Zatrzymania i wykolejenia - spis

Podforum o wypadkach komunikacyjnych oraz o awariach pojazdów KM.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wczoraj ok. 17.00 wykolejenie? zerwanie sieci? przez #2284 na Włókniarzy przed Legionów w stronę Teofilowa. Zatrzymanie w obu kierunkach.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

A wcześniej, ok 13.00 zderzenie samochodów na środku skrzyżowania Włókniarzy/Drewnowska, które skutecznie zablokowało przejazd tramwajom w obu kierunkach. W zatrzymaniu jednak tylko jeden skład od strony centrum. Zatramwaje zorganizowane zaskakująco szybko.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Po 6.00 jakieś zatrzymanie na Aleksandrowskiej, wszystkie składy zwracały na Żabieńcu, dalej jeździła KZ. Szczegółów nie znam.
MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Post autor: MKMLODZ »

Około 15:00 tuż za przystankiem Limanowskiego - Pułaskiego w kierunku Teofilowa stał zepsuty 2354+2355 lub 2356+2357 na linii 8. W zatrzymaniu widziałem 5 składów - na pewno 1254+1255 na linii 2. W kierunku centrum nic nie stało - wszystko jeździło. Widziane z 1294.
PS. Zauważyłem, że Aleksandrowską koło Rydzowej w stronę centrum tramwaje jeżdżą wolniej.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

To był 2356-2357, stał później na Żabieńcu z połamanym pantografem.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Dzisiaj od rana jakieś cyrki na mieście.
Przed 12-stą na Narutowicza przy Tramwajowej widziana 1, w kierunku wschodnim. Ok. 14-ej 4-ka skręcała z Kościuszki w Zachodnią. Z komunikatów, które usłyszałem, 11 miała zawracać przez zajezdnię Chocianowice.
W tym czasie też (ok. 14:00) po ŁTR w kierunku północnym jeździły tylko 2 i 6. Natomiast 3, 4, 11, 16 miały objazdy, 11 do pl. Wolności, a dalej KZ. Co szczególnie denerwujące, tablice elektroniczne przy Zielonej pokazywały czas do przyjazdu tramwaju! Wiecie na jakiej zasadzie to działa? Wydawało mi się, że GPS w tramwaju wysyła sygnał do systemu i na tej podstawie system oblicza czas dojazdu na przystanek. Tymczasem wyświetlany czas był odliczany poprawnie, malał od kilku do 1 minuty, a następnie kolejne linie znikały, a żaden tramwaj się nie pojawiał... (mówię oczywiście o 3, 11, 16). Skąd się na tablicach pojawiały takie kosmiczne informacje? Dodam, że tramwaje te nie jechały też w tym czasie ani po Zielonej, ani po Gdańskiej.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

Teraz jakieś zatrzymanie gdzieś na trasie W-Z (na odcinku Kilińskiego-Puszkina). Linie 8, 10 i 14 objazdem w obie strony przez Przybyszewskiego i Kilińskiego (co się musi dziać na skrzyżowaniu Kilińskiego-Piłsudskiego).

Pozdrawiam Michał
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Zapomniałem dopisać, przed 14-tą jeszcze jakaś zabłąkana 8 skręcała z Kościuszki w Zieloną w kierunku Retkini. Nie wiem co tam robiła, bo innych 10 czy 14 nie zaobserwowano.
Kot789
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: wt 12:16, 04 maja 2010

Post autor: Kot789 »

Tramwaje ze Śmigłego-Rydza jadą objazdem przez Przybyszewskiego i Piotrkowską.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Adamix pisze:Dzisiaj od rana jakieś cyrki na mieście.
Przed 12-stą na Narutowicza przy Tramwajowej widziana 1, w kierunku wschodnim. Ok. 14-ej 4-ka skręcała z Kościuszki w Zachodnią. Z komunikatów, które usłyszałem, 11 miała zawracać przez zajezdnię Chocianowice.
W tym czasie też (ok. 14:00) po ŁTR w kierunku północnym jeździły tylko 2 i 6. Natomiast 3, 4, 11, 16 miały objazdy, 11 do pl. Wolności, a dalej KZ. Co szczególnie denerwujące, tablice elektroniczne przy Zielonej pokazywały czas do przyjazdu tramwaju! Wiecie na jakiej zasadzie to działa? Wydawało mi się, że GPS w tramwaju wysyła sygnał do systemu i na tej podstawie system oblicza czas dojazdu na przystanek. Tymczasem wyświetlany czas był odliczany poprawnie, malał od kilku do 1 minuty, a następnie kolejne linie znikały, a żaden tramwaj się nie pojawiał... (mówię oczywiście o 3, 11, 16). Skąd się na tablicach pojawiały takie kosmiczne informacje? Dodam, że tramwaje te nie jechały też w tym czasie ani po Zielonej, ani po Gdańskiej.

Dziś był koszmar ! ja ok. 13:10 byłem na Zachodniej, pojawiła się tylko "3" w stronę Wycieczkowej, reszta linii miała na wyświetlaczach przy Legionów odjazd za 37, 51, 60 i 63 minuty :?
Kot789
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: wt 12:16, 04 maja 2010

Post autor: Kot789 »

Na Śmigłego-Rydza przed skrzyżowaniem marszałków widziałem właśnie tramwaj ze złamanym pantografem a także ekipę naprawiającą trakcję. Na Piłsudskiego kawałek przed tym samym skrzyżowaniem stoi cityrunner na awaryjnych.

Po Przybyszewskiego jeżdżą też 8 i 10. Są problemy z napięciem, tramwaje co chwilę stają, wyłącza się przetwornica, a po chwili ruszają, by zatrzymać się po kilkunastu metrach.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

przemeqq pisze:Dziś był koszmar ! ja ok. 13:10 byłem na Zachodniej, pojawiła się tylko "3" w stronę Wycieczkowej, reszta linii miała na wyświetlaczach przy Legionów odjazd za 37, 51, 60 i 63 minuty

Hm, ale to była przynajmniej bardziej prawdziwa i szczera informacja niż 1-2 min. podawane przy Zielonej, a po chwili znikające :D
Jakub Dombrowski
Bywalec
Posty: 176
Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jakub Dombrowski »

Uszkodzona trakcja MPK - tramwaje mają zmienione trasy

Naszemiasto.pl Marcin Bereszczyński

Dzisiaj 16:06:51 , Aktualizacja dzisiaj 16:11:17
Tramwaje linii 4, 7, 8, 9, 10, 13 i 14 jeżdżą zmienionymi trasami z powodu wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i Rydza - Śmigłego.
O godz. 15.40 tramwaj linii 13 złamał pantograf na tym skrzyżowaniu i uszkodził trakcję. Trwa naciąganie sieci. Powinno zakończyć się do godz. 17. Tramwaje skierowano objazdami przez ul. Kilińskiego lub w kierunku ul. Przybyszewskiego. Kursuje autobusowa komunikacja zastępcza.

Źródło: http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/447106,,id,t.html?kategoria=660
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jakub Dombrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

Dlaczego w Łodzi tak często zrywa się trakcja? Przecież to już powoli żałosne się robi. Pomijam już fakt, że informacji na przystankach nie było ŻADNEJ.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Zwłaszcza, że zmieniło to trasy połowy miejskich linii tramwajowych Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Wiecie na jakiej zasadzie to działa? Wydawało mi się, że GPS w tramwaju wysyła sygnał do systemu i na tej podstawie system oblicza czas dojazdu na przystanek.
Przypuszczam, że ten system nie uwzględnia zatrzymań tylko raz na jakiś czas liczy odległość tramwaju od przystanku i porównuje to z rozkładowym czasem przejazdu. A że ten dziwny system od R&G chyba jeszcze nie był wdrażany na żadnej sieci tramwajowej (ba, na żadnej dużej sieci), więc prawdopodobnie założenie jest takie, że jeśli pojazd raportuje to samo albo wcale nie raportuje, któryś element się zepsuł, a pojazd (autobus) jedzie dalej więc czas na tablicy zmniejsza się co minutę, potem pojazd spada z tablicy.
Ciekawostka jest taka, że ten system pokazuje pojazd (całkiem poprawnie zresztą) nawet jeśli ma tylko załadowany rozkład, a nie ma ustawionych poprawnych przystanków (swoją drogą, czy to jest takie trudne żeby porównać pozycję z 30-40-ma punktami, nie z dziesięcioma?)
Jakub Dombrowski
Bywalec
Posty: 176
Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jakub Dombrowski »

MPK usunęło usterki w centrum Łodzi

Naszemiasto.pl Marcin Bereszczyński

Dzisiaj 19:07:36
Usunięta została awaria sieci trakcyjnej na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i Rydza - Śmigłego, do której doszło o godz. 15.40.
Naprawa trakcji spowodowała konieczność odłączenia prądu i zmianę aż siedmiu tras linii tramwajowych. Przez trzy godziny zablokowane było też skrzyżowanie ul. Zgierskiej i Dolnej, gdzie zderzyły się tramwaje. W obydwu miejscach przywrócono przed godz. 18 normalne kursy komunikacji miejskiej.

Źródło: http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/447400,,id,t.html?kategoria=660
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jakub Dombrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Po 19 ekipa MPK ostro pracowała w tym miejscu.
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

@pawelczyk, @Jakub Dombrowski: jedno słowo: kur... cze.
Pisałem już kiedyś, że przez 2 tygodnie ostro naprawiano ten kawałek. A tu takie coś. (bo zdjęcie jest gdzieś na powiedzmy wysokości przystanku 57/98 dobrze kojarzę)

I akurat to chyba jest zaraz za naprawionym miejscem (za ładnie ułożone płyty z prawej nie?)

A co do objazdów, widziałem 4 z kierunkiem i ramką na wysokości galerii. Strzelam - rozkład ze sterownika?

@px33: z ciekawości wiesz może czy to system identyfikuje składy, czy to składy meldują się swoją pozycją i IDkiem?
A kwestia spadania i pojawia się składów na tablicach jest bardzo fajna.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jakbym pracował w MPK to bym wiedział Obrazek

Na pewno pojazdy okresowo raportują pozycję, prawdopodobnie w 20-30-sekundowych odstępach zgłaszają się do serwera, podają pozycję i ewentualnie jakieś wybrane dane (z modułów rejestracji) [jeśli tego nie ma to nie wiem kto odbierał system, który nie pozwala na podgląd parametrów i raportu na żywo], ściągają opóźnienie i ewentualnie nowy rozkład, wiadomości.

Za to jestem ciekaw czy podstawą do identyfikacji jest numer nabity w sterowniku czy może identyfikacja jest po stronie centrali systemu po numerze telefonu/IMEI modułu bo w podglądzie parametrów modułu wyświetla się nr pojazdu. Na pewno pierwsza opcja jest dużo lepsza z punktu widzenia obsługi bo nie trzeba za każdym razem wpisywać do systemu nowych pojazdów, z drugiej strony i tak trzeba zautoryzować te moduły w APN-ie (swoją drogą, podobno wykorzystywana jest siec Ery)
ODPOWIEDZ