Adamix pisze:
Konkretnie na liczenie czy badania? Po prostu mam zastrzeżenia do przyjętej metodologii badań: liczenie odbywa się jednego dnia, na różnych liniach w inne dni, tak jak napisał SEC: raz są rekolekcje, innym razem coś, ze szkoły mają wolne, kolejnego dnia jest brzydka pogoda i emeryci nie jadą na zakupy na drugi koniec miasta itd, itp. Czyli wynik nie uwzględni czynników wpływających na frekwencję w ciągu tygodnia, a ta potrafi znacząco się różnić.
Do tego dodajmy jeszcze remont Limanki; wyniki na 3, 11, 16 będą nieco zaburzone (część osób korzysta z tych linii, część z Z3, tylko nie wiadomo jakie to są części; Z3 napełnia się ludźmi przy Bałuckim i Zachodniej, wspomagając np. 65)
px33 pisze:dlaczego nie zrobić tak w tramwajach i autobusach?
PS. Jaka jest łączna liczba wzkm wykonywanych przez pojazdy łódzkiej KM?
W 2009 roku 54,5 mln wzkm.
px33 pisze:A powrót do założeń reformy z małą korektą (wyrżnięcie 16A, 45 do Zgierza po trasie 16 co 20 minut, 3, 11 i 15 co 7,5 minuty, jeszcze może to 45 po Broniewskiego na Chojny, miejsce na łącznik bez przystanków się znajdzie), który jest konieczny do rozwoju sieci tramwajowej i wzrostu atrakcyjności łódzkiej KM. Dobrze by było zrobić coś z RLL żeby ułatwić przesiadki, ale akurat 15->11 i 11->15 jest całkiem wygodna.
+ 2 i 6 co 7,5.
SEC pisze:
10 i 14 powinny zamienić się częstotliwościami, ale to rozmowa na inny temat.
Imho, powinny mieć obie takt 7,5 minuty.
SEC pisze:
Jak już mówimy o powrocie do reformy to przede wszystkim również 2 i 6 powinny jeździć co 7,5 min., czyli automatycznie musi wylecieć 16/45/16A.
-Zgierz nie potrzebuje połączenia z Chojnami
-Sama 16/45 (bez 16A) na Paderewskiego co 20 min. nie zainteresuje nikogo, a na trasie ŁTR będzie jeszcze gorzej niż teraz, bo każda linia kursowałaby z inną częstotliwością
-16 można zastąpić na Paderewskiego wykorzystując 57 podjazdem przez plac Niepodległości, a samo 57 obecnie jeździ punktualnie (w godz. 10-12 nawet przed czasem)
Jedyny problem to to, że Zgierz zażyczył sobie połączenia z ŁTR. Ale gdyby tramwaj kursował z Helenówka, można w końcu skończyć z idiotyzmem w postaci linii 16/16A i w końcu przywrócić stare rozkłady ku uciesze ul. Łagiewnickiej, Przybyszewskiego i Pomorskiej.
Pod tym się w całości podpisuję.