Zatrzymania i wykolejenia - spis
-
- Sympatyk forum
- Posty: 842
- Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
- Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)
Około 15:00 tuż za przystankiem Limanowskiego - Pułaskiego w kierunku Teofilowa stał zepsuty 2354+2355 lub 2356+2357 na linii 8. W zatrzymaniu widziałem 5 składów - na pewno 1254+1255 na linii 2. W kierunku centrum nic nie stało - wszystko jeździło. Widziane z 1294.
PS. Zauważyłem, że Aleksandrowską koło Rydzowej w stronę centrum tramwaje jeżdżą wolniej.
PS. Zauważyłem, że Aleksandrowską koło Rydzowej w stronę centrum tramwaje jeżdżą wolniej.
Dzisiaj od rana jakieś cyrki na mieście.
Przed 12-stą na Narutowicza przy Tramwajowej widziana 1, w kierunku wschodnim. Ok. 14-ej 4-ka skręcała z Kościuszki w Zachodnią. Z komunikatów, które usłyszałem, 11 miała zawracać przez zajezdnię Chocianowice.
W tym czasie też (ok. 14:00) po ŁTR w kierunku północnym jeździły tylko 2 i 6. Natomiast 3, 4, 11, 16 miały objazdy, 11 do pl. Wolności, a dalej KZ. Co szczególnie denerwujące, tablice elektroniczne przy Zielonej pokazywały czas do przyjazdu tramwaju! Wiecie na jakiej zasadzie to działa? Wydawało mi się, że GPS w tramwaju wysyła sygnał do systemu i na tej podstawie system oblicza czas dojazdu na przystanek. Tymczasem wyświetlany czas był odliczany poprawnie, malał od kilku do 1 minuty, a następnie kolejne linie znikały, a żaden tramwaj się nie pojawiał... (mówię oczywiście o 3, 11, 16). Skąd się na tablicach pojawiały takie kosmiczne informacje? Dodam, że tramwaje te nie jechały też w tym czasie ani po Zielonej, ani po Gdańskiej.
Przed 12-stą na Narutowicza przy Tramwajowej widziana 1, w kierunku wschodnim. Ok. 14-ej 4-ka skręcała z Kościuszki w Zachodnią. Z komunikatów, które usłyszałem, 11 miała zawracać przez zajezdnię Chocianowice.
W tym czasie też (ok. 14:00) po ŁTR w kierunku północnym jeździły tylko 2 i 6. Natomiast 3, 4, 11, 16 miały objazdy, 11 do pl. Wolności, a dalej KZ. Co szczególnie denerwujące, tablice elektroniczne przy Zielonej pokazywały czas do przyjazdu tramwaju! Wiecie na jakiej zasadzie to działa? Wydawało mi się, że GPS w tramwaju wysyła sygnał do systemu i na tej podstawie system oblicza czas dojazdu na przystanek. Tymczasem wyświetlany czas był odliczany poprawnie, malał od kilku do 1 minuty, a następnie kolejne linie znikały, a żaden tramwaj się nie pojawiał... (mówię oczywiście o 3, 11, 16). Skąd się na tablicach pojawiały takie kosmiczne informacje? Dodam, że tramwaje te nie jechały też w tym czasie ani po Zielonej, ani po Gdańskiej.
Adamix pisze:Dzisiaj od rana jakieś cyrki na mieście.
Przed 12-stą na Narutowicza przy Tramwajowej widziana 1, w kierunku wschodnim. Ok. 14-ej 4-ka skręcała z Kościuszki w Zachodnią. Z komunikatów, które usłyszałem, 11 miała zawracać przez zajezdnię Chocianowice.
W tym czasie też (ok. 14:00) po ŁTR w kierunku północnym jeździły tylko 2 i 6. Natomiast 3, 4, 11, 16 miały objazdy, 11 do pl. Wolności, a dalej KZ. Co szczególnie denerwujące, tablice elektroniczne przy Zielonej pokazywały czas do przyjazdu tramwaju! Wiecie na jakiej zasadzie to działa? Wydawało mi się, że GPS w tramwaju wysyła sygnał do systemu i na tej podstawie system oblicza czas dojazdu na przystanek. Tymczasem wyświetlany czas był odliczany poprawnie, malał od kilku do 1 minuty, a następnie kolejne linie znikały, a żaden tramwaj się nie pojawiał... (mówię oczywiście o 3, 11, 16). Skąd się na tablicach pojawiały takie kosmiczne informacje? Dodam, że tramwaje te nie jechały też w tym czasie ani po Zielonej, ani po Gdańskiej.
Dziś był koszmar ! ja ok. 13:10 byłem na Zachodniej, pojawiła się tylko "3" w stronę Wycieczkowej, reszta linii miała na wyświetlaczach przy Legionów odjazd za 37, 51, 60 i 63 minuty
Na Śmigłego-Rydza przed skrzyżowaniem marszałków widziałem właśnie tramwaj ze złamanym pantografem a także ekipę naprawiającą trakcję. Na Piłsudskiego kawałek przed tym samym skrzyżowaniem stoi cityrunner na awaryjnych.
Po Przybyszewskiego jeżdżą też 8 i 10. Są problemy z napięciem, tramwaje co chwilę stają, wyłącza się przetwornica, a po chwili ruszają, by zatrzymać się po kilkunastu metrach.
Po Przybyszewskiego jeżdżą też 8 i 10. Są problemy z napięciem, tramwaje co chwilę stają, wyłącza się przetwornica, a po chwili ruszają, by zatrzymać się po kilkunastu metrach.
przemeqq pisze:Dziś był koszmar ! ja ok. 13:10 byłem na Zachodniej, pojawiła się tylko "3" w stronę Wycieczkowej, reszta linii miała na wyświetlaczach przy Legionów odjazd za 37, 51, 60 i 63 minuty
Hm, ale to była przynajmniej bardziej prawdziwa i szczera informacja niż 1-2 min. podawane przy Zielonej, a po chwili znikające
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Uszkodzona trakcja MPK - tramwaje mają zmienione trasy
Naszemiasto.pl Marcin Bereszczyński
Dzisiaj 16:06:51 , Aktualizacja dzisiaj 16:11:17
Tramwaje linii 4, 7, 8, 9, 10, 13 i 14 jeżdżą zmienionymi trasami z powodu wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i Rydza - Śmigłego.
O godz. 15.40 tramwaj linii 13 złamał pantograf na tym skrzyżowaniu i uszkodził trakcję. Trwa naciąganie sieci. Powinno zakończyć się do godz. 17. Tramwaje skierowano objazdami przez ul. Kilińskiego lub w kierunku ul. Przybyszewskiego. Kursuje autobusowa komunikacja zastępcza.
Źródło: http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/447106,,id,t.html?kategoria=660
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jakub Dombrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Przypuszczam, że ten system nie uwzględnia zatrzymań tylko raz na jakiś czas liczy odległość tramwaju od przystanku i porównuje to z rozkładowym czasem przejazdu. A że ten dziwny system od R&G chyba jeszcze nie był wdrażany na żadnej sieci tramwajowej (ba, na żadnej dużej sieci), więc prawdopodobnie założenie jest takie, że jeśli pojazd raportuje to samo albo wcale nie raportuje, któryś element się zepsuł, a pojazd (autobus) jedzie dalej więc czas na tablicy zmniejsza się co minutę, potem pojazd spada z tablicy.Wiecie na jakiej zasadzie to działa? Wydawało mi się, że GPS w tramwaju wysyła sygnał do systemu i na tej podstawie system oblicza czas dojazdu na przystanek.
Ciekawostka jest taka, że ten system pokazuje pojazd (całkiem poprawnie zresztą) nawet jeśli ma tylko załadowany rozkład, a nie ma ustawionych poprawnych przystanków (swoją drogą, czy to jest takie trudne żeby porównać pozycję z 30-40-ma punktami, nie z dziesięcioma?)
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
MPK usunęło usterki w centrum Łodzi
Naszemiasto.pl Marcin Bereszczyński
Dzisiaj 19:07:36
Usunięta została awaria sieci trakcyjnej na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i Rydza - Śmigłego, do której doszło o godz. 15.40.
Naprawa trakcji spowodowała konieczność odłączenia prądu i zmianę aż siedmiu tras linii tramwajowych. Przez trzy godziny zablokowane było też skrzyżowanie ul. Zgierskiej i Dolnej, gdzie zderzyły się tramwaje. W obydwu miejscach przywrócono przed godz. 18 normalne kursy komunikacji miejskiej.
Źródło: http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/447400,,id,t.html?kategoria=660
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jakub Dombrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
@pawelczyk, @Jakub Dombrowski: jedno słowo: kur... cze.
Pisałem już kiedyś, że przez 2 tygodnie ostro naprawiano ten kawałek. A tu takie coś. (bo zdjęcie jest gdzieś na powiedzmy wysokości przystanku 57/98 dobrze kojarzę)
I akurat to chyba jest zaraz za naprawionym miejscem (za ładnie ułożone płyty z prawej nie?)
A co do objazdów, widziałem 4 z kierunkiem i ramką na wysokości galerii. Strzelam - rozkład ze sterownika?
@px33: z ciekawości wiesz może czy to system identyfikuje składy, czy to składy meldują się swoją pozycją i IDkiem?
A kwestia spadania i pojawia się składów na tablicach jest bardzo fajna.
Pisałem już kiedyś, że przez 2 tygodnie ostro naprawiano ten kawałek. A tu takie coś. (bo zdjęcie jest gdzieś na powiedzmy wysokości przystanku 57/98 dobrze kojarzę)
I akurat to chyba jest zaraz za naprawionym miejscem (za ładnie ułożone płyty z prawej nie?)
A co do objazdów, widziałem 4 z kierunkiem i ramką na wysokości galerii. Strzelam - rozkład ze sterownika?
@px33: z ciekawości wiesz może czy to system identyfikuje składy, czy to składy meldują się swoją pozycją i IDkiem?
A kwestia spadania i pojawia się składów na tablicach jest bardzo fajna.
Jakbym pracował w MPK to bym wiedział
Na pewno pojazdy okresowo raportują pozycję, prawdopodobnie w 20-30-sekundowych odstępach zgłaszają się do serwera, podają pozycję i ewentualnie jakieś wybrane dane (z modułów rejestracji) [jeśli tego nie ma to nie wiem kto odbierał system, który nie pozwala na podgląd parametrów i raportu na żywo], ściągają opóźnienie i ewentualnie nowy rozkład, wiadomości.
Za to jestem ciekaw czy podstawą do identyfikacji jest numer nabity w sterowniku czy może identyfikacja jest po stronie centrali systemu po numerze telefonu/IMEI modułu bo w podglądzie parametrów modułu wyświetla się nr pojazdu. Na pewno pierwsza opcja jest dużo lepsza z punktu widzenia obsługi bo nie trzeba za każdym razem wpisywać do systemu nowych pojazdów, z drugiej strony i tak trzeba zautoryzować te moduły w APN-ie (swoją drogą, podobno wykorzystywana jest siec Ery)
Na pewno pojazdy okresowo raportują pozycję, prawdopodobnie w 20-30-sekundowych odstępach zgłaszają się do serwera, podają pozycję i ewentualnie jakieś wybrane dane (z modułów rejestracji) [jeśli tego nie ma to nie wiem kto odbierał system, który nie pozwala na podgląd parametrów i raportu na żywo], ściągają opóźnienie i ewentualnie nowy rozkład, wiadomości.
Za to jestem ciekaw czy podstawą do identyfikacji jest numer nabity w sterowniku czy może identyfikacja jest po stronie centrali systemu po numerze telefonu/IMEI modułu bo w podglądzie parametrów modułu wyświetla się nr pojazdu. Na pewno pierwsza opcja jest dużo lepsza z punktu widzenia obsługi bo nie trzeba za każdym razem wpisywać do systemu nowych pojazdów, z drugiej strony i tak trzeba zautoryzować te moduły w APN-ie (swoją drogą, podobno wykorzystywana jest siec Ery)