Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi
Tak się składa, że linia 50 obsługuje nie tylko Rzgów, ale i łódzkie osiedla. I przeguby powinny być wysyłane z uwagi na mieszkańców Łodzi, a nie Rzgowa. Łódź nie musiała się godzić na wydłużenie do Rzgowa (i Brzezin, bo tam jest ten sam problem, rano na Dołach z brzezińskiego 53 ludzie się dosłownie wysypują), tymczasem z tego co wiem, sama takie rozwiązanie zaproponowała.
Równie dobrze ZDiT mógłby wysyłać 50A jadące tuż przed 50 ze Rzgowa (co byłoby nawet bardziej właściwe, bo do Rzgowa wysyłamy to, za co zapłacił), ale to pewnie byłoby droższe.
Równie dobrze ZDiT mógłby wysyłać 50A jadące tuż przed 50 ze Rzgowa (co byłoby nawet bardziej właściwe, bo do Rzgowa wysyłamy to, za co zapłacił), ale to pewnie byłoby droższe.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Mogliby jednak coś odpisać .
Co do zmian liniowych moim zdaniem mogłoby być tak :
1. Linia 70 skierowana do krańcówki Tuszyńska - Rzgów ( tam gdzie 50 ) przez centrum Rzgowa. Myślę , że z miejscem dla przegubów nie ma problemu - rezerwy jakoś tam jeżdżą.
lub
Linia 70 i 93 bez zmian a zrobienie 93A która kursowałaby przez centrum Rzgowa do krańcówki Tuszyńska - Rzgów .
2.Linia 70A skierowana do Starej Gadki na cmentarz i likwidacja lini 93. W tym przypadku przydałby się remont krańcówki przy cmentarzu gdyż jej stan woła o pomstę do nieba .
Jeśli dużo osób będzie za, myślę, że można śmiało pisać do ZDiT i MPK . Jeśli oczywiście łaskawie zechcą to przeczytać .
Co do zmian liniowych moim zdaniem mogłoby być tak :
1. Linia 70 skierowana do krańcówki Tuszyńska - Rzgów ( tam gdzie 50 ) przez centrum Rzgowa. Myślę , że z miejscem dla przegubów nie ma problemu - rezerwy jakoś tam jeżdżą.
lub
Linia 70 i 93 bez zmian a zrobienie 93A która kursowałaby przez centrum Rzgowa do krańcówki Tuszyńska - Rzgów .
2.Linia 70A skierowana do Starej Gadki na cmentarz i likwidacja lini 93. W tym przypadku przydałby się remont krańcówki przy cmentarzu gdyż jej stan woła o pomstę do nieba .
Jeśli dużo osób będzie za, myślę, że można śmiało pisać do ZDiT i MPK . Jeśli oczywiście łaskawie zechcą to przeczytać .
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Steint, łącznie zmieniany 2 razy.
93 nie można wydłużyć do Rzgowa, bo obsługuje przystanek w Rzgowie przy Ustronnej/Łódzkiej, który jest tylko w stronę Łodzi (i aby to zmienić, trzeba by było wybudować kładkę albo przejście podziemne) - po dojechaniu do krańcówki musi od razu jechać z powrotem, aby można było na nim wysiąść wracając z Łodzi do Rzgowa.
Z tego samego powodu ciężko byłoby również zastąpić 93 wydłużonym 70 - to jednak da się już rozwiązać. Na krańcówce zmienialiby się tylko kierowcy, a autobus jechałby od razu (z nowym kierowcą) z powrotem.
Problemem może być to, że w tym celu na krańcówce musiałoby się znaleźć jakieś ogrzewane pomieszczenie, gdzie kierowcy czekaliby na zamianę. Chyba że już tam takie jest.
Zamiast do Tuszyńskiej, lepiej do Ptakowego dworca - przecież po coś on tam jest. Przynajmniej w godzinach otwarcia centrum. Dla autobusu to niewielka odległość, a będzie mieć znaczenie szczególnie, gdy otworzy się część po drugiej stronie trasy.
Największym problemem - nie do przeskoczenia - jest jednak to, że za wszelkie linie wydłużone do Rzgowa, Rzgów musiałby zapłacić.
Z tego samego powodu ciężko byłoby również zastąpić 93 wydłużonym 70 - to jednak da się już rozwiązać. Na krańcówce zmienialiby się tylko kierowcy, a autobus jechałby od razu (z nowym kierowcą) z powrotem.
Problemem może być to, że w tym celu na krańcówce musiałoby się znaleźć jakieś ogrzewane pomieszczenie, gdzie kierowcy czekaliby na zamianę. Chyba że już tam takie jest.
Zamiast do Tuszyńskiej, lepiej do Ptakowego dworca - przecież po coś on tam jest. Przynajmniej w godzinach otwarcia centrum. Dla autobusu to niewielka odległość, a będzie mieć znaczenie szczególnie, gdy otworzy się część po drugiej stronie trasy.
Największym problemem - nie do przeskoczenia - jest jednak to, że za wszelkie linie wydłużone do Rzgowa, Rzgów musiałby zapłacić.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 4 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Akurat jakieś pomieszczenie na krańcówce to nie powinien być problem, bo ile może kosztować jakaś buda i ewentualnie jej ogrzanie? Oczywiście nie mam na myśli najtańszego badziewia, ale coś w miarę porządnego.
Do obsługi Ptaka po drugiej stronie DK1 powinna być obsługiwana jakąś wydłużoną linią, przynajmniej do momentu wybudowania kładki nad DK1 albo tej hucznie zapowiadanej kolejki linowej. Wydzielić kawałek miejsca na parkingu dla tymczasowej pętli i będzie dobrze, o ile będą chęci.
W obecnej sytuacji finansowej Rzgowa wątpię, żeby wydłużanie tylu kursów było możliwe. Gdyby to była odległość do kilometra to jeszcze jakoś dałoby pewnie radę, ale nie teraz. Chociaż i tak wiadomo, że po wybudowaniu Ptak Expo (o ile to nastąpi) będzie trzeba zorganizować jakiś porządny transport... Chociaż wtedy to będzie prostsze, bo i zyski dla miasta będą większe.
No a co do tej zatoczki obok wiaduktu to jest to niby I etap modernizacji Rudzkiej w Rzgowie, choć dziwne bo jest robiony na końcu... Przynajmniej w końcu będzie to jakoś w miarę kulturalnie wyglądało.
Do obsługi Ptaka po drugiej stronie DK1 powinna być obsługiwana jakąś wydłużoną linią, przynajmniej do momentu wybudowania kładki nad DK1 albo tej hucznie zapowiadanej kolejki linowej. Wydzielić kawałek miejsca na parkingu dla tymczasowej pętli i będzie dobrze, o ile będą chęci.
W obecnej sytuacji finansowej Rzgowa wątpię, żeby wydłużanie tylu kursów było możliwe. Gdyby to była odległość do kilometra to jeszcze jakoś dałoby pewnie radę, ale nie teraz. Chociaż i tak wiadomo, że po wybudowaniu Ptak Expo (o ile to nastąpi) będzie trzeba zorganizować jakiś porządny transport... Chociaż wtedy to będzie prostsze, bo i zyski dla miasta będą większe.
No a co do tej zatoczki obok wiaduktu to jest to niby I etap modernizacji Rudzkiej w Rzgowie, choć dziwne bo jest robiony na końcu... Przynajmniej w końcu będzie to jakoś w miarę kulturalnie wyglądało.
"Poczekalnię" na autobusowym Kaliskim w postaci przeszklonej ścianki i kilku grzejników elektrycznych PKS budował przez kilka miesięcy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Od nocy 13/14.05 zamienione częściowo trasami zostaną linie N4 i N7.
N4 skręci w z Narutowicza w Sterlinga i dalej Północną, a N7 będzie obsługiwać Lumumbowo i Pomorską.
Ma ktoś pomysł po co taki zabieg? N4 chyba nie miało problemów z punktualnością, a wydłuży się chyba(?) czas dojazdu z zaj. Telefonicznej do PP.
Komunikaty wiszą już na przystankach.
N4 skręci w z Narutowicza w Sterlinga i dalej Północną, a N7 będzie obsługiwać Lumumbowo i Pomorską.
Ma ktoś pomysł po co taki zabieg? N4 chyba nie miało problemów z punktualnością, a wydłuży się chyba(?) czas dojazdu z zaj. Telefonicznej do PP.
Komunikaty wiszą już na przystankach.
Sprawdziłem, zmiana jest korzystna dla pracowników zajezdni, odjazd z niej zostaje przesunięty o 4 min. do przodu
Natomiast ktoś błyskotliwy, nie myśląc o trwających Juwenaliach, nakazał już wymienić rozkłady nocne wzdłuż Pomorskiej. Nie podejrzewam studentów wracających z juwenaliowych koncertów o czytanie rozkładów na przystankach, ale jednak...
Przy okazji, w rozkładach N7 na przystankach pojawiły się jakieś dziwne kursy oznaczone "A" - "nie kursuje przez Pomorska 108" o 22:36. Ktoś wie co to za potworek i dlaczego pomija jeden przystanek przez który zresztą przejeżdża? W rozkładzie na stronie tego kursu nie ma.
Natomiast ktoś błyskotliwy, nie myśląc o trwających Juwenaliach, nakazał już wymienić rozkłady nocne wzdłuż Pomorskiej. Nie podejrzewam studentów wracających z juwenaliowych koncertów o czytanie rozkładów na przystankach, ale jednak...
Przy okazji, w rozkładach N7 na przystankach pojawiły się jakieś dziwne kursy oznaczone "A" - "nie kursuje przez Pomorska 108" o 22:36. Ktoś wie co to za potworek i dlaczego pomija jeden przystanek przez który zresztą przejeżdża? W rozkładzie na stronie tego kursu nie ma.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 1 raz.
Adamix pisze:Przy okazji, w rozkładach N7 na przystankach pojawiły się jakieś dziwne kursy oznaczone "A" - "nie kursuje przez Pomorska 108" o 22:36. Ktoś wie co to za potworek i dlaczego pomija jeden przystanek przez który zresztą przejeżdża? W rozkładzie na stronie tego kursu nie ma.
Dowód na to, że nikt nie sprawdza tego co program wymyślił tylko bezmyślnie wrzuca. Z 50 też coś takiego było.
Ostatnie remonty wskazują na potrzebę zmian niektórych linii. Ja np. lukę po 16A na Paderewskiego uzupełniłbym wydłużeniem kilku kursów 57 do pętli 1 na Chojnach przez Paderewskiego Rzgowska Bankowa Śląska Kilińskiego, zostawiając na Karpackiej 57A. 5757A mogłoby też jechać prosto Pabianicką na Plac Niepodległości jak 5050A, a następnie Sieradzką wracać na Wólczańską (z powrotem Wólczańska Sieradzka, brukiem do Pabianickiej).
Na Dołach skierowałbym 8585A przez Sporna Inflancką na Marysińską, zabierając z tej trasy 5757A. 5757A wyprostowałbym Wojska Polskiego do Dworca PKS lub nawet Wojska Polskiego Zgierska Zawiszy Łagiewnicka Rondo 1863r ( z powrotem Zawiszy Franciszkańska Wojska Polskiego). Wtedy byłoby to jakieś połączenie awaryjne w przypadku braku 1, 3, czy 6 i lepsze skomunikowanie z okolicami Bałuckiego Rynku.
Na Dołach skierowałbym 8585A przez Sporna Inflancką na Marysińską, zabierając z tej trasy 5757A. 5757A wyprostowałbym Wojska Polskiego do Dworca PKS lub nawet Wojska Polskiego Zgierska Zawiszy Łagiewnicka Rondo 1863r ( z powrotem Zawiszy Franciszkańska Wojska Polskiego). Wtedy byłoby to jakieś połączenie awaryjne w przypadku braku 1, 3, czy 6 i lepsze skomunikowanie z okolicami Bałuckiego Rynku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
57 utknęłoby w korkach na Paderewskiego i taki byłby z tego pożytek. Na Dw. Łódź-Chojny należy skierować jakąś linię, która ma najbardziej po trasie i dla której będzie to jedynie przystanek, a nie pętla (coś z Broniewskiego niebędące 69 i 70).
Co do Pl. Niepodległości, to nie wiem, czy to niebyła by strata paru minut. W końcu 57 i tak ma przystanek w pobliżu ŁTR (Brzeźna-Piotrkowska), a chyba to jest główny powód chęci tej zmiany.
Jak dobrze pamiętam, to wydłużenie 85 do Ronda Powstańców przez Łagiewnicką było brane pod uwagę podczas któryś konsultacji społecznych. Była nawet wyznaczona nowa trasa i prawdopodobny termin zmiany, ale coś poszło nie tak. Nie pamiętam dokładnie co i z czyjej winy.
Co do Pl. Niepodległości, to nie wiem, czy to niebyła by strata paru minut. W końcu 57 i tak ma przystanek w pobliżu ŁTR (Brzeźna-Piotrkowska), a chyba to jest główny powód chęci tej zmiany.
Jak dobrze pamiętam, to wydłużenie 85 do Ronda Powstańców przez Łagiewnicką było brane pod uwagę podczas któryś konsultacji społecznych. Była nawet wyznaczona nowa trasa i prawdopodobny termin zmiany, ale coś poszło nie tak. Nie pamiętam dokładnie co i z czyjej winy.
tgm78 pisze:Ostatnie remonty wskazują na potrzebę zmian niektórych linii. Ja np. lukę po 16A na Paderewskiego uzupełniłbym wydłużeniem kilku kursów 57 do pętli 1 na Chojnach przez Paderewskiego Rzgowska Bankowa Śląska Kilińskiego, zostawiając na Karpackiej 57A. 5757A mogłoby też jechać prosto Pabianicką na Plac Niepodległości jak 5050A, a następnie Sieradzką wracać na Wólczańską (z powrotem Wólczańska Sieradzka, brukiem do Pabianickiej).
Albo zwyczajnie skończyć z potworkiem 15A - 15 jechałaby po Paderewskiego co 6 min jak kiedyś, nie byłoby żadnej luki, 16 byłaby tylko do placu lub wogóle zlikwidowana, a do Zgierza wybrane kursy 11 (rozkąłdy ułożone z głową, żeby było jak najwięcej brygad niskopodłogowych), uwolniłoby to kilka niskaczy na jakieś inne linie (może właśnie 15). Zostałyby 4 linie na ŁTR co 7,5 min jak po reformie.
Solar pisze: Jak dobrze pamiętam, to wydłużenie 85 do Ronda Powstańców przez Łagiewnicką było brane pod uwagę podczas któryś konsultacji społecznych. Była nawet wyznaczona nowa trasa i prawdopodobny termin zmiany, ale coś poszło nie tak. Nie pamiętam dokładnie co i z czyjej winy.
Pewnie to, że przegub w Dolną nie skręci.
Co do 15A jestem za likwidacją (15 może by starczyła co 7,5 minuty), natomiast nie spodziewałbym się 4*8 kursów na ŁTRze. Temat już był tutaj wałkowany i nie będę się powtarzać. 57 nie ma co rozdzielać, wydłużać itp.
Likwidacja 15A to bardzo zły pomysł z punktu widzenia mieszkańców Pabianickiej. Tramwaj co 7,5 minuty nie wystarczy, a ponadto bezpośrednie połączenie z Politechniką i Starym Polesiem cieszy się ogromnym powodzeniem! Mam wrażenie, że zwolennicy tego pomysłu zupełnie nie znają potrzeb Rudy Pabianickiej, Rokicia, Kuraku i okolic.
15a nie byłaby złym pomysłem jeżeliby nie stanowiła bliźniaczej trasy 15. Ciekawe czemu takie rozwiązanie jest lepsze niż coś jak dawne 46A?
Kto stwierdził, że Paderewskiego nie potrzebuje tramwajów ? Jak zabierze się tramwaj to normalne, że ludzie wybierają inne trasy, a zainteresowanie spada nawet na tym co zostało. Kto chce czekać na tramwaj 20-30 minut? ... lepiej wybrać inną trasę...
Tylko 11 z Chocianowic co 6 minut i 15 co 6 minut z Kurczaków na Telefoniczną miałyby sens w przypadku wspólnego przystanku na RLL, a że to nie możliwe technicznie, to wymyślili coś ni pies ni wydra...15A,16,16A
Można przełączyć tą rozmowę na tramwaje?
Kto stwierdził, że Paderewskiego nie potrzebuje tramwajów ? Jak zabierze się tramwaj to normalne, że ludzie wybierają inne trasy, a zainteresowanie spada nawet na tym co zostało. Kto chce czekać na tramwaj 20-30 minut? ... lepiej wybrać inną trasę...
Tylko 11 z Chocianowic co 6 minut i 15 co 6 minut z Kurczaków na Telefoniczną miałyby sens w przypadku wspólnego przystanku na RLL, a że to nie możliwe technicznie, to wymyślili coś ni pies ni wydra...15A,16,16A
Można przełączyć tą rozmowę na tramwaje?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 2 razy.
berger.m pisze:Likwidacja 15A to bardzo zły pomysł z punktu widzenia mieszkańców Pabianickiej. Tramwaj co 7,5 minuty nie wystarczy, a ponadto bezpośrednie połączenie z Politechniką i Starym Polesiem cieszy się ogromnym powodzeniem! Mam wrażenie, że zwolennicy tego pomysłu zupełnie nie znają potrzeb Rudy Pabianickiej, Rokicia, Kuraku i okolic.
Tylko, że z tym 15A jest problem, bo nie tylko ja zauważyłem, że frekwencja jest dość niska (odsyłam do tematu Letnie rozkłady jazdy).
To w ramach dostosowania podaży do popytu wystarczy na "przedłużone wakacje" osłabić 15 do 7,5 i puścić całość na Kurczaki. Tym bardziej, że w przyszłym roku będzie już można się pozbyć 16.
W ogóle to przesiadka 15->11 w stronę Ikei i 11->15 w stronę Politechniki jest tak wygodna (w porównaniu do innych przesiadek na RLL) że w ogóle może warto zrezygnować z wariantowania, puścić wzmocnione (po wychrzanieniu 16 w diabły i wzmocnieniu taktów na całym ŁTR do 7,5) 11 na Ikeę i całą 15 na Kurczaki.
W ogóle to przesiadka 15->11 w stronę Ikei i 11->15 w stronę Politechniki jest tak wygodna (w porównaniu do innych przesiadek na RLL) że w ogóle może warto zrezygnować z wariantowania, puścić wzmocnione (po wychrzanieniu 16 w diabły i wzmocnieniu taktów na całym ŁTR do 7,5) 11 na Ikeę i całą 15 na Kurczaki.