px33 pisze:To może trzeba jakoś rozwiązać problem tych spadków napięć? W Gdańsku czy Krakowie też spada do 500V?
Chociaż faktycznie na moje kilka przejażdżek 13, ze 3 razy widziałem jak motorniczy miał problem z ruszeniem, może to przez niskie napięcie.
Gdyby w parze z modernizacją torów i sieci trakcyjnej szła modernizacja podstacji i budowa nowych, to problemy ze spadkami napięć byłyby znikome - jak w Gdańsku, Krakowie czy innym porządnym "tramwajowym" mieście.
Jordi pisze: Co do "5" to dla mnie nie ma większego sensu, bo M8C są Chocianowickie, a 5 obsługiwana jest przez Telefoniczną. Zresztą całe miasto jechać, żeby obsłużyć no mówmy sobie szczerze obok "4" najmniej ważną linię w tym mieście, która spore potoki ma tylko w międzyszczycie 9-13, to gruba przesada...
Jak dla mnie już lepszym wyjściem jest danie je na 14 gdzie patrząc po frenkwencji w pierwszych tygodniach idealnie by się te wagony sprawdziły. Ewentualnie 15A lub 16/16A, żeby się nie marnowały na zajezdni Smile
Nic nie stoi na przeszkodzie skierować zaj. Chocianowice do obsługi linii 5 (choć byłyby to dość długie wyjazdy/zjazdu z/do zajezdni). Linia 14 odpada ze względu na W-Z, ponoć te wagony mają zakaz poruszania się po W-Z i ŁTR (stąd taka, a nie inna trasa zjazdowa 13 ze Szczecińskiej).
A na 15/15A są zbyt ciasne na istniejące potoki pasażerskie