Wada Combino i PESY dla Elbląga
No nie wiem, Eliny to bardzo udana modernizacja (moim zdaniem tylko Pesa ja przebija), no i czekamy na Enike.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
A inne miasta czym maja sie pochwalic? Wa-wa ma pelno Konstalowskich zlomow (od 116Na do bulw), Wroclaw same Kartofelki i jeden 204Wr (czy jakos tak, tak czy inaczej nowy wagon na bazie 105Na) oraz duzo 102jek (ale ladnie utrzymanych), Gdansk pare Citadisow a reszta taboru raczej fatalna (no moze oprocz naszych zelazek), Szczecin to pelno 102jek i sypiacych sie 105tek oraz pare nowych bulw. O GOPie lepiej nie wspominac. Tak naprawde jesli chodzi o tabor to Krakow i Poznan nas przesciga. W Krakowie swietne NGT-6 ktorych bedzie jeszcze wiecej, duzo wyremontowanych 105tek, fajne GT-6 i T-4 oraz swietne E-1 i c3. Poznan ma troszke pecha ale ma az 3 typy niskopodlogowcow, od 105Na/2 (z obnizona podloga) przez Tatry (ktore juz sie tak nie psuja) po Combino (mam nadzieje ze wkoncu dogadaja sie z Siemensem i usuna wade fabryczna, chociaz i tak wole Cityrunnery).
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
A inne miasta czym maja sie pochwalic? Wa-wa ma pelno Konstalowskich zlomow (od 116Na do bulw), Wroclaw same Kartofelki i jeden 204Wr (czy jakos tak, tak czy inaczej nowy wagon na bazie 105Na) oraz duzo 102jek (ale ladnie utrzymanych), Gdansk pare Citadisow a reszta taboru raczej fatalna (no moze oprocz naszych zelazek), Szczecin to pelno 102jek i sypiacych sie 105tek oraz pare nowych bulw. O GOPie lepiej nie wspominac. Tak naprawde jesli chodzi o tabor to Krakow i Poznan nas przesciga. W Krakowie swietne NGT-6 ktorych bedzie jeszcze wiecej, duzo wyremontowanych 105tek, fajne GT-6 i T-4 oraz swietne E-1 i c3. Poznan ma troszke pecha ale ma az 3 typy niskopodlogowcow, od 105Na/2 (z obnizona podloga) przez Tatry (ktore juz sie tak nie psuja) po Combino (mam nadzieje ze wkoncu dogadaja sie z Siemensem i usuna wade fabryczna, chociaz i tak wole Cityrunnery).
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Combino maja problemy z laczeniami aluminiowymi konstrukcji, niestety po okolo 100 tys km laczenia pekaja, co skutkuje oslabieniem konstrukcji i np. wypadaniem szyb. Siemens juz podobno rozwiazal problem, ale z MPK Poznan jeszcze sie nie dogadali co do rozliczenia (MPK chce aby Siemens obnizyl im cene).
A co do produktow Konstalowskich. Nie chodzi oto ze sie czepiam, problem w tym ze niestety calkiem niezla konstrukcje jaka jest Citadis 100 (czyli 116Nd) skopali. Wagon rdzewieje, jest awaryjny i zle wykonczony. Tez bym chcial aby takie wagony powstawaly w Polsce i byly dobrej jakosci, niestety Konstal takich produktow nie ma. Mam nadzieje ze niedlugo zaczna produkowac Citadisy 300 i poprawia znacznie ich jakosc.
Ciekawe co z produktami PESY i Cegielskiego.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Juz nie wspomnialem o 116Na z Wa-wy, bo to jak gniot, czyli jedno wiekie g...
A co do produktow Konstalowskich. Nie chodzi oto ze sie czepiam, problem w tym ze niestety calkiem niezla konstrukcje jaka jest Citadis 100 (czyli 116Nd) skopali. Wagon rdzewieje, jest awaryjny i zle wykonczony. Tez bym chcial aby takie wagony powstawaly w Polsce i byly dobrej jakosci, niestety Konstal takich produktow nie ma. Mam nadzieje ze niedlugo zaczna produkowac Citadisy 300 i poprawia znacznie ich jakosc.
Ciekawe co z produktami PESY i Cegielskiego.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
Juz nie wspomnialem o 116Na z Wa-wy, bo to jak gniot, czyli jedno wiekie g...
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Pesa produkuje tylko bulwy czy coś innego też, może się bardziej orientujej, powiedz jak było dokładniej w poznaniu z tymi wagonami. one wróciły do serwisu, czy były robione w MPK. Ponoć za granicą tez były z tymi wagonami prblemy.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
PESA wygrala przetarg na budowe 6 niskopodlogowych tramwajow dla Elblaga, tylko ze nie widzialem nawet wizualizacji tego projektu. PESA produkuje tez szynobusy (ostatnio chyba z 200 kupila....Ukraina ) ktore sa calkiem niezle, oraz nowy EZT dla warszawskiej WKD (calkiem fajny, na poczatku jednak byl dosyc awaryjny).
Do tego we Wroclawiu pojawia sie nowe niskopodlogowce Skody (identyczne beda w Pradze), oraz Cegielski przygotowuje prototyp niskopodlogowca, ma podobno wyjechac na poczatku przyszlego roku (tak jak PESA).
Problemy z Combino dotyczyli WSZYSTKICH wagonow na calym swiecie. W sumie maja do zrobienia ponad 1000 wagonow do tej pory sprzedanych (w tym np. do Australi). MPK Poznan zdolalo odebrac 8 z 14 wagonow (numery od 501 do 508) przed tym jak wada wyszla na jaw, postanowiono ze reszta (od 509 do 514) nie zostanie odebrana i MPK nie zaplaci za nie Siemensowi dopuki nie rozwiaze problemow z konstrukcja, dlatego te 5 wagonow stoi w zajezdni i jeszcze nie wyjachaly. Siemens juz rozwiazal problem naprawie swoje wagony w innych miastach (np. Amsterdam).
Z Poznania do Niemiec wrocil wagon 501 aby przejsc odpowiednia naprawe, niedlugo ma wrocic do Poznania, ale MPK nie dogadalo sie jeszcze z Siemensem co do nowego kontraktu i dluzszej gwarancji. Oczywiscie tak czy inaczej wszelkie naprawy robi Siemens na wlasny koszt.
Pozdrawiam,
Aleksej
Do tego we Wroclawiu pojawia sie nowe niskopodlogowce Skody (identyczne beda w Pradze), oraz Cegielski przygotowuje prototyp niskopodlogowca, ma podobno wyjechac na poczatku przyszlego roku (tak jak PESA).
Problemy z Combino dotyczyli WSZYSTKICH wagonow na calym swiecie. W sumie maja do zrobienia ponad 1000 wagonow do tej pory sprzedanych (w tym np. do Australi). MPK Poznan zdolalo odebrac 8 z 14 wagonow (numery od 501 do 508) przed tym jak wada wyszla na jaw, postanowiono ze reszta (od 509 do 514) nie zostanie odebrana i MPK nie zaplaci za nie Siemensowi dopuki nie rozwiaze problemow z konstrukcja, dlatego te 5 wagonow stoi w zajezdni i jeszcze nie wyjachaly. Siemens juz rozwiazal problem naprawie swoje wagony w innych miastach (np. Amsterdam).
Z Poznania do Niemiec wrocil wagon 501 aby przejsc odpowiednia naprawe, niedlugo ma wrocic do Poznania, ale MPK nie dogadalo sie jeszcze z Siemensem co do nowego kontraktu i dluzszej gwarancji. Oczywiscie tak czy inaczej wszelkie naprawy robi Siemens na wlasny koszt.
Pozdrawiam,
Aleksej
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Oto jak maja wygladac tramwaje Pesy dla Elblaga:
http://www.umelblag.pl/urzad_m/aktualnosci/gfx01/tramwaje_elb.jpg
Niestety obrazki sa male, ale widac ogolny zarys wagonu, calkiem przyjemne, chociaz jak na Lodz to troszke za maly (moze na linie 1 i 7). Jesli pierwsze 6 wagonow nie bedzie zbyt awaryjne i nie bedzie wiekszych wad to mysle ze PESA moze skutecznie zaczac konkurowac nie tylko z Alstomem, ale rowniez z zagranicznymi firmami (bo oprocz Bombardiera i Siemensa na rynek polski wchodzi Skoda z wagonami dla Wroclawia).
Wagony maja byc dostarczone do konca przyszlego roku.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
I one beda jednokierunkowe.
http://www.umelblag.pl/urzad_m/aktualnosci/gfx01/tramwaje_elb.jpg
Niestety obrazki sa male, ale widac ogolny zarys wagonu, calkiem przyjemne, chociaz jak na Lodz to troszke za maly (moze na linie 1 i 7). Jesli pierwsze 6 wagonow nie bedzie zbyt awaryjne i nie bedzie wiekszych wad to mysle ze PESA moze skutecznie zaczac konkurowac nie tylko z Alstomem, ale rowniez z zagranicznymi firmami (bo oprocz Bombardiera i Siemensa na rynek polski wchodzi Skoda z wagonami dla Wroclawia).
Wagony maja byc dostarczone do konca przyszlego roku.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
I one beda jednokierunkowe.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ