Mercedes Conecto 2013
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Mercedes Conecto 2013
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego - "Zakup 50 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych, w tym: 20 sztuk przegubowych i 30 sztuk jednoczłonowych"
Jest dostępny SIWZ i opis przedmiotu zamówienia.
Źródło
Jest dostępny SIWZ i opis przedmiotu zamówienia.
Źródło
Ostatnio zmieniony ndz 17:49, 01 lip 2018 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 652
- Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Przetarg na 50 autobusów. 20 18 metrowych i 30 12 metrow
W tym 25 autobusów do zaj. Limanowskiego i 25 do zaj. Nowe Sady.jan_defecto pisze:Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego - "Zakup 50 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych, w tym: 20 sztuk przegubowych i 30 sztuk jednoczłonowych"
Jaki byłby sens wprowadzania kolejnej marki autobusów do MPK? Zwiększenie kosztów serwisu?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
No ale MAN-y już kiedyś w MPK były i jakoś wtedy, po ich odsprzedaniu, nie zdecydowali się na ponowny ich zakup, tak jak to było z Solarisami.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33 pisze:Nie mam pojęcia, ale z _jakiegoś_ powodu pojawiły się punkty pod MANa. Oczywiście najlepiej gdyby wygrał Solaris (bo na Citaro nie ma szans, a Conecto jakie są każdy słyszy, poza tym znają je już na obu zajezdniach), ale MAN to byłby naprawdę świetny kandydat na drugą markę na NS.
Na Limanowskiego jest pilniejsza potrzeba wymiany taboru. Znowu Sady, oczko w głowie mają dostać nóweczki?
No ale MAN-y już kiedyś w MPK były i jakoś wtedy, po ich odsprzedaniu, nie zdecydowali się na ponowny ich zakup, tak jak to było z Solarisami.
To nie jest kwestia zdecydowania tylko wyniku przetargu. Man jest z zasady drogi i w tym przetargu też pewnie przegra.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Bez przesady z tym oczkiem, od 2005 (czyli wtedy, kiedy rozpoczęły się duże wymiany) Sady dostały:Znowu Sady, oczko w głowie mają dostać nóweczki?
-zaledwie 32 niskopodłogowe przeguby
-30 używanych GN-ów w różnym stanie
-30 żałosnych wysokopodłogowych conecto
i aż 61 krótkich
W tym samym czasie Limanowskiego dostała
-75 niskopodłogowych przegubów (raptem o 1/4 mniej, za to jakość tych zakupów była znacząco wyższa)
i 35 krótkich.
Trudno tu IMO mówić o faworyzowaniu bo wszystkie autobusy na EA1 to niskopodłogowe autobusy najwyższej klasy, a na Sady przyszło raptem 22+15 takich (Conecto LF i gniot to jednak nie jest tabor najwyższej jakości, chociaż jak na łódzkie warunki zupełnie znośny).
A jeśli chodzi o wycofywanie to mam inną nadzieję - że wszystkie wozy będą służyć jako wzmocnienie KZ przy remontach, a potem wytną wszystkie conecto (po oddaniu WZ będą miały 9 lat, wspaniały wiek na kasację)
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Re: Przetarg na 50 autobusów. 20 18 metrowych i 30 12 metrow
emilek12 pisze:W tym 25 autobusów do zaj. Limanowskiego i 25 do zaj. Nowe Sady.
Skąd taka informacja? I czy rzeczywiście planowane jest po 10 przegubów i 15 krótkich dla każdej z zajezdni?
Przeglądając na szybko nie widziałem jakichkolwiek informacji, które sugerowałyby gdzie konkretnie autobusy mogłyby trafić...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
px33 pisze:Bez przesady z tym oczkiem, od 2005 (czyli wtedy, kiedy rozpoczęły się duże wymiany) Sady dostały:Znowu Sady, oczko w głowie mają dostać nóweczki?
-zaledwie 32 niskopodłogowe przeguby
-30 używanych GN-ów w różnym stanie
-30 żałosnych wysokopodłogowych conecto
i aż 61 krótkich
W tym samym czasie Limanowskiego dostała
-75 niskopodłogowych przegubów (raptem o 1/4 mniej, za to jakość tych zakupów była znacząco wyższa)
i 35 krótkich.
Trudno tu IMO mówić o faworyzowaniu bo wszystkie autobusy na EA1 to niskopodłogowe autobusy najwyższej klasy, a na Sady przyszło raptem 22+15 takich (Conecto LF i gniot to jednak nie jest tabor najwyższej jakości, chociaż jak na łódzkie warunki zupełnie znośny).
A jeśli chodzi o wycofywanie to mam inną nadzieję - że wszystkie wozy będą służyć jako wzmocnienie KZ przy remontach, a potem wytną wszystkie conecto (po oddaniu WZ będą miały 9 lat, wspaniały wiek na kasację)
Przeciętnego pasażera nie obchodzi, że autobus złożyli w Turcji czy w Polsce. Przede wszystkim ma przyjechać na przystanek i nie zepsuć się po drodze.
Owszem, Sady są faworyzowane (o remoncie zajezdni nie wspomnę). Z jakiej racji ostatnie Solarisy trafiły na Nowe Sady? Niepotrzebne wymieszanie taboru. Od lat mówi się o wycofywaniu B10L, 7000A i Ikarusów, a te nadal jeżdzą. Sady z kolei wycięły już krótkie O405N i tak, pewnie - wytnijmy też O405GN i Conecto, a w północnej części miasta niech będzie nadal bez zmian. Wycofywanie Conecto albo O405GN w tej chwili przy pozostawieniu 7000A i Ikarusów byłoby mega głupie.
10 nowych przegubów na Limance nie spowoduje wycofania wszystkich 7000A i Ikarusów. Ponadto z racji, że tam jest większy problem z taborem, całość przegubowców powinna tam trafić, żeby sytuacja się unormowała. 20 to odpowiednia liczba. Niestety tak nie będzie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Co chcecie od tych 7000A? Jako pasażer nie zauważam, żeby coś w nich stukało, waliło itp.
GN-ami z Sadów też jeździ się bardzo dobrze - w przeciwieństwie do tych z PKS-u (których swoją drogą ostatnio praktycznie nie widuję), one są dobrze utrzymane.
GN-ami z Sadów też jeździ się bardzo dobrze - w przeciwieństwie do tych z PKS-u (których swoją drogą ostatnio praktycznie nie widuję), one są dobrze utrzymane.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Większość GN-ów jest jak najbardziej w porządku. Może poza kilkoma wyjątkami, chodzi mi głównie o serię z Amsterdamu, która pozostawia wiele do życzenia. 7000A może i wyglądają przyzwoicie, komfort podróży powiedzmy, że jest "znośny", zdecydowanie nie najgorszy. Jednak są to wozy cholernie wyeksploatowane.