M120 powraca?
M120 powraca?
6 grudnia pomiędzy godziną 16:30 a 17 techniczny Ikarus holował jednego z odstawionych na Telefonicznej Jelczy M120. "Skład" zmierzał Mickiewicza w kierunku Retkini (a więc domyślnie na Nowe Sady). Widziany przy skrzyżowaniu z Włókniarzy. Numerów niet, bo raz że było ciemno, a dwa - byłem w ruchu i nie miałem czasu/możliwości na uważne przyglądanie się takim detalom.
Pytanie zasadnicze brzmi: czy ktoś go kupił i pojechał na przegląd przed odbiorem przez nowego właścieciela czy może wraca do eksploatacji liniowej?
Pytanie zasadnicze brzmi: czy ktoś go kupił i pojechał na przegląd przed odbiorem przez nowego właścieciela czy może wraca do eksploatacji liniowej?
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
Zaraz, chwilę,
120MM to nie M11!
120MM mają silnik MANa i automaty, pochodzą z 1992 roku, więc gdyby nie to, że 2006. roku doczekało bodaj 5 sztuk, to może poszłyby do NG i dalej jeździły. Ogłoszenie też dotyczy tylko M11, więc jeśli niskaczy będzie mało, to jeszcze na KZ wyjadą. Swoją drogą zastanawaia mnie fakt, że na zastępstwo za wysokopodłogowe wagony często wysyłają niskacze, chyba w ramach rekompensaty z utrudnienia
120MM to nie M11!
120MM mają silnik MANa i automaty, pochodzą z 1992 roku, więc gdyby nie to, że 2006. roku doczekało bodaj 5 sztuk, to może poszłyby do NG i dalej jeździły. Ogłoszenie też dotyczy tylko M11, więc jeśli niskaczy będzie mało, to jeszcze na KZ wyjadą. Swoją drogą zastanawaia mnie fakt, że na zastępstwo za wysokopodłogowe wagony często wysyłają niskacze, chyba w ramach rekompensaty z utrudnienia
Kazik pisze:120MM mają silnik MANa i automaty,
Skrzynia ZF
gdyby nie to, że 2006. roku doczekało bodaj 5 sztuk
Wiecej nie było.
Swoją drogą zastanawaia mnie fakt, że na zastępstwo za wysokopodłogowe wagony często wysyłają niskacze
Mnie też. Rozumiem jeden przypadek za 10, ale reszta jest sprawa dosc dyskusyjna.
No cóż dają to co mają. Jest niski to dają niskiego. W przypadku jak Kilińskiego obsługuje to mogą tylko niskacza dać. A jelcze i Ikary odstawione na Telefonicznej pójda w użytek ponieważ podczas objazdów podczas budowy ŁTr w centrum będzie potrzeba ok 50 brygad KZ za tramwaje. Ponoć z tego też powodu urząd pracy ma zorganizować nabór i szkolenia na kierowców bo w przeliczeniu na 50 autobusów będzie potrzeba ok 150 dodatkowych kierowców (przy przeliczeniu 50 - 1 zmiana, 50 - 2 zmiana plus ok 50 na ew. 3 zmiane i gdy któryś z poprzednich 100 będzie miał dzień wolny). Byc może tego Jelcza wzieli na naprawe aby za L-ke robił? Kto wie co się szykuje. Jedno jest pewne jak zabraknie wozów to i M11 wyjadą na trase.
M11 raczej nie wyjadą. Podczas remontu ŁTR powinny kursować tylko wszystkie Ikarusy do rocznika 1990 włączenie, które nie zostały skasowane, również wypożyczone. Problem będzie wtedy, gdy MPK dalej będzie olewało Kilińskiego i Limanowskiego, gdzie stoją zepusty Jelcze i Volvo i są zastępowane wypożyczonymi Ikarusami. Wtedy ich może braknąć.
Wiem, co się dzieje w Łodzi - jak wszystko wolno postępuje. Może być tak, że remont pod ŁTR będzie robiony odcinkami, np.: Zachodnia od Zielonej do Legionów. Ktoś nawet mówił, że odbudowywane są łuki Piotrkowska/Czerwona w stronę Placu Niepodległości. Dowodzi to, że remont będzie robiony stopniowo. Jeżeli faktycznie pojedynczo będą remontowane raptem tak krótkie odcinki jak Zielona-Legionów to wystarczy kilka, max. kilkanaście wozów.
Wiem, co się dzieje w Łodzi - jak wszystko wolno postępuje. Może być tak, że remont pod ŁTR będzie robiony odcinkami, np.: Zachodnia od Zielonej do Legionów. Ktoś nawet mówił, że odbudowywane są łuki Piotrkowska/Czerwona w stronę Placu Niepodległości. Dowodzi to, że remont będzie robiony stopniowo. Jeżeli faktycznie pojedynczo będą remontowane raptem tak krótkie odcinki jak Zielona-Legionów to wystarczy kilka, max. kilkanaście wozów.
Jest mały problem. Bo oni ze względu na mała ilość czasu chca rzucić się połową miasta na raz. Ale nawet żeby zastępowac komunikacje na tak małych kawałkach potrzeba i tak dużo wozów. Weź pod uwage że jeden tramwaj to 2 autobusy przegubowe. Wiem co mówie bo niby taka 3 zawsze pusta na Łagiewnickiej była a jak był remont przy Dolnej to jakoś bardzo ciasno się zrobiło w tych Z-kach. A częstotliwość była mniej więcej taka jak tramwaju.
Adrian pisze:Podczas remontu ŁTR powinny kursować tylko wszystkie Ikarusy do rocznika 1990 włączenie, które nie zostały skasowane, również wypożyczone. Problem będzie wtedy, gdy MPK dalej będzie olewało Kilińskiego i Limanowskiego, gdzie stoją zepusty Jelcze i Volvo i są zastępowane wypożyczonymi Ikarusami. Wtedy ich może braknąć.
Sorry, nie rozumiem przekazu ...
Wiem, co się dzieje w Łodzi
Wow, pogratulowac.
Ktoś nawet mówił, że odbudowywane są łuki Piotrkowska/Czerwona w stronę Placu Niepodległości.
A to ciekawe.
SZAUTER pisze:Weź pod uwage że jeden tramwaj to 2 autobusy przegubowe.
Taak? Ciekawe ... 2x805Na to ok. 210 pasazerow a Ik280=165, M181MB=175-180, CitaroG=175
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
A czy prawo jazdy kat D uprawnia jedynie do jazdy miejskimi??, jak ktos idzie na kurs powinien miec przeszkolenie gruntowne, automatem nie sztuka jezdzic, sztuka manualem plynnie tak by pasazerowie nie latali po autobusie jak ........, po za tym egzaminy beda odbywac sie pewnie zawsze na recznych skrzyniach (i slusznie), choc w ramach kursu powinni tez uczyc jazdy na automacie
Żeby jeździć automatem tez trzeba przejść stosowne przeszkolenie. To nie jest tak jak ci się wydaje, że siadasz, wciskasz pedał i samo jedzie. Przypominam też, że szkolenia z urzędu pracy są dla MPK, a więc nie dziwne byłoby, że pod kątem ich taboru, a nie wszystkiego co podpada pod kategorię D prawa jazdy.