Strona 4 z 6

: śr 14:08, 09 lip 2008
autor: ukalo
Tak, zdecydowanie by się przydało. Tylko że to już na tyle duża ingerencja w mechanizm galerii, że chyba lepiej byłoby w końcu wszystko zrobić od nowa.

: śr 14:19, 09 lip 2008
autor: M. Wilu
Ja zaproponowałbym coś z innej beczki, czyli trochę większą rozbudowę działu kolej, no i utworzenie przy tym jakichś zasad opisywania kluczowych, ale o tym dalej. Jeśli chodzi o rozbudowę, proponuję na początek większy podział tej normalnej kolei (wykluczam tu KrKD i RKW, bo z nimi jest OK) np. na przewoźników (myślę, że z typami lokomotyw, czy wagonów nie ma tu co się bawić), lub na dane linie, gdzie zdjęcia kolei zostały zrobione (np. podział na linie, lub miejscowości, z czego Łódź miałaby dodatkowy podział na np. Olechów, Fabryczny-Andrzejów, Widzew-Zgierz, Widzew-Chojny, Kaliski-Chojny, Kaliski-Lublinek itp.). Jeśli chodzi o kluczowe to najlepiej by było, żeby określić w nich lokomotywę (i jej numer, o ile jest czytelny i o ile autor wie, jaki ma), określenie typu pociągu (standardowo - towarowy, osobowy, pospieszny, ekspres, IC, EC itp.), nazwę pociągu, lokalizację miejsca zrobienia zdjęcia (stacja, miejscowość lub szlak), numer linii w tabeli SRJP (o numer linii nie ma się co bawić, bo trudno znaleść, a SRJP na stronie PKP się znajdzie), o ile dana linia takowy posiada, oraz numer pociągu (w osobowych obowiązkowo, inne, zależy czy autor wie). Myślę, że przydałoby się małe rozbudowanie kolejowej części gtlodz Obrazek

: śr 14:22, 09 lip 2008
autor: ukalo
Co do kolei to pełna zgoda.
Na początek podzieliłbym na przewoźników, następnie w miarę potrzeb wg taboru.

: śr 14:32, 09 lip 2008
autor: MNK
Mnie podobał się pomysł jeszcze na ŁSK, gdzie wchodziło się w daną markę wozu i zdjęcia były pod odpowiednim numerem taborowym Obrazek Może teraz też możnaby tak zrobić?

: śr 14:37, 09 lip 2008
autor: ukalo
Temu służą kluczowe. Oczywiście da się to zrobić, tylko czy jest sens?

: śr 22:42, 09 lip 2008
autor: Tomasz.bu
Co do kolei - pełne poparcie, zwłaszcza w kwestii pozamiatania w kluczowych, bo burdel panuje niemiłosierny. Dodatkowo trzymałbym się zaproponowanego kiedyś pomysłu "dublowania" oznaczeń fabrycznych/przewoźników prywatnych symbolami używanymi na PKP (tj. dla loka oznaczonego jako 3E zapisywać zarówno "3E" jak i "ET21"). Zarówno dla symboli lokomotyw jak i dla numerów linii proponowałbym zrobić jakąś "ściągę" na forum i przykleić na stałe.
Myślę, że w kluczowych warto by jeszcze dodać oznaczenia wagonów dla pociągów towarowych (tu też można zrobić ściągę najpopularniejszych typów)
Podział kategorii chyba też nie zaszkodzi, wg przewoźników będzie chyba łatwiejszy do wprowadzenia (wg. linii byłby bardzo fajny, ale rodziłby się problem z fotkami na stacjach węzłowych)

: śr 22:45, 09 lip 2008
autor: ukalo
Ja jestem jak najbardziej za, ale w kwestii kolei jestem raczej "lajkonikiem". Przydałaby się jakaś kolejowa redakcja. Ktoś chętny? :>

: śr 22:57, 09 lip 2008
autor: rkplodz
Ja się mogę zająć robieniem tych ściągawek. Oczywiście co do sprzątania chętnie, ale jak już będą jasne zasady. Do tej pory poprawiałem tylko ewidentne byki - bo jak tu poprawiać coś w zasadzie nieunormowanego.

: śr 23:22, 09 lip 2008
autor: M. Wilu
Jeśli potrzeba, mogę dopomóc co do kolei, na tyle, na ile umiem. Obrazek To znaczy, jeśli chodzi o kluczowe, czy coś. Obrazek

: śr 23:59, 09 lip 2008
autor: Tomasz.bu
Wszyscy to wszyscy - babcia też Obrazek Chętnie pomogę, przynajmniej na tyle, na ile mi wiedza pozwoli.

: czw 00:50, 10 lip 2008
autor: krzyskup
Cóż, to ja numery tabel SRJP mogę dopisywać Obrazek

: wt 11:46, 15 lip 2008
autor: Tomasz.bu
Taka mi jeszcze jedna uwaga przyszła do głowy - jeśli priv miałby się stać galerią "pełną gębą", to chyba warto by unormować w jakiś sposób kluczowe - w tych kategoriach, które miałyby być "pełnoprawne".

: wt 11:58, 15 lip 2008
autor: ukalo
Tak, jak najbardziej. Będzie sporo zmian i porządków, ale zrobimy to drogą ewolucji, nie rewolucji.

: wt 17:14, 15 lip 2008
autor: ukalo
No i zacząłem sprzątanie na privie. Wszelkie uwagi i propozycje proszę tu, lub bezpośrednio pod zdjęciami.

Dla zainteresowanych: ponownie możliwa jest samodzielna rejestracja przez formularz (aktywacja konta wymaga potwierdzenia admina, ale dostanie ją każdy kto nie jest botem, zybim lub AdkiemP)

: śr 18:41, 16 lip 2008
autor: ukalo
Tomasz.bu pisze:Podział kategorii chyba też nie zaszkodzi, wg przewoźników będzie chyba łatwiejszy do wprowadzenia

Grupa PKP, czy od razu osobno PKP PR, Intercity i Cargo?

: śr 19:51, 16 lip 2008
autor: SEC
Czy jest możliwość zwiększenia rozmiaru ładowanych zdjęć do 900x600 (dla chętnych)? Oczywiście z zachowaniem 300 kb limitu.

: śr 20:07, 16 lip 2008
autor: ukalo
Niestety póki co nie... ale ja również jestem za tą zmianą, więc jest nadzieja Obrazek
Póki co pozostaje 800x533.

: śr 23:22, 16 lip 2008
autor: Tomasz.bu
Myślę, że łatwiej będzie razem. Bo zaraz się okaże, że pociąg PR ciągnie lokomotywa IC, a mechanik pochodzi z Cargo (a tak to momentami wygląda) i nie będzie wiadomo do jakiej kategorii wrzucać.

BTW przydałby się też dział na infrastrukturę kolejową - w tej galerii, w której ma być na nią miejsce.

od ukalo: Zamiast cytuj wcisnąłem edytuj Obrazek stąd poszatkowanie tego posta. Przepraszam.

: czw 10:11, 17 lip 2008
autor: ukalo
Myślę, że łatwiej będzie razem. Bo zaraz się okaże, że pociąg PR ciągnie lokomotywa IC, a mechanik pochodzi z Cargo (a tak to momentami wygląda) i nie będzie wiadomo do jakiej kategorii wrzucać.
Właśnie dlatego zapytałem. Zatem kategoria PKP PR (którą zdążyłem już założyć) zmieniła się w grupę PKP.

Proszę edytorów o pomoc w stopniowym porządkowaniu.
BTW przydałby się też dział na infrastrukturę kolejową - w tej galerii, w której ma być na nią miejsce.
A to już jest - na "głównej".

: wt 21:17, 22 lip 2008
autor: Ventlan
Taka refleksja odnośnie priva.
Zasadniczo pełni on teraz dwie funkcje: selekcja kandydatów do głównej i różne fajne śmieci, które na główną się nie nadają.
Stąd mój pomysł polegający na tym, aby narybek najpierw wpuszczać tylko do kategorii komunikacyjnych priva, a dopiero jak się tam sprawdzą, dopuszczać ich do głównej oraz pozostałych kategorii priva.