Zatrzymania i wykolejenia - spis

Podforum o wypadkach komunikacyjnych oraz o awariach pojazdów KM.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

No to jak on jechał tą Podgórną do końca, prawie do Broniewskiego, jak przejazdu przez Dąbrowskiego nie było? Przeskakiwał, czy jak?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: pawlak »

Pisałem że Podgórną w stronę Łęczyckiej pojechał. A gdzie dalej to nie wiem
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: jan_defecto »

Około 10:00 1442+1443 zepsuł się na Piłsudskiego przed Kopcińskiego kierunek centrum i zrobił zatrzymanie (stały 2 Swingi i Konstal stan na godzinę 10:05)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

Dziś rano było zatrzymanie na Gdańskiej przy Andrzeja Struga z powodu wypadku. Komunikaty (także ten wygłoszony przez motorniczego - swoją drogą, dlaczego w zmodernizowanym tramwaju - ta nowa modernizacja Konstala - nie robi on tego przez nagłośnienie pojazdu, tylko osobiście przechodzi do drugiego wagonu i informuje pasażerów?) mówiły o skierowaniu linii 15 i 17 objazdem: od placu Wolności - Legionów, Zachodnią, Kościuszki, Mickiewicza, Kopernika, przy Żeromskiego powrót na stałą trasę. Problem w tym, że osoba układająca trasę objazdu zapomniała chyba o braku łuku z Kościuszki w prawo w Mickiewicza w stronę Kaliskiego (sam usłyszawszy komunikat, i przeczytawszy go w aplikacji WatchLine Lodz, myślałem, że tramwaj właśnie tak skręci, podobnie zresztą, jak chyba większość pasażerów - nie wiedziałem, że nie ma tam łuku). Przez co motorniczy musiał zrobić kółko przez Żwirki i Stajnię, by wyjechać Mickiewicza w stronę Kaliskiego. Co zajęło chyba z kilkanaście minut, ze względu na korki i stanie na światłach kilka razy z rzędu. Na pewno pasażerowie byli zdezorientowani, bo o ile prawie cały tramwaj wysiadł po tym, jak motorniczy przeciął prosto Mickiewicza i zatrzymał się na nieużywanym liniowo przystanku na Kościuszki (pewnie spodziewali się, co będzie, i przeszli z buta do Żeromskiego, by załapać się na jakąś wcześniejszą 15 czy 17, być może jadącą już stałą trasą, bo było już wtedy po zatrzymaniu), to z niewielkiej liczby pasażerów, którzy pozostali, kilka osób wysiadło potem pod Stajnią.

Tak więc przez to kółko przez Żwirki tramwaj czas przejazdu wydłużył się o kilkanaście minut. Przez kolejne kółko, to przez Kaliski (ze względu na brak możliwości skrętu z Mickiewicza w Żeromskiego przez to, że tory są tam na dwóch poziomach), zapewne znowu. Nie wiem, bo przy Żeromskiego wysiadłem i przesiadłem się na wcześniejszą 15 (podobnie zrobiło wielu innych pasażerów). Co prawda nie pierwszą, która według wyświetlacza na przystanku miała być, bo miała wyświetlany czas 1 minuta, a okazała się być tramwajem widmo (chyba system nie radzi sobie w ogóle z chwilowymi zmianami tras tramwajów - przypuszczam, że tramwaj, który był wyświetlany na przystanku na Żeromskiego - na górze, to był dokładnie ten tramwaj, z którego ja wysiadłem na przystanku na Mickiewicza - na dole) - ale po 6 minutach pojawiła się kolejna, i nie była to bynajmniej ta, z której wcześniej wysiadłem. Po przejechaniu Żeromskiego do Wróblewskiego, tamtej 15 nadal nie było widać na horyzoncie.

Podczas jazdy trasą objazdową, gadaczka w tramwaju gadała głupoty. To znaczy zapowiadała chyba przystanki zgodnie z przejechanym dystansem, nie wziąwszy pod uwagę zmienionej trasy - tak więc np. na Kościuszki przy Mickiewicza zapowiadany był przystanek Gdańska/Zielona. Żeby chociaż zapowiadała przystanki z Gdańskiej odpowiadające mniej więcej aktualnej lokalizacji tramwaju na Kościuszki, miałoby to jakiś sens, ale w takiej formie, jaka była, było to kompletną dezinformacją... Jeśli sterowniki w tramwajach nie dają możliwości wprowadzenia trasy objazdowej (a według mnie taka opcja być w nich powinna), to czy motorniczy nie powinien w ogóle ich przełączać na tryb "indywidualny", tak by po pierwsze sterownik nie łączył się z OSSR-em i nie przekazywał do niego informacji o lokalizacji tramwaju, a po drugie, by nie zapowiadał w ogóle przystanków?

To jedna kwestia. Drugą jest sensowność takiej trasy objazdu. Która była o tyle bezsensowna, że wiązała się z dwoma długimi kółkami. Z drugiej strony - pozwalała tramwajom linii 15 i 17 obsługiwać ulicę Żeromskiego, tak, że pasażer mógł przynajmniej wysiąść przy Mickiewicza, albo, tak jak ja, przy Żeromskiego, i przesiąść się na jakiś wcześniejszy kurs, który już te kółka miał za sobą. Gdyby 15 i 17 skierowano do Ronda Lotników przez Piotrkowską, na Żeromskiego byłoby jedynie rzadko kursujące 16. Niby była jakaś komunikacja zastępcza - ale ona chyba jechała z pl. Wolności Gdańską (ewentualnie objeżdżając jakoś zatrzymanie) i Kopernika, nie obsługując w ogóle Żeromskiego.

Na początku byłem zdania, że ta trasa nie miała sensu, ale teraz stwierdzam, że ciężko było coś innego wymyślić. Może więcej sensu miałoby skierowanie np. 15 tak, jak właśnie to zrobiono, a 17 przez pl. Niepodległości. Bo większość pasażerów zapewne wolałaby dojechać prosto na jakiś przystanek na Piotrkowskiej i stamtąd do celu podróży już sobie dojść, zamiast robić dziwne kółka po mieście zanim w ogóle dostaną się do Żeromskiego, a w którym to czasie dojechać do swojego przystanku na Piotrkowskiej i dojść do celu podróży taki pasażer zdążyłby kilka razy. A wtedy nadal coś więcej niż tylko 16 jeździłoby Żeromskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: nowy1212 »

Kpc21 pisze:Jeśli sterowniki w tramwajach nie dają możliwości wprowadzenia trasy objazdowej (a według mnie taka opcja być w nich powinna), to czy motorniczy nie powinien w ogóle ich przełączać na tryb "indywidualny", tak by po pierwsze sterownik nie łączył się z OSSR-em i nie przekazywał do niego informacji o lokalizacji tramwaju, a po drugie, by nie zapowiadał w ogóle przystanków?
Dokładnie. Już lepiej niech ten pojazd w ogóle zniknie z OSSR, a tramwaj niech jedzie jako linia nr 15 bez podanego kierunku na wyświetlaczu. Tak najprościej. Ew 15 -> Tymczasowy objazd.
Na początku byłem zdania, że ta trasa nie miała sensu, ale teraz stwierdzam, że ciężko było coś innego wymyślić.
Kolejny dowód na konieczność łącznika Kościuszki z Gdańską na wysokości Struga.
Kolejny dowód na Konieczność łącznika wzdłuż Czerwonej albo Żwirki
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

Kierunek powinien być wbity, bo inaczej pasażerowie widzący taką 15 przy Kaliskim (jadącą w kierunku północnym) czy pod Stajnią mogliby być zdezorientowani jeszcze bardziej i myśleć, że jedzie ona w kierunku północnym. Natomiast nie powinno być zapowiedzi i wyświetlania tego tramwaju na tablicach OSSR.

A najlepiej, by był wyświetlany tam, gdzie rzeczywiście on jedzie.

No i - nie pamiętam, jak było w rzeczywistości, ale wydaje mi się, że ta 15 nie miała nawet ramki dookoła numeru. A to pierwsze, co w takiej sytuacji powinno się pojawić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: kuba_bed »

Od ramek to powoli mogliby odejść, bo nam to coś mówi a przeciętnemu pasażerowi pewnie nie, tym bardziej przyjezdnemu. Niech się pojawia komunikat o objeździe.

Łącznik to powinien być raczej i przez Czerwoną i przez Żwirki. To dałoby naprawdę duże efekty uelastycznienia sieci i zapobiegło zmianie trasy na połowie jej długości... Natomiast zapowiedzi na czas objazdu powinny być wyłączone, chyba że objazd był planowany wcześniej to oczywiście powinno być to przygotowane. Nie wyrzucałbym za to tramwaju z OSSR, a urealnił go, żeby nie pokazywał bzdur takich jak wymieniona wcześniej, że tramwaj będzie za minutę jak realnie pojawi się za 10, bo jest poziom niżej i ma niezły dystans do pokonania...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

A co w sytuacji, gdy tramwaj w ogóle nie pojawi się na przystanku, bo jedzie równoległą ulicą?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: kuba_bed »

Wtedy informacje o czasie przyjazdu nie powinny być wyświetlane, bo i tak się on nie pojawi. Niech ludzie go widzą w aplikacji (na mapie), ale nie na tablicach.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

No właśnie nie powinny. A chyba są.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: px33 »

Bo ten system jest pod tym względem dość głupi, czasy przejazdu są liczone tylko na podstawie przystanku ustawionego na sterowniku, pozycja nie jest wydrukowana
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

Czyli czasy na tablicach biorą się z tego, gdzie sterownikowi wydaje się, że znajduje się tramwaj (co jest liczone na podstawie przebytej drogi od krańcówki)? To system dezinformacji pasażerskiej, a nie informacji...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: px33 »

No, z grubsza tak, poza tym że sterownik (zwykle) ustawia położenie na podstawie GPS. Zerknij sobie kiedyś po południu/wieczorem na jakiś przystanek blisko zajezdni (np. Obywatelska-Nowe Sady) to pewnie zobaczysz kilka zawieszonych kursów (tj. niby autobus będzie za chwilę, ale na mapce jest na zajezdni i ma godzinę spóźnienia).
Co ciekawe w starym Rapidzie predykcja była niezależna od ustawienia przystanku na sterowniku (przez jakiś czas mrowie motorniczych jeździło z ustawionym końcowym przystankiem żeby przyspieszenie nie zgłaszało się w systemie, a tablice pokazywały te kursy poprawnie) i w ogóle wydaje mi się, że algorytm był lepszej jakości.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

Ta 15 którą jechałem (a był to najnowszy rodzaj modernizacji Konstala, ale z informacją pasażerską od R&G, nie od Novamedii) położenie ustalała ewidentnie na podstawie przejechanego dystansu, skoro na Kościuszki przy Mickiewicza zapowiadała przystanek Gdańska/Zielona albo Gdańska/Struga. Na podstawie GPS-a zapowiadałaby wtedy raczej przystanek Żeromskiego/Mickiewicza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: px33 »

Na podstawie GPS-a zapowiadałaby wtedy raczej przystanek Żeromskiego/Mickiewicza.
No nie, na podstawie GPS zapowiadałby przystanek po ostatnim zaliczonym na ustawionej trasie. To działa tak, że porównuje obecną pozycję z listą pozycji przystanków (nie wiem czy wszystkich czy tylko następnych) plus promień przystanku (zwykle 50 lub 100 m) i jeśli pojazd jest w takiej strefie to ustawia się na przystanku.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

Myślałem, że system na podstawie GPS-a działa tak, że na podstawie aktualnych współrzędnych geograficznych tramwaju wyszukuje w bazie najbliższy przystanek, i w odpowiednim momencie go zapowiada... Ale jeśli jest tak jak mówisz, to ma to sens. Jedynie motorniczy mógł przeskoczyć na sterowniku tych kilka przystanków (w zasadzie jeden - Legionów/Gdańska), by zapowiedzi na Kościuszki zgadzały się przynajmniej z odpowiednimi przystankami na Gdańskiej. Tylko potem na Kopernika przy Żeromskiego musiałby się o tych kilka przystanków cofnąć. A w zasadzie trzymać przystanek Żeromskiego/Mickiewicza tak długo, aż z przystanku Kościuszki/Mickiewicza rzeczywiście dojechałby do Żeromskiego/Mickiewicza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: STUDI »

Widziane wczoraj z odległości (omijanie korka) Pabianicka / Dubois przed 18:00 kolizja drogowa autobus MPK(linia 62?) jedna osobówka solidnie rozbita (chyba kolizja jej z autobusem skręcającym w Dubois - stała za skrzyżowaniem i obrócona "pod prąd") i być może jeszcze jakieś pojazdy, przynajmniej dwie karetki, straż pożarna, przynajmniej dwa radiowozy plus kolejny dojeżdżający. Drugi autobus MPK utknął przy Dubois przy tym skrzyżowaniu, nieco dalej w kierunku centrum stal w korku trzeci autobus MPK. Jezdnia ul. Pabianickiej w kierunku południowym nieprzejezdna (korek do Jana Pawła II). Torowisko w kierunku do Chocianowic być może częściowo zablokowane (autobus tylko częściowo stał w poprzek zachodniej jezdni ul. Pabianickiej) . Numerów taborowych nie podam, sorry.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: Kpc21 »

Dzisiaj też zatrzymanie na Gdańskiej. Akurat przesiadałem się z ŁTR na WZ. 12 skręcające od strony Kaliskiego w Kościuszki w prawo nieużywanym liniowo łukiem spowodowało małe zatrzymanie bardzo długo czekając na zielone światło (a gdy w końcu ruszyło, i tak musiało przepuścić samochody jadące prosto Mickiewicza). Czyżby System Spowalniania Ruchu tego tramwaju nie wykrył?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:Problem w tym, że osoba układająca trasę objazdu zapomniała chyba o braku łuku z Kościuszki w prawo w Mickiewicza w stronę Kaliskiego (sam usłyszawszy komunikat, i przeczytawszy go w aplikacji WatchLine Lodz, myślałem, że tramwaj właśnie tak skręci, podobnie zresztą, jak chyba większość pasażerów - nie wiedziałem, że nie ma tam łuku).
Nie, nie zapomniała. Masz lepszą propozycję objazdu?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Zatrzymania i wykolejenia - spis

Post autor: px33 »

Tym bardziej że po to jest stajnia żeby tramwaj zawsze stanął na którymś z peronów. A inna sprawa, że w zasadzie warto by uruchomić pełny priorytet na tych nieużywanych liniowo torach na Kościuszki i Żwirki tak, żeby zagwarantować że tramwaj z zatrzymania możliwie szybko przejedzie przez stajnię.
ODPOWIEDZ