Cityrunnery

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Co te stare modernizacje dają? Tyle że czoło wagonu ma obłe kształty.
A co dają te nowe skoro za te mniej więcej same pieniądze (z dofinansowaniem rzędu 60%, do modernizacji dużo trudniej dostać) można mieć nowy wagon? Łódzka sieć jest w tej chwili w stanie przyjąć ok 40 niskopodłogowców (po zmianie trasy 16A), plus po zamianie 12 z 14 na Teofilowie, kolejne kilkanaście, a po oddaniu WZ będzie tego jeszcze więcej.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

z tymi modernizacjami 805 to jest tak że chcą zmodernizować 6 wagonów na bulwy i 10 na woltany a to daje 3 pociągi zbulwione i 5 zwoltanowanych.
Brakuje kasy na większą ilość bo odbudowa citka i modernizacja helmuta pochłoną sporo kasy a jeszcze w trym roku miasto chce rozpisać przetarg na kolejne 25 nowych tramwajów (czytaj Pesy)
LUAKAS22
Bywalec
Posty: 247
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Post autor: LUAKAS22 »

W dokumentach jest zapisane, że mają być dwa M8C w tym roku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez LUAKAS22, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

I nie można było zamiast trzech zbulwionych pociągów jednego zwoltanować?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

myślę że te ilości jeszcze się mogą zmienić w przypadku pojawienia się jakiś nowych pieniędzy.
Był przetarg na urządzenia audiowizualne z monitoringiem na 20 bulw i 30 woltanów więc tyle mają do modernizacji
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez suomi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:I nie można było zamiast trzech zbulwionych pociągów jednego zwoltanować?
Przyjemnie jest jechać złomami w stanie takim że nie wiesz czy się nie rozleci?

Co do woltanizacji - to uważam, że Elinom by się przydało odświeżenie w takiej samej formie co Woltany. Choć niestety ale nie doczekamy się tego a ich stan (rdza) w sumie stawia je blisko tych najgorszych strucli.
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

Eliny są na wymarciu, jeżdżą póki jeżdżą jak padnie aparatura albo pęknie pudło to pójdą na złom. Jest jeszcze ok 40 wagonów do remont-modernizacji jak te wagony przejdą remont to będzie koniec remontów kapitalnych i modernizacji serii 805NA, wszystko co się wysypie po tym czsie pójdzie do żyda albo na żyletki
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Eliny chcą wyrzucać, a jednocześnie produkują nowe bulwy bez modernizacji napędu? Coś tu jest nie tak. Ale jak dla MPK najlepsze to co się da naprawić młotkiem... To najlepiej nowych tramwajów wcale nie kupujmy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Ale jak dla MPK najlepsze to co się da naprawić młotkiem...

To jest problem nie tylko MPK. Kogo kształci szkolnictwo? Reaktywacja zawodowego - no ok ale kto będzie uczył zawodu? Absolwent AHE będzie uczył praktycznej strony "elektryki" "mechaniki"?

Znajoma firma - farbowanie i stabilizacja rajstop - opinia od 5 lat nie można znaleźć farbiarza do pracy. Nawet "marchewka| w postaci wysokich zarobków i to płaconych co tydzień, 33% dłuższa stawka za dłuższą dniówkę - nie pomagają. Po prostu nie ma..... Bo ci co jeszcze "pozostali" z dawnych czasów to już na rencie/emeryturze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Stara kadra się wykrusza i nie ma kto uczyć w szkołach zawodowych i technikach. No ale skoro licea i studia cieszą się obecnie większym zainteresowaniem, to nie ma się czemu dziwić, że mamy więcej kierowników, niż fachowców.
Mateusz

EA-1 8-)
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

Eliny chcą pociąć bo posiadają aparaturę firmy Elin która jest droga i w tej chwili nie dostępna ten sam problem mają citki, a poza tym eliny mają hamulec pomocniczy na hydrogeratach który jest kłopotliwy w użytkowaniu, po prostu stary model z nowoczesnym wyposażeniem i nie sądzę żeby chcieli to przerabiać do poprzedniego stanu
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Nie chodzi o cofanie się. Tylko remont i zmiana wyglądu na ten jaki mają Woltany. Nie wszystkie Eliny, zadecydować ile na przebudowę a ile na dawców.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Mogli by chociaż pokusić się o odmalowanie Elinów i likwidację kabin w drugich wagonach z i tak już rozszabrowanymi pulpitami. Woltanizowanie to chyba jednak zbyt rozrzutna inwestycja. Chyba tyle że jakieś pudło dawcy trafi w obieg. Swoją drogą pudła ex 805NS nadają się na Woltany?
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

Eliny zostaly raz zmodernizowane i tak dokonaja zywota, a pudla zostaly przekonstruowane pod aparature Elin i nie nadaja sie na podmiane, natomiast program remontow i modernizacji konczy sie wobec zakupu nowych wagonow wiec wszystko co sie rozleci pojdzie pod palnik
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

805NS nie miały obejścia na rozrusznik w belce. Jeżeli woltany korzystają z tego rozrusznika to pudła się nie nadają do modernizacji.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

kafar pisze:805NS nie miały obejścia na rozrusznik w belce. Jeżeli woltany korzystają z tego rozrusznika to pudła się nie nadają do modernizacji.

Właśnie do tego piję :D
suomi
Stały bywalec
Posty: 289
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Post autor: suomi »

rozrusznik bębnowy mają zwykłe 105/805Na woltany,eliny,eniki rozrusznika nie mają bo sterowanie jest ręczne procesorowe. 805NS czyli stycznikowe nie miały rozrusznika bębnowego dlatego wszystkie jako pierwsze zostały zmodernizowane na eliny, później sprowadzano nowe pudła do pozostałyxh elinów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez suomi, łącznie zmieniany 1 raz.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

1209 jednak powrócił Obrazek W nocy odbyła się jego jazda próbna. Przy barku Pes to chyba najgorętsza premiera najbliższego czasu Obrazek Pytanie kiedy na linii.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Nie wiesz jaką ma aparaturę i co w nim popsuli? Obrazek
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Fotki do zobaczenia są na priv.gtlodz o ile się ma konto Obrazek

Aparatura Enika. Wkleję opis spod zdjecia ikarusojelcza: ,,Oprócz widocznych zmian, wewnątrz zmontowano nowe oświetlenie, dodatkowe wyświetlacze wewnętrzne "choinki". Niestety pod oknami jest pojedynczy rząd siedzeń.''

Poza tym wyświetlacze zewnętrzne diodowe, pomarańczowe. Malowanie bez zmian. Zdaje się też, że monitoring zewnętrzny.

Jazda próbna po retkińskim WZ.
ODPOWIEDZ