STUDI pisze:
Reguła nie jest durna jak piszesz. Jest logiczna i oznacza ze dba sie komfort psażera.Wsiadający pasażer legitymuje się uprawnieniem do przejazdu. Potem kieruje się wgłąb autobusu. Wyjść jest niekiedy więcej aby ułatwić wygrzebanie się pasażera z pojazdu. Po prostu wygoda dla pasażera, jazda w tłoku na "stojaka" to nie jest zachęta do korzystania z transportu zbiorowego (u nas niestety jest inaczej a efekty takiej polityki aż nadto widoczne systematycznie spada ilość przewożonych pasażerów).
Taki model jest OK gdzie nie zakłada się że autobus (tramwaj) ma byc zatłoczony tak że pasażerowie przypominają sardynki w puszcze od konserw.
Raczej większą - jeśli dodatkowy napływ np. ciepłego lub zimnego powietrza nie doprowadza do pracy powyżej wydolności klimatyzatorów.
Bo przecież niewielka wydolność klimatyzacji jest przyczyna zamykania lufcików na kluczyk.
W związku z tym, że nie masz ani pojęcia, ani doświadczenia o tym temacie niewypowiadaj się lepiej wcale.
To już nawet nie jest śmieszne.
W rzeczywistości wygląda to tak:
Pasażery na przystanku widzą podjeżdżający autobus i się pchają jak niewiadomo co aby być pierwszym. Wsiadają, pokazują obojętnie co (kierowca się nie interesuje tym) i idą nie dalej niż do 2. drzwi. Za pare przystanków jest już taki tłok, że nie przejdziesz dalej. Na przodzie już nie ma miejsca, a z tyłu są wolne siedzenia!
Co to ma z komfortem pasażera wspólnego?!
Chociarz ta durna reguła nie obowiązuję na liniach 4, 5 i 6. I po dziwo, tam nigdy nie narzekają pasażery.
W Łodzi jest na odwrót i jak widać po wyposażeniu autobusu - o wiele lepiej. Bo właśnie w MPK Łódź jest układ siedzeń 2+2 na przodzie a nie 2+1.. Dodatkowo wymiana pasażerów jest owiele szybsza, niż w Hamburgu.
Dziwisz się, że liczba pasażerów w Łodzi niby spada? A wziąłeś pod uwagę, że ludność w Łodzi maleje, a bezrobocie coraz większe?! Niby gdzie taka bezrobotna osoba będzie jeździć KM? Nie stać ją.
W Hamburgu wygląda inaczej. Ludność przybywa. Ludzie są ekologiczniejsze i zmieniają wóz na bus.
Klimatyzacja i okna nigdy nie są jednocześnie używane. Albo jest klima, albo okna. Oni po prostu testują, co lepsze dla pasażera. Dlatego są też 4 krótkie O530-C2, które nie mają okien klapowych, tylko.. przesuwne! To jest rarytaz w Niemczech, a nawet rewolucja w MB!