Linia tramwajowa nr 7
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Linia 7 na Lodową a linia 96.
Sporo ludzi jeździ do pracy na Dąbrowę przemysłową linią 96. Sporo ludzi wysiada na przystankach pomiędzy wiaduktem i Lodową.
Gdyby 7 skierowano na Lodową a z drugiej strony zrobiono przebicie do Żabieńca, to 7 mogłaby odciążyć 96. Mogłaby bo i tak czas podróży 96 będzie krótszy niż 7.
Natomiast w drugą stronę (od Lodowej) i tak większosć ludzi jedzie od Janowa więc raczej nie będą po dojechaniu do Lodowej przesiadać się w tramwaj.
Gdyby 7 skierowano na Lodową a z drugiej strony zrobiono przebicie do Żabieńca, to 7 mogłaby odciążyć 96. Mogłaby bo i tak czas podróży 96 będzie krótszy niż 7.
Natomiast w drugą stronę (od Lodowej) i tak większosć ludzi jedzie od Janowa więc raczej nie będą po dojechaniu do Lodowej przesiadać się w tramwaj.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Pomysł wydłużenia 7 na Teofilów też mi się podoba. Rzeczywiście może być to zbawienie dla 96.
I chciałbym STANOWCZO podkreślić: al. Włókniarzy jest od Zgierskiej do Mickiewicza/Bandurskiego, a al. Jana Pawła II jest jej przedłużeniem do Pabianickiej !!!! I o ile rozumiem jeszcze błędy ludzi, którzy żyją po staremu i na al. JP2 mówią Włókniarzy, to nie rozumiem tych, którzy mówią na nie zmieniony "stary" odcinek Włókniarzy - al. JP2 (było i w tym temacie, a także Adrian w swoich dywagacjach nt. linii 84 i 89 pisał "Pojezierska, Jana Pawła II, św. Teresy, Brukowa..." itd).
I chciałbym STANOWCZO podkreślić: al. Włókniarzy jest od Zgierskiej do Mickiewicza/Bandurskiego, a al. Jana Pawła II jest jej przedłużeniem do Pabianickiej !!!! I o ile rozumiem jeszcze błędy ludzi, którzy żyją po staremu i na al. JP2 mówią Włókniarzy, to nie rozumiem tych, którzy mówią na nie zmieniony "stary" odcinek Włókniarzy - al. JP2 (było i w tym temacie, a także Adrian w swoich dywagacjach nt. linii 84 i 89 pisał "Pojezierska, Jana Pawła II, św. Teresy, Brukowa..." itd).
-
- Coś mówi
- Posty: 33
- Rejestracja: sob 16:07, 09 lut 2013
- Lokalizacja: Łódź-Chojny
- Kontakt:
Całkiem prawdopodobne, że likwidacji Chochoła nie będzie.eDragon55 pisze:Na to nie ma co liczyć bo Chochoła jest do likwidacji
Co do wspólnych krańcówek - nie ma w tym nic złego, przecież przez kilka lat dwie wspólne krańcówki miały linie 11 i 46A i nikt z tego powodu problemów nie robił (poza tym, że zdarzały się rozkłady, według których tramwaje powinny się wyprzedzać).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Dwie wspólne krańcówki to jeszcze pół biedy w przypadku wydłużenia linii 7 do Szczecińskiej to z 13 powtarzałyby około 80% swojej trasy co nie ma sensu. Jak już to sens mogłoby mieć jakby 7 jechała przez Kościuszki co 10 minut (jak inne linie).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Co sądzicie o skierowaniu linii 7 na Kurczaki w zamian za tramwaj nr 16 i korektę trasy 5?
7: KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, plac Wolności, Pomorska, Kilińskiego, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego, Rzgowska - KURCZAKI
16: PLAC KILIŃSKIEGO (ZGIERZ) - 1 Maja, Łódzka, Zgierska, Zachodnia, Kościuszki, Żwirki, Piotrkowska, pl. Niepodległości, Rzgowska, Dąbrowskiego, Niższa - ŚLĄSKA
5: DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC - Limanowskiego, Zgierska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Piotrkowska, Pabianicka, Paderewskiego, Rzgowska - KURCZAKI
Rezultaty:
* rozdzielenie linii bliźniaczych (7 i 13)
* brakujące połączenie Kurczaków z ciągiem Narutowicza/Kopcińskiego/Śmigłego-Rydza
* nowy kierunek dla Śląskiej
* dojazd do szpitala Kopernika z Teofilowa
* zmiana nie uszczupli ilości kursów na trasach
* wzmocnienie taktu na ulicy Dąbrowskiego
* łatwa dostępność na Helenówek (przesiadka z 6 lub 5 na ŁTR)
7: KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, plac Wolności, Pomorska, Kilińskiego, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego, Rzgowska - KURCZAKI
16: PLAC KILIŃSKIEGO (ZGIERZ) - 1 Maja, Łódzka, Zgierska, Zachodnia, Kościuszki, Żwirki, Piotrkowska, pl. Niepodległości, Rzgowska, Dąbrowskiego, Niższa - ŚLĄSKA
5: DWORZEC ŁÓDŹ ŻABIENIEC - Limanowskiego, Zgierska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Piotrkowska, Pabianicka, Paderewskiego, Rzgowska - KURCZAKI
Rezultaty:
* rozdzielenie linii bliźniaczych (7 i 13)
* brakujące połączenie Kurczaków z ciągiem Narutowicza/Kopcińskiego/Śmigłego-Rydza
* nowy kierunek dla Śląskiej
* dojazd do szpitala Kopernika z Teofilowa
* zmiana nie uszczupli ilości kursów na trasach
* wzmocnienie taktu na ulicy Dąbrowskiego
* łatwa dostępność na Helenówek (przesiadka z 6 lub 5 na ŁTR)
Pomysł nie jest zły tym bardziej, że praktycznie nie byłoby dodatkowych kosztów tylko, że 7 robiłaby dodatkowe koło poza tym może tak.
To już chyba lepiej zwiększyć częstotliwość linii 13 do co najmniej 7,5 minuty, a 7 skierować przez Dąbrowskiego, Piotrkowską, Kościuszki i Zachodnią ale tam aktualnie nie ma miejsca dla kolejnego tramwaju. Dałoby się tak zrobić 7 wysłać przez rejony Politechniki jeśli odbudowaliby torowisko na Czerwonej i Wróblewskiego ale to byłaby linia głównie dla studentów.
To już chyba lepiej zwiększyć częstotliwość linii 13 do co najmniej 7,5 minuty, a 7 skierować przez Dąbrowskiego, Piotrkowską, Kościuszki i Zachodnią ale tam aktualnie nie ma miejsca dla kolejnego tramwaju. Dałoby się tak zrobić 7 wysłać przez rejony Politechniki jeśli odbudowaliby torowisko na Czerwonej i Wróblewskiego ale to byłaby linia głównie dla studentów.
Przesadzasz. Jak dla mnie, tramwaje na trasie ŁTR w tej chwili kursują nieco za rzadko.eDragon55 pisze:tam aktualnie nie ma miejsca dla kolejnego tramwaju.
Studenci by skorzystali - i dobrze. Nie ma w tym nic złego, zresztą sama Łódź na trasach wlotowych reklamuje się jako "Miasto Akademickie".Dałoby się tak zrobić 7 wysłać przez rejony Politechniki jeśli odbudowaliby torowisko na Czerwonej i Wróblewskiego ale to byłaby linia głównie dla studentów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Rezultaty:
* rozdzielenie linii bliźniaczych (7 i 13)
Obie linie tworzą silne połączenie Dąbrowy z okolicą UŁ i dw. Fabrycznego.
* brakujące połączenie Kurczaków z ciągiem Narutowicza/Kopcińskiego/Śmigłego-Rydza
Jest 70. Autobusy nowe, częstotliwość dobra, przeważnie bez cięć wakacyjnych. 7 pewnie jeździłaby co 20 minut. Żadna konkurencja dla połączenia Chojen z UŁ/Fabrycznym.
* nowy kierunek dla Śląskiej
Żaden argument.
* dojazd do szpitala Kopernika z Teofilowa
Naokoło solówką co 20 minut. To już z bardziej oddalonych Chojen na Teofilów dojedża się 52/15+8. Gdzie Włókniarzy, a gdzie Kilińskiego.
* zmiana nie uszczupli ilości kursów na trasach
A więc żadna zmiana, żaden argument.
* wzmocnienie taktu na ulicy Dąbrowskiego
Potrzebne?
* łatwa dostępność na Helenówek (przesiadka z 6 lub 5 na ŁTR)
Mało kto dojeżdża na Helenówek. Na dzień dzisiejszy również łatwo się przesiąść.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Teraz może i za rzadko jeżdżą tramwaje na ŁTR ale w okresie poza wakacyjnym jedzie tramwaj za tramwajem niby można dodać tam jakąś linię ale nie na stałe.
Co do łączenia Dąbrowy z okolicą UŁ i dw. Łódź Fabryczna wystarczyłaby jedna mocniejsza linia, druga mogłaby łączyć z inną częścią miasta. Możliwe, że 7 i 13 w przeciągu najbliższych kilku lat zostaną rozdzielone jeśli 7 pojedzie przez Nowotargową ale budować nowe tory dla jednego tramwaju jeżdżącego co 20 minut nie ma sensu, a nie wiem co oprócz 7 mogłoby jeszcze tam pojechać bo 1, 4, 5, 9/9A, 12 i 13 muszą zostać jak są. Najwyżej można byłoby upchnąć tamtędy linię 41 i Pabianice miałyby bezpośredni dojazd do dw. Łódź Fabryczna ale znając ZDIT pojadą po minimum jeśli już.
Co do łączenia Dąbrowy z okolicą UŁ i dw. Łódź Fabryczna wystarczyłaby jedna mocniejsza linia, druga mogłaby łączyć z inną częścią miasta. Możliwe, że 7 i 13 w przeciągu najbliższych kilku lat zostaną rozdzielone jeśli 7 pojedzie przez Nowotargową ale budować nowe tory dla jednego tramwaju jeżdżącego co 20 minut nie ma sensu, a nie wiem co oprócz 7 mogłoby jeszcze tam pojechać bo 1, 4, 5, 9/9A, 12 i 13 muszą zostać jak są. Najwyżej można byłoby upchnąć tamtędy linię 41 i Pabianice miałyby bezpośredni dojazd do dw. Łódź Fabryczna ale znając ZDIT pojadą po minimum jeśli już.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
To "tramwaj za tramwajem" to tylko w te kilka chwil, gdy kursuje 16A. Często było w 2001 r. Teraz jest coraz gorzej.eDragon55 pisze:Teraz może i za rzadko jeżdżą tramwaje na ŁTR ale w okresie poza wakacyjnym jedzie tramwaj za tramwajem niby można dodać tam jakąś linię ale nie na stałe.
I właśnie w ten sposób rozsadza się układ przesiadkowy, tworzy się linie-maszkarony itp. itd. Przesiadki nie gryzą, nie muszą być linie zewsząd dowsząd. Linie powinny kursować odpowiednio często i regularnie. Tak, aby przesiadka nie była czasowo uciążliwa.eDragon55 pisze:Co do łączenia Dąbrowy z okolicą UŁ i dw. Łódź Fabryczna wystarczyłaby jedna mocniejsza linia, druga mogłaby łączyć z inną częścią miasta.