dostosować te tramwaje do naszych warunków, a hale ZT nie są z gumy.
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
I nic z tego wywodu nie zmienia faktu, że wolnego taboru jest więcej niż przed wakacjami więc powód o jego braku jest śmieszny. Co najwyzej problem moze wynikać z -jak sam zauważyłeś- nieumiejętności jego rozsądnym zarządzaniem. Zresztą nie o tym temat.TramMomentyStudenta pisze:Ale z drugiej strony, część składów z ET-2 zostało zabranych na linię 17, na której z zajezdni Telefoniczna nie jeździ już nic (przed wakacjami było to bagatela 7 składów w dni powszednie), jest też większa liczebność (w porównaniu z czerwcem) tych składów z ET-2 na linii 15 (teraz jest to chyba aż 9 składów, wcześniej było 7), w dodatku teraz robi się o wiele większy problem z M8CN na liniach 15 i 17, bo większość ucieka na 14.
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Nie wiem jak reszta użytkowników, ale ja tu czegoś nie rozumiem. Wytłumacz jak zmiana przydziału zajezdniowego wpływa na ogólny ilostan taboru dostępnego do ruchu.TramMomentyStudenta pisze:A swoją drogą, to dlaczego dla siódemki nie ma obsługi mieszanej (połowa z Telefonicznej, połowa z Chocianowic)? Mielibyśmy pole do wprowadzania składów w dni robocze!
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
Dobrze, ale skoro część składów z Telefonicznej, które jeszcze przed wakacjami jeździła na liniach 15/17, a teraz praktycznie na tych liniach są 3 składy z ET-1 (konkretnie na 15), została jakoś zwolnionych, to chyba trochę składów z ET-1 mogłoby pójść na 7, a z solówek też jakieś składy uczynić do wykorzystania np. na 7 również, i niestety mam prawo mniemać, że mam rację - "trójka" jeżdżąca w dużej części na tej samej trasie ma mieszaną obsługę (przy czym chyba nawet z przewagą tych z Telefonicznej!). Nie mam zamiaru jednak prowadzić kłótni nie na temat w nieodpowiednim miejscu, choć mówi się, że wprowadzenie składów ułatwia hamowanie i zmniejsza ryzyko wykolejenia. Zmiana przydziału zajezdniowego - owszem, zmniejsza dostępność wagonów w zajezdniach, ale mogłoby poprawić bezpieczeństwo poprzez wprowadzenie składów na możliwie jak największej liczbie linii.
Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis
A co za różnica z której zajezdni wyjeżdża tabor? Przecież zarówno na ET-1, jak i na ET-2 mamy możliwość wysłania albo składu, albo solówki