KORO
Re: KORO
Osobiście uważam, że to nic złego jeśli kierowca wysadzi jakiegoś pasażera (np. osobę starszą, schorowaną) pomiędzy przystankiem, o ile nie zagrozi to bezpieczeństwu (czyli np. w mało ruchliwych miejscach). Kierowcy/motorniczowie MPK bardzo rygorystycznie podchodzą do otwierania drzwi na przystankach, gdzie stoją jako drugi pojazd (mimo iż infrastruktura na to pozwala), ale za to w przypadku zatrzymań bez problemu otwierają drzwi, wypuszczając pasażerów wprost pod pędzące samochody...
Re: KORO
Czemu nie, biletomat i sterownik można przełożyć do następnego autobusu gdy się go kupi
PKS Łódź jeszcze niedawno miał w regulaminie zapis pozwalający na wysadzanie ludzi poza przystankami w określonych przypadkach. Chyba nawet nadal ten zapis tam jest.
Infrastruktura, i przepisy też. Autobus jest na obszarze przystanku, nie ma więc przeciwwskazań prawnych, by otworzyć drzwi.mateeusz pisze:Osobiście uważam, że to nic złego jeśli kierowca wysadzi jakiegoś pasażera (np. osobę starszą, schorowaną) pomiędzy przystankiem, o ile nie zagrozi to bezpieczeństwu (czyli np. w mało ruchliwych miejscach). Kierowcy/motorniczowie MPK bardzo rygorystycznie podchodzą do otwierania drzwi na przystankach, gdzie stoją jako drugi pojazd (mimo iż infrastruktura na to pozwala)
PKS Łódź jeszcze niedawno miał w regulaminie zapis pozwalający na wysadzanie ludzi poza przystankami w określonych przypadkach. Chyba nawet nadal ten zapis tam jest.
Ostatnio zmieniony pt 23:43, 30 gru 2016 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: KORO
@mateeusz Jeśli to nic złego, to w ogóle zlikwidujmy przystanki i niech każdy pasażer zgłasza kierowcy, gdzie ma go wysadzić. Tak będzie najlepiej. Albo w ogóle zlikwidujmy linie. Niech każdy wsiadając mówi kierowcy, gdzie chce dojechać
Re: KORO
Czym innym jest ciągłe wysadzanie ludzi poza przystankami, a czym innym w naprawdę wyjątkowych przypadkach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: KORO
Czasem zdarza się, przy obecnym natężeniu ruchu na linii kolejowej Łódź-Warszawa, że kierowcy stojących w korku przed przejazdem na ul. Gajcego autobusów 82A, po uzyskaniu zgody przez radio, wysadzają pasażerów na znajdujący się tam parking.
Re: KORO
Z tego co napisano w artykule dotyczącym obrony KORO, u tego przewoźnika wysadza się pasażerów notorycznie poza przystankami i za to mieszkańcy cenią sobie taką obsługę.
Re: KORO
Czyli zaletą jest to, że autobus zachowuje się jak taksówka w cenie biletu LTZ.
Re: KORO
W starszych konzłomach są. Poza tym biletomaty są dzierżawione (pytanie czy MPK ma jakieś wolne, może te duże na monety z 7000A), a sterowniki "prawie darmowe" - zostały kupione z dotacji na trasę WZ i MPK ma w tej chwili z pewnością kilka wolnych (po kasowanych autobusach i modernizowanych konstalach, które dostają nowe)(montowanie biletomatu i SRG-5000P w autobusie z 1986 roku ? )
Z punktu widzenia SIP w sumie większym problemem byłby montaż access pointa z VPNem do sieci wewnętrznej MPK na terenie bazy KORO. No albo ich autobusy musiałyby co najmniej raz w tygodniu podjeżdżać na jakąś bazę MPK po nowy rozkład.
Ostatnio zmieniony sob 00:00, 31 gru 2016 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: KORO
Czym innym jest taksówka, a czym innym autobus, nawet zatrzymujący się poza przystankami.
Jeśli już, to raczej porównywałbym to z tzw. busiarstwem.
Ale takie zachowanie kierowców nie jest niczym niecodziennym nawet w wielu dawnych PKS-ach. A pewnie i u niejednego mniejszego przewoźnika miejskiego.
Gdyby MPK miało wolne sterowniki, to wstawiłoby je do Helmutów, w niektórych z których ich brakuje.
Jeśli już, to raczej porównywałbym to z tzw. busiarstwem.
Ale takie zachowanie kierowców nie jest niczym niecodziennym nawet w wielu dawnych PKS-ach. A pewnie i u niejednego mniejszego przewoźnika miejskiego.
Gdyby MPK miało wolne sterowniki, to wstawiłoby je do Helmutów, w niektórych z których ich brakuje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: KORO
Jestem więcej niż przekonany, że nie ma żadnego helmuta bez sterownika SIP. M6S mają (a GT8ZR miały) sterownik tylko w jednej kabinie, ale poza tym chyba nie ma żadnego bez nich. Mogliby jeszcze założyć ten sprzęt w wagonach z Novamedią.
Re: KORO
Jechałem raz, chyba w październiku, 43, i system widział tylko jedną brygadę tej linii.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: KORO
Tramwaj ma z reguły dłuższą żywotność od autobusu.px33 pisze:W starszych konzłomach są. (...)(montowanie biletomatu i SRG-5000P w autobusie z 1986 roku ? )
Busiarstwo zwykle jeździ bez zezwoleń, a KORO jest jeszcze przez niecały dzień przewoźnikiem jeżdżącym dla ZDiT. A jak inaczej nazwać takie notoryczne zatrzymywanie się między przystankami, szczególnie jeżeli autobus zatrzymuje się np. przed furtkąKpc21 pisze:Czym innym jest taksówka, a czym innym autobus, nawet zatrzymujący się poza przystankami.
Jeśli już, to raczej porównywałbym to z tzw. busiarstwem.
Re: KORO
Te autobusy, jak widać, za bardzo tramwajom nie ustępują.Tramwaj ma z reguły dłuższą żywotność od autobusu.
Na trzy, to nie jest aż tak zły wynik. Nie wszystkie pojazdy zgłaszają się do systemu, pomimo posiadania sterownika, jeśli mają wgrany stary rozkład to też ich nie widać.Jechałem raz, chyba w październiku, 43, i system widział tylko jedną brygadę tej linii.
Re: KORO
Firma nie ma pieniędzy na nowsze, to dba o to, co ma. A to są chyba jedne z najstarszych liniowych autobusów miejskich w Polsce, ze starszych to nasuwa mi się tylko częstochowski Ikarus z 1982 roku.px33 pisze:Te autobusy, jak widać, za bardzo tramwajom nie ustępują.Tramwaj ma z reguły dłuższą żywotność od autobusu.
Re: KORO
Nie wiem, co to za busiarstwo jeździ bez zezwoleń, ale ci przewoźnicy z Łodzi i okolic, z którymi miałem do czynienia, zezwolenia jak najbardziej posiadają.kuba_łódź pisze:Busiarstwo zwykle jeździ bez zezwoleń, a KORO jest jeszcze przez niecały dzień przewoźnikiem jeżdżącym dla ZDiT. A jak inaczej nazwać takie notoryczne zatrzymywanie się między przystankami, szczególnie jeżeli autobus zatrzymuje się np. przed furtką
Co do wieku autobusów, nie znalazłoby się coś starszego u przewoźników jeżdżących w ramach KZK GOP?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: KORO
Z komunikatu MPK i nowego rozkładu zamieszczonego na jakdojade.pl wynika że jednak 73 przechodzi na Sady.Mat pisze:
@Yakuzzi, Limanka zostaje na 73 .
Więc jak to będzie?
Re: KORO
Właśnie. Komunikat o 58 zniknął, ale 73 od jutra z Sadów jest.
Wszystkie wyjazdówki są z NS przez Waltera-Janke, Bandurskiego, Włókniarzy, Struga...
Zjazdówki z 11 listopada prosto Włókniarzy, Bandurskiego, Waltera-Janke...
To samo 93 w weekendy. Z rozkładu MPK wynika, że dziś Limanka żegna tę linię w weekendy.
Może stare Volva nie domagają coraz bardziej, chociaż na NS nie lepiej - chyba 73 czekają Jelcze Mastero, bo wszystko inne w tygodniu wychodzi na inne linie. Ewentualnie mogą z innych pozrzucać coś lepszego (chociaż wczoraj na 68 z 6 brygad 4 to były Mastero XD )
Wszystkie wyjazdówki są z NS przez Waltera-Janke, Bandurskiego, Włókniarzy, Struga...
Zjazdówki z 11 listopada prosto Włókniarzy, Bandurskiego, Waltera-Janke...
To samo 93 w weekendy. Z rozkładu MPK wynika, że dziś Limanka żegna tę linię w weekendy.
Może stare Volva nie domagają coraz bardziej, chociaż na NS nie lepiej - chyba 73 czekają Jelcze Mastero, bo wszystko inne w tygodniu wychodzi na inne linie. Ewentualnie mogą z innych pozrzucać coś lepszego (chociaż wczoraj na 68 z 6 brygad 4 to były Mastero XD )
Re: KORO
Znowu zaczyna się kryzys taborowy ?
Re: KORO
Zaktualizowała mi się aplikacja mobile MPK i także pokazuje 73 z NS od jutra. Także wszystko chyba jest jasne.
Re: KORO
Nie wiem jak było w tym przypadku, ale nie zdziwiłbym się gdyby ZDiT nie miał tu wiele do gadania. Tak czy siak, niezależnie od przyczyn i okoliczności, jest to kolejna zachęta dla różnego rodzaju krzykaczy i szantażystów.px33 pisze:Ale jazda, chyba naprawdę czas rozpętać burzę o 55 na lotnisko, bo ZDiT godzi się na wszystko...
Widzę, że poruszono w jednym wątku całe spektrum zagadnień Wyjaśnię kilka nieścisłości:
1. Kilka M6S-ów nie ma sterowników kompatybilnych z SIP. Ponadto tak jak wspomniał px33 żeby "być w systemie" pojazd musi mieć pobraną aktualną wersję RJ, przy czym RJ rozumianego nie jako rozkład pojedynczej linii, na której kursuje ale aktualną całą paczkę, czyli jeśli zmieni się rozkład choćby jednej linii trzeba wygenerować nową paczkę i pojazdy muszą ją pobrać.
2. Każdy przewoźnik regularny, zarówno MPK i busiarstwo, musi mieć zezwolenie na wykonywanie przewozów i zgodę na korzystanie z przystanków (co wiąże się również z opłatami). Nie można zatrzymywać się ot tak gdzie się chce.
3. Sprzedaż biletów przez prowadzących wkrótce zniknie całkowicie.