[Łask] ZKM Łask
ZKM Łask zakupił ostatnio podmiejskiego MANA UL2x2 w biało-czerwonych barwach - nie mam pojęcia kto był jego poprzednim właścicielem.
Pod koniec czerwca spotkałem go na linii D do Łasku
Nie ma o tym wozie żadnej informacji na TWB.
Uważam że jest to nieodpowiedni wóz na tą linie - nie ze względu że wysokopodłogowy ,ale że NIE JEST TO MIEJSKI AUTOBUS.
Linią D z Pabianic do Łasku i z powrotem podróżuje sporo młodych matek z wózkami dziecięcymi,a ten autobus nie ma miejsca na wózek dziecięcy/inwalidzki,tylko siedzenia na całej długości pojazdu
Powinni się rozejrzeć za Mercedesem O405N czy Manem NL2x2 (bo chyba najstarsze Mercedesy Citaro z lat 97-99 są za drogie jak na to miasto) młode mamy takimi wozami mogłyby komfortowo podróżować z wózkami dziecięcymi (TO SĄ MIEJSKIE AUTOBUSY Z MIEJSCEM NA WÓZEK) i na dodatek byłaby niska podłoga
Pod koniec czerwca spotkałem go na linii D do Łasku
Nie ma o tym wozie żadnej informacji na TWB.
Uważam że jest to nieodpowiedni wóz na tą linie - nie ze względu że wysokopodłogowy ,ale że NIE JEST TO MIEJSKI AUTOBUS.
Linią D z Pabianic do Łasku i z powrotem podróżuje sporo młodych matek z wózkami dziecięcymi,a ten autobus nie ma miejsca na wózek dziecięcy/inwalidzki,tylko siedzenia na całej długości pojazdu
Powinni się rozejrzeć za Mercedesem O405N czy Manem NL2x2 (bo chyba najstarsze Mercedesy Citaro z lat 97-99 są za drogie jak na to miasto) młode mamy takimi wozami mogłyby komfortowo podróżować z wózkami dziecięcymi (TO SĄ MIEJSKIE AUTOBUSY Z MIEJSCEM NA WÓZEK) i na dodatek byłaby niska podłoga
Widzę, że temat daaaaawno nieodświeżany
Michał pisał jakieś około 10 lat temu o łaskich liniach autobusowych - czas na drobną korektę i wniesienie aktualizacji
Linia 1/5 - najważniejsza linia miejska
Linia 2 - jeździ rzadko ale generuje jakiś tam zysk
Linia 3 - jeździ tylko od poniedziałku do piątku w dni nauki
Linia 4 - dawno zlikwidowana - kursowała na trasie: Łask-Sędziejowice [taka a'la linia międzymiastowa] w latach bodajże 1995 [uchwała z 28.12.1995 miasta i gminy Łask mówi o przedłużeniu funkcjonowania jej, więc mogła wcześniej kursować] do 1-szej połowy 1998 roku [w tej uchwale nie ma już mowy o wymienionej linii]
Linia 5 - kursuje w soboty, a wg rozkładu w niedziele ma aż... 1 kurs
Linia B - [przegrała z PKS Zduńska Wola [autobusy PKS potrafiły podjechać parę minut przed B i zabrać większość pasażerów - ot taka "konkurencja"] - oficjalnie dzisiaj otrzymałem informację w ZKMie, że był problem z przetargiem na tę linię. kursuje wyłącznie w dni nauki i ma... 3 kursy dziennie. Obecnie dojeżdża do wsi o nazwie Okup.
Linia C - linia między Łaskiem a Zelowem, do której raczej nie można mieć zastrzeżeń
Linia D - linia między Łaskiem a Pabianicami [po drodze jedzie przez Kolumnę, Dobroń i Chechło 1,2] - bez zastrzeżeń
Linia D Bis - nieistniejąca już linia łącząca Kolumnę z Pabianicami.
Obecnie najnowszym [ o ile mogę się tak wyrazić] nabytkiem jest MAN-Göppel NM223
Michał pisał jakieś około 10 lat temu o łaskich liniach autobusowych - czas na drobną korektę i wniesienie aktualizacji
Linia 1/5 - najważniejsza linia miejska
Linia 2 - jeździ rzadko ale generuje jakiś tam zysk
Linia 3 - jeździ tylko od poniedziałku do piątku w dni nauki
Linia 4 - dawno zlikwidowana - kursowała na trasie: Łask-Sędziejowice [taka a'la linia międzymiastowa] w latach bodajże 1995 [uchwała z 28.12.1995 miasta i gminy Łask mówi o przedłużeniu funkcjonowania jej, więc mogła wcześniej kursować] do 1-szej połowy 1998 roku [w tej uchwale nie ma już mowy o wymienionej linii]
Linia 5 - kursuje w soboty, a wg rozkładu w niedziele ma aż... 1 kurs
Linia B - [przegrała z PKS Zduńska Wola [autobusy PKS potrafiły podjechać parę minut przed B i zabrać większość pasażerów - ot taka "konkurencja"] - oficjalnie dzisiaj otrzymałem informację w ZKMie, że był problem z przetargiem na tę linię. kursuje wyłącznie w dni nauki i ma... 3 kursy dziennie. Obecnie dojeżdża do wsi o nazwie Okup.
Linia C - linia między Łaskiem a Zelowem, do której raczej nie można mieć zastrzeżeń
Linia D - linia między Łaskiem a Pabianicami [po drodze jedzie przez Kolumnę, Dobroń i Chechło 1,2] - bez zastrzeżeń
Linia D Bis - nieistniejąca już linia łącząca Kolumnę z Pabianicami.
Obecnie najnowszym [ o ile mogę się tak wyrazić] nabytkiem jest MAN-Göppel NM223
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez matiz251, łącznie zmieniany 4 razy.
Warto jeszcze wspomnieć o istnieniu kilku "przyspieszonych" (bez zatrzymywania na niektórych przystankach) kursów linii D. Oprócz tego niektóre kursy każdej z linii podjeżdżają pod Kaufland.
Zastanawia mnie też czasem, czy w takim Łasku nie byłyby lepszym pomysłem rozkłady w stylu PKS-u, bo tam każda linia ma kilka wariantów, będących połączeniem dwóch tras, np. kursy z Dworca PKP do Pabianic (czyli 1+D).
Zastanawia mnie też czasem, czy w takim Łasku nie byłyby lepszym pomysłem rozkłady w stylu PKS-u, bo tam każda linia ma kilka wariantów, będących połączeniem dwóch tras, np. kursy z Dworca PKP do Pabianic (czyli 1+D).
Można by też tę linię całkowicie wydłużyć do dworca* - ludzie zyskaliby dojazd do niego [oprócz 1/5, 5] i mogliby wtedy bardziej korzystać z połączeń kolejowych.
*dworzec w Łasku jest dosłownie zabity dechami, na nim wisi ogłoszenie, że jest do wynajęcia...
*dworzec w Łasku jest dosłownie zabity dechami, na nim wisi ogłoszenie, że jest do wynajęcia...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez matiz251, łącznie zmieniany 1 raz.
Mnie najbardziej interesuje kwestia linii B. Rozmawiałem w ZKMie o tej linii i mało kto nią jeździ. Na starej trasie do Zduńskiej Woli woziła wiele osób, teraz dzięki takiej "powalającej" liczbie kursów i trasie została niemalże zmarginalizowana...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez matiz251, łącznie zmieniany 1 raz.
Istnienie takich linii podyktowane jest najczęściej przepisami mówiącymi o dowozie dzieci do szkół. Po prostu gmina musi zapewnić dowóz, jeśli droga z miejsca zamieszkania do miejsca nauki (w przypadku szkół podstawowych i gimnazjów) przekracza 2 km. Miasto/Gmina woli dotować miejskiego przewoźnika niż ogłaszać przetarg, w którym mógłby wygrać PKS bądź przewoźnik prywatny.
Sytuacja taborowa w Łaskim ZKM dużo się zmieniła w ciągu ostatnich 2 lat.
W ciągu tego okresu dokonano dużych zakupów używanych autobusów.
Prof.Klos w 2008 r. pisał że tabor ZKM Łask przypomina czasy PRL natomiast dzisiaj to raczej przypomina Niemcy z Lat 90. Bo tabor składa się z :
11 szt. Mercedes O303 z lat 1988-1989 (niektóre mają zamontowane lotnicze siedzenia, jeszcze inne z dermy a jeden nawet ma plastikowe automety)
1 szt. Mercedes O405N z 1995 r. kupiony 8 lat temu przez pośrednika ściągającego autobusy z Niemiec
1 szt. Man NL222 z 1995 r. kupiony 4 lata temu z Francuskiego miasta Bordeaux
1 szt. Man NM223 z 2000 r. kupiony w zeszłym roku z Niemieckiego miasta Saarbrücken - najnowocześniejszy autobus w Łasku,w końcu to poprzednia generacja do Lion's City (ma nawet klimatyzacje tylko nie wiadomo czy działa)
1 szt. Man UL 272 z 1994 r.
3 szt. Mercedes Vario z lat 1999-2004 przebudowane z dostawczych w Nadarzynie
1 szt. Mercedes Sprinter z 2004 r.
1 szt. Jelcz 120M z 1997 r. odkupiony z MZK Pabianice jego numer w Pabianicach był 708
Jelcz L090M z 1999 r. jest kasowany - widziałem samo rozbebeszone nadwozie jadąc rowerem koło zajezdni
Wszystkie jeżdżące autobusy otrzymały jednolite żółto-czerwone barwy oraz wyświetlacze zewnętrzne z numerem linii i przystankiem docelowym
W ciągu tego okresu dokonano dużych zakupów używanych autobusów.
Prof.Klos w 2008 r. pisał że tabor ZKM Łask przypomina czasy PRL natomiast dzisiaj to raczej przypomina Niemcy z Lat 90. Bo tabor składa się z :
11 szt. Mercedes O303 z lat 1988-1989 (niektóre mają zamontowane lotnicze siedzenia, jeszcze inne z dermy a jeden nawet ma plastikowe automety)
1 szt. Mercedes O405N z 1995 r. kupiony 8 lat temu przez pośrednika ściągającego autobusy z Niemiec
1 szt. Man NL222 z 1995 r. kupiony 4 lata temu z Francuskiego miasta Bordeaux
1 szt. Man NM223 z 2000 r. kupiony w zeszłym roku z Niemieckiego miasta Saarbrücken - najnowocześniejszy autobus w Łasku,w końcu to poprzednia generacja do Lion's City (ma nawet klimatyzacje tylko nie wiadomo czy działa)
1 szt. Man UL 272 z 1994 r.
3 szt. Mercedes Vario z lat 1999-2004 przebudowane z dostawczych w Nadarzynie
1 szt. Mercedes Sprinter z 2004 r.
1 szt. Jelcz 120M z 1997 r. odkupiony z MZK Pabianice jego numer w Pabianicach był 708
Jelcz L090M z 1999 r. jest kasowany - widziałem samo rozbebeszone nadwozie jadąc rowerem koło zajezdni
Wszystkie jeżdżące autobusy otrzymały jednolite żółto-czerwone barwy oraz wyświetlacze zewnętrzne z numerem linii i przystankiem docelowym
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kolanko50, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
- Lokalizacja: Łódź-Śródmieście
ZKM wystawił na sprzedaż dwa autobusy w tym o dziwo O405N: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=22067890
kafar pisze:Co? Sprzedają Jelcza i 405-tkę, żeby zastąpić je 303-jką?
Prezes ZKM Łask w artykule do "Dziennika Łódzkiego" 2 lata temu chwalił Mercedesy O303 że to są najlepsze autobusy w całej Łaskiej flocie i najbardziej niezawodne.
W 2006 r. zakupiono 3 szt. z Niemiec ,w 2007 r. kolejne 3 szt. z Zachodu natomiast w 2013 r. odkupiono od MKS Skarżyska-Kamiennej kolejne 4 sztuki. - niektóre z tych Skarżyskich wozów mają lotnicze Fotele a jeden z nich ma Automety takie jak w Jelczach 120-stkach.
I jeszcze na dodatek w zeszłym roku odkupiono od jednego bankrutującego PKS-u ze Świętokrzyskiego kolejną O303-jkę z lotniczymi siedzeniami
Wydatek na niskacza typu O405N czy NL222 a już tymbardziej coś pokroju NLxx3 przez ZKM Łask to jest duże obciążenie ich budżetu dlatego wybierają O303-jki
P.S Łaskie ZKM w zeszłym roku zaszalało i ściągnęło z Niemiec Mana NM223 z 2000 r. - był on zapewne dużym wydatkiem jak na taką firmę
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kolanko50, łącznie zmieniany 1 raz.
Uważam że dobrymi autobusami jak na Łaskie realia byłyby Mercedesy O405 takie same jakie ma Koro.
Dlaczego?
-Są średniopodłogowe w związku z tym wchodzenie do nich byłoby dużo łatwiejsze niż do Mercedesów O303
-Mają bardziej cywilizowane wnętrze niż O303-jki
-Mieszczą więcej osób (O405 - 98 a O303-jki Łaskie zaledwie 52) i ogólnie komfort jazdy byłby większy
-Są to tak samo wiekowe auta jak O303-jki że chyba takie ZKM w niewielkim mieście mogłoby sobie na nie pozwolić
Wyobrażałbym je sobie na D do Pabianic 1 do Kolumny czy C do Zelowa
Dlaczego?
-Są średniopodłogowe w związku z tym wchodzenie do nich byłoby dużo łatwiejsze niż do Mercedesów O303
-Mają bardziej cywilizowane wnętrze niż O303-jki
-Mieszczą więcej osób (O405 - 98 a O303-jki Łaskie zaledwie 52) i ogólnie komfort jazdy byłby większy
-Są to tak samo wiekowe auta jak O303-jki że chyba takie ZKM w niewielkim mieście mogłoby sobie na nie pozwolić
Wyobrażałbym je sobie na D do Pabianic 1 do Kolumny czy C do Zelowa
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: [Łask] ZKM Łask
Dzisiaj na linii "D" (Pabianice - łask) kursuje...
Lśniący, nowy Autosan Sancity 12. Prosto z fabryki, rejestracja jeszcze na RSA.
Ktoś coś wie więcej?
Lśniący, nowy Autosan Sancity 12. Prosto z fabryki, rejestracja jeszcze na RSA.
Ktoś coś wie więcej?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: [Łask] ZKM Łask
jeśli rejestracja RSA i jest biały to pewnie testowy.