Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego
To już lepiej skoordynować obie linie na Obywatelskiej. W ogóle dobrze byłoby skoordynować wszystkie kursy obu linii, skoro już dla oszczędności 2,5 km na kursie kończy się linię względnie w polu (koło 800 metrów od głównego zespołu bloków i 1,2 km od nowych osiedli).
A gdyby nie trzeba było robić oszczędności to IMO niezłym pomysłem byłoby puszczenie którejś linii trasą Pienista-Maczka-Oczyszczalnia-Pienista-Maratońska-WYSZYŃSKIEGO, żeby Retkinia miała dostęp do lotniska bez latania na dziko przez tory.
A swoją drogą - jak rozkładają się wg pomiarów napełnień podróże 65? Bo może ogólnie korzystniejszym wariantem byłoby puszczenie 65 i 55 co 20 minut i w zamian podbicie np. 79. Albo wręcz wymianę tras 65 i 79 i zrobienie z 79 mocnej linii.
A gdyby nie trzeba było robić oszczędności to IMO niezłym pomysłem byłoby puszczenie którejś linii trasą Pienista-Maczka-Oczyszczalnia-Pienista-Maratońska-WYSZYŃSKIEGO, żeby Retkinia miała dostęp do lotniska bez latania na dziko przez tory.
A swoją drogą - jak rozkładają się wg pomiarów napełnień podróże 65? Bo może ogólnie korzystniejszym wariantem byłoby puszczenie 65 i 55 co 20 minut i w zamian podbicie np. 79. Albo wręcz wymianę tras 65 i 79 i zrobienie z 79 mocnej linii.
512S jest jeszcze w porządku, bo to numer trzycyfrowy z literką od wariantu (może znaczyć "512 specjalne" czy coś w tym rodzaju), ale prawdziwe czterocyfrowe numery, jak 4810, to już przegięcie.
I może to wynikać z tego, że oni tam numerują też linie pokroju naszych PKS-ów czy busów po wioskach (tyle że one tam są objęte normalnie systemem lokalnego transportu zbiorowego i jeżdżą wszędzie), ale, kurczę, i tak nie mają ich aż tyle w danej okolicy, by naprawdę musieć wprowadzać czterocyfrowe numery.
W Niemczech zdarzają się zresztą większe dziwadła, w stylu np. linia o numerze 543/545.
Ja jestem zdecydowanie przeciw wprowadzaniu numerów trzycyfrowych. Ewentualnie po prostu od 100 wzwyż, jakby nam dwucyfrowych brakło.
I może to wynikać z tego, że oni tam numerują też linie pokroju naszych PKS-ów czy busów po wioskach (tyle że one tam są objęte normalnie systemem lokalnego transportu zbiorowego i jeżdżą wszędzie), ale, kurczę, i tak nie mają ich aż tyle w danej okolicy, by naprawdę musieć wprowadzać czterocyfrowe numery.
W Niemczech zdarzają się zresztą większe dziwadła, w stylu np. linia o numerze 543/545.
Ja jestem zdecydowanie przeciw wprowadzaniu numerów trzycyfrowych. Ewentualnie po prostu od 100 wzwyż, jakby nam dwucyfrowych brakło.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze:Ja jestem zdecydowanie przeciw wprowadzaniu numerów trzycyfrowych. Ewentualnie po prostu od 100 wzwyż, jakby nam dwucyfrowych brakło.
Jedyna obawa to brak miejsca na literkę przy trzycyfrowych, ale spójrzmy inaczej - ile tych linii trzycyfrowych powstanie przy zachowaniu literek? Do max numeru 110? Więc pewnie prawdopodobieństwo, że któraś będzie wariantowa nie jest duża.
Poza tym jeśli chcemy zostawiać zakres 4x dla podmiejskich tramwajów to przedział 21-39 dla autobusów nadal jest elegancki. Niestety obecna ustawa nie pozwala zrobić 49, 48 czy 47. A warto pamiętać, że kiedyś też numerów zabrakło gdy likwidowano trasę na Rudę i uruchomiono 50 (dotąd numeracja 51-99).
Oczywiście jest niezawodnych sposób na zwolnienie numerów na 4x - wystarczy nie zrobić ŁTM
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Wystarczyłoby przenumerować:
41 -> 17
43 -> 18
46 -> 19
i numeracja 21-49 byłaby w pełni do dyspozycji dla autobusów.
Nie ma sensu trzymać na siłę numerów 41, 43 i 46 z jakichś tam historycznych względów, zwłaszcza że mamy też linie podmiejskie 9 i 16.
41 -> 17
43 -> 18
46 -> 19
i numeracja 21-49 byłaby w pełni do dyspozycji dla autobusów.
Nie ma sensu trzymać na siłę numerów 41, 43 i 46 z jakichś tam historycznych względów, zwłaszcza że mamy też linie podmiejskie 9 i 16.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest jeszcze osiedle przy Pienistej, które co prawda ma z jednej strony blisko do pętli przy Obywatelskiej, ale z drugiej już nie i zdecydowanie wybierze przystanek przy Komandorskiej. Ucinając obydwie linie skazujesz ich na pieszą wycieczkę.px33 pisze:To już lepiej skoordynować obie linie na Obywatelskiej. W ogóle dobrze byłoby skoordynować wszystkie kursy obu linii, skoro już dla oszczędności 2,5 km na kursie kończy się linię względnie w polu (koło 800 metrów od głównego zespołu bloków i 1,2 km od nowych osiedli).
Jest jeszcze jedna kwestia, która przy tej okazji mogła być załatwiona. Wiem, że dla wielu 65 podjeżdża pod Kaliski albo są przesiadki 65->52/93, ale to naprawdę mogło by być lepiej rozwiązane. Co jak co, ale komunikacja głównego dworca z lotniskiem powinna być perfect i pasażerowie powinni mieć do przejścia z bagażami by się przesiąść z pociągu kilkadziesiąt, a nie kilkaset metrów.
Pomijam już komunikację z innymi dworcami.
Ciekawe też co będzie po otwarciu Fabrycznego. Wtedy aż się prosi, by zamienić w jakimś stopniu 86 (które pewnie będzie krańcowało pod dworcem Fabrycznym) z 65. 86 mogło by jechać od Kaliskiego przez Bandurskiego, Waltera-Janke i Pienistą na Lotnisko, za to 65 od Obywatelskiej przez Watera-Janke i mogło by krańcować gdzieś na wschodniej Retkinii, bo wjeżdżając w głąb osiedla dublowało by 69. Poza tym mieszkańcy Retkinii jadąc do centrum nie wybiorą kółka przez Obywatelską.
Gdyby brakowało im 86, to można wzmocnić jakąś inna linię, np. wykorzystać 98, które teraz tylko w kilku kursach jedzie na Wyszyńskiego, z dopasowaniem przesiadek na 86 przy Kaliskim.
To taka luźna propozycja do przemyślenia i skorygowania
Mateusz
EA-1
EA-1
Kombinujecie. 86 zamiast 98 na Nowy Józefów. 55 powinna gdzieś w okolicy WAM i Poniatoszczka połączyć się z 98 (do pętla Wyszyńskiego). Na odciętym kawałku 55 (jednak z Pienistą) można zaryzykować coś co pojedzie Plocka na Retkinię(Wyszyńskiego). Taka 55 mogłaby krańcować Kościuszki/Mickiewicza.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.
To sobie przeczytaj poprzednie moje posty. Przecież właśnie pisałem, że pomysł obcięcia i 55 i 65 do Obywatelskiej, z ewentualnymi pojedynczymi kursami pod Lotnisko to kiepski pomysł. Nowe Sady dostaną w zamian za 65A, 69A. Fakt, inna relacja, ale za to chyba częściej (nie sprawdzałem tago, tak mi się wydaję)
A analizując trasy z mojego pomysłu masz 86 pod Lotnisko, załatwia też Pienistą, a 65 jedzie przez Obywatelską i Waltera-Janke.
Przy czym 86 musiałoby mieć solidną częstotliwość jeśli myślimy o skomunikowaniu dworców z lotniskiem, a przy okazji żeby obskoczyło sporą część miasta i mieszkańców. Strzelam, że ok. 10-12 min w szczycie. I oczywiście, że wtedy bez sensu jest puszczać wszystkie kursy do lotniska. Trzeba by część z nich skrócić gdzieś wcześniej.
A analizując trasy z mojego pomysłu masz 86 pod Lotnisko, załatwia też Pienistą, a 65 jedzie przez Obywatelską i Waltera-Janke.
Przy czym 86 musiałoby mieć solidną częstotliwość jeśli myślimy o skomunikowaniu dworców z lotniskiem, a przy okazji żeby obskoczyło sporą część miasta i mieszkańców. Strzelam, że ok. 10-12 min w szczycie. I oczywiście, że wtedy bez sensu jest puszczać wszystkie kursy do lotniska. Trzeba by część z nich skrócić gdzieś wcześniej.
Mateusz
EA-1
EA-1
Fascynują mnie nonsensy komunikacyjne. Jedna linia na jednym odcinku np 15 15A Politechniki. Wystarczy brak prądu lub kolizja i stoimy. Proponuje wytrwałym przesiadki do Pl. Wolności. 69,55,72,50,12,86,96.
Takie są teraz rewolucje. Trasy się tylko tnie lub robi się otoczkę doskonałości jak na 12,15.
Takie są teraz rewolucje. Trasy się tylko tnie lub robi się otoczkę doskonałości jak na 12,15.
A czy ja coś piszę o ucięciu? Ale (jako mieszkaniec osiedla przy Pienistej, dobrze ponad 500 m od pętli przy Obywatelskiej ) byłbym o wiele szczęśliwszy gdyby 55 było we wszystkich kursach w obie strony skoordynowane z 65.Ucinając obydwie linie skazujesz ich na pieszą wycieczkę.
Zresztą na 90% skończy się tak, że na lotnisko pojedzie część kursów 55 po protestach mieszkańców. Pętla przy Obywatelskiej jest na tyle niekorzystnie położona że dobrze obsługuje malutką grupę ludzi, a i tak trzeba do niej dociągnąć autobus od Włókniarzy (gdzie 55 pustoszeje). Po drodze jest jeszcze małe osiedle przy Obywatelskiej ogrodzone drutem kolczastym, ale ono raczej nie generuje specjalnego ruchu
A mógłbyś doprecyzować co masz na myśli pisząc o tej koordynacji, czy chodzi Ci o równe takty czy o trasę.px33 pisze:Ale (jako mieszkaniec osiedla przy Pienistej, dobrze ponad 500 m od pętli przy Obywatelskiej ) byłbym o wiele szczęśliwszy gdyby 55 było we wszystkich kursach w obie strony skoordynowane z 65.
Mateusz
EA-1
EA-1
Nie przypominam sobie żeby na konsultacjach na osiedlu ktoś stwierdził "Panowie, skasujcie tę linię, która czasami nawet się trochę w kursach z lotniska zapełnia, na rzecz tej, którą mało kto jeździ" (to akurat moje obserwacje z kursów koło 8 i 10, w przypadku tego pierwszego 55 i 65 odjeżdżają w tym samym momencie).Myślałem, że wchodzące zmiany są wynikiem konsultacji społecznych i głosy PRZECIW nie będą brane pod uwagę.
Jeśli obie linie będą ze sobą skoordynowane to nie ma problemu - przesiadka drzwi w drzwi nie boli, ale w przeciwnym przypadku jestem zdania, że ktoś zacznie protestować.
W zasadzie o możliwość wygodnej przesiadki, czyli w konsekwencji równe takty.A mógłbyś doprecyzować co masz na myśli pisząc o tej koordynacji, czy chodzi Ci o równe takty czy o trasę.
Niestety nie znam "heatmapy" 65, ale w sumie składa się z 4 bazowych odcinków:
-Lotnisko-Kaliski (konkurencją jest para 86+9
-Kaliski-Pl. Barlickiego (razem z 86, trochę z 12)
-Pl. Barlickiego-Bałucki Rynek (samo)
-Bałucki Rynek - Świtezianki (częściowo z 3)
Na pierwszym odcinku zapełnienia są kosmetyczne, a dalej nie wiem, ale zakładam, że największe zapełnienia generuje trzeci (liiiczb! )
Stąd moja ambitniejsza propozycja żeby wymienić 65 trasą na północnym odcinku (od Pl. Barlickiego do Świtezianki) z 79. Wtedy 65 mogłoby pójść co 20 minut na krótkich i 55 też co 20 minut na obsadzie mieszanej, oba z lotniska. 79 na przegubach, takt wg. zapotrzebowania, 86 głównie na przegubach żeby odbudować straconą przepustowość na 2. odcinku.
Koszty byłyby chyba podobne, 55 nie krańcowałoby w polu, a os. Pienista miałoby autobusy łącznie co 10 minut, w dwóch różnych kierunkach.
Od 1 sierpnia będzie przystanek 3 maja/Pabianicka. Czyżby zmiana 63 i wywalenie bezsensownego "wywijasa" przez Pokładową i puszczenie Pabianicką i Prądzyńskiego? Oby...
No i od 01.08 będzie dowozówka do ŁKA Radogoszcz Zachód - prawdopodobnie nowa linia między Radogoszczem Wschód, a Radogoszczem Zachód.
No i od 01.08 będzie dowozówka do ŁKA Radogoszcz Zachód - prawdopodobnie nowa linia między Radogoszczem Wschód, a Radogoszczem Zachód.
Bez przebudowy (równy poziom) skrzyżowania Okulickiego/Zgierska, możliwy jest tylko przejazd w relacji zachód-południe. W drugą stronę autobus zawadził podłogą o asfalt, podczas objazdu technicznego. Dlatego najrozsądniej byłoby puścić nową linię, kursującą w kółko po obu częściach Radogoszcza.Kazik pisze:Wydłużenie 84 i prawdopodobnie likwidacja 89od 01.08 będzie dowozówka do ŁKA Radogoszcz Zachód - prawdopodobnie nowa linia między Radogoszczem Wschód, a Radogoszczem Zachód.
Ostatnio zmieniony ndz 11:46, 17 lip 2016 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.