Propozycje drastycznych zmian ;)
Ja zaproponowałbym coś z innej beczki, czyli trochę większą rozbudowę działu kolej, no i utworzenie przy tym jakichś zasad opisywania kluczowych, ale o tym dalej. Jeśli chodzi o rozbudowę, proponuję na początek większy podział tej normalnej kolei (wykluczam tu KrKD i RKW, bo z nimi jest OK) np. na przewoźników (myślę, że z typami lokomotyw, czy wagonów nie ma tu co się bawić), lub na dane linie, gdzie zdjęcia kolei zostały zrobione (np. podział na linie, lub miejscowości, z czego Łódź miałaby dodatkowy podział na np. Olechów, Fabryczny-Andrzejów, Widzew-Zgierz, Widzew-Chojny, Kaliski-Chojny, Kaliski-Lublinek itp.). Jeśli chodzi o kluczowe to najlepiej by było, żeby określić w nich lokomotywę (i jej numer, o ile jest czytelny i o ile autor wie, jaki ma), określenie typu pociągu (standardowo - towarowy, osobowy, pospieszny, ekspres, IC, EC itp.), nazwę pociągu, lokalizację miejsca zrobienia zdjęcia (stacja, miejscowość lub szlak), numer linii w tabeli SRJP (o numer linii nie ma się co bawić, bo trudno znaleść, a SRJP na stronie PKP się znajdzie), o ile dana linia takowy posiada, oraz numer pociągu (w osobowych obowiązkowo, inne, zależy czy autor wie). Myślę, że przydałoby się małe rozbudowanie kolejowej części gtlodz
Co do kolei - pełne poparcie, zwłaszcza w kwestii pozamiatania w kluczowych, bo burdel panuje niemiłosierny. Dodatkowo trzymałbym się zaproponowanego kiedyś pomysłu "dublowania" oznaczeń fabrycznych/przewoźników prywatnych symbolami używanymi na PKP (tj. dla loka oznaczonego jako 3E zapisywać zarówno "3E" jak i "ET21"). Zarówno dla symboli lokomotyw jak i dla numerów linii proponowałbym zrobić jakąś "ściągę" na forum i przykleić na stałe.
Myślę, że w kluczowych warto by jeszcze dodać oznaczenia wagonów dla pociągów towarowych (tu też można zrobić ściągę najpopularniejszych typów)
Podział kategorii chyba też nie zaszkodzi, wg przewoźników będzie chyba łatwiejszy do wprowadzenia (wg. linii byłby bardzo fajny, ale rodziłby się problem z fotkami na stacjach węzłowych)
Myślę, że w kluczowych warto by jeszcze dodać oznaczenia wagonów dla pociągów towarowych (tu też można zrobić ściągę najpopularniejszych typów)
Podział kategorii chyba też nie zaszkodzi, wg przewoźników będzie chyba łatwiejszy do wprowadzenia (wg. linii byłby bardzo fajny, ale rodziłby się problem z fotkami na stacjach węzłowych)
Jeśli potrzeba, mogę dopomóc co do kolei, na tyle, na ile umiem. To znaczy, jeśli chodzi o kluczowe, czy coś.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Wilu, łącznie zmieniany 1 raz.
Myślę, że łatwiej będzie razem. Bo zaraz się okaże, że pociąg PR ciągnie lokomotywa IC, a mechanik pochodzi z Cargo (a tak to momentami wygląda) i nie będzie wiadomo do jakiej kategorii wrzucać.
BTW przydałby się też dział na infrastrukturę kolejową - w tej galerii, w której ma być na nią miejsce.
od ukalo: Zamiast cytuj wcisnąłem edytuj stąd poszatkowanie tego posta. Przepraszam.
BTW przydałby się też dział na infrastrukturę kolejową - w tej galerii, w której ma być na nią miejsce.
od ukalo: Zamiast cytuj wcisnąłem edytuj stąd poszatkowanie tego posta. Przepraszam.
Właśnie dlatego zapytałem. Zatem kategoria PKP PR (którą zdążyłem już założyć) zmieniła się w grupę PKP.Myślę, że łatwiej będzie razem. Bo zaraz się okaże, że pociąg PR ciągnie lokomotywa IC, a mechanik pochodzi z Cargo (a tak to momentami wygląda) i nie będzie wiadomo do jakiej kategorii wrzucać.
Proszę edytorów o pomoc w stopniowym porządkowaniu.
A to już jest - na "głównej".BTW przydałby się też dział na infrastrukturę kolejową - w tej galerii, w której ma być na nią miejsce.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez ukalo, łącznie zmieniany 1 raz.
Taka refleksja odnośnie priva.
Zasadniczo pełni on teraz dwie funkcje: selekcja kandydatów do głównej i różne fajne śmieci, które na główną się nie nadają.
Stąd mój pomysł polegający na tym, aby narybek najpierw wpuszczać tylko do kategorii komunikacyjnych priva, a dopiero jak się tam sprawdzą, dopuszczać ich do głównej oraz pozostałych kategorii priva.
Zasadniczo pełni on teraz dwie funkcje: selekcja kandydatów do głównej i różne fajne śmieci, które na główną się nie nadają.
Stąd mój pomysł polegający na tym, aby narybek najpierw wpuszczać tylko do kategorii komunikacyjnych priva, a dopiero jak się tam sprawdzą, dopuszczać ich do głównej oraz pozostałych kategorii priva.