Strona 2 z 3

: pt 22:05, 18 lip 2008
autor: ukalo
Akurat dublowanie nie jest problemem, jeśli użyć wyszukiwania zaawansowanego - to od technicznej strony. Bo merytorycznie nie jestem w stanie się w tym temacie wypowiedzieć.

: sob 18:18, 19 lip 2008
autor: rkplodz
Myślę, że w przypadku kolei wąskotorowych większość pociągów i tak będzie imprezowych - zatem problem numerów znika. W przypadku pociągów planowych (na KrKD) nie widzę żadnego problemu z podaniem numeru pociągu, są (były i oby będą) powszechnie dostępne i o ile pamiętam się nie dublowały. Za to chyba nie ma sensu wpisywanie (czy raczej narzucanie wpisania) numeru tabeli SRJP - po pierwsze dlatego że obecnie kolejki wąskotorowe nie są ujęte w żadnym wydawnictwie nadającym w logiczny sposób numery tabel, a posługiwanie się starymi doprowadziłoby do zamętu chyba.

Co do odcinka z Gałkówka na Olechów - o ile pamiętam, w l. 80. ani 90. nie doczekał się on tabelki (może mnie ktoś poprawi? Przejrzałem wybrane cegły i nimo) - więc... nie wiem. Może po prostu dołączyć do tego 607 i spokój.

Pytanie: czy przy takich obiektach jak Karsznice czy wszelkie lokomotywownie wpisujemy tabelki? IMO tak, dla linii, przy których się znajdują.

: sob 20:26, 19 lip 2008
autor: Tomasz.bu
Pociągi na RKW mają swoje numery, nawet te z okazji dni Rawy. Niechaj będą numery pociągów także przy wąskotorowych (będzie problem z pociągami z lat poprzednich, no ale trudno).
Dopisz jeszcze CMKę, Herby-Wieluń - Kępno i Skierniewice - Łuków do wykazu linii (przypuszczalne numery napisałem gdzieś wcześniej). Czy odcinek Kutno - Łowicz ma być opisywany podwójnym numerem (300 i 606?) - bo tak wynika ze spisu.

No to zostało jeszcze opisywanie zdjęć bocznic i będzie komplecik. Proponuję albo "bocznica", albo "BocznicaRodzajzakładu" + nazwa np. BocznicaLotnisko, albo BocznicaElektrociepłownia + EC-4. Nie wiem, czy wyszukiwanie po rodzajach zakładów może się komuś przydać...

: sob 21:03, 19 lip 2008
autor: rkplodz
Zrobione. Gdzieś mi musiało umknąć. Co do bocznic to ja bym raczej proponował bocznica + NazwaZakładu, np. bocznica EC4.

: sob 21:25, 19 lip 2008
autor: Tomasz.bu
Ok. To poczekajmy jeszcze dzień - może coś się jeszcze komuś przypomni, a potem trzeba będzie wyedytować ten wątek, przypiąć i dać komunikat na galerii, że istnieją zasady i należy je stosować (również w odniesieniu do starszych zdjęć - na tyle na ile to możliwe) Obrazek No i dać trochę czasu na samouporządkowanie, a potem już zabrać się do roboty Obrazek

zasady opisu zdjęć kolejowych

: sob 23:08, 19 lip 2008
autor: Grzesiek
Chciałbym zauważyć że w wykazie przewoźników jest błąd,nie ma już firmy PTKiGK Zabrze obecnie to PTK Holding,brakuje też FER Polska.W wykazie lokomotyw nie zauważyłem S200 którą można spotkać na naszym terenie.

: sob 23:42, 19 lip 2008
autor: rkplodz
Dziękujemy za uwagi i czekamy na kolejne spostrzeżenia.

Wykaz przewoźników uzupełniony i poprawiony. Co do lokomotywy - swój post musi wyedytować Tomasz (a zdaje się że w ogóle nie ma ich zdjęć w galerii).

: sob 23:50, 19 lip 2008
autor: Tomasz.bu
Lista przewoźników prywatnych jest niekompletna, tak więc czekamy na wszelkie uzupełnienia. Skoro jesteś w temacie, to napisz co weszło w skład owego PTK Holding (czy po prostu PTKiGK Zabrze zmieniło nazwę).
Jeśli chodzi o lokomotywę S200, to za galerią kolejową WRP umieściłem ją łącznie z T448p i jest wśród wymienionych.

: ndz 00:24, 20 lip 2008
autor: rkplodz
Dopisałem bocznice. Myślę, że poza brakami w liście przewoźników system jest już dość kompletny. Czekamy zatem na kolejne uwagi, przede wszystkim od fotografujących kolej czy szukających o niej informacji - wszak to właśnie zainteresowanym drogami żelaznymi ma służyć cały ten projekt.

zasady opisu zdjęć kolejowych

: ndz 09:35, 20 lip 2008
autor: Grzesiek
Firme PTK Holding tworzą połączone firmy: PTKiGK Zabrze i Kopalnia Piasku "Kuźnica Warężyńska"

: ndz 10:25, 20 lip 2008
autor: Tomasz.bu
Dzięki!
Pozostaje więc mała zagwostka co robić właśnie w sytuacji, gdy przewoźnicy zmieniają "barwy klubowe" - problem dotyczy starszych zdjęć. Czy opisywać nazwą obecną, dawną, czy obiema.
BTW jest jeszcze jedna zagwostka. Otóż: PCC Rail, PTKiGK Rybnik, PCC Coaltran, PCC Kolchem i kilka innych pomniejszych spółek wchodzą w skład holdingu PCC. Ale może na razie pozostawmy to oddzielnie - wszak formalnie chyba są to różni przewoźnicy, tyle, że zrzeszeni w takiej formie. Jedyne co, to trzeba poprawić nazwy (nie kluczowe) w przypadku Kolchemu i Coaltran'a

zasady opisu zdjęć kolejowych

: ndz 11:07, 20 lip 2008
autor: Grzesiek
Tak,formalnie to ciągle samodzielne firmy popieram zatem pomysł pozostawienia ich oddzielnie.Przypomniało mi się jeszcze że przy zespołach trakcyjnych wartoby dodać VT628 z KM których nie spotyka się u nas w ruchu planowym ale od czasu do czasu pojawiają się jako pociągi służbowe,w przewoźnikach proponuje dodać DOLKOM prowadzący czasami swoje pociągi robocze

zasady opisu zdjęć kolejowych

: ndz 14:42, 20 lip 2008
autor: Grzesiek
Jeszcze kilka propozycji: w przewoźnikach brakuje Rail Polska i pasażerskiego Koleje Mazowieckie które są z poza grupy PKP w lokomotywach elektrycznych przy serii 181/182 zamiast bobina powinno być rakana i sestikolak a bobina to lokomotywa serii 140 znana u nas także jako ET13 przy M62 wartoby dopisać M62M a przy BR232 dodatkowo BR231 a w zespołach trakcyjnych-94 51 2140 "Flirt" który co prawda u nas nie występuje ale pojawia się czasami w rejonie Łowicza i Kutna jako "MAZOVIA"

: ndz 18:33, 20 lip 2008
autor: Tomasz.bu
Jeśli chodzi o flirta, to jest ogromny problem z jego oznaczeniem (na wszystkich galeriach). Jak ktoś ustrzeli to się będziemy martwić - mówisz - masz. Pojawił się. Proponuję więc iść za precedensem i opisywać takim numerem, jaki widnieje na wagonie zastępując spacje kropkami i do tego dodawać ETR150.

zasady opisu zdjęć kolejowych

: wt 11:48, 22 lip 2008
autor: Grzesiek
Taki sposób opisu FLIRTÓW jak proponujesz też jest możliwy choć jest jeszcze jeden sposób-w ŚK 7/08 jest foto gdzie dodatkowo jest oznaczony "serią eksploatacyjną" "F" i może by pokusić się to rozwiązanie?

: wt 12:54, 22 lip 2008
autor: Tomasz.bu
Na razie proponuję po prostu "flirt" i numer z dzioba pociągu, zwłaszcza, że zdjęć tego składu za dużo nie będzie. Jak sytuacja się wyklaruje, jak zobaczymy w jaki sposób oznaczone będą flirty na PKP (śląskie) to coś postanowimy.

Jeśli zaś chodzi o sprawę kluczowych, to moim zdaniem kwestię można uznać za dograną i czas na jakieś oficjalne ogłoszenie i apel o porządkowanie swoich zdjęć, jak sądzicie?

: śr 22:51, 23 lip 2008
autor: Tomasz.bu
Pytanie do kogoś kto się zna na numeracji. Czy pospieszne, Intercity, EuroCity itp też opisujemy numerami bez liter? Czy ich numery są unikatowe?

zasady opisu zdjęć kolejowych

: śr 23:59, 23 lip 2008
autor: Grzesiek
W przypadku pociągów EC i międzynarodowych pospiesznych z uwagi na to że posiadają podwójny numer (krajowy i międzynarodowy) należy zdecydować który będzie w opisie.

: czw 00:08, 24 lip 2008
autor: o3r
Może oba?

zasady opisu zdjęć kolejowych

: czw 09:56, 24 lip 2008
autor: Grzesiek
No i pojawiła się w galerii fotka gdzie w opisie jest tylko numer międzynarodowy i moim zdaniem tak może pozostać,w wykazie kategorii pociągów brakuje EuroNight.