Numeracja taboru tramwajowego
czasochłonne jest parowanie dwóch różnych wagonów a nie ich rozpinanie, dwa wagony raz sparowane można rozpinać i spinać w dowolnym czasie byle by to były te same dwa wagony z których jeden zawsze musi być prowadzący a drugi doczepny w kolejności parowania np. 1308-1309
zawsze w takiej kolejności jeśli w takiej kolejności były parowane.
zawsze w takiej kolejności jeśli w takiej kolejności były parowane.
Który tez może ulec zmianie.Kpc21 pisze: A po co w ogóle jakikolwiek numer? Przy tramwajach rozumiem, bo one innego nie mają, ale autobusy mają już numer rejestracyjny.
W zasadzie to mowa jest przecież tylko i wyłącznie o numerze inwentarzowym. Jedno przedsiębiorstwo = jedna numeracja. Większa zmiana w konstrukcji pojazdu (modernizacja, przebudowa) - nowy numer i po kłopocie. Najprostsze jest najlepsze. Zaś nocowanie na zajezdnie nie powinno mieć związku z numerem taborowym. Mogą być różne potrzeby okresowe. Jakoś wagonów MKT jak stacjonowały na Telefonicznej nie przenumerowano na modłę MPK.
Parowanie ....
Napiszcie mi co to znaczy parowanie wagonów ?
a takżesuomi pisze:[...]Łączenie wagonów to nie tylko spięcie ich sprzęgami ale potzreba jest regulacja sprzęgów elektrycznych co jest czasochłonne dlatego wagony są przypisane do siebie i się ich nie zamienia
suomi pisze:czasochłonne jest parowanie dwóch różnych wagonów a nie ich rozpinanie[...]
Mateusz
EA-1
EA-1
RE"
A czy też tak było w czasach ENEK ? Sorry ale w tej kwestii jestem laikiem
Re: RE"
Josek101 pisze:A czy też tak było w czasach ENEK ? Sorry ale w tej kwestii jestem laikiem
I na czym polega regulacja sprzęgów elektrycznych?
A enki miały w ogóle jakiekolwiek "poważniejsze" sprzęgi elektryczne? Tam drugie wagony były chyba pasywne, czyli połączenie elektryczne między wagonami było jedynie do świateł oraz do różnych "lekkich" urządzeń elektrycznych wewnątrz typu oświetlenie czy napęd drzwi (najgorzej z ogrzewaniem).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Bocznym. Numer inwentarzowy to zupełnie coś innego.STUDI pisze:W zasadzie to mowa jest przecież tylko i wyłącznie o numerze inwentarzowym.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.
Numeracja..
Mam z czasów enek takie zapisy.np linia 43 wagon nr boczny 22 - 778, 46 101-755-821,linia 44 : 104-855 a w kilka dni potem linia 43 bis : 22-804 ,linia 46 104-822-722 , 44: 27-855a .Zapisywałem duzo na pętli Północna co kilka dni
Re: Numeracja..
A piszesz to, bo...???Josek101 pisze:Mam z czasów enek takie zapisy.np linia 43 wagon nr boczny 22 - 778, 46 101-755-821,linia 44 : 104-855 a w kilka dni potem linia 43 bis : 22-804 ,linia 46 104-822-722 , 44: 27-855a .Zapisywałem duzo na pętli Północna co kilka dni
Dla bardziej zainteresowanych enkami, innymi pojazdami i nie tylko, polecam stronę prowadzoną przez Wojciecha Dębskiego. Raczej wszyscy ją znają .Tu masz dużo informacji o enkach. Ich historię, zdjęcia i stan inwentarzowy dla poszczególnych lat.
Mateusz
EA-1
EA-1
Że nie było stałych składów.No ale z tematu zszedłem w sumie ale lubie wiedziec. A Wojciech od wrzesnia 2014 nie aktualizował swej strony
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Josek101, łącznie zmieniany 1 raz.
parowanie polega na wyregulowaniu sprzęgów elektrycznych tak aby przy rozruchu pierwszy startował wagon doczepny by nie szarpać sprzęgiem alberta a przy hamowaniu również wagon doczepny pierwszy zaczął hamować, unika się wtedy szarpania podczas rozruchu i hamowania, parowanie stosuję się wtedy gdy przyczepy mają własny napęd, w N-kach przyczepy były bierne więc nie wymagały parowania.