Wi-Fi w pojazdach MPK
Wi-Fi w pojazdach MPK
Mateusz
EA-1
EA-1
Ciąg dalszy tematu Wi-Fi w MPK. Na szczęście jest już chyba ostateczna decyzja.
Artykuł
Dziennik Łódzki napisał: Wi-Fi uruchomione zostanie w bieżącym roku i utrzymywane ma być przez kolejne dwa lata. Wartość tego projektu to 1,12 mln zł. MPK natomiast przymierza się do ogłoszenia przetargu na zainstalowanie darmowego internetu i utrzymywanie go. - Chcę zwrócić uwagę na to, że projektem zostanie objęta tylko jedna trzecia naszego taboru. To tylko 25 niskopodłogowych tramwajów, czyli pesy i cityrunnery oraz 184 najnowsze autobusy - tłumaczy Zbigniew Papierski, prezes MPK. - Dlatego od razu chcemy przeprosić naszych pasażerów za to, że nie na wszystkich liniach będą kursowały autobusy z Wi-Fi albo tylko część autobusów będzie w internet wyposażona.
Mateusz
EA-1
EA-1
No właśnie nie ma mowy ani o nowych Pesach, ani o nowych autobusach. Może póki one nie przyjdą, to nie chcą się deklarować. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem to Wi-Fi zostanie uruchomione zanim przyjdą nowe wozy. Może i w nich zostanie zainstalowane Wi-Fi, tylko później. Podobnie w tramwajach.
Mateusz
EA-1
EA-1
Gdyby ktoś chciał, to w komunikacie znajduje się też Regulamin .MPK-Łódź pisze:Bezpłatny Miejski Internet w autobusach i tramwajach MPK-Łódź Spółka z o.o.
W ramach Budżetu obywatelskiego na 2015 rok został zrealizowany projekt zakładający dostęp do darmowego Wi-Fi w 1/3 taboru wykorzystywanego do obsługi komunikacyjnej Miasta.
Bezpłatny Internet dostępny jest łącznie w 209 pojazdach. Hotspoty zainstalowano w 184 autobusach (Mercedes-Benz i Solaris Urbino) oraz 25 tramwajach (Cityrunner, Pesa, zmodernizowane 805N-M12). Pojazdy te nie są przypisane do konkretnych tras i kursować będą na różnych liniach. Wyjątek stanowią tramwaje Pesa i Cityrunner obsługujące linie 11, 15 i 15A.
Tramwaje i autobusy z dostępem do bezpłatnego Internetu oznaczone są poniższą naklejką. Znajduje się ona na zewnątrz (środkowe drzwi) oraz wewnątrz pojazdu (za kabiną prowadzącego).
Pojazdy wyposażone w bezpłatny Internet można również rozpoznać po numerach bocznych ‑ widocznych jak nazwa wskazuje z boku pojazdu oraz wewnątrz niego z przodu, przy kabinie prowadzącego:
Autobusy:
Mercedes-Benz 628 B02 Conecto G, Mercedes-Benz 628 B01 Conecto, Mercedes-Benz 628 Conecto G, Mercedes-Benz 628 Conecto LF, Solaris Urbino 18, Solaris Urbino 12
1151, 1152, 1153, 1154, 1155, 1156, 1157, 1158, 1159, 1160, 1161, 1162, 1163, 1164, 1165, 1166, 1167, 1168, 1169, 1170, 1171, 1172, 1173, 1174, 1175, 1176, 1177, 1178, 1179, 1180, 1366, 1351, 1352, 1353, 1354, 1355, 1356, 1357, 1358, 1359, 1360, 1361, 1362, 1363, 1364, 1365, 1390, 1391, 1392, 1393, 1394, 1395, 1396, 1397, 1398, 1399, 1814, 1815, 1816, 1817, 1818, 1819, 1820, 1821, 1822, 1823, 1824, 1825, 1826, 1827, 1828, 1829, 1830, 1831, 1832, 1833, 1834, 1835, 1836, 1837, 1838, 1839, 1840, 1841, 1842, 1843, 1844, 1845, 1846, 1847, 1848, 1849, 1850, 1874, 1875, 1876, 1877, 1878, 1879, 1880, 1881, 1882, 1883, 1884, 1885, 1886, 1887, 1888, 1889, 1890, 1891, 1892, 1893, 1894, 1895, 1896, 1897, 1898
2051, 2052, 2053, 2054, 2055, 2056, 2057, 2058, 2059, 2060, 2061, 2062, 2063, 2064, 2065, 2090, 2091, 2092, 2093, 2094, 2095, 2096, 2097, 2098, 2099, 2351, 2352, 2353, 2354, 2355, 2356, 2357, 2358, 2359, 2360, 2361, 2362, 2363, 2364, 2365, 2390, 2391, 2392, 2393, 2394, 2395, 2396, 2397, 2398, 2399, 2185, 2186, 2187, 2188, 2189, 2190, 2191, 2192, 2193, 2194, 2195, 2196, 2197, 2198, 2199, 2366
Tramwaje:
1201, 1203, 1204, 1205, 1206, 1207, 1208, 1209, 1210, 1211, 1212, 1213, 1215, 1851, 1854, 1855, 1856, 1857, 1858, 1859, 1860, 1620-1621, 1705-1707, 1708-1709, 1728-1729
Zasady i warunki świadczenia usługi bezprzewodowego dostępu do Internetu w autobusach i tramwajach Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego - Łódź Spółka z o.o. określa stosowny Regulamin. Treść Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej www.mpk.lodz.pl/freewifi. Użytkownik przystępując do korzystania z usługi akceptuje warunki niniejszego Regulaminu i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
Uwaga! Za serwis darmowego WiFi w pojazdach komunikacji miejskiej odpowiada firma SAT FILM Sp. z o.o. i Wspólnicy Sp. komandytowa. Wszelkie reklamacje i informacje o nieprawidłowym działaniu prosimy zgłaszać na Infolinię MPK-Łódź Spółka z o.o. tel. 42 638 90 20 lub 0 801 301 309 (koszt według cennika operatora).
Mateusz
EA-1
EA-1
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
- Lokalizacja: Łódź-Śródmieście
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
- Lokalizacja: Łódź-Śródmieście
Ciekawe, że na Woltanach 1620 + 1621, 1705 + 1707, 1708 + 1709 i 1728 + 1729 jest dostępne Wi-Fi niby nie są przypisane do konkretnych linii ale niestety przeważnie jeżdżą na linii 12 bo są też linie na które wcale albo rzadko wyjeżdżają.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
kuba_łódź pisze:Dlaczego Wi-Fi nie zostało założone w Citarach z 2006, wysokich Conectach, Jelczach i Volvo 7700 ? To aż 119 autobusów, które jeszcze parę lat pojeżdżą
Ponieważ budżet przewidował Wi-Fi w 1/3 pojazdów MPK. Ten limit został wyczerpany.
Z resztą niebył bym taki pewnym, że wysokopodłogowe Conecto jeszcze tak długo zostaną. Przez to, że już niebawem będą 40 nowe Solarisy (wreszcie) oraz Trasa WZ będzie otwarta pójdzie dużo pojazdów na bruk. Conecto 345G są jedne z naj starszych przegubowców na ZEA2 (pomijając już te na garstku odliczające trupy 405GN).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Graficzny, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie przesadzajmy. 1620+1621 faktycznie ostatnio często pokazuje się na 12, ale nie jest do niej przypisany. A reszta składów to już w ogóle bez schematu z 12. Zgadza się, że na 12 często zdarzają się Woltany, ale to w końcu najliczniejsza linia na ZET-1.eDragon55 pisze:Ciekawe, że na Woltanach 1620 + 1621, 1705 + 1707, 1708 + 1709 i 1728 + 1729 jest dostępne Wi-Fi niby nie są przypisane do konkretnych linii ale niestety przeważnie jeżdżą na linii 12 bo są też linie na które wcale albo rzadko wyjeżdżają.
Na wszystkich innych liniach (oczywiście z ZET-1) też można doświadczyć Woltany. Na 9(A) tylko bardzo rzadko się pokazują.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 2 razy.
Mateusz
EA-1
EA-1
Według mnie powinni trochę to rozłożyć zgadza się, że na 12 jest najwięcej brygad z Telefonicznej bo ponad 20 a dokładniej to chyba 22 na 15/15A są ogólnie 24 ale część należy do Chocianowic nawet pomimo tego powinni dać więcej Woltanów na innych liniach a mniej na 12 bo narazie ich częstotliwość kursowania na różnych liniach jest taka:
Linia 12 - bardzo często ( około 5 brygad albo więcej stanowią Woltany)
Linie 2, 3, 6, 15/15A - często ( 1 - 3 brygady stanowią Woltany )
Linie 4, 5, 14, 16/16A - rzadko
Linie 1, 9/9A - bardzo rzadko
Nie wspominam o linii 11 bo do tej przysługuje inny tabor oraz linii podmiejskich chociaż na 46 kiedyś pojawił się Woltan.
Czyli, żeby skorzystać z WiFi w tramwajach najlepiej jeździć 11, 12 lub 15/15A na szczęście co do WiFI w autobusach jest lepiej.
Dziś miałem okazję skorzystać z WiFi w komunikacji miejskiej a konkretnie w autobusie linii 70B (2392) na początku był problem z połączeniem się ale potem się udało strony ładowały się bez problemu, więc spokojnie wystarczy na przeczytanie informacji, sprawdzenie poczty itd. Najciekawsze jest to, że jako jedyna nie załadowała mi się strona MPK
Linia 12 - bardzo często ( około 5 brygad albo więcej stanowią Woltany)
Linie 2, 3, 6, 15/15A - często ( 1 - 3 brygady stanowią Woltany )
Linie 4, 5, 14, 16/16A - rzadko
Linie 1, 9/9A - bardzo rzadko
Nie wspominam o linii 11 bo do tej przysługuje inny tabor oraz linii podmiejskich chociaż na 46 kiedyś pojawił się Woltan.
Czyli, żeby skorzystać z WiFi w tramwajach najlepiej jeździć 11, 12 lub 15/15A na szczęście co do WiFI w autobusach jest lepiej.
Dziś miałem okazję skorzystać z WiFi w komunikacji miejskiej a konkretnie w autobusie linii 70B (2392) na początku był problem z połączeniem się ale potem się udało strony ładowały się bez problemu, więc spokojnie wystarczy na przeczytanie informacji, sprawdzenie poczty itd. Najciekawsze jest to, że jako jedyna nie załadowała mi się strona MPK
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Mi takie WiFi nie do końca pasowało, bo prędkość czasami wynosiła mniej niż 0,3 Mb/s, a ping w którymś momencie sięgał ponad 300 ms, co było dziwne i w dużym stopniu utrudniało korzystanie z internetu. Miło, że to funkcjonuje, ale zdecydowanie bardziej podoba mi się wykonanie w ŁKA. Plusem jest też to, że net jest też rozsyłany na częstotliwości 5 GHz.
Nie wiecie z jakiej sieci komórkowej korzystają i jak to wygląda w kwestii odbioru sygnału (jaka technologia)?
Nie wiecie z jakiej sieci komórkowej korzystają i jak to wygląda w kwestii odbioru sygnału (jaka technologia)?
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
I to dobro skończy się za nieco ponad rok ale jest o tyle niewygodne, że wymaga przepisania kodu a tutaj wystarczy kliknąć "akceptuję" Chociaż oba mają swoje plusy i minusy, ale trochę mogliby dopracować to WiFi.
Niestety dzisiaj w Citku miałem problem, bo na częstotliwości 5GHz w trakcie jazdy uciekł mi zasięg na końcu tramwaju, chociaż i bez jazdy nie był najlepszy
Niestety dzisiaj w Citku miałem problem, bo na częstotliwości 5GHz w trakcie jazdy uciekł mi zasięg na końcu tramwaju, chociaż i bez jazdy nie był najlepszy
Przede wszystkim wymaga posiadania osobnego telefonu do internetu, tebletu bądź modelu dual SIM. Inaczej konieczność przekładania kart SIM Aero2 dyskwalifikuje.kuba_bed pisze:I to dobro skończy się za nieco ponad rok ale jest o tyle niewygodne, że wymaga przepisania kodu a tutaj wystarczy kliknąć "akceptuję"
No i z zasięgiem bywa różnie, choć akurat w Łodzi raczej nie spotkałem się z problemami.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)