PKP Intercity planuje do 2015 r. inwestycje w tabor za ok. 4 mld zł
(...)
Jak poinformował prezes, przetarg na zakup 20 zespołów trakcyjnych ma być ogłoszony w najbliższych dniach. Pociągi mają rozwijać prędkość do 160 km/godz. i jeździć na trasach: Warszawa-Olsztyn przez Działdowo, Warszawa-Kraków przez Radom i Kielce, Warszawa-Poznań- Szczecin i Katowice-Gdynia przez Częstochowę, Łódź, Toruń i Bydgoszcz. Oferty w przetargu na modernizację 150 wagonów mają być otwarte pod koniec listopada br.
Wiadomo, pociągów Katowice - Łódź - Gdynia mamy mało, bo całe dwa (w tym jeden nocy) - Doker i Pogoria.
O Dokera, jako strategicznego połączenia dla Łodzi nie ma raczej co się martwić, gorzej z Pogorią, która jest nocna i nie wiadomo, czy załapie się na EZTy (chyba, że zrezygnują z miejsc sypialnych), w dodatku mamy Rawę, która bez odcinka Bydgoszcz - Gdynia pokrywa się z trasą dla nowych jednostek (więc, albo wydłużenie, albo zrobią dla niej wyjątek), no i pozostaje Stoczniowiec, dla którego powinni przywrócić łącznik do Katowic dzielnego w Częstochowę. (i to niezależnie od projektu IC)