Prywatna komunikacja podmiejska
Przewoźnik kursujący na trasie spod Centralu (obecnie Kilińskiego/Piłsudskiego) do Koluszek uruchamia połączenie na nowej trasie - przez Brzeziny, Doły, Rondo Solidarności, pl. Dąbrowskiego do Manufaktury (przystanki na Drewnowskiej).
Rozkład: https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/s960x960/11709991_834779839931731_4228717406588099055_o.jpg
Co ciekawe:
- przystankiem odjazdowym w kierunku Brzezin/Koluszek przy Rondzie Solidarności będzie przystanek Palki/Telefoniczna - to nowość, bo dotychczas żadna linia poza MPK stamtąd nie odjeżdżała
- nie będzie przystanku przy Zachodniej
Rozkład: https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/s960x960/11709991_834779839931731_4228717406588099055_o.jpg
Co ciekawe:
- przystankiem odjazdowym w kierunku Brzezin/Koluszek przy Rondzie Solidarności będzie przystanek Palki/Telefoniczna - to nowość, bo dotychczas żadna linia poza MPK stamtąd nie odjeżdżała
- nie będzie przystanku przy Zachodniej
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Od dwóch dni dostrzegam na linii Łódż-Koluszki (przez Andrespol, Justynów), obsługiwanej przez Speed Travel, busy firmy Kasz-Bus z tablicami "Speed Travel Koluszki". Na pierwszy rzut oka wygląda trochę tak jakby prywaciarz wynajął innego prywaciarza do obsługi linii.
W ubiegłym tygodniu, czyli jak jeszcze był miesiąc lipiec, było po staremu. Trochę dziwne to wszystko, ale zobaczymy jak się sytuacja rozwinie, bo może to tylko chwilowo...
W ubiegłym tygodniu, czyli jak jeszcze był miesiąc lipiec, było po staremu. Trochę dziwne to wszystko, ale zobaczymy jak się sytuacja rozwinie, bo może to tylko chwilowo...
Oby to był tylko podnajem, bo wzrost potęgi Kasz-Busa wcale mi się nie podoba.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Co do linii Łódź-Koluszki (p. Andrespol) to rozmawiałem chwilę z przypadkowo spotkaną kobietą, która korzysta z takiego połączenia. Według niej zmienił się przewoźnik, Speed już nie obsługuje. Część kierowców przeszła do Kasz-Busa, ale nie wszyscy. Zmieniły się też busy (Pani ma problem z rozpoznaniem który jest właściwy). Nie wiadomo też czy wszystkie kursy są realizowane względem starego rozkładu (być może coś tam zlikwidowali). Ogólnie podejrzewam, że jest cyrk z tym wszystkim...
Wobec likwidacji linii (a może całej firmy?) ciekawe co z relacją Łódź-Koluszki (przez Brzeziny do Manufaktury) - na facebooku wisiał jakiś rozkład, ale czy linia faktycznie w ogóle istniała, a jeśli tak to czy funkcjonuje nadal ?
Wobec likwidacji linii (a może całej firmy?) ciekawe co z relacją Łódź-Koluszki (przez Brzeziny do Manufaktury) - na facebooku wisiał jakiś rozkład, ale czy linia faktycznie w ogóle istniała, a jeśli tak to czy funkcjonuje nadal ?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyli przewoźnicy z linii do Głowna/Łowicza powoli opanowują całą okolicę. Najpierw Łoś zastąpił City-Busa na Ozorkowie, teraz Kasz Speed Travela na Koluszkach...
O ile Kasz-Bus jeździ jeszcze na linii Łódź Traugutta/Kilińskiego (ciekawe gdzie przeniosą przystanek jak będzie remontowany ten odcinek Traugutta) - Tomaszów Mazowiecki, to nie wiem gdzie był pierwszy. Na pewno kilka lat temu przejął od strykowskiej firmy Mewa (już nieistniejącej) kursy Łódź-Głowno i Łódź-Łowicz, ale wcześniej linię do Głowna (choć nie do Łowicza) też miał. Przypuszczam, że Łódź-Głowno też oni po kimś przejęli, choć było to w czasach których nie pamiętam. Wiem, że dawniej na tej trasie busami jeździł PKS Łódź, kursowała też kiedyś na tej trasie firma zwana Grześ-Bus. Natomiast Łoś-Bus i Trans-Bus to chyba najstarsi przewoźnicy na tej trasie, na pewno jeździli już z 15 lat temu. Nie jestem pewien, jak było z Mewą.
Widać, że pozostali przewoźnicy na trasie Łódź-Głowno-Łowicz Kasz-Busa się obawiają, bo Trans-Bus i Express-Bus kilka miesięcy temu wprowadzili do oferty bilety miesięczne (które Kasz-Bus oferował już od co najmniej kilku lat), z kolei Łoś-Bus zabrał się za ten Ozorków, mimo że przez wiele, wiele lat kursowali tylko na trasie Łódź-Głowno. Może jakiś związek ze zmianą polityki firmy ma to, że tak ze 2-3 lata temu zmarł jej właściciel i przejęła ją jego żona.
Na trasie do Ozorkowa na Łoś-Busa pasażerowie, generalnie rzecz biorąc, narzekają i ogólna opinia jest taka, że jakość przewozów City-Busa była dużo wyższa. Ale jest ona i tak wyższa niż na trasie do Głowna, gdzie od kwietnia nie opublikowali jeszcze oficjalnie aktualnego rozkładu jazdy, a pytania na Facebooku odnośnie tej kwestii ignorują. Najśmieszniejsze jest tutaj to, że sam ten rozkład wyciągnąłem od ZDiT-u i opublikowałem w Internecie, link pojawił się nawet u nich na Facebooku, a oni nic sobie z tego nie robią.
Jeśli chodzi o Kasz-Busa, to wygląda to tak, że w relacji Łódź-Łowicz kursy z rozkładu generalnie realizują, natomiast na trasie Łódź-Głowno jest loteria. Jeśli kilka minut wcześniej bądź później odbywa się kurs do/z Łowicza, to ten do/z Głowna w większości przypadków nie odbywa się nigdy.
Tak poza tym - ciekawe, że Speed Travel zniknął (splajtował?) mimo tego, że jest zamknięty Fabryczny, pociągi z Koluszek nie dojeżdżają do centrum, tak więc zainteresowanie busami na tej trasie jest większe niż zwykle. A ta nowa linia przez Brzeziny to pewnie była próba ratowania nieciekawej już sytuacji w firmie.
A co się stało z pozostałymi liniami City-Busa, szczególnie z tą którą przejęli po MKT (ze Zgierza do Skotnik)? Niby przez Skotniki jeździ teraz Markab na zlecenie MUK-u na trasie Aleksandrów-Zgierz-Stryków, ale to dużo mniejsza liczba kursów, a tak, to mieszkańcom Skotnik pozostaje dochodzenie do Łagiewnik na 51 w kursach z Łodzi do Zgierza.
O ile Kasz-Bus jeździ jeszcze na linii Łódź Traugutta/Kilińskiego (ciekawe gdzie przeniosą przystanek jak będzie remontowany ten odcinek Traugutta) - Tomaszów Mazowiecki, to nie wiem gdzie był pierwszy. Na pewno kilka lat temu przejął od strykowskiej firmy Mewa (już nieistniejącej) kursy Łódź-Głowno i Łódź-Łowicz, ale wcześniej linię do Głowna (choć nie do Łowicza) też miał. Przypuszczam, że Łódź-Głowno też oni po kimś przejęli, choć było to w czasach których nie pamiętam. Wiem, że dawniej na tej trasie busami jeździł PKS Łódź, kursowała też kiedyś na tej trasie firma zwana Grześ-Bus. Natomiast Łoś-Bus i Trans-Bus to chyba najstarsi przewoźnicy na tej trasie, na pewno jeździli już z 15 lat temu. Nie jestem pewien, jak było z Mewą.
Widać, że pozostali przewoźnicy na trasie Łódź-Głowno-Łowicz Kasz-Busa się obawiają, bo Trans-Bus i Express-Bus kilka miesięcy temu wprowadzili do oferty bilety miesięczne (które Kasz-Bus oferował już od co najmniej kilku lat), z kolei Łoś-Bus zabrał się za ten Ozorków, mimo że przez wiele, wiele lat kursowali tylko na trasie Łódź-Głowno. Może jakiś związek ze zmianą polityki firmy ma to, że tak ze 2-3 lata temu zmarł jej właściciel i przejęła ją jego żona.
Na trasie do Ozorkowa na Łoś-Busa pasażerowie, generalnie rzecz biorąc, narzekają i ogólna opinia jest taka, że jakość przewozów City-Busa była dużo wyższa. Ale jest ona i tak wyższa niż na trasie do Głowna, gdzie od kwietnia nie opublikowali jeszcze oficjalnie aktualnego rozkładu jazdy, a pytania na Facebooku odnośnie tej kwestii ignorują. Najśmieszniejsze jest tutaj to, że sam ten rozkład wyciągnąłem od ZDiT-u i opublikowałem w Internecie, link pojawił się nawet u nich na Facebooku, a oni nic sobie z tego nie robią.
Jeśli chodzi o Kasz-Busa, to wygląda to tak, że w relacji Łódź-Łowicz kursy z rozkładu generalnie realizują, natomiast na trasie Łódź-Głowno jest loteria. Jeśli kilka minut wcześniej bądź później odbywa się kurs do/z Łowicza, to ten do/z Głowna w większości przypadków nie odbywa się nigdy.
Tak poza tym - ciekawe, że Speed Travel zniknął (splajtował?) mimo tego, że jest zamknięty Fabryczny, pociągi z Koluszek nie dojeżdżają do centrum, tak więc zainteresowanie busami na tej trasie jest większe niż zwykle. A ta nowa linia przez Brzeziny to pewnie była próba ratowania nieciekawej już sytuacji w firmie.
A co się stało z pozostałymi liniami City-Busa, szczególnie z tą którą przejęli po MKT (ze Zgierza do Skotnik)? Niby przez Skotniki jeździ teraz Markab na zlecenie MUK-u na trasie Aleksandrów-Zgierz-Stryków, ale to dużo mniejsza liczba kursów, a tak, to mieszkańcom Skotnik pozostaje dochodzenie do Łagiewnik na 51 w kursach z Łodzi do Zgierza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
W powiecie zgierskim działa w ogóle paru takich przewoźników. Gdzieś po okolicach Smardzewa, Swędowa jeździ bodajże jeszcze firma Krzysztof Bielski, znana z trasy Zgierz-Warszyce-Stryków-Głowno. Jakaś inna firma kursuje jeszcze chyba ze Zgierza do Aleksandrowa... Dużo więcej w tej kwestii byłby w stanie napisać basutsuaa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Ze Zgierza do Aleksandrowa kursują busy braci Słowikowskich. Ich linia ma co najmniej 15 lat, jest już w książkowym Rozkładzie Jazdy Autobusów na lata 2000/2001. Co do firmy Krzysztof Bielski, to na wydrukach z kasy fiskalnej mają adres w Zgierzu na Osiedlu 650-lecia. Ich linia dawniej miała 3 warianty trasy (przez Warszyce, przez Skotniki DK 71 i jeden poranny kurs "szkolny" przez Klęk, Kiełminę i Dobrą) oprócz tego obsługują także linię Zgierz-Gieczno.
Mieli chyba jeszcze jakiś wariant przez Swędów. Musiałbym poszukać starego rozkładu.
Wariant przez Swędów zniknął po tym, jak przywrócono kursowanie pociągów do Łowicza, a ten przez DK71 - gdy pojawiła się zgierska linia Aleksandrów-Zgierz-Stryków.
Wariant przez Swędów zniknął po tym, jak przywrócono kursowanie pociągów do Łowicza, a ten przez DK71 - gdy pojawiła się zgierska linia Aleksandrów-Zgierz-Stryków.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Swoją drogą, wygląda jakby formalnie ta linia nadal była obsługiwana przez Speed Travela (Speed Travel jako firma nadal istnieje, a linia nie została jeszcze oficjalnie przejęta - Kasz-Bus nie dostał na nią pozwolenia i jeździ tak jakby jako podwykonawca), skoro Kasz-Bus na tablicach ma nazwę tego przewoźnika.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
orazKuba pisze:Od dwóch dni dostrzegam na linii Łódż-Koluszki (przez Andrespol, Justynów), obsługiwanej przez Speed Travel, busy firmy Kasz-Bus z tablicami "Speed Travel Koluszki". Na pierwszy rzut oka wygląda trochę tak jakby prywaciarz wynajął innego prywaciarza do obsługi linii.
W ubiegłym tygodniu, czyli jak jeszcze był miesiąc lipiec, było po staremu. Trochę dziwne to wszystko, ale zobaczymy jak się sytuacja rozwinie, bo może to tylko chwilowo...
Kuba pisze:Co do linii Łódź-Koluszki (p. Andrespol) to rozmawiałem chwilę z przypadkowo spotkaną kobietą, która korzysta z takiego połączenia. Według niej zmienił się przewoźnik, Speed już nie obsługuje. Część kierowców przeszła do Kasz-Busa, ale nie wszyscy. Zmieniły się też busy (Pani ma problem z rozpoznaniem który jest właściwy). Nie wiadomo też czy wszystkie kursy są realizowane względem starego rozkładu (być może coś tam zlikwidowali). Ogólnie podejrzewam, że jest cyrk z tym wszystkim...
Swoją drogą sytuacja trochę dziwna, szczególnie, że Speed Travel puszczał tam coraz częściej różnej maści "duże" autobusy. W tym roku widziałem co najmniej Setre, Iveco, Scanie czy Van Hoola, co by mogło teoretycznie świadczyć o tym, że na niektóre kursy (zwłaszcza w godz. szczytu) było większe zainteresowanie. A tutaj jednak taka nagła zmiana...
Sorry, nie zwróciłem uwagi na to, że pytasz o Borową.
Chyba zlikwidowali te kursy już wcześniej, a nawet jeśli nie, no to logiczne, że skoro nie kursują do Koluszek to i do Borowej też nie.
Ostatnio w ogóle do Borowej jeździ chyba jakiś klasyczny Autosan H9, ale w dziwnych godzinach. Wygląda na jakąś jednoosobową działalność lub coś tego typu. Może ktoś wyczuł tą lukę po Speed Travel i próbuje swoich sił... ?
Chyba zlikwidowali te kursy już wcześniej, a nawet jeśli nie, no to logiczne, że skoro nie kursują do Koluszek to i do Borowej też nie.
Ostatnio w ogóle do Borowej jeździ chyba jakiś klasyczny Autosan H9, ale w dziwnych godzinach. Wygląda na jakąś jednoosobową działalność lub coś tego typu. Może ktoś wyczuł tą lukę po Speed Travel i próbuje swoich sił... ?
Widziałem jakiegoś Autosana z tablicą "Borowa" stojącego na parkingu na rogu ulic Służbowej i Augustów. Przypomniałem sobie też, że na początku lipca widziałem na linii... Forda Transita, podobnego do tych, co miały Tramwaje Podmiejskie, z tabliczką Borowa-Łódź za szybą. Niestety, nie pamiętam rejestracji
Zresztą, do Borowej jeździ Kris-Tour, który łatwo wykończy takiego małego busiarza.
Zresztą, do Borowej jeździ Kris-Tour, który łatwo wykończy takiego małego busiarza.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 1 raz.
Z Kasz-Busem raczej nie ma co liczyć na coś większego niż Sprinter. Na Łowiczu przez jakiś czas jedno kółko w ciągu dnia robione było H10 - kilka razy miałem okazję nim jechać - ale już tego nie ma, a sam H10 chyba w ogóle uległ pożarowi.
Skąd na tym kółku nagle H10, szczególnie w sytuacji, gdy powrót z Łowicza był jakoś koło 10:00 (a rano do Łowicza jechał tak na 7:00-8:00)? Nie wiem, może gdzieś w okolicach Łowicza obsługiwali jakiś kurs szkolny i to był podsył.
Jeśli kogoś interesują rozkłady z linii łowickiej, to tutaj: http://glowno.ugu.pl/rozklady/ postarałem się wszystko zebrać.
Porównując pozycje przewoźników na tej trasie:
Kasz-Bus - ok. 60 par kursów w ciągu dnia
Trans-Bus - ok. 15 par kursów w ciągu dnia
Łoś-Bus - ok. 15 par kursów w ciągu dnia
Express-Bus - ok. 15 par kursów w ciągu dnia
Ilości kursów pozaokrąglałem, bo i tak nie wszystkie się odbywają.
Postaram się odgrzebać rozkłady sprzed kilku lat celem porównania.
----
Rozkłady z 2009 roku:
Kasz-Bus:
- Łódź-Głowno: ok. 37 par kursów w ciągu dnia
- Łódź-Łowicz: ok. 10 par kursów w ciągu dnia
- Głowno-Łowicz: ok. 11 par kursów w ciągu dnia
razem Łódź-Głowno: ok. 47 par kursów w ciągu dnia
Dla sytuacji obecnej kursów Łódź-Łowicz nie liczyłem, bo w ich sąsiedztwie nie odbywają się zazwyczaj będące w rozkładzie kursy Łódź-Głowno.
Łoś-Bus - ok. 26 par kursów w ciągu dnia
Mewa - ok. 29 par kursów w ciągu dnia
Nicol (obecny Express-Bus) - ok. 6 par kursów w ciągu dnia
Trans-Bus - ok. 16 par kursów w ciągu dnia
Krzysztof Bielski miał trzy trasy:
- przez Sosnowiec: 3 kursy Głowno-Zgierz w ciągu dnia
- przez Swędów, Klęk: 1 kurs Głowno-Zgierz w ciągu dnia
- przez Kębliny: 12 kursów Głowno-Zgierz w ciągu dnia
Ponadto PKS Skierniewice w ciągu dnia wykonywał aż 9 kursów z Głowna do Łodzi, natomiast PKS Łódź - 6 (w tym 2 przelotowe, 4 bezpośrednie). Obecnie PKS Skierniewice wykonuje jeden taki kurs, PKS Łódź - tylko 3 bezpośrednie.
Skąd na tym kółku nagle H10, szczególnie w sytuacji, gdy powrót z Łowicza był jakoś koło 10:00 (a rano do Łowicza jechał tak na 7:00-8:00)? Nie wiem, może gdzieś w okolicach Łowicza obsługiwali jakiś kurs szkolny i to był podsył.
Jeśli kogoś interesują rozkłady z linii łowickiej, to tutaj: http://glowno.ugu.pl/rozklady/ postarałem się wszystko zebrać.
Porównując pozycje przewoźników na tej trasie:
Kasz-Bus - ok. 60 par kursów w ciągu dnia
Trans-Bus - ok. 15 par kursów w ciągu dnia
Łoś-Bus - ok. 15 par kursów w ciągu dnia
Express-Bus - ok. 15 par kursów w ciągu dnia
Ilości kursów pozaokrąglałem, bo i tak nie wszystkie się odbywają.
Postaram się odgrzebać rozkłady sprzed kilku lat celem porównania.
----
Rozkłady z 2009 roku:
Kasz-Bus:
- Łódź-Głowno: ok. 37 par kursów w ciągu dnia
- Łódź-Łowicz: ok. 10 par kursów w ciągu dnia
- Głowno-Łowicz: ok. 11 par kursów w ciągu dnia
razem Łódź-Głowno: ok. 47 par kursów w ciągu dnia
Dla sytuacji obecnej kursów Łódź-Łowicz nie liczyłem, bo w ich sąsiedztwie nie odbywają się zazwyczaj będące w rozkładzie kursy Łódź-Głowno.
Łoś-Bus - ok. 26 par kursów w ciągu dnia
Mewa - ok. 29 par kursów w ciągu dnia
Nicol (obecny Express-Bus) - ok. 6 par kursów w ciągu dnia
Trans-Bus - ok. 16 par kursów w ciągu dnia
Krzysztof Bielski miał trzy trasy:
- przez Sosnowiec: 3 kursy Głowno-Zgierz w ciągu dnia
- przez Swędów, Klęk: 1 kurs Głowno-Zgierz w ciągu dnia
- przez Kębliny: 12 kursów Głowno-Zgierz w ciągu dnia
Ponadto PKS Skierniewice w ciągu dnia wykonywał aż 9 kursów z Głowna do Łodzi, natomiast PKS Łódź - 6 (w tym 2 przelotowe, 4 bezpośrednie). Obecnie PKS Skierniewice wykonuje jeden taki kurs, PKS Łódź - tylko 3 bezpośrednie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)