Zatrzymania i wykolejenia - spis
-
- Coś mówi
- Posty: 29
- Rejestracja: pt 20:35, 24 lip 2009
13.11.2010.
Około 08:00(?) na al. Włókniarzy przy Srebrzyńskiej jakiś pojazd wylądował na torowisku. Na zachodniej jezdni al.Włókniarzy, na wyciągarce stało szare bmw z kierowcą w środku. Samochód miał lekkie zadrapania z lewej strony. Natomiast barierka oddzielająca tory, była bardzo mocno powyginana i była cięta na kawałki. Z obserwacji z autobusu KZ, to chyba nie kierowca bmw był sprawcą zniszczeń na torowisku.
Ruch tramwajowy został przywrócony o 08:58.
Około 08:00(?) na al. Włókniarzy przy Srebrzyńskiej jakiś pojazd wylądował na torowisku. Na zachodniej jezdni al.Włókniarzy, na wyciągarce stało szare bmw z kierowcą w środku. Samochód miał lekkie zadrapania z lewej strony. Natomiast barierka oddzielająca tory, była bardzo mocno powyginana i była cięta na kawałki. Z obserwacji z autobusu KZ, to chyba nie kierowca bmw był sprawcą zniszczeń na torowisku.
Ruch tramwajowy został przywrócony o 08:58.
Przed południem zatrzymanie na Narutowicza za Kopcińskiego w kier. centrum. Wykolejeniu uległ drugi wagon składu 1242+1243 (linia 7). Ok. 11.30 przyjechał Star i go wstawiali. Jeszcze przed 12.00 ruch w kier. centrum został przywrócony. W przeciwnym kier. wszystko funkcjonowało bez zmian, bowiem wagon wykoleił się na zewnątrz, a nie do środka jezdni.
12-ki przez Kopcińskiego, 58-ki przez Jaracza.
Ok. 12.00 widziałem jeszcze 2666 jako KZ.
12-ki przez Kopcińskiego, 58-ki przez Jaracza.
Ok. 12.00 widziałem jeszcze 2666 jako KZ.
Co do Kościuszki.
Zatrzymanie od 14:18 do 14:38, sprawca to 2/4, skład 1938+1939.
Sytuacja wyglądała następująco:
Podczas ruszania z przystanku Zamenhofa pod tramwaj jadący w kierunku Dąbrowy wtargnęła piesza. Motorniczy użył hamulca awaryjnego aby uniknąć potrącenia. W efekcie przewróciło się troje pasażerów. Pogotowie udzieliło im pomocy.
W sprawie będzie prowadzone dochodzenie. Sprawcą jest nieustalona piesza która na czerwonym świetle wtargnęła pod tramwaj i oddaliła się z miejsca zdarzenia. Pisania mam teraz od groma.
Zatrzymanie od 14:18 do 14:38, sprawca to 2/4, skład 1938+1939.
Sytuacja wyglądała następująco:
Podczas ruszania z przystanku Zamenhofa pod tramwaj jadący w kierunku Dąbrowy wtargnęła piesza. Motorniczy użył hamulca awaryjnego aby uniknąć potrącenia. W efekcie przewróciło się troje pasażerów. Pogotowie udzieliło im pomocy.
W sprawie będzie prowadzone dochodzenie. Sprawcą jest nieustalona piesza która na czerwonym świetle wtargnęła pod tramwaj i oddaliła się z miejsca zdarzenia. Pisania mam teraz od groma.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
O 13:35 komunikat o objeździe dla linii 3. Trasa skrócona do Lodowej. Brygady będące w tym czasie na Augustowie pojechały Piłsudskiego.
Poprawione.
Poprawione.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 2 razy.
Jakieś duże zatrzymanie na Retkini (przy dw. Kaliskim w stronę Retkini). Ok. 17:30 albo wcześniej. Przyczyny nie znam, info z drugiej ręki. Utworzył się spory tramwajowy korek.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Najechanie w wykopie pod al. Bandurskiego na elina 1335. Około 14.15 na miejscu był już wóz techniczny, dwa radiowozy i sznur tramwajów do strony Retkini. 10 zawraca przez Włókniarzy - Kopernika, 12 - przez Włókniarzy - Mickiewicza. 14 chyba w ogóle nie dojeżdża w okolice dworca, bo żadnej nie widziałem. Kursuje cała masa KZ przy czym od Wileńskiej do dworca wariant trasy zależy od pomysłowości kierowcy. Brawa należą się nadzorowi ruchu za rozsądne ogarniecie sytuacji i zrozumiałe komunikaty.
Tak się mszczą "nowoczesne", "bezkolizyjne" rozwiązania. Zwłaszcza jeśli za ich budowę biorą się dyletanci. To i tak cud, że na tego typu wypadek trzeba było czekać aż 15 lat.
Tak się mszczą "nowoczesne", "bezkolizyjne" rozwiązania. Zwłaszcza jeśli za ich budowę biorą się dyletanci. To i tak cud, że na tego typu wypadek trzeba było czekać aż 15 lat.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
GW pisze: Sześć osób zostało rannych w wypadku tramwajowym
Jacek Krywko
2010-11-25, ostatnia aktualizacja 2010-11-25 15:11
Około godz. 14 na ul. Bandurskiego w tunelu pod wiaduktem przy dworcu Łódź Kaliska tramwaj linii 12 najechał na jadącą przed nim "10-tkę" . W wyniku kolizji ucierpiało sześcioro pasażerów
Wszyscy poszkodowani zostali przewiezieni do szpitala - dwie osoby trafiły do WAM-u, dwie do Pirogowa i dwie do Kopernika. Nie ma jeszcze informacji, czy ich obrażenia są poważne.
Wszystko zaczęło się od awarii tramwaju numer 10. - Motorniczy włączył światła awaryjne i czekał na pomoc. Za nim ustawiła się kolejka sześciu tramwajów - mówi Bogumił Makowskiego, rzecznik MPK. - Kiedy usunięto awarię zepsutej "10-tki" wszystkie tramwaje zaczęły powoli ruszać. Wtedy na ostatni w kolejce tramwaj nr 10 najechała jadąca za nim "12-stka". Nie można wykluczyć, że powodem kolizji była zbyt duża szybkość "12-stki" - dodaje Makowski.
Według Marzanny Boratyńskiej z Wydziału Ruchu Drogowego Policji motorniczy feralnej "12-stki" zeznał jednak, że widział stojące przed nim tramwaje, a do wypadku doszło, bo w kierowanym przez niego pojeździe zawiodły hamulce.
Obecnie całe zajście bada policja. Na miejsce ma także dotrzeć prokurator.
Do wypadku doszło na wydzielonym obszarze przeznaczonym wyłącznie dla tramwajów więc ruch kołowy przebiega bez zakłóceń, tramwaje jednak nie jeżdżą. MPK zapewniło już komunikację zastępczą.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
ŹródłoDŁ pisze: Ranni w zderzeniu tramwajów
2010-11-25, Aktualizacja: dzisiaj 17:02
(Ad.)
Sześć osób zostało poszkodowanych w zderzeniu tramwajów na Bandurskiego. Do zdarzenia doszło około godziny 12:30.
Jakub Pokora
(© Jakub Pokora)
Z informacji MPK wynika, że do wypadku doszło na wysokości delegatury Łódź-Polesie, między Wileńską, a dworcem Łódź-Kaliska. Najprawdopodobniej z powodu śliskich torów tramwaj linii 12 uderzył w tył "dziesiątki".
MPK informuje o sześciu poszkodowanych osobach, wcześniej mowa była o dwóch rannych, przewiezionych do szpitala. Godzinę po zdarzeniu nie wiadomo jeszcze było, jak ciężkich obrażeń doznali pasażerowie, ani czy wśród poszkodowanych są motorniczowie.
Ruch tramwajów z Retkini w stronę centrum był niemożliwy ale na szczęście został już przywrócony. Przed godziną 16. tramwaje wróciły na swoje stałe trasy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 12 razy.
O widzę, kolejny oświecony i jednocześnie mądry inaczej. Jak patrzę na takie wypowiedzi, to aż się cieszę że żaden "społecznik" nie wszedł do rady miejskiej.Tomasz.bu pisze:Tak się mszczą "nowoczesne", "bezkolizyjne" rozwiązania. Zwłaszcza jeśli za ich budowę biorą się dyletanci. To i tak cud, że na tego typu wypadek trzeba było czekać aż 15 lat.
Przyczyną wypadku nie było żadne bezkolizyjne rozwiązanie tylko błąd motorniczego albo awaria w tramwaju. Poza tym, dzięki strasznym i przerażającym bezkolizyjnym rozwiązaniom w okolicy można było bez problemowo i rozsądnie zorganizować komunikację zastępczą, bo awaria tramwajów nie wpływała w żaden sposób na sytuację na drogach w okolicy (a pewnie bardzo byś na to liczył).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez msq, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale bez "bezkolizyjnych rozwiązań", tramwaj zawróciłby po prostu przez Włókniarzy - Kopernika - Żeromskiego i skręcił w lewo w Mickiewicza, bez żadnych udziwnionych kryteriów po mieście.
Same skrzyżowania bezkolizyjne, to bardzo dobre rozwiązanie, ale dla samochodów. Tramwaje powinny krzyżować się na jednym poziomie.
Same skrzyżowania bezkolizyjne, to bardzo dobre rozwiązanie, ale dla samochodów. Tramwaje powinny krzyżować się na jednym poziomie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)