Nocne po nowemu: dwa rózne takty, pierwsze kursy do kasacji
Nocne po nowemu: dwa rózne takty, pierwsze kursy do kasacji
Powrót do taktu 30 minut ale z likwidacja pierwszych kursów przed 23:00 i tylko od 23:00 do 1:00..
Źródło Budżet Obywatelski, zatwierdzone zgłoszenia.
L0121: Przywrócenie kursowania linii nocnych co 30 minut w godzinach 23:00 – 1:00.
Lokalizacja – Łódź.
Opis – przywrócenie kursowania wszystkich linii nocnej komunikacji autobusowej co pół godziny w dni robocze w godzinach 23.00-1.00. W tym celu proponuje się przesuniecie kursów wykonywanych o godzinie 22.30 z punktu przesiadkowego (al. Kościuszki – ul. Zielona)
na godzinie 23.00 oraz uruchomienie dodatkowych kursów o godzinach 0.00 i 1.00. Dodatkowe kursy byłyby wykonane na wszystkich istniejących liniach komunikacji nocnej (Nl-N7),
we wszystkich kierunkach, w wariantach podstawowych (najkrótszych).
kwtota budżetu: 1 417 829,14
Źródło Budżet Obywatelski, zatwierdzone zgłoszenia.
L0121: Przywrócenie kursowania linii nocnych co 30 minut w godzinach 23:00 – 1:00.
Lokalizacja – Łódź.
Opis – przywrócenie kursowania wszystkich linii nocnej komunikacji autobusowej co pół godziny w dni robocze w godzinach 23.00-1.00. W tym celu proponuje się przesuniecie kursów wykonywanych o godzinie 22.30 z punktu przesiadkowego (al. Kościuszki – ul. Zielona)
na godzinie 23.00 oraz uruchomienie dodatkowych kursów o godzinach 0.00 i 1.00. Dodatkowe kursy byłyby wykonane na wszystkich istniejących liniach komunikacji nocnej (Nl-N7),
we wszystkich kierunkach, w wariantach podstawowych (najkrótszych).
kwtota budżetu: 1 417 829,14
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC pisze:Pojawił się na szczęście drugi raz projekt przywrócenia częstotliwości 30-minutowej przez całą noc.
Ten drugi został odrzucony więc nie ma sensu go przywoływać. A ten kompromisowy jest pozytywnie rozpatrzony. Taka mała różnica.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Zgłoszony jako L0187 - oczywiście przywrócenie w całości kursowanie co 30 minut. Został skorygowany przed zatwierdzeniem zatwierdzony. I tylko tam jest w kategorii - lista ogólnomiejskich, zadanie z numerkiem L0121.
Nie istnieje on więc w postaci przywrócenia w całości kursowania co 30 minut w BO 2014.
Źródłlo
http://uml.lodz.pl/budzet_obywatelski/budzet_obywatelski_na_2014/wyniki/
Ten budżet jest już realizowany, są już od pewnego czasu przetargi z zadaniami właśnie z list zatwierdzonych.
Ze zgłoszonych zadań odpadło kilka proponowanych zmiana w trasach KM.
BO2015 właśnie trwa zgłaszanie wniosków, może ktos zgłosi ponownie ale trzeba będzie czekać do wyryfikacji.
Nie istnieje on więc w postaci przywrócenia w całości kursowania co 30 minut w BO 2014.
Źródłlo
http://uml.lodz.pl/budzet_obywatelski/budzet_obywatelski_na_2014/wyniki/
Ten budżet jest już realizowany, są już od pewnego czasu przetargi z zadaniami właśnie z list zatwierdzonych.
Ze zgłoszonych zadań odpadło kilka proponowanych zmiana w trasach KM.
BO2015 właśnie trwa zgłaszanie wniosków, może ktos zgłosi ponownie ale trzeba będzie czekać do wyryfikacji.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC pisze: Po wynikach za 2014 r., odbyło się głosowanie. Przywrócenie częstotliwości 30-min. w godz. 23-1 nie wygrało i nie będzie realizowane.
Jeśli w okrojonej formie po pozytywnym zaopiniowaniu nie wygralo to na jakiej podstawie sądzisz że sporo droższy wariant przejdzie w 2015 roku bez analogicznej korekty?
Miasto dało wyraźnie do zrozumienia na jakie ustępstwo się zgodzi w kwestii linii nocnych.
Kursy o 22:30 dublujące się z dzienna KM to niestety marnowanie kasy. Zaś późno w nocy w dni robocze te autobusy jeżdżą puste.
Za to powinny być dorzucone kursy mające odjazd z Zielonej o 4:00 (łatwiejszy dojazd do pracy na poranną zmianę o piątej).
Czyli 23:00, 23:30, 0:00, 0:30, 1:00, 2:00, 3:00, 4:00, 4:30.
Tnie się kursy w dni robocze tworząc długie przerwy w takcie a np. w niedziele od 5 tej rano niepotrzebnie kursują linie dzienne. Jaki sens w kursach od 5 do 7 rano w niedziele co 20 minut.
W ramach oszczędności skraca się szczyt, tnie sie kursowanie w dni robocze a wczesnym porankiem lekką reką puszcza sie KM z kierowcami/motorniczymi którym jeszcze trzeba dodatki za prace w niedzielę odpalić.
W niedziele to do 10 kursowanie co 30 minut to aż nadto co potrzeba.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
SEC pisze: Wszystkie wnioski podane do głosowania muszą być pozytywnie zaopiniowane. Natomiast sama opinia jedynie przepuszcza wniosek do głosowania.
Ale przed głosowaniem jednak są one korygowane. Opinia przepuszcza już w zmienionej treści
Jednak głosowanie pokazuje że mieszkańcom aktywnym w BO wisi czy w ogóle jest KM, wolą boiska, place zabaw, altany z ławostołami czy też siłownie na terenie szkół niż dodatkowe kursy/linie KM - bo po co te tramwaje i autobusy przecież kto ma sensowną prace to ma samochód.