zasady opisu zdjęć kolejowych
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Myślę, że w przypadku kolei wąskotorowych większość pociągów i tak będzie imprezowych - zatem problem numerów znika. W przypadku pociągów planowych (na KrKD) nie widzę żadnego problemu z podaniem numeru pociągu, są (były i oby będą) powszechnie dostępne i o ile pamiętam się nie dublowały. Za to chyba nie ma sensu wpisywanie (czy raczej narzucanie wpisania) numeru tabeli SRJP - po pierwsze dlatego że obecnie kolejki wąskotorowe nie są ujęte w żadnym wydawnictwie nadającym w logiczny sposób numery tabel, a posługiwanie się starymi doprowadziłoby do zamętu chyba.
Co do odcinka z Gałkówka na Olechów - o ile pamiętam, w l. 80. ani 90. nie doczekał się on tabelki (może mnie ktoś poprawi? Przejrzałem wybrane cegły i nimo) - więc... nie wiem. Może po prostu dołączyć do tego 607 i spokój.
Pytanie: czy przy takich obiektach jak Karsznice czy wszelkie lokomotywownie wpisujemy tabelki? IMO tak, dla linii, przy których się znajdują.
Co do odcinka z Gałkówka na Olechów - o ile pamiętam, w l. 80. ani 90. nie doczekał się on tabelki (może mnie ktoś poprawi? Przejrzałem wybrane cegły i nimo) - więc... nie wiem. Może po prostu dołączyć do tego 607 i spokój.
Pytanie: czy przy takich obiektach jak Karsznice czy wszelkie lokomotywownie wpisujemy tabelki? IMO tak, dla linii, przy których się znajdują.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pociągi na RKW mają swoje numery, nawet te z okazji dni Rawy. Niechaj będą numery pociągów także przy wąskotorowych (będzie problem z pociągami z lat poprzednich, no ale trudno).
Dopisz jeszcze CMKę, Herby-Wieluń - Kępno i Skierniewice - Łuków do wykazu linii (przypuszczalne numery napisałem gdzieś wcześniej). Czy odcinek Kutno - Łowicz ma być opisywany podwójnym numerem (300 i 606?) - bo tak wynika ze spisu.
No to zostało jeszcze opisywanie zdjęć bocznic i będzie komplecik. Proponuję albo "bocznica", albo "BocznicaRodzajzakładu" + nazwa np. BocznicaLotnisko, albo BocznicaElektrociepłownia + EC-4. Nie wiem, czy wyszukiwanie po rodzajach zakładów może się komuś przydać...
Dopisz jeszcze CMKę, Herby-Wieluń - Kępno i Skierniewice - Łuków do wykazu linii (przypuszczalne numery napisałem gdzieś wcześniej). Czy odcinek Kutno - Łowicz ma być opisywany podwójnym numerem (300 i 606?) - bo tak wynika ze spisu.
No to zostało jeszcze opisywanie zdjęć bocznic i będzie komplecik. Proponuję albo "bocznica", albo "BocznicaRodzajzakładu" + nazwa np. BocznicaLotnisko, albo BocznicaElektrociepłownia + EC-4. Nie wiem, czy wyszukiwanie po rodzajach zakładów może się komuś przydać...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok. To poczekajmy jeszcze dzień - może coś się jeszcze komuś przypomni, a potem trzeba będzie wyedytować ten wątek, przypiąć i dać komunikat na galerii, że istnieją zasady i należy je stosować (również w odniesieniu do starszych zdjęć - na tyle na ile to możliwe) No i dać trochę czasu na samouporządkowanie, a potem już zabrać się do roboty
zasady opisu zdjęć kolejowych
Chciałbym zauważyć że w wykazie przewoźników jest błąd,nie ma już firmy PTKiGK Zabrze obecnie to PTK Holding,brakuje też FER Polska.W wykazie lokomotyw nie zauważyłem S200 którą można spotkać na naszym terenie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Lista przewoźników prywatnych jest niekompletna, tak więc czekamy na wszelkie uzupełnienia. Skoro jesteś w temacie, to napisz co weszło w skład owego PTK Holding (czy po prostu PTKiGK Zabrze zmieniło nazwę).
Jeśli chodzi o lokomotywę S200, to za galerią kolejową WRP umieściłem ją łącznie z T448p i jest wśród wymienionych.
Jeśli chodzi o lokomotywę S200, to za galerią kolejową WRP umieściłem ją łącznie z T448p i jest wśród wymienionych.
zasady opisu zdjęć kolejowych
Firme PTK Holding tworzą połączone firmy: PTKiGK Zabrze i Kopalnia Piasku "Kuźnica Warężyńska"
Dzięki!
Pozostaje więc mała zagwostka co robić właśnie w sytuacji, gdy przewoźnicy zmieniają "barwy klubowe" - problem dotyczy starszych zdjęć. Czy opisywać nazwą obecną, dawną, czy obiema.
BTW jest jeszcze jedna zagwostka. Otóż: PCC Rail, PTKiGK Rybnik, PCC Coaltran, PCC Kolchem i kilka innych pomniejszych spółek wchodzą w skład holdingu PCC. Ale może na razie pozostawmy to oddzielnie - wszak formalnie chyba są to różni przewoźnicy, tyle, że zrzeszeni w takiej formie. Jedyne co, to trzeba poprawić nazwy (nie kluczowe) w przypadku Kolchemu i Coaltran'a
Pozostaje więc mała zagwostka co robić właśnie w sytuacji, gdy przewoźnicy zmieniają "barwy klubowe" - problem dotyczy starszych zdjęć. Czy opisywać nazwą obecną, dawną, czy obiema.
BTW jest jeszcze jedna zagwostka. Otóż: PCC Rail, PTKiGK Rybnik, PCC Coaltran, PCC Kolchem i kilka innych pomniejszych spółek wchodzą w skład holdingu PCC. Ale może na razie pozostawmy to oddzielnie - wszak formalnie chyba są to różni przewoźnicy, tyle, że zrzeszeni w takiej formie. Jedyne co, to trzeba poprawić nazwy (nie kluczowe) w przypadku Kolchemu i Coaltran'a
zasady opisu zdjęć kolejowych
Tak,formalnie to ciągle samodzielne firmy popieram zatem pomysł pozostawienia ich oddzielnie.Przypomniało mi się jeszcze że przy zespołach trakcyjnych wartoby dodać VT628 z KM których nie spotyka się u nas w ruchu planowym ale od czasu do czasu pojawiają się jako pociągi służbowe,w przewoźnikach proponuje dodać DOLKOM prowadzący czasami swoje pociągi robocze
zasady opisu zdjęć kolejowych
Jeszcze kilka propozycji: w przewoźnikach brakuje Rail Polska i pasażerskiego Koleje Mazowieckie które są z poza grupy PKP w lokomotywach elektrycznych przy serii 181/182 zamiast bobina powinno być rakana i sestikolak a bobina to lokomotywa serii 140 znana u nas także jako ET13 przy M62 wartoby dopisać M62M a przy BR232 dodatkowo BR231 a w zespołach trakcyjnych-94 51 2140 "Flirt" który co prawda u nas nie występuje ale pojawia się czasami w rejonie Łowicza i Kutna jako "MAZOVIA"
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli chodzi o flirta, to jest ogromny problem z jego oznaczeniem (na wszystkich galeriach). Jak ktoś ustrzeli to się będziemy martwić - mówisz - masz. Pojawił się. Proponuję więc iść za precedensem i opisywać takim numerem, jaki widnieje na wagonie zastępując spacje kropkami i do tego dodawać ETR150.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
zasady opisu zdjęć kolejowych
Taki sposób opisu FLIRTÓW jak proponujesz też jest możliwy choć jest jeszcze jeden sposób-w ŚK 7/08 jest foto gdzie dodatkowo jest oznaczony "serią eksploatacyjną" "F" i może by pokusić się to rozwiązanie?
Na razie proponuję po prostu "flirt" i numer z dzioba pociągu, zwłaszcza, że zdjęć tego składu za dużo nie będzie. Jak sytuacja się wyklaruje, jak zobaczymy w jaki sposób oznaczone będą flirty na PKP (śląskie) to coś postanowimy.
Jeśli zaś chodzi o sprawę kluczowych, to moim zdaniem kwestię można uznać za dograną i czas na jakieś oficjalne ogłoszenie i apel o porządkowanie swoich zdjęć, jak sądzicie?
Jeśli zaś chodzi o sprawę kluczowych, to moim zdaniem kwestię można uznać za dograną i czas na jakieś oficjalne ogłoszenie i apel o porządkowanie swoich zdjęć, jak sądzicie?
zasady opisu zdjęć kolejowych
W przypadku pociągów EC i międzynarodowych pospiesznych z uwagi na to że posiadają podwójny numer (krajowy i międzynarodowy) należy zdecydować który będzie w opisie.
zasady opisu zdjęć kolejowych
No i pojawiła się w galerii fotka gdzie w opisie jest tylko numer międzynarodowy i moim zdaniem tak może pozostać,w wykazie kategorii pociągów brakuje EuroNight.